abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 oktober 2007 @ 09:32:15 #201
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53686259
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 09:10 schreef Autodidact het volgende:

Hij zegt volgens mij dat volgens een of ander onderzoek blijkt dat 6% geweld niet schuwt. Daar moet jij niet van gaan maken "dat ze voor geweld zijn".

Je lijkt wel Wilders, zo .
De vraag was "Ik vind dat ik geweld tegen een afvallige mag gebruiken".
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 4 oktober 2007 @ 09:33:15 #202
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_53686285
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 09:32 schreef Sidekick het volgende:

[..]

afvallige? Is dat iemand die afgevallen is?
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  donderdag 4 oktober 2007 @ 09:38:47 #203
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53686381
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 09:33 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

afvallige? Is dat iemand die afgevallen is?
Uit het onderzoek bleek inderdaad dat de ondervraagden meerdere interpretaties hadden.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 10:56:29 #204
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_53687857
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 08:03 schreef SCH het volgende:
Hij heeft zelf vandaag een groot stuk in de Voilkskrant staan vandaag. Een beter stuk dan dat met Wilders. Maar wel weer van die nogal ongenuanceerde algemene uitspraken. Hij denkt echt heel zwart wit. Volgens mij denkt hij dat je voor of tegen de islam moet zijn ofzo.
Ik heb het stuk ook gelezen. De kritiek die hem ten deel viel over zijn ongenuanceerdheid en platte generalisaties, blijven rechtop staan. Ik geloof dat hij maar 1 x spreekt over de 'radicale islam'. Dat maakt hem zo ongeloofwaardig.

Wel grappig dat hij consequent over "W." spreekt. "Hij wiens naam hier niet voluit mag worden uitgesproken"

Inhoudelijk ben ik het 100% eens met Jami; linkse partijen nemen de Jihad gewoonweg niet serieus.

Maar ja, die generalisaties hè?
  donderdag 4 oktober 2007 @ 10:58:03 #205
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_53687900
quote:
Jami: 'Bestrijd de alledaagse terreur'

Opinie

Waarnemend PvdA-voorzitter Ruud Koole riep Ehsan Jami gisteren op 'fatsoenlijk' over moslims te spreken. Hier is de tekst van zijn congresrede.

'Het lijkt wel of het debat over de integratie van moslims in onze samenleving is vervangen door een debat over de toon van het debat. Dat is een signaal dat de verwarring tot grote hoogte is gestegen en dat het nodig is terug te keren naar de essentie van het oorspronkelijke debat.

Allereerst is het van belang te beseffen dat het debat over de islam en over een mogelijke reformatie van de islam niet exclusief Nederlands is, maar internationaal. In Frankrijk voeren opiniemakers en politici een fel debat over de islam, met scherpe argumenten. En niemand die ook maar iets over de toon zegt. De Fransen vinden blijkbaar dat een gevoelig onderwerp niet met de mantel der liefde bedekt moet worden. Alles dient gezegd te worden, als het maar inhoudelijk is en er niet op de man wordt gespeeld. In Nederland zijn we gewoon nog te bang om over de islam te discussiëren. Dat is begrijpelijk gezien de potentiële gewelddadigheid van radicale moslims. Zij zorgen voor terreur en angst. Maar een vrije samenleving kan daar niet aan toegeven.

De Tunesische hervormer Lafif Lakhdar zei in het Franse islamdebat: ‘Deze assimilatie, die nodig is, betekent niet dat zij (de Europese moslims) hun geestelijke waarden of het beste van hun sociale waarden of hun geschiedenis moeten opgeven. Zij moeten alleen die tradities opgeven die in tegenspraak zijn met de waarden van de Internationale verklaring van de rechten van de mens en daar van afgeleide VN-verklaringen, zoals de Conventie ter uitbanning van de discriminatie van vrouwen en de conventies over kinderrechten en de bescherming van minderheden.’

In het verleden hebben we de fout gemaakt te veronderstellen dat mensen die met een fundamenteel ander waardenstelsel in een niet-westers land zijn opgegroeid, pijnloos in Nederland hun plek zouden vinden. In elk Europees land is deze fout gemaakt en overal zijn de gevolgen dezelfde.

Het gaat niet om mijn toon of om de toon van de man wiens achternaam, die met een W begint, hier niet genoemd mag worden. We hebben te maken met problemen die zich wereldwijd voordoen en die overal tot geweld of dreiging met geweld leiden. Het debat is niet meer te onderdrukken. We praten. Soms te luid, soms te fel, en daar maak ik me in mijn enthousiasme soms ook schuldig aan. Maar wat is fatsoen? De deelnemers aan het publieke debat met de dood bedreigen, is dat fatsoenlijk?

