abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57316909
Hoe lang wil je gaan?

Je kan ook een paar maanden op een plek blijven en wat reisjes maken zoveel als je knaken toelaten, dan is het een stuk goedkoper
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_57317608
Wij waren afgelopen jaar in Peru (met een uitstapje Bolvia) ongeveer 3000 pp kwijt (2 personen) voor een reis van twee maanden. Dit was inclusief vliegen, inclusief vier weken prive les Spaans en inclusief excursies.

Wel moet ik zeggen dat we niet de jungle ingeweest zijn, dat is vrij prijzig.
  woensdag 12 maart 2008 @ 05:44:17 #153
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_57321173
Ik heb drie weken doorgebracht in het noorden van Argentinië. Iguazú, Salta, Jujuy. Met een driesterren accomodatie, reis (bus - cama ejecutivo) , excursies en eten en drinken inclusief, kwam ik rond de 900eur uit.
[b]@RemiLehmann[/b]
  woensdag 12 maart 2008 @ 08:41:19 #154
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_57321809
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 22:28 schreef Apoc2003 het volgende:
Fuck! Dat is wel veel meer dan ik had verwacht, eigenlijk betekend dat het nekschot voor mijn mooie plannen om een paar maanden naar zuid amerika te gaan Uiteindelijk blijf ik wel een 'arme' student die een volgend jaar te veel tijd heeft...
Ik ben 5 maanden weggeweest. 3 maanden in Arequipa, Peru, en 2 maanden rondreizen door Chili, Argentinië (inc. BA, Iguazú, Ushuaia etc), Uruguay en Bolivia. Alles bij mekaar (met vlucht) heeft me dat max 6.000 euro gekost (maar ik heb het niet bijgehouden, kan ook minder geweest zijn).

En dan heb ik niet overdreven zuinig geleefd. Bij dat geld zit ook 100 uur spaanse les en 3 maanden gastgezin inbegrepen, één binnenlandse vlucht in Argentinië, alle must-do excursies, en 2 maanden lang hostels en uit eten.

Dus zo zie je maar dat je met hetzelfde geld ook veel meer kunt doen...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_57322729
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 22:57 schreef JedaiNait het volgende:
Wij waren afgelopen jaar in Peru (met een uitstapje Bolvia) ongeveer 3000 pp kwijt (2 personen) voor een reis van twee maanden. Dit was inclusief vliegen, inclusief vier weken prive les Spaans en inclusief excursies.

Wel moet ik zeggen dat we niet de jungle ingeweest zijn, dat is vrij prijzig.
Inclusief vlucht naar Lima en binnenlandse vluchten?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_57322733
Als je niet zwemt in het geld is in ieder geval verstandig om zo weinig mogelijk in Nederland te regelen. Gewoon een LP kopen, kijken wat je ongeveer wilt gaan doen en het verder daar allemaal uitzoeken.

Voorbeeld: Wij hebben een vijfdaagse wandeltocht naar Machu Picchu gedaan (Salkantay) en dat een dag of 5 van te voren geregeld. Hiervoor moesten we (als ik me niet vergis) 180 dollar betalen. Anderen die dezelfde tour 'thuis' geregeld hadden hebben hier zeker 4 á 500 dollar voor betaald.

Ook kan ik je aanraden veel te tijd te steken in het vinden van de goedkoopste vlucht. Een paar dagen eerder of later van Brussel ipv Schiphol kan ook snel een paar honderd euro schelen!
pi_57322755
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 08:41 schreef Foeske het volgende:

[..]

Ik ben 5 maanden weggeweest. 3 maanden in Arequipa, Peru, en 2 maanden rondreizen door Chili, Argentinië (inc. BA, Iguazú, Ushuaia etc), Uruguay en Bolivia. Alles bij mekaar (met vlucht) heeft me dat max 6.000 euro gekost (maar ik heb het niet bijgehouden, kan ook minder geweest zijn).

En dan heb ik niet overdreven zuinig geleefd. Bij dat geld zit ook 100 uur spaanse les en 3 maanden gastgezin inbegrepen, één binnenlandse vlucht in Argentinië, alle must-do excursies, en 2 maanden lang hostels en uit eten.

