Inderdaad.quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:06 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het een beetje hypocriet allemaal.
Yup, puur omdat Birma zo veel in het nieuws is, terwijl het leven daar een stuk beter is dan in andere, door olie syndicaten, gecorrupteerde landen.quote:
Precies. En als Total morgen hun prijzen met 10 cent verlaagd staat heel Nederland bij Total te tanken.quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:33 schreef Xith het volgende:
[..]
Yup, puur omdat Birma zo veel in het nieuws is, terwijl het leven daar een stuk beter is dan in andere, door olie syndicaten, gecorrupteerde landen.
Gewoon alle tankstations boycotten.quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:33 schreef Xith het volgende:
[..]
Yup, puur omdat Birma zo veel in het nieuws is, terwijl het leven daar een stuk beter is dan in andere, door olie syndicaten, gecorrupteerde landen.
Idd die boycot van grote bedrijven die niet maatschappelijk verantwoorde ondernemen moeten ze vaker om roepen en niet alleen als er wat verzet vanuit de bevolking komt.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:40 schreef JohnDope het volgende:
Wat een hypocriet gebeuren allemaal weer, net of dit iets van de afgelopen week is
o.a.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Idd die boycot van grote bedrijven die niet maatschappelijk verantwoorde ondernemen moeten ze vaker om roepen en niet alleen als er wat verzet vanuit de bevolking komt.
Laten we eerts maar eens Saudie arabie gaan boycotten.![]()
Onzin natuurlijk wat je hier aan het verkondingen bent.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
o.a.
Maar als wij Hollanders/Westerlingen niet zo lui waren gemaakt, dan waren wij ook na al die achterlijke prijsstijgingen en een opgedrongen EU-grondwet zo massaal de straat op gegaan en was het hier ook gaan escaleren.
quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:44 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Precies. En als Total morgen hun prijzen met 10 cent verlaagd staat heel Nederland bij Total te tanken.![]()
Het doel is leeg, dus doe ik het wel: als je een baan hebt, heb je idd. minder tijd om de straat op te gaan...quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:26 schreef Basp1 het volgende:
Wat dan wel altijd opvalt is dat voornamelijk rechtse mensen klagen over bijvoorbeeld het kwartje van kok maar deze niet in staat zijn om een grote demostratie te organiseren. Dit itt tot links
Dan doe je je werk niet goed genoeg om de luxe te verdienen soms een vrije dag te kunnen nemen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het doel is leeg, dus doe ik het wel: als je een baan hebt, heb je idd. minder tijd om de straat op te gaan...
Nee, die 25 dagen besteed je niet aan je gezin, maar om met een paar ongewassen malloten zinloos de dam te vervuilen...quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:43 schreef Dodecahedron het volgende:
Dan doe je je werk niet goed genoeg om de luxe te verdienen soms een vrije dag te kunnen nemen.![]()
Jij werkt ook in de weekendenquote:Op vrijdag 28 september 2007 10:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, die 25 dagen besteed je niet aan je gezin, maar om met een paar ongewassen malloten zinloos de dam te vervuilen...![]()
Natuurlijk werk ik ook in de weekenden. Waarom zou ik dat niet doen?quote:
En ze zijn allemaal zinloos... Mensen die anderen oproepen om zich anders te gedragen, maar het komt in de menigte niet op om ZELF de handjes te laten wapperen.quote:De meeste grote demostraties die georganiseerd zijn geweest hebben altijd plaats gevonden in een weekend.
Tja, hoe heet dat ook alweer ...quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, die 25 dagen besteed je niet aan je gezin, maar om met een paar ongewassen malloten zinloos de dam te vervuilen...![]()
De junta verdient haar centjes inderdaad wel via drugs.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:01 schreef Ringo het volgende:
Typisch linkse reflex. Er staat een exotische dictatuur in de brand, en het eerste dat men roept, is: boycot degenen die met hen handel drijven.
