abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53793363
Ik heb het artikel niet terug kunnen vinden op internet, ga vanavond mn samenvatting wel uittypen ... (moet nu aan het werk, studieontwijkende zooi enzo) ...

Voor wie wil zoeken : uitgave van de Natuurwetenschap en Techniek, februari 2007.
Artikel heet: "Verrassend vet"
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 8 oktober 2007 @ 16:26:53 #202
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_53793465
Wat ik me ervan herinner, word je niet dikker van slecht slapen an sich, maar doordat je in je moeheid slechter weerstand kunt bieden tegen voeding waar je dikker van wordt.

Dus als je goed slaapt, goed uitgerust en fit bent, maak je gemakkelijker verstandige keuzes.
The love you take is equal to the love you make.
pi_53793854
Nee dat was het dus niet ... als je te weinig sliep (en ieder uur minder dan normaal maakt opnieuw een verschil, dus 6 uur slapen is slechter dan 7, maar 5 is weer slechter dan 6 ...) dan was onder andere het hormoon leptine uit balans. Dat hormoon zorgt voor het 'verzadigingsgevoel' dat je krijgt na een maaltijd. Mensen die slaaptekort hebben, krijgen dus niet doorgegeven door hun lichaam dat ze genoeg gegeten hebben.

En uiteraard speelt te moe zijn om weerstand te bieden ook een rol, maar slecht slapen zelf verhoogt dus ook al het risico op overgewicht (dat artikel probeerde uit te leggen waarom steeds meer mensen dik worden in de afgelopen decennia, mede dus omdat we steeds minder slapen 8,5 uur een tiental jaren geleden tegen gemiddeld 7 uur per nacht nu)

Haha dit is zo'n beetje de samenvatting van punt 1 van het artikel (en er komen er nog 9, maar die vind ik allemaal minder sterk eigenlijk )
  maandag 8 oktober 2007 @ 17:32:36 #204
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_53794668
Zeg, weltrusten alvast, hè!
pi_53795016
Pfff... idd maar vroeg naar bed vanavond!
t is ook zo dat als je slecht slaapt je gewoon veel minder zin hebt om te bewegen...

Hey, ideetje, zou dat hormoontje ook beter werken als je meer slaapt?

*gaat n paar dagen slapen, wordt superslank wakker en heeft geen honger*
pi_53798253
Ik had een enorm verhaal, vergeten ctrl+c te doen ... en nu is het weg ... omdat Fok vastliep ...

Nouhou daar ging mn samenvatting (en was nog best lang, dus teveel werk om weer te doen)
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:47:39 #207
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53811568
Zonet een gebakje gehad, want ik ben vanochtend geslaagd voor m'n rijexamen . Verliep vrijwel vlekkeloos (behalve het keren, maar daar redde ik me goed uit). Hele aardige examinatrice, het was mooi weer, rustig op de weg... en ik had heel netjes gereden, volgens haar . Morgen rijbewijs aanvragen. Ik wil NU rijden .
Niet meer actief op Fok!
pi_53812103
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 12:47 schreef Viking84 het volgende:
Zonet een gebakje gehad, want ik ben vanochtend geslaagd voor m'n rijexamen . Verliep vrijwel vlekkeloos (behalve het keren, maar daar redde ik me goed uit). Hele aardige examinatrice, het was mooi weer, rustig op de weg... en ik had heel netjes gereden, volgens haar . Morgen rijbewijs aanvragen. Ik wil NU rijden .

Gefeliciteerd!
Erg he, dat wachten..en dan duurt het na het aanvragen ook nog een week voordat je je rijbewijs krijgt
Kun je 'm niet vandaag al aanvragen, of heb je nog geen mail gehad?
Ik had om 8 uur examen en stond om 9.30 in het gemeentehuis
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:12:34 #209
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53812167
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 13:09 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Erg he, dat wachten..en dan duurt het na het aanvragen ook nog een week voordat je je rijbewijs krijgt
Kun je 'm niet vandaag al aanvragen, of heb je nog geen mail gehad?
Ik had om 8 uur examen en stond om 9.30 in het gemeentehuis
Ik ben nu bij mijn ouders in Drachten en ik ga pas eind vd middag terug naar Groningen. Ik heb via het digitale loket een afspraak gemaakt voor donderdagmiddag. Dan hoop ik het rijbewijs vóór volgend weekend te hebben, want dan hebben we een familiefeestje en kan ik even pimpen . Maar dat zou in principe moeten lukken . Kan ook naar het gemeentehuis gaan zonder afspraak, maar dan moet ik wachten (vandaag en morgen zat alles al vol) en heb wel wat beters te doen .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:25:33 #210
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_53812492
Gefeliciteerd, Viking! Dat heb je nog best snel gedaan, of niet?
pi_53813243
gefeliciteerd rijbewijs hebben is zo fijn