Dus zo zie je maar dat je met hetzelfde geld ook veel meer kunt doen...
Wanneer?
pi_57322801
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 09:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Inclusief vlucht naar Lima en binnenlandse vluchten?
Vlucht naar Lima: ja
Binnenlandse vluchten: nvt

Binnenlandse reizen hebben we allemaal met (luxe!) bus gedaan. Deze zijn erg comfortabel en goed te betalen.

Voor de duidelijkheid, ik ben dus alleen in Peru/Bolivia geweest. Chili, Argentinie en Brazilie zijn volgens mij wel een stukje duurder!
pi_57322932
Even wat prijjzen in BA (1:5)

Retourtje BA - Rosario 16 euro
Retourtje BA - Montevideo: 60 euro
Middenklasse hotel: 25 euro(1 persoon), 30 euro(2 personen)
Eten in een shopping: 5 euro p.p
Eten in een gewoon restaurant: 10-15 euro
Eten in een duur restaurant: 30 euro
Bios(2 man) : 10 euro
Entree disco: tussen de 5 en 10 euro
Drankje in disco: tussen de 3 en 5 euro, bier 2
Voetbalwedstrijd: Tussen de 10 en 15 euro
Concert: vanaf 15 euro tot 100 euro
Theater(2 man): 20 euro
Taxi: 0,5 euro per minuut
Openbaar vervoer: 0,5 euro per ritje
Eten kopen in winkel voor 1 maand: 150-200 euro per maand of zo
Retourtje BA - La Plata: 2,5 euro
Tosti en een cola: 4 euro
Appartement huren short term: 300 tot 500 euro
pi_57323114
De gemiddelde backpacker zit niet in een middenklasse hotel hoor .
pi_57323166
Geen idee wat een hostel kost, maar dat zal wel rond 10 euro p.p. liggen
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:28:12 #162
14509 reem
pi_57328520
Hostels in Arg zitten ongeveer op 10 euro pp. ja
[b]@RemiLehmann[/b]
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:43:12 #163
62913 Blik
The one and Only!
pi_57328766
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Even wat prijjzen in BA (1:5)

Retourtje BA - Rosario 16 euro
Retourtje BA - Montevideo: 60 euro
Middenklasse hotel: 25 euro(1 persoon), 30 euro(2 personen)
Eten in een shopping: 5 euro p.p
Eten in een gewoon restaurant: 10-15 euro
Eten in een duur restaurant: 30 euro
Bios(2 man) : 10 euro
Entree disco: tussen de 5 en 10 euro
Drankje in disco: tussen de 3 en 5 euro, bier 2
Voetbalwedstrijd: Tussen de 10 en 15 euro
Concert: vanaf 15 euro tot 100 euro
Theater(2 man): 20 euro
Taxi: 0,5 euro per minuut
Openbaar vervoer: 0,5 euro per ritje
Eten kopen in winkel voor 1 maand: 150-200 euro per maand of zo
Retourtje BA - La Plata: 2,5 euro
Tosti en een cola: 4 euro
Appartement huren short term: 300 tot 500 euro
Hoe jij dan aan 36.000 euro komt voor een jaar is mij echt een raadsel bij deze prijzen. Backpackers leven iets goedkoper dan de gemiddelde persoon.
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:45:56 #164
62913 Blik
The one and Only!
pi_57328837
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:43 schreef Blik het volgende:

[..]

Hoe jij dan aan 36.000 euro komt voor een jaar is mij echt een raadsel bij deze prijzen (die alleen gelden in Argentinië, andere landen zijn goedkoper). Backpackers leven iets goedkoper dan de gemiddelde persoon.
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:11:42 #165
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_57329305
Mijn budgets is maximaal 8000 euro, waar ik 5 á 6 maanden mee wil doen.

Als argentinie/chili niet lukt, is het ook nog wel een optie om vanuit Equador ipv naar het zuiden, naar het noorden te gaan. Bijvoorbeeld naar Guatamala en dan richting Costa Rica, dan kan ik mooi via curacao (daar zit m'n vriendin dan als het goed is:P) terug naar nederland. Ticket kost ongeveer 1500 op die manier, en levensonderhoud is een stuk goedkoper in midden-amerika dan ik zuid-amerika als ik het zo lees....
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_57329554
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:43 schreef Blik het volgende:

[..]

Hoe jij dan aan 36.000 euro komt voor een jaar is mij echt een raadsel bij deze prijzen. Backpackers leven iets goedkoper dan de gemiddelde persoon.
2 man he, 18000 euro p.p.

