abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 september 2007 @ 19:14:01 #1
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53523800
Op het moment zit ik met een redelijk vaag probleem. Ik hoop toch min of meer serieuze reacties te krijgen.

Momenteel heb ik een vriend en we hebben een echt goede relatie. We houden echt van elkaar, we bouwen op elkaar. Ook delen we hetzelfde geloof en willen we allebei naar deze principes leven. Dus zit dit allemaal goed, desondanks heb ik er toch wat problemen mee.

Voor deze relatie heb ik alleen maar vriendinnen gehad. Met mijn laatste vriendin was de relatie heel goed en we zijn nog steeds bevriend. Ondanks dat we verliefd waren en zielsveel van elkaar hielden, heb ik het uitgemaakt. Dit deed ik omwillen van mijn geloof. Enige tijd later heb ik relatie gekregen met mijn vriend, maar echt verliefd op hem ben ik nog nooit geweest. Hij is gewoon mijn beste vriend, een kameraad, een soort broer. Ik ben dol op hem en wil hem niet kwijt, maar verliefd ben ik niet en zal ik ook nooit worden.

Een ander heikel punt is dat we tot het huwelijk maagd willen blijven, en dat is maar goed ook, want seks met een man lijkt me echt afschuwelijk (jarenlang misbruikt als kind). Ik wil ook geen kinderen en samenwonen met mij zal ook niet geweldig zijn. Want ik ben iemand die veel privacy nodig heeft. Ik heb een eigen ruimte nodig, wil veel alleen zijn. Niet echt gezellig dus.

Het probleem is nu dat ik me er heel rot onder voel. Ik het idee niet eerlijk te zijn, alleen het kinderpunt is bij hem bekend. Natuurlijk, homoseksualiteit is zondig, het is een verboden vrucht, die we moeten weerstaan. En dat is moeilijk, het doet pijn. Zelfverloochening hoort bij het geloof. Maar ik heb het gevoel ook mijn vriend en ex te verloochenen. Op het moment weet ik gewoon niet wat ik moet doen. Hem kwijtraken is het laatste wat ik wil, maar dit is gewoon niet goed…

En tja… wat zouden jullie doen als je in een dergelijk situatie zou zitten? Ik weet het niet meer.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_53524186
quote:
. Natuurlijk, homoseksualiteit is zondig
Zo 'natuurlijk' is dat niet hoor.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_53524279
Voor mij is het makkelijk, ik zou het geloof verwerpen. Ik kan er niet over uit dat ik 'perfect'gecreërd zou zijn door het 'almachtige', maar dat hij die dingen die we het liefste willen, en het lekkerste vinden (waar we ook nog eens niemand kwaad mee doen!) 'zondig' zou maken.
Voor mij god=liefde en ik mag zelf weten hoe ik het uit, zolang ik niemand ermee schaad.

Voor jou is dit zeker geen optie?

Aangezien homoseksualiteit (imho) geen ziekte is, maar een sekeuele voorkeur, kan je het niet behandelen. Je moet een oerdrift tegenhouden. Je moet je in een keurslijf wringen.
Als ik in jou schoenen zou staan (mijzelf kennende) zou ik heel ongelukkig worden en waarschijnlijk depressief, je kan het misschien lang afhouden, door jezelf bezig te houden, (sport, vereniging, werk, hobby, studie) maar als ik dus jou was, dan zou ik als mijn 'midlifecrisis' of whatever begon, het dus niet meer uit kunnen houden. en dan scheiden en gaan inhalen.

Nou eigenlijk heb ik dus geen tips, en alleen maar een doembeeld.
Oh, nog wel één dingetje, de dochter van een dominee (in Denemarken, maar daar is het geloof niet anders toch?) die is ook lesbienne (of iig bi, ze weet het nog niet) maar haar vader heeft daar geen problemen mee.
Kan je je geloof niet omvormen zodat het gewoon bij je past? Waarom kies je niet überhaupt een religie die je lekker zit?
And the druids turn to stone...
pi_53524282
Als het tegen je geloof is, waarom ga je dan een relatie met een meisje aan

Maar ik zou het er met hem over hebben. Hij begrijpt jou volgens mij heel goed, dus misschien kunnen jullie dan als vrienden verder gaan Jullie hadden toch geen sex. Want als je niet verliefd bent, en zo verder blijft gaan houd je alleen jezelf maar voor de gek, en dat is echt niet leuk En voor hem ook niet trouwens
  donderdag 27 september 2007 @ 19:37:03 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_53524441
Wat een last kan Geloven soms zijn.
Lijkt me heel naar jezelf te moeten verloochenen vanwege de een of d'andere spook in the sky.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_53524486
Wees aub eerlijk. Hij verdient het niet dat jij dergelijke zaken voor hem verzwijgt.
When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
pi_53524515
Misschien tijd dat je onder je steen vandaan komt!
Als je Lesbie bent zoek je een leuke meid.
Als je Hetero bent zoek je een leuke vent.