Duurt dat nu weer langer met het rijbewijs omdat het van die pasjes zijn of zo? Ik heb nog een roze papiertje en kon die dezelfde middag nog ophalen mams blij omdat het vlak voor kerst was en zij dus ook eens kon drinken ipv eeuwige kerst-bob
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:10:35 #212
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_53813730
Gefeliciteerd!! Goed van je!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_53815000
Gefeliciteerd!
was t je 1e keer afrijden?
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 15:28:27 #214
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53815200
Dank je wel, allemaal .

Uh, snel gedaan? Ik had ongeveer 56 lessen nodig (2500 euro kwijt, waarvan ik de helft betaal). Dus nee, ik was niet heel snel, maar dat maakt niet uit, ik heb het nu in ieder geval . Ik ben al sinds vorig jaar november bezig, maar tussendoor 3 maanden eruit geweest ivm ziekte. Verder had ik rijangst, had moeite met het schakelen, alles tegelijk doen, ik vond het geen fijne auto, de instructeur was een zeurpiet... in de zomer kreeg ik een andere auto, een andere instructeur en ik haalde m'n theorie. Toen ging alles van een leien dakje .
Was de eerste keer afrijden, ja, dus dan ben ik helemaal blij .
Niet meer actief op Fok!
pi_53815254
Gefeliciteerd Renske
moest vandaag nog aan je denken (had in het rijbewijs topic gelezen)
nu begint het echte leren rijden

ben nu trouwens van je rijangst af? want lijkt me voor jou dan nu wel belangrijk om te blijven rijden
pi_53815943
Gefeliciteerd

... ik ben chagarijnig door mn moeder ... en we eten nog lasagna ook, daar hou ik helemaal niet van
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 16:07:15 #217
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53815994
Dank je . Ben van mijn rijangst af, ja en ik zie het eigenlijk ook niet zo snel terug komen. Voel me relaxed in de auto, weet wanneer ik voorrang heb e.d. Voorlopig zit een auto er nog niet in, dus zou best kunnen dat ik over een jaar toch nog even een paar opfrislesjes moet doen . Zit er wel over te denken of het een goed idee is om volgend weekend een autootje te huren en dan van Groningen naar Drachten te rijden (35 km heen en 35 km terug). Op die manier houd je het wel een beetje bij .
Niet meer actief op Fok!
pi_53816667
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 16:07 schreef Viking84 het volgende:
Dank je . Ben van mijn rijangst af, ja en ik zie het eigenlijk ook niet zo snel terug komen. Voel me relaxed in de auto, weet wanneer ik voorrang heb e.d. Voorlopig zit een auto er nog niet in, dus zou best kunnen dat ik over een jaar toch nog even een paar opfrislesjes moet doen . Zit er wel over te denken of het een goed idee is om volgend weekend een autootje te huren en dan van Groningen naar Drachten te rijden (35 km heen en 35 km terug). Op die manier houd je het wel een beetje bij .
ja dat zou wel goed zijn
ik zou toch proberen elke week te rijden (vrienden en familie proberen om te praten om je te laten rijden)
anders grote kans dat je inderdaad opfrislessen nodig gaat hebben (zie ik veel nu in mijn omgeving)
pi_53817041
Daarom ga ik mn rijbewijs pas halen als ik zelf een autootje heb Al lijkt het me wel prettig zelf ook te kunnen rijden, vooral op vakantie enzo ... (oh en omdat het me nu veel te duur is dat eigenlijk vooral)
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:48:18 #220
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53818006
Ik heb expres ook gewacht tot ik bijna afgestudeerd was, want anders zou er helemaal een lange tijd zitten tussen rijbewijs halen en rijbewijs kunnen gebruiken.
Nou, auto huren gaat niet lukken, want er worden allemaal voorwaarden aan gesteld (je moet zoveel jaar je rijbewijs hebben e.d.). Dus dan maar even een rondje in de wijk of evt in m'n zus' auto naar de feestlocatie. Maar dan mogen die kiddo's van haar niet achterin, want dat leidt vreselijk af.