1200 euro voor een ticket, minimaal een keer of 4 vliegen(a 250-300 euro per vlucht) 1000 euro. Dan blijft er 16.000 over.

Je moet eigenlijk ook rekenen met verzekeringen, inentingen en andere kosten die gewoon doorlopen, misschien tellen sommige die niet mee maar die moeten ook betaald worden
pi_57329581
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:11 schreef Apoc2003 het volgende:
Mijn budgets is maximaal 8000 euro, waar ik 5 á 6 maanden mee wil doen.

Als argentinie/chili niet lukt, is het ook nog wel een optie om vanuit Equador ipv naar het zuiden, naar het noorden te gaan. Bijvoorbeeld naar Guatamala en dan richting Costa Rica, dan kan ik mooi via curacao (daar zit m'n vriendin dan als het goed is:P) terug naar nederland. Ticket kost ongeveer 1500 op die manier, en levensonderhoud is een stuk goedkoper in midden-amerika dan ik zuid-amerika als ik het zo lees....
Inclusief ticket?
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:41:58 #168
58060 Apoc2003
pi_57329882
Ja, helaas wel....
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_57329988
6500 euro dus voor 5 of 6 maanden.

Ik weet niet of je er wat mee kan in Midden Amerika maar ik denk dat je zuidelijk en midden Zuid Amerika de 5 maanden niet volmaakt als je ook wil gaan reizen
pi_57330055
Nouja zowel Foeske als ik kwamen (exlusief vliegen) op zo'n 1000 euro per maand volgens mij, dus dat moet wel mogelijk zijn lijkt me .
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:52:01 #171
58060 Apoc2003
pi_57330107
Hypothetisch: 5 maanden voor 8000 euro, ticket 1500, houd je 6500 over. Twee maanden spaanse les en vrijwilligerswerk 1500 euro, houd je 5000 over voor 3 maanden. Twee vluchten van 300 euro er af, houd je 4400 euro over. Dat bedrag gedeeld door 90 dagen (3 maanden), kom je uit op 48euro per dag.... Best een aardig bedrag nog...
-Rudyard Kipling
pi_57330261
Oh met 50 euro netto uit te geven kom je best een eind

Vrijwilligerswerk is dus met kost en inwoning zeg maar?
  donderdag 13 maart 2008 @ 15:24:51 #173
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_57352662
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 09:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wanneer?
Nu precies een jaar geleden, van januari t/m half juni.

En wat rekenen jullie allemaal veel voor die binnenlandse vluchten? Ik ben van Ushuaia naar BA gevlogen voor 120 euro ofzo. En verder kun je gewoon heel veel geld uitsparen door de (idd hele luxe) bussen te pakken in plaats van een binnenlandse vlucht. Ik ben van Peru naar Ushuaia met de bus gegaan, en van BA via Iguazú en Bolivia weer terug naar Peru ook met de bus.

Verder moet je idd alles daar regelen en niet vanuit NL. Zoek hoogstens via google een talenschool en gastgezin, maar zorg dat je nog niks hoeft te betalen.

Je hebt ook van die mensen die vrijwilligerswerk gaan doen via een Nederlandse organisatie, en die leggen ik weet niet hoeveel geld toe, terwijl er zoveel projecten te vinden zijn waar je gratis aan de slag kan...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_57352837
Probeer maar eens voor 120 euro naar Santiago, Lima, Santa Cruz, Sao Paolo, Bariloche of Bogota te vliegen vanaf BA
  donderdag 13 maart 2008 @ 15:36:09 #175
62913 Blik
The one and Only!
pi_57352911
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Probeer maar eens voor 120 euro naar Santiago, Lima, Santa Cruz, Sao Paolo, Bariloche of Bogota te vliegen vanaf BA
binnenlandse vluchten!! Geen vluchten naar andere (hoofd)steden
pi_57352972
Het advies is voor iemand die heel Latijns Amerika wil bereizen, dan zal je toch een aantal keer moeten vliegen

En in Argentinie zijn binnenlandse vluchten even duur dan internationale vluchten
  donderdag 13 maart 2008 @ 16:20:30 #177
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_57353792
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:11 schreef Apoc2003 het volgende:
Als argentinie/chili niet lukt, is het ook nog wel een optie om vanuit Equador ipv naar het zuiden,
Ik lees dit iedere keer weer terug hier en het land heet toch echt Ecuador
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_57447023
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het advies is voor iemand die heel Latijns Amerika wil bereizen, dan zal je toch een aantal keer moeten vliegen