Wat zijn nou werkelijk de gevolgen van zo'n boycot? Steunen we de lokale bevolking daarmee? Of zorgen we voor nog meer ellende? Is het een actie uit mededogen? Of doen we het alleen maar om ons eigen geweten te zuiveren?
Precies: dus niet met de verzamelde dorpsidioten op de dam anderen vertellen hoe het moet, maar ZELF verantwoordelijkheid nemen en dus ZELF wat er aan doen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:04 schreef Dodecahedron het volgende:
Tja, hoe heet dat ook alweer ...
Oh ja ...
EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID
Ja want individuen kunnen ook zoveel druk uitoefen op de maatschappij dat lukt zo goed.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies: dus niet met de verzamelde dorpsidioten op de dam anderen vertellen hoe het moet, maar ZELF verantwoordelijkheid nemen en dus ZELF wat er aan doen.
Mij ook.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:39 schreef SuperWeber het volgende:
Figuren als TS doen mij juist aanzetten tot het tanken bij Total....
Dat IS iets boycotten toch?quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies: dus niet met de verzamelde dorpsidioten op de dam anderen vertellen hoe het moet, maar ZELF verantwoordelijkheid nemen en dus ZELF wat er aan doen.
Wie heeft het over druk uitoefenen? Dat is juist wat die verzamelde dorpsidioten doen (en gelukkig ben jij het met mij eens dat dit dus onzinnig is).quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:37 schreef Basp1 het volgende:
Ja want individuen kunnen ook zoveel druk uitoefen op de maatschappij dat lukt zo goed.![]()
Je kan je ook afvragen of het wel zo asociaal is als jij het hier beschrijft om jezelf vooral druk te maken om je directe omgeving... Ik meen van niet. Je druk maken om Myamar is op zekere hoogte een luxe.quote:Het grootste gedeelt van de nederlands bevolking weet niet eens waar myamar ligt, dus wat boeit hun het, zolang ze maar goedkope rotzooi kunnen blijven kopen en in de gewenste 2 onder 1 kapper met tuin wonen, 2 autos voor de deur hebben en 2 kids.
quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:26 schreef Hathor het volgende:
Tsja, ik ga toch echt geen blokje omrijden omdat er in een of ander Aziatisch kutgat mensenrechten geschonden worden, dan kunnen we wel aan de gang blijven.![]()
Zelf doen ja...quote:
Het mag. Maar het is natuurlijk hypocriet. En zinloos. En ook zo makkelijk. Alsof je de problemen van die mensen daar oplost als Total uiteindelijk failliet gaat (het maximale wat je met de boycot kan bereiken).quote:Of mag je geeneens anderen adviseren wat ze moeten doen?![]()
Mensen zijn schapen. Geen shell tanken heeft het milieu in de Brent-Spar tijd ook geen donder geholpen (maar publicitair was het in den beginne wel succesvol voor Greenpeace zelf natuurlijk en daar ging het ook om), integendeel zelfs.quote:Mensen zijn niet van suiker gemaakt hoor. Het is je eigen verantwoordelijkheid of je het advies opvolgt of niet.
Mij niet. Ik blijf tanken waar ik altijd al zou tanken. Toevallig Total omdat dit het dichtsbijzijnde in NL gelegen tankstation is en bovendien ook nog mijn auto netjes wordt voorzien van brandstof door de pompbediende...quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:39 schreef SuperWeber het volgende:
Figuren als TS doen mij juist aanzetten tot het tanken bij Total....
Daar heb je wel een punt. Maar het is nogal naief volgens mij dat mensen zich er niet van bewust zijn waar de goedkope producten vandaan komen. Mensen moeten zich er wel van bewust zijn dat die goedkope producten die we hier in de winkel hebben liggen ergens vandaan komen. Veel producten en grondstoffen worden door de grote bedrijven geproduceerd waarbij veel grote bedrijven voor het westerse publeik zich wel profileren als de brengers van welvaart (door goedkope arbeid zonder vakbonden) in de arme landen. Maar dat is de ene kant van het verhaal want ze sponsoren van de andere kant ook op deze manier ook regelmatig foute regimes.quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:17 schreef DS4 het volgende:
Je kan je ook afvragen of het wel zo asociaal is als jij het hier beschrijft om jezelf vooral druk te maken om je directe omgeving... Ik meen van niet. Je druk maken om Myamar is op zekere hoogte een luxe.