Volgens mij is zelf naar Frankrijk rijden met een (huur)auto niet veel goedkoper dan met de trein / vliegtuig gaan, hoor, Chicolate . Maar je hebt wel veel meer bewegingsvrijheid natuurlijk. Dat is wel helemaal top .
Niet meer actief op Fok!
pi_53818128
Ja ik bodoelde vooral in het land zelf ... auto ergens huren (kan in buitenland vaak makkelijker had ik ergens gehoord), en zelf de omgeving verkennen. Of (ik ga nog met mn ouders mee) als mn ouders iets te ver rijden vinden, gewoon zelf kunnen gaan ... ik wilde vorig jaar graag even naar Milaan rijden (zo'n 2 uur vanaf de camping) maar dat ging mooi niet door dus. Dan lijkt een rijbewijs me wel erg prettig

Jaja, ik ben groot voorstander van vrijheid en niet afhankelijk zijn van wat anderen willen

Maar lekker joh, meteen eerste keer afrijden het gehaald ... (wel duur, duurder dan ik dacht )
pi_53818201
volgens mij worden de rijlessen en rijbewijs halen alleen maar duurder

Renske heb je ook een TTT gehad?
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:57:22 #223
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53818233
Ik had een vrij dure rijschool (40 euro per uur en sinds 1 okt zelfs 42... pfff). Ik heb geen TTT gehad.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:06:33 #224
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_53818462
Gefeliciteerd Viking!

* Duderinnetje heeft wel 100 lessen gehad, is de derde keer geslaagd, maar heeft rij-angst en nooit meer gereden
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_53819333
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:57 schreef Viking84 het volgende:
Ik had een vrij dure rijschool (40 euro per uur en sinds 1 okt zelfs 42... pfff). Ik heb geen TTT gehad.
bij mij was het ook 40 euro per uur (maar reed altijd anderhalf uur dus werd 60 per keer)
en ook geen TTT vind ik een beetje geldverspilling
pi_53819770
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:48 schreef Viking84 het volgende:
Dus dan maar even een rondje in de wijk of evt in m'n zus' auto naar de feestlocatie. Maar dan mogen die kiddo's van haar niet achterin, want dat leidt vreselijk af.
Ja, dat is zonde van het moment!
Het Grote Glorieuze Moment!
De eerste keer alleen in een auto, en dan rondjes door de stad gaan rijden

Ik heb mijn rijbewijs in april gehaald, en nog niet zoveel gereden, dus ik vind het nog steeds elke keer ge-wel-dig
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_53819970
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:13 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ja, dat is zonde van het moment!
Het Grote Glorieuze Moment!
De eerste keer alleen in een auto, en dan rondjes door de stad gaan rijden

Ik heb mijn rijbewijs in april gehaald, en nog niet zoveel gereden, dus ik vind het nog steeds elke keer ge-wel-dig

de eerste keer alleen in de auto is inderdaad erg leuk
alleen vond ik de eerste keer met 3 kinderen in de auto (die niet van mij waren en ook geen familie) iets minder
dan heb je wel ineens heel veel verantwoordelijkheid
pi_53822892
edit

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2007 18:27:59 ]
pi_53823572
net weer een liga op en heb het er nu echt mee gehad
ik ga geen liga's meer eten en ook niet meer dan een klein glas vruchtensap per dag
ik kom dan wel niet aan maar ik heb niet het idee dat het goed is voor mijn lichaam
pi_53823735
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2007 18:27:51 ]
pi_53824652
Wat is een TTT eigenlijk? Testexamen ofzo? of Theorielessen? ...

Ik heb heerlijk gesport, mn trainer was helemaal blij en enthousiast dat ik het tweede uur ook meedeed (totaal 2 uur en kwartier gesport), met de gevorderden ... vindt ie wel leuk, een meid die steeds beter en feller en gevaarlijker wordt En ik vind het ook leuk ... mag nu veel vaker komen meetrainen

Zo, nu ben ik moe en ga ik maar eens slapen

En succes Heaven7
pi_53824831
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2007 18:27:42 ]
pi_53825061
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 11:35 schreef Crientj het volgende:
Aloo mensjes;

Ik zit zelf ook al een tijdje te worstelen met mn gewicht en dit topic gaf me eigenlijk wel de doorslag om eens bij te gaan houden hoe het gaat.
Ben een tijdje terug begonnen met een gewicht van 65 kilo. Ik wil het graag onder de 60 hebben. Streefgewicht zal ongeveer 57 kilo zijn.
Verder ben ik jong ja; maar dit zal een manier zijn om me goed te voelen in mn lichaam.