Er staan steeds meer mensen op die het aandurven te zeggen wat veel moslims voor zichzelf houden, namelijk dat ze ex-moslim zijn. Ik durf de stelling aan dat 90 procent van de moslims in Nederland niet eens de kaft van de Koran gezien heeft, laat staan de inhoud. Zij weten niet wat er nou precies in de Koran staat. En dat is maar goed ook, denk ik – of moet ik dit nu juist niet zeggen?

Veel moslims gaan naar de plaatselijke imam voor advies: ‘Beste imam, ik ben bevriend met een afvallige moslim. Mag ik met hem omgaan?’ De imam antwoordt dan: ‘Beste jongen, je klinkt als een verdwaalde geit. Moge Allah jou de wijsheid geven om te weten dat dat natuurlijk niet mag. Afvalligheid is zonde. Net als een vrouw zonder hoofddoek.’

Mijn doel is niet verdeeldheid te creëren in de samenleving. Ik wil problemen aankaarten die werkelijk spelen. Ik lees dagelijks honderden mails van mensen die bedreigd, geïntimideerd en uitgestoten worden. Elke dag. Honderden. Ik ken de realiteit. En daar wil ik iets aan doen. Niet om verdeeldheid te zaaien, maar om mensen met een vergelijkbare achtergrond te helpen integreren in de moderne westerse samenleving, en deze samenleving is vrijer, rijker en rechtvaardiger dan de samenlevingen die mensen zoals ik achterlieten.

Men zegt dat ik over de rug van moslims carrière probeer te maken. Ik weet niet of ik iemand een carrière moet aanraden waarvan het hoogtepunt bestaat uit salafistische doodsbedreigingen. Maakt Marianne Thieme met haar Partij voor de Dieren carrière over de rug van dieren? En is het een schande dat GroenLinks populair is geworden over de rug van het milieu?

Wat is het alternatief? Zwijgen over de problemen in de islamitische gemeenschap? Zwijgen over de 600 islamitische vrouwen in Leidschendam-Voorburg die het daglicht niet zien omdat zij opgesloten zijn? Zwijgen over de homoseksuelen die dagelijks te maken hebben met bedreigingen en geslagen worden door Marokkaans-Nederlandse moslims? Zwijgen over de moslims die hun geloof willen verlaten, maar dat niet durven omdat zij bedreigd en geïntimideerd worden? Zwijgen over de 6 procent van alle moslims – dat zijn er 60.000! – die afvalligen geweld willen aandoen?

Wat ik betreur, is dat deze prachtige partij met haar overweldigende geschiedenis van emancipatie en vooruitgangsdenken, de Partij van de Arbeid, zich als partij niet durft uit te spreken over de dagelijkse gewelddadigheid in de islamitische gemeenschap. De terreur van alledag die meisjes en vrouwen voor de rest van hun leven met trauma’s belast. De terreur van alledag die individuen bijbrengt dat haat tegen ongelovigen door Allah beloond wordt. De terreur van alledag die van jongens verongelijkte vechtmachines maakt.

Ik respecteer de minister van Integratie, maar ik begrijp niet dat zij miljoenen euro’s wil investeren om een positief beeld van de islam te verspreiden. Dit is de naïviteit ten top. Investeer in de waarheid, in de feiten, in de werkelijkheid van de alledaagse terreur achter de voordeuren, in de slaapkamers, in de keukens.

De man wiens naam ik hier niet kan noemen en ik hebben dezelfde visie op de problemen in de islamitische samenleving. Maar wij staan een totaal andere aanpak van die problemen voor. W. wil de Koran verbieden. W. wil stimuleren dat moslims het land verlaten.

Deze ideeën zijn naar mijn inzicht onconstitutioneel en keren zich dus tegen de vrijheid van religie. Maar ik verdedig de vrijheid van W. om zijn ideeën te verkondigen. Anders dan W. wil ik moslims binnen de grenzen van de Grondwet binden aan Nederland, zonder de gewelddadige dreiging van de radicale islam te verdoezelen.

Als wij de problemen in de islamitische gemeenschap als feit accepteren, is de helft van de weg al afgelegd. Het gaat er nu om die problemen te bestrijden. Samen met u wil ik concrete oplossingen vinden. Niemand heeft de waarheid in pacht. We moeten hier met ons allen aan werken. Het gevaar van de radicale islam mogen we niet wegpoetsen. Dat zou een suïcidale vorm van wegkijken zijn.'

Ehsan Jami is PvdA-lid van de gemeenteraad van Leidschendam-Voorburg en voorzitter van het Comité van ex-moslims. Dit is de tekst van de lezing die hij zaterdag wil houden op het Congres van de PvdA.
pi_53687963
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 10:56 schreef Ippon het volgende:

[..]