Ten aanzien hiervan geldt dat velen inderdaad zich niet druk maken over de oorsprong van de producten en de nare bijsmaak die aan veel producten zit. Maar gek genoeg geldt dat niet alleen voor de schouderophalers, maar zelfs voor de wereldverbeteraars...quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:35 schreef Basp1 het volgende:
Maar het is nogal naief volgens mij dat mensen zich er niet van bewust zijn waar de goedkope producten vandaan komen. Mensen moeten zich er wel van bewust zijn dat die goedkope producten die we hier in de winkel hebben liggen ergens vandaan komen.
Dat is ook het grote probleem in onze globale economie geworden, veel dingen zijn niet meer te overzien.quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:44 schreef DS4 het volgende:
Ten aanzien hiervan geldt dat velen inderdaad zich niet druk maken over de oorsprong van de producten en de nare bijsmaak die aan veel producten zit. Maar gek genoeg geldt dat niet alleen voor de schouderophalers, maar zelfs voor de wereldverbeteraars...
Ga maar eens na: kent u een wereldverbeteraar ZONDER spullen van Ikea in huis? Ik persoonlijk niet, althans, voor zover mij bekend hebben ze eerder een voorkeur voor Ikea (of het moet gewoon wansmaak zijn) dan dat ze er liever met een boog omheen lopen.
Voor de geïnteresseerde: Ikea maakt gebruik van kinderarbeid. Zo komt u dus aan die goedkope (en vaak niet al te mooie) meubelen.
Niet helemaal waar. Een hoop dingen kun je zien als je dat wil. Ik weet het, dus mag je er vanuit gaan dat het geen groot geheim is (ok, ik heb ook wel geheimen onder mij, maar die deel ik hier niet).quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:55 schreef Basp1 het volgende:
Dat is ook het grote probleem in onze globale economie geworden, veel dingen zijn niet meer te overzien.
Dat dusquote:Op vrijdag 28 september 2007 11:01 schreef Ringo het volgende:
Typisch linkse reflex. Er staat een exotische dictatuur in de brand, en het eerste dat men roept, is: boycot degenen die met hen handel drijven.
Wat zijn nou werkelijk de gevolgen van zo'n boycot? Steunen we de lokale bevolking daarmee? Of zorgen we voor nog meer ellende? Is het een actie uit mededogen? Of doen we het alleen maar om ons eigen geweten te zuiveren?
Echt grote demonstraties - zoals in Birma - vanwege die prijsstijgingen en het dominante PolitiekeBewind hebben we in nederland/EU niet meegemaakt.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat dan wel altijd opvalt is dat voornamelijk rechtse mensen klagen over bijvoorbeeld het kwartje van kok maar deze niet in staat zijn om een grote demostratie te organiseren. Dit itt tot links die vorig jaar nog een flinke bijeekomst had in amsterdam om wat vreemde maatregelen van balkende 2 te veranderen wat tot een bepaald niveau ook nog gelukt is.
En als we echt tegen die EU grondwet zijn dan moeten we in opstand komen , maar we hebben het gewoon te goed.
Het idealisme is ook bij een groot gedeelte van de mensen verdwenen en het gaat bij de meesten alleen nog maar om hun eigen persoontje , de ikke ikke ikke maatschappij en de rest kan stikken.
Gelijk hebben ze.quote:Total wil niet weg uit Birma
Total is niet van plan zich terug te
trekken uit Birma.Volgens het Franse
olieconcern zou dat tot onaanvaardbare
risico's leiden en de ontberingen onder
de bevolking groter maken.
Total reageert daarmee op een oproep
van de linkse partijen in Nederland om
tankstations van Total te boycotten.
Ook de linkse partijen in Vlaanderen
riepen vandaag op tot een boycot van
Total. Het Franse olieconcern is een