Crientj.
... zag opeens dat we iemand helemaal over het hoofd hadden gezien ... (zat in lijstje te koekeloeren of ik heaven7 al ergens kon vinden en zag een onbekende naam, en herinnerde me iets over een nieuwe in de tijd dat we zaten te wachten op nieuws van Sylvana) ... succes, maar pas op dat het geen obsessie gaat worden (zie dat je zelfs nog jonger bent dan ik, misschien nog in de groei, blijf dus wel gewoon gezond en genoeg eten he )

Trouwens Sylvana, weet je al wanneer ze een nieuwe scan gaan maken? Gaat het ondertussen wel goed met je?
  woensdag 10 oktober 2007 @ 06:49:07 #234
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_53830060
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_53830167
edit

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2007 18:27:23 ]
  woensdag 10 oktober 2007 @ 08:15:03 #236
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53830420
Nou, ik ga straks maar even naar het gemeentehuis, want ik kan morgenmiddag niet en als ik nóg later ga, dan heb ik mijn rijbewijs misschien niet meer op tijd. Gisteravond geen zin meer in koken, dus ff pizza gegeten . Vandaag en morgen even gezond en vrijdag ga ik alweer naar de bios en uit eten, want Mark is dit weekend jarig.
Niet meer actief op Fok!
pi_53831463
ik woog vanmorgen weer 71 dus kennelijk maakt het niet uit wat ik eet en kom ik toch niet aan
maar ik voel me toch beter als ik gezond(er) eet

ik heb trouwens een korstje op mijn kin wil er steeds aan krabben maarja dan duurt het alleen nog langer en word het een litteken
  woensdag 10 oktober 2007 @ 09:55:27 #238
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53831987
Ja, ik voel me ook beter als ik gezonder eet. Heb allemaal puistjes enzo nu, bleh . Vanavond maar weer pasta met groente dan en dan ga ik ook voor het eerst sinds een week weer hardlopen. Ben benieuwd of ik het volhoud als ik doorga waar ik gebleven was.
Niet meer actief op Fok!
pi_53832952
In 1x slagen voor je examen vind ik toch wel erg goed hor! (gebeurt volgens mij niet zo vaak )
(heb zelf net mn 3e les gehad en ben nog steeds levensgevaarlijk )

Heb gister een super slechte lijndag gehad... had voor mn verjaardag van mn vriendinnen een heel fout blik snoep gehad...
Had t gister helemaal gehad met mn studie en heb t blik opengetrokken er zit nu n stuk minder in!
vandaag is mn werkdag (half 4 tot 9) en dan eet ik altijd smiddags al n btje warm en savonds alleen n broodje... meestal wel erg goed voor mn gewicht
pi_53833320
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 10:33 schreef Bagel het volgende:
In 1x slagen voor je examen vind ik toch wel erg goed hor! (gebeurt volgens mij niet zo vaak )
(heb zelf net mn 3e les gehad en ben nog steeds levensgevaarlijk )

Heb gister een super slechte lijndag gehad... had voor mn verjaardag van mn vriendinnen een heel fout blik snoep gehad...
Had t gister helemaal gehad met mn studie en heb t blik opengetrokken er zit nu n stuk minder in!
vandaag is mn werkdag (half 4 tot 9) en dan eet ik altijd smiddags al n btje warm en savonds alleen n broodje... meestal wel erg goed voor mn gewicht
De eerste keer slagen er toch best veel? verschilt natuurlijk wel als je de percentages per rijschool bekijkt

en je blijft nog wel een tijdje levensgevaarlijk :p tot dat je je rijbewijs hebt en al vaak gereden hebt
  woensdag 10 oktober 2007 @ 11:42:45 #241
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53834799
Toch zijn er meer mensen die een her moeten doen dan mensen die het in 1 keer halen. Maar ik ga niet zo snel naast mijn schoenen lopen, want ik heb best wel veel lessen nodig gehad en waarschijnlijk heeft iemand die het pas met de derde keer haalt evenveel of zelfs nog minder lessen gehad dan ik.
Niet meer actief op Fok!
pi_53835159
Goeiemiddag. Lang tijdje niet meegelezen

Ik was na mijn rustpauze van 1 week, weer 2kg (!!!) verdikt, maar nu gaan ze er geleidelijk aan weer af. Volleyballen mag ik weer, weliswaar met brace, en ik ga dan ook onmiddellijk.