En in Argentinie zijn binnenlandse vluchten even duur dan internationale vluchten
Dankzij de spaanse vriendjes van AA en de argentijnse overheid. Het onvriendelijke personeel en de antieke toetstellen krijg je er overigens wel gratis bij.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 12:30:43 #179
14509 reem
pi_57450791
Gelukkig is AA net zo Argentijns als Willem-Alexander. De gemiddelde Argentijn schaamt zich kapot voor die vliegmaatschappij, die ondanks alles nog steeds de 'Nationale' vliegmaatschappij is.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_57452314
5 maanden voor 8000 euro is zát te doen.

Ik heb een jaar in Zuid-Amerika gezeten voor 11.000 Waarvan 6 maanden in Buenos Aires en 6 maanden op reis door Argentinië, Zuid- en Midden-Chili, Bolivia, Peru, Ecuador en Colombia. Daarna nog 5 maanden in Colombia maar dat was middels zo'n traineeship, waarmee ik voldoende verdiende om van rond te komen.

Toegegeven, ik heb geen geld uitgegeven aan taallessen (die waren gratis voor mij) en de reis door zuid Chili en Argentinië (het duurste stuk) heb ik als reisbegeleider gedaan voor een Nederlandse reisorganisatie. Ik heb zelf geen enkele vlucht genomen (behalve Amsterdam - Buenos Aires en Bogotá - Amsterdam), en alles met bussen gedaan (wel coche cama). Heb alleen maar in hostels geslapen en gegeten in goedkope restaurantjes (waar "de lokale man" ook zit). Je kunt inderdaad voor 10-15 euro uit eten gaan in Buenos Aires, maar met een budget van 20-24 pesos (5-6 euro?) red je het ook wel als je naar een gewone parilla gaat, een (uitstekende) bife de chorizo eet en een kan huiswijn drinkt (althans een jaar geleden). Aan het Titicaca-meer in Bolivia heb je bijvoorbeeld een verse forel met rijst, salade en sapje voor 70 cent(!). Dan ben je toch gek als je in zo'n toeristenhotel gaat zitten?

Tis maar net hoe gek je het wilt maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Knakker op 18-03-2008 13:44:42 ]
  dinsdag 18 maart 2008 @ 13:49:14 #181
14509 reem
pi_57452511
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 13:39 schreef Knakker het volgende: Je kunt inderdaad voor 10-15 euro uit eten gaan in Buenos Aires, maar met een budget van 20-24 pesos (5-6 euro?) red je het ook wel als je naar een gewone parilla gaat, een (uitstekende) bife de chorizo eet en een kan huiswijn drinkt (althans een jaar geleden).
Tegenwoordig dus niet meer. Zelfs in de buurtparillas (vaak de beste ) betaal al wel een pesootje of 30 voor een bife de chorizo. Een fles huiswijn kost ook al snel 20 peso. . Natuurlijk is de peso flink gezakt (5 tot 1 staat ie nu), maar voor wat jij zegt ben je in BA met zn 2en toch al snel 80 peso kwijt (16 eur).

Knakker, we hebben hier 25-35% inflatie gehad het afgelopen jaar
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_57454067
Voor minder dan 10 euro gaan eten p.p. zal niet meevallen, of je moet naar een shopping gaan
  dinsdag 18 maart 2008 @ 15:11:52 #183
14509 reem
pi_57454135
DAM. Onder de tien lukt nog wel hoor, met gemak zelfs. Zeker in de buurtrestaurantjes. Maar zelfs op Av. Corrientes (Banchero), kun je wel voor 10 euro met z'n 2en eten...
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_57454443
Pizza en 2 bier?
  dinsdag 18 maart 2008 @ 15:29:23 #185
14509 reem
pi_57454534
Grote pizza en 2 cola (2 x 330 cl)
of
Grote pizza en 1 fles bier (670 cl)

of Super Lomito met ham, kaas, friet, russissche salade, sla, olijven augurkjes en 2 cola of 1 bier...
Milanesas etc allemaal nog goedkoper.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_57454757
Ach ga maar eens een keer met een chickie ergens eten. Dikke kans dat je met 100 peso niet klaar komt.