Ja zo simpel toch.!

bah dat gejank met geloof altijd.
Sex voor het huwelijk zou ik maar wel gewoon doen, voordat je het weet bakt je partner er niks van en zit je der aan vast !
  donderdag 27 september 2007 @ 19:45:27 #8
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53524711
Alle geloven hebben een tak die homoseksuelen accepteren, boekenworm. Er zijn moskeeen, kerken, synagoges en andere tempels waar jij terecht kunt (doorhalen wat niet van toepassing is).

Je leeft in een leugen. En het is niet alleen jouw leugen, maar je zuigt ook nog eens je vriend mee, van wie je erg veel houdt.

Mijn advies: ga eens praten met een pastor/imam/dominee/rabbi/whatever waarvan je weet dat die er wel positief tegenover staat.
En dan door de zure appel heenbijten: het uitmaken met je vriend. Als je geluk hebt, kunnen jullie vrienden blijven.
pi_53524739
quote:
Zelfverloochening hoort bij het geloof.
Welk geloof is dat, dat geloof ken ik niet, geloof ik.
[KNE]-Mod
  donderdag 27 september 2007 @ 19:47:18 #10
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53524771
Alle users die hier het geloof gaan bashen: lijkt me nergens toe leiden.
  donderdag 27 september 2007 @ 19:48:02 #11
183375 Qasi
Love me for a reason
pi_53524789
Geloven

De bijbel letterlijk nemen en homosexualiteit en abortus en euthanasie als iets 'duivels' zien
Dan ben je een hoer met een doek om je kop
pi_53524796
In mijn ogen is het simpel. Maar ik geloof dan ook niet. Ik probeer me in jouw situatie in te leven, en ik zou het zo zien:

God heeft jou geschapen en dus ook jouw homosexualiteit. In feite is het Zijn schuld dat jij 'zo' bent. En jij bent een kind van God, denk je echt dat Hij wil dat jij doodongelukkig bent de rest van je leven?
In mijn ogen is de Bijbel niet per definitie het woord van God. Het is geschreven door mensen die toentertijd dachten dat dat het woord van God was en toen was homosexualiteit not done. Inmiddels zijn de tijden veranderd en ik denk ook dat God met zijn tijd meegaat.

Als ik jou was zou ik me verdiepen in andere kanten van je geloof. Er zijn andere kerken en geloofsgemeenschappen waar je je misschien beter in voelt en je jezelf kunt zijn. Dat ben je nu ten slotte niet. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik denk echt dat je voor jezelf moet opkomen.

Wat je vriend betreft, ik zou dit echt eerlijk me hem delen. Ten slotte zal God het ook niet leuk vinden dat je liegt tegen je vriend. En hij verdient jouw hele verhaal, je vriend dan.

Verder, wat de kinderen betreft, in principe is het de bedoeling van God dat je je voortplant. Je kiest er bewist voor om dat niet te doen. Waarom kan je dan niet voor andere dingen waar je achter staat kiezen?

Heel veel succes, ik kan me voorstellen dat je in een moeilijke situatie zit.
Spoilers!
pi_53524814
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:47 schreef Floripas het volgende:
Nouja, TS geeft wel een goede voorzet door óf met een vrij onbekend geloof te komen, of het geloof verkeerd voor te stellen. Dat homoseksualiteit vaak wordt afgekeurd is een gegeven, maar jezelf verloochenen heb ik nog nooit bij een geloof gezien als richtlijn. (Dat mensen het doen is weer iets anders.)

Daarbij weet TS ook héél goed dat dingen die ze hier aangeeft als "natuurlijk" helemaal niet zo natuurlijk zijn voor het merendeel van de Nederlanders, zeker hier op fok. Dus enigszins stemming makend is het wel.
[KNE]-Mod
  donderdag 27 september 2007 @ 19:49:46 #14
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_53524834
je bent bi, dus hou het op vriendschap met die gozer en niet meer dan dat..
  donderdag 27 september 2007 @ 19:50:52 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_53524869
quote:
Bashen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_53524932
Ik denk dat je jezelf heel ongelukkig maakt door niet je hart te volgen.