Eerlijk gezegd heb ik het een beetje gehad met op mijn voeding letten, maar ik zal het helaas maar moeten doen als k nog een "mooi" figuur wil behouden..
pi_53835221
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:40 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Trouwens Sylvana, weet je al wanneer ze een nieuwe scan gaan maken? Gaat het ondertussen wel goed met je?
De scan heb ik gisteren gehad, maar moet ook nog weer terug naar de maag-darm-leverafdeling, moet ik zo nog ff een afspraak bij maken. Hoe het gaat is wisselend. Zondag had ik erg veel pijn en moest ik eigenlijk van 12-21 uur stagelopen, maar ben ik om half 2 al naar huis gegaan. En gisteravond ben ik naar een concert geweest en ging het wel weer redelijk
pi_53840035
Ik eet vandaag echt weer teveel en ongezond, zal er vast aan liggen dat ik vannacht een zeer beroerde nacht heb gehad en nog honger van al dat sporten gister Nee, ik hou gewoon teveel van chocola en pepernoten

Veel succes dr maar mee Sylvana, het klinkt echt niet prettig om zo'n pijn te hebben ... maar mag ik nieuwsgierig vragen wat voor concert?
pi_53840139
Gefeliciteerd viking! Het lijkt me erg leuk om een rijbewijs te hebben, maar ik zit er de hele tijd tegenaan te hikken wanneer ik moet gaan beginnen...

Vanmiddag tentamen gehad en ik vond 'm verrassend genoeg best meevallen Had ook wel goed geleerd, al moet ik niet te vroeg juichen natuurlijk... Moet nu wel nodig m'n kamer opruimen want ik heb er een ontzettende zooi van gemaakt ondertussen, en gisteren een pak koekjes op en een half ding rozijnenontbijtkoek, dus dat was wel slecht

Sylvana: 'k hoop voor je dat ie deze keer goed gelukt is en niet nog een keertje hoeft....
Het mooi kotsende meisje.
pi_53840183
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 15:26 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

Sylvana: 'k hoop voor je dat ie deze keer goed gelukt is en niet nog een keertje hoeft....
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 15:22 schreef Chicolate het volgende:
I
Veel succes dr maar mee Sylvana, het klinkt echt niet prettig om zo'n pijn te hebben ... maar mag ik nieuwsgierig vragen wat voor concert?
thnx en het concert was van Dream Theater ( metalband)
pi_53841270
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:40 schreef Chicolate het volgende:

[..]

succes, maar pas op dat het geen obsessie gaat worden (zie dat je zelfs nog jonger bent dan ik, misschien nog in de groei, blijf dus wel gewoon gezond en genoeg eten he )
Hehe.
Begon mezelf al af te vragen of ik over het hoofd was gezien. Blijkbaar wel dus.
Maargoed; zoiets is al eigenlijk een soort obsessie voor me. Ik wil namelijk zo graag onder die 60 komen maar het gewicht blijft rond de 61 / 61.5 steken. Naja, binnenkort ga ik met een vriendin leren hardlopen. (Astma + geen conditie >> Langzaam opbouwen dus.)
  woensdag 10 oktober 2007 @ 16:13:30 #248
22273 Dizer
Save the beard!
pi_53841277
@ Viking gefeliciteerd
@ Sylvana sterkte en hou ons op de hoogte
Friends don't let friends remain beardless...
pi_53841594
zo net mijn eerste activiteit gedaan op stage
wat zijn kleuters toch schattig
  woensdag 10 oktober 2007 @ 16:36:39 #250
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53841784
Ik heb een haat/liefde verhouding met Dream Theater. Hun teksten zijn geweldig en hun nummers beginnen vaak goed, tot ze met dat synthesizergeweld beginnen. Gewoon niet om aan te horen. Neem bijv Miracle and the Sleeper (die titel alleen al ). Begint prachtig, maar gaandeweg wordt het steeds meer een rommeltje .

Ik heb een filmpje van Janneke gemaakt, terwijl ze bij Mark zit te schooien.

http://s15.photobucket.com/albums/a362/viking84/?action=view¤t=DSCN1296_toAVI.flv

Nu moeten jullie allemaal zeggen dat ik een lief poesje heb .
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')