Zal best ergens voor 70 of 80 kunnen, maar ik eet liever goed dan dat ik voor 4 euro in een kut tent ga eten.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 15:45:16 #187
14509 reem
pi_57454936
In Buenos Aires hebben prijs en kwaliteit weinig met elkaar te maken is mijn ervaring. Genoeg tenten die op toeristen richten en troep bieden voor bijna europese prijzen. Daarnaast zijn er ook veel buurtrestaurantjes waar je echt goed kunt eten voor weinig geld. Het verschil tussen een restaurant waar je 70 of 100 pesos uitgeeft proef je zelden.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_57455024
Buurt restaurantjes in Colegiales, Once, Almagro of Villa Crespo?
  dinsdag 18 maart 2008 @ 15:52:19 #189
14509 reem
pi_57455102
of San Nicolas (waar ik woon).
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_57455367
En een bife de chorizo, een pasta, een cola, een pilsje, een fles wijn en een koffie en een ijsje lukt wel voor 100 peso in San Nicolas?
  dinsdag 18 maart 2008 @ 16:17:20 #191
14509 reem
pi_57455642
Het topic is back-packen in Zuid-Amerika. Als je back-packt ga je niet elke dag zo uit eten (als je al uit eten gaat). Maar om je te antwoorden: lukt denk ik net.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_57455725
Als je elke dag in je hostel blijft hangen in BA en leeft van bier en chips lukt het wel voor 500 euro in de maand, maar dan kan je beter niet gaan
pi_57455759
30 peso voor een bife de chorizo en een huiswijn lukt gewoon nergens in BA
  dinsdag 18 maart 2008 @ 16:28:31 #194
14509 reem
pi_57455859
dat klopt. Dat kost die bife de chorizo op zich al.

Maargoed... genoeg geouwehoer over eten in BsAs. Voor elke portemonnee is er wat te vinden. Heb je weinig geld, dan ga je naar de super en haal je een blik ravioli. Heb je iets meer dan ga je een redelijke pasta eten in een buurtrestaurantje, en als je heel veel geld hebt ga je naar een sjieke italiaan in palermo of puerto madero...
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_57462548
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 16:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
30 peso voor een bife de chorizo en een huiswijn lukt gewoon nergens in BA
Wat zit je toch altijd te zaniken over de prijzen in Argentinie. 30 peso is tegenwoordig nog maar net aan 6 euro. Zelfs als je het dubbele betaald dan zit je nog steeds aan een heerlijke prijs.
pi_57462658
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 12:30 schreef reem het volgende:
Gelukkig is AA net zo Argentijns als Willem-Alexander. De gemiddelde Argentijn schaamt zich kapot voor die vliegmaatschappij, die ondanks alles nog steeds de 'Nationale' vliegmaatschappij is.
Een Argentijn vertelde me dat AA spaans is tegenwoordig. Ik heb dat nooit gecontroleerd maar ik ging er maar vanuit dat het klopte.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 21:46:11 #197
14509 reem
pi_57462940
Het is inderdaad in handen van een spaanse holding, maar is nog wel steeds de 'nationale' luchtvaartmaatschappij. Typisch argentijns natuurlijk. Dat is net zoals met Argentijnen zelf. Niemand z'n familie komt r echt vandaan, maar iedereen voelt zich wel heel Argentijns...
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_57463563
Bijna iedereen die in Argentinie woont komt uit Argentinie
pi_57463942
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 22:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bijna iedereen die in Argentinie woont komt uit Argentinie
Dat ligt eraan hoeveel generaties je terug wilt gaan.
pi_57464029
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 21:46 schreef reem het volgende:
Het is inderdaad in handen van een spaanse holding, maar is nog wel steeds de 'nationale' luchtvaartmaatschappij. Typisch argentijns natuurlijk. Dat is net zoals met Argentijnen zelf. Niemand z'n familie komt r echt vandaan, maar iedereen voelt zich wel heel Argentijns...
Dat klopt maar het leuke van Argentijnen vind ik juist dat ze ook wel veel interesse hebben in andere landen. Zo was ik dit jaar in Bariloche en daar verbaasde ik me erover hoeveel aandacht ik kreeg zodra ik vertelde uit Nederland te komen. Zal ook wel helpen dat ik vrij goed spaans spreek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')