Ik heb het stuk ook gelezen. De kritiek die hem ten deel viel over zijn ongenuanceerdheid en platte generalisaties, blijven rechtop staan. Ik geloof dat hij maar 1 x spreekt over de 'radicale islam'. Dat maakt hem zo ongeloofwaardig.

Wel grappig dat hij consequent over "W." spreekt. "Hij wiens naam hier niet voluit mag worden uitgesproken"

Inhoudelijk ben ik het 100% eens met Jami; linkse partijen nemen de Jihad gewoonweg niet serieus.

Maar ja, die generalisaties hè?
Ja, hij maakt het zichzelf lastig.

Ik ben het ook met hem eens. Hoe zou je het niet met hem eens kunnen zijn?

En wat versta je onder de Jihad serieus nemen?
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:16:15 #207
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_53688290
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:01 schreef SCH het volgende:

[..]

En wat versta je onder de Jihad serieus nemen?
Zeer krachtig uitspreken dat alle subversieve elementen die op grond van hun geloofsbeleving de democratische rechtsstaat bedreigen en ondermijnen, keihard maar dan ook keihard zullen worden vervolgd.
Vervolgens formuleer je dan helder hoe te handelen in deze.

Wilders en Verdonk hebben wat dat betreft echt een voorsprong.
pi_53688324
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:16 schreef Ippon het volgende:

[..]

Zeer krachtig uitspreken dat alle subversieve elementen die op grond van hun geloofsbeleving de democratische rechtsstaat bedreigen en ondermijnen, keihard maar dan ook keihard zullen worden vervolgd.
Vervolgens formuleer je dan helder hoe te handelen in deze.

Wilders en Verdonk hebben wat dat betreft echt een voorsprong.
Dat gebeurt toch gewoon? Hoe vaak moet dat uitgesproken worden dan?
We leven toch gewoon in een rechtsstaat.

Ik vind het geen voorsprong geven als je het om de dag weer gaat roepen.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:25:43 #209
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_53688523
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat gebeurt toch gewoon? Hoe vaak moet dat uitgesproken worden dan?
We leven toch gewoon in een rechtsstaat.

Ik vind het geen voorsprong geven als je het om de dag weer gaat roepen.
Nope, linkse partijen worden gegijzeld door hun angst over de reacties van hun achterban als ze in duidelijke woorden en wetsvoorstellen propageren tegen de uitwassen van de Islam.

En uit wie die achterban bestaat, is wel duidelijk.

Wilders en Verdonk worden met de dag machtiger (zie de peilingen). En dat is niet voor niks.

Als ook nog Maxima verklaart tijdens een toespraak dat de Nederlandse Identiteit niet bestaat - dat de Nederlander niet bestaat - wordt het W & V wel erg makkelijk gemaakt.
pi_53688695
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 09:32 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Precies. Hij zegt nergens dat "ze gewelddadig zijn", hij citeert een onderzoek. Nou goed, misschien niet helemaal correct, maar je moet dat ook weer niet overdrijven.
pi_53688718
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:25 schreef Ippon het volgende:

[..]

Nope, linkse partijen worden gegijzeld door hun angst over de reacties van hun achterban als ze in duidelijke woorden en wetsvoorstellen propageren tegen de uitwassen van de Islam.

En uit wie die achterban bestaat, is wel duidelijk.

Wilders en Verdonk worden met de dag machtiger (zie de peilingen). En dat is niet voor niks.

Als ook nog Maxima verklaart tijdens een toespraak dat de Nederlandse Identiteit niet bestaat - dat de Nederlander niet bestaat - wordt het W & V wel erg makkelijk gemaakt.
Tuurlijk, al die linkse zetels komen van islamieten
  donderdag 4 oktober 2007 @ 12:02:46 #212
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_53689443
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Tuurlijk, al die linkse zetels komen van islamieten
Een groot deel wel.

De PvdA is bang een irrelevant clubje te worden van 10 zetels of zo.
pi_53689720
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 12:02 schreef Ippon het volgende:

[..]

Een groot deel wel.

De PvdA is bang een irrelevant clubje te worden van 10 zetels of zo.
Wat een nonsens.
Jammer dat de discussie altijd met dit soort niet-inhoudelijke ridicule argumenten wordt gevoerd.

Ook de PvdA maar zeker ook GroenLinks wijst de dingen af die jij stelt. Is geen enkel punt van discussie verder.
pi_53690796
quote:
Jami weggepest
AMSTERDAM - Het Leidschendamse PvdA-raadslid dat zich kritisch uitlaat over de islam, wordt weggepest door zijn partij. Hij mag over bepaalde onderwerpen niet meer het woord voeren in de gemeenteraad.