Veel sterkte met je beslissing.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_53525066
Ik snap trouwens nooit dat "gelovigen" soms het de ene "zonde" afdekken met de andere. Zo lijkt me met een leugen in het huwelijk stappen met je vriend ook niet iets dat de goedkeuring van een God kan krijgen. De oplossing is misschien pijnlijk, maar toch vrij simpel; als je zo ongezellig bent waarom blijf je dan niet single als je niet wilt kiezen voor een homoseksuele relatie? Volgens mij ga je jezelf en je vriend alleen maar pijn doen als je deze relatie voortzet, en dat is volgens mij in geen enkel geloof een goed iets.
[KNE]-Mod
pi_53525166
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:14 schreef boekenworm het volgende:

Een ander heikel punt is dat we tot het huwelijk maagd willen blijven, en dat is maar goed ook, want seks met een man lijkt me echt afschuwelijk (jarenlang misbruikt als kind). Ik wil ook geen kinderen en samenwonen met mij zal ook niet geweldig zijn. Want ik ben iemand die veel privacy nodig heeft. Ik heb een eigen ruimte nodig, wil veel alleen zijn. Niet echt gezellig dus.
Dus als ik het goed begrijp wil je een relatie met een man omdat je geloof dat voorschrijft? Maar vervolgens maak je al ERG duidelijk dat een fatsoenlijke toekomst er niet inzit.
Maak niet niet moeilijker voor hem maar ook niet voor jezelf, en kap ermee. Daarmee bespaar je een hoop moeite en leed.
Henry darling! Mary told me the police are looking for you. What have you done?
If you must know, ACID!
Op donderdag 10 maart 2011 00:44 schreef -Will- het volgende:
*-Will- wil later wel een house met een garage in de jungle
pi_53525212
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

Bashen?
B.A.S.H.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_53525306
Je moet 'ns bij jezelf te rade gaan;
Je denkt dat god almachtig is, terwijl je kennelijk 'm niet in staat acht jou deze 'zonde' te vergeven?
alias Capriccio Dieu Donné
  donderdag 27 september 2007 @ 20:05:58 #21
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53525314
Ga eens praten met een liberalere voorganger in jouw geloof. (Er even van uit gaand dat jij geen Jehova getuige bent, daar ligt het iets anders dan bij de andere geloofsrichtingen). Voorgangers zijn er doorgaans voor om deze morele kwesties te helpen oplossen.
Volgens mij leef je niet een leugen, maar probeer jij gevoel, verstand en verwachtingen van derden met elkaar in evenwicht te houden. Als die drie op gespannen voet met elkaar staan, dan moert er iets wijken, of er gaat iets breken.

Omwille van jouw geloofsgenoten een relatie met een vriend te beginnen is niet eerlijk tegenover de vriend, zelfs niet als hij een geloofsgenoot is. Het is zeker niet eerlijk tegenover jouzelf, maar jij hebt de keuze daarin zelf. Ik zou het in jouw geval uitmaken.

Jij bent niet katholiek, want zelfverloochenig, maar er is een goede reden dat mensen het celibaat kiezen; de schjinbaar onmogelijke keuze waar jij voor staat, wordt zo opgelost.

Met het niet geringe risico jouw situatie nog ingewikkelder te maken, maar als jij in jouw jeugd sexueel misbruikt bent, hoe vertaal jij dat in jouw geloof? (En nee het is geen religieuze vraag, maar een psychologische.)
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
  donderdag 27 september 2007 @ 20:07:25 #22
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53525366
quote:
Net zo min als de religiositeit van boekenworm te bashen of in twijfel te trekken.
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_53525480
Ik zou helemaal over de rooie gaan als mijn vriend niet 'verliefd' op me zou zijn (nooit geweest+nooit zal worden) maar wel beweerd van me te houden! Alleen daarom zou ik je het advies geven heel goed na te denken over trouwen met je vriend. Het huwelijk is toch een eenheid tussen twee mensen. Door hun liefde. En die liefde en eenheid 'vier' je dan, uiteindelijk in de huwelijksnacht. Maar zoals je het nu verteld zijn jullie geen eenheid. Jullie zijn beste vrienden, of broer en zus.

Wat me ook niet helemaal eerlijk lijkt, is nu aangeven dat je wilt wachten met seks tot het huwelijk, maar ondertussen wil je gewoon helemaal geen seks met hem, of uberhaupt een man. Weet hij dat? Dat hij zich nu eigenlijk aan het verheugen is op wat gaat komen. (Toch een belangrijk moment voor een koppel dat er op wacht). Lijkt me verschrikkelijk (voor je) dat je je groot probeert te houden, maar het nog meer tegen je zin gaat doen op die manier...
Everything you can imagine is real - Pablo Picasso
pi_53525482
Ik zou zeggen: begin eens met het afzweren van je "geloof"!
Wellicht is het een verademing om bij de vrije mensen te horen.
censuur :O
pi_53525517
Accepteer gewoon je geaardheid of ga het klooster in, maar leef niet met een leugen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')