Hallo,
Ik zit de laatste tijd regelmatig in de knoop en dat komt door de volgende situatie. Ik heb sind 9 maanden een hele leuke vriendin waar ik helemaal gek op ben, en zij is ook helemaal verliefd op mij. Alles gaat perfect maar ik zit de laatste tijd met een aantal dingen.
Ten eerste wil zij tijdens het uitgaan lekker kunnen flirten met andere jongens, omdat ze zich hierdoor zekerder voelt. Op zich vind ik dit niet heel erg, maar heel tof vind ik het ook niet. Echter, ze wil dit ook blijven doen op het moment dat ik erbij ben. Dit vind ik veel minder leuk. Tegelijkertijd verwacht ze van mij dat ik het niet doe als we samen uit gaan, en liever ook niet als ik alleen uitga.
We hebben hier veel over gepraat en omdat ik begrijp dat het belangrijk voor haar is hebben we afgesproken dat zij het wel met mate mag doen als we samen zijn, en ik doe het helemaal niet. Als we niet samen zijn mag flirten wel.
Ik vind het dus geen probleem om dat op te geven, zij echter wel. Ook heb ik veel minder de neiging te flirten als ze er niet bij is(ik voel me dan een soort schuldig), maar ik denk dat zij hier geen enkel probleem mee heeft en gewoon doet waar ze zin in heeft.
Nu gaat ze binnenkort uit met haar studievrienden uit en vroeg ze mij of ik het erg vind als er een jongen bij haar komt slapen. Deze jongen is echter niet gewoon een studievriend, maar ook iemand waar ze gevoelens voor heeft gehad en waar ze wat mee heeft gerommeld. Tegelijker tijd verwacht ze toch van mij dat ik zoiets niet zou doen, maar als zij het doet is het geen probleem. Ik zou het overigens niet eens vragen, maar het gewoon niet doen. Zij vraagt het mij toch, terwijl ze best weet dat ik dit liever niet wil.
Nu vind ik het dus helemaal niet erg om dingen op te geven voor haar en onze relatie, maar zij wil diezelfde dingen liever niet opgeven en 'verwacht' dit dus wel van mij. Ze is dus erg inconsequent en er onstaan zo scheve verhoudingen binnen de relatie.
Ik denk overigens wel dat een deel van het probleem bij mijzelf ligt. Enerzijds ben ik erg makkelijk, waardoor ik gemakkelijk toegeef aan haar. Anderzijds ben ik ook wat onzeker de laatste tijd (er gaan veel dingen veranderen in mijn leven), waardoor ik dit soort dingen mij meer aantrek.
Ik moet zeggen dat het opschrijven van mijn gedachten al lekker oplucht, maar ik ben benieuwd naar jullie zin en onzin. Graag dus jullie reactie