Ehsan Jami vergeleek onlangs in een opiniestuk in De Volkskrant Mohammed met Hitler. Sindsdien willen ze de oprichter van het Comité van ex-moslims lozen bij de PvdA. Fractievoorzitter Oldersma in Leidschendam zegt tegen het AD dat Jami 'een grens heeft overschreden'.

Hij heeft voorgesteld om Jami zijn portefeuille integratie af te nemen. „Er zijn verschillende overwegingen voor om dat te doen”, aldus Oldersma. „Met alle respect voor Ehsan, maar in onze gemeente bevindt zich een forse groep islamieten en het is dan erg lastig om te zeggen dat ze allemaal achterlijk zijn.”

Ook andere PvdA-prominenten vinden dat het kritische raadslid snel moet vertrekken. Jami mag zaterdag geen toespraak houden op het congres van de PvdA.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 13:08:06 #215
130955 Floripas
Blast from the past
  donderdag 4 oktober 2007 @ 13:08:24 #216
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53690887
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 13:04 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]
Geen bronvermelding, maar dat moet van de politieke fractie Groep Telegraaf of Groep Elsevier zijn gekomen.
pi_53691076
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 13:08 schreef Floripas het volgende:

[..]

Bron?
Telegraaf
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 09:10:01 #218
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_53738337
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 10:58 schreef Ippon het volgende:

[..]

Deze tekst is doordrenkt met de stijl van Leon dewinter en Afshin Ellian. Deze tekst is niet door Jami gemaakt.

http://www.ad.nl/binnenland/article1718523.ece

'Tsunami aan moslims komt er niet'
RIJSWIJK - Moslims vormen over enkele generaties niet de meerderheid van de Nederlandse bevolking. Dat zegt Joop de Beer van het Nederlands Interdiciplinair Demografisch Instituut (NIDI) zaterdag in een interview met de Volkskrant.
Volgens hem is de angst voor een onstuitbare 'tsunami' van moslims ongegrond. De 'schrikbeelden' die bestaan dat moslims de Europese bevolking gaan overvleugelen is niet gebaseerd op demografisch onderzoek, zegt De Beer, hoofd van de afdeling prognose van het NIDI. Hij denkt niet dat het aantal niet-westerse allochtonen in 2050 gestegen is naar 16 procent, zoals blijkt uit prognoses van het CBS. Volgens een ruwe schatting van het CBS is 54 procent van de niet-westerse allochtonen moslim. ,,Als ik dat cijfer toepas op de prognose voor 2050, kom ik uit op 9 procent moslims.''

(ANP)
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 09:14:15 #219
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53738375
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 09:10 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Deze tekst is doordrenkt met de stijl van Leon dewinter en Afshin Ellian. Deze tekst is niet door Jami gemaakt.

http://www.ad.nl/binnenland/article1718523.ece

'Tsunami aan moslims komt er niet'
RIJSWIJK - Moslims vormen over enkele generaties niet de meerderheid van de Nederlandse bevolking. Dat zegt Joop de Beer van het Nederlands Interdiciplinair Demografisch Instituut (NIDI) zaterdag in een interview met de Volkskrant.
Volgens hem is de angst voor een onstuitbare 'tsunami' van moslims ongegrond. De 'schrikbeelden' die bestaan dat moslims de Europese bevolking gaan overvleugelen is niet gebaseerd op demografisch onderzoek, zegt De Beer, hoofd van de afdeling prognose van het NIDI. Hij denkt niet dat het aantal niet-westerse allochtonen in 2050 gestegen is naar 16 procent, zoals blijkt uit prognoses van het CBS. Volgens een ruwe schatting van het CBS is 54 procent van de niet-westerse allochtonen moslim. ,,Als ik dat cijfer toepas op de prognose voor 2050, kom ik uit op 9 procent moslims.''

(ANP)

We hadden nu toch al 9% moslims
Pugna Pro Patria
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:43:30 #220
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53739836
5-6%.
pi_53740187
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 11:43 schreef Sidekick het volgende:
5-6%.

En dan wordt er ook nog vanuit gegaan dat iedereen moslim is en blijft wat bijzonder onrealistisch is.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 14:18:46 #222
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_53742644
Een volksvertegenwoordiger die een godsdienst "beoordeeld" doet toch eigenlijk precies hetzelfde als veel islamitische dictaturen in het MO doen?
lege ton
pi_53743832
Jami is door het PvdA-congres niet in het partijbestuur verkozen. Hij kreeg steun van 36 congresafgevaardigden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')