abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53501576
quote:
Bush dreigde landen als ze oorlog Irak niet steunden'
Uitgegeven: 26 september 2007 22:05

MADRID - De Amerikaanse president George Bush heeft landen die in de Verenigde Naties de oorlog in Irak niet steunden gedreigd met vergeldingsmaatregelen. Dat blijkt uit de transcriptie van een gesprek van Bush met de voormalige Spaanse premier José Maria Aznar, die de krant El Pais woensdag publiceerde.
ANP

Het gesprek tussen Bush en Aznar vond in februari 2003 plaats, een maand voordat Amerikaanse troepen Irak binnenvielen.

Bush zei op zijn range in Texas tegen Aznar dat landen als Angola, Mexico, Chili en Kameroen moeten weten dat de veiligheid van de Verenigde Staten op het spel stond.

Bush zei dat Angola zijn financiële steun zou verliezen en dat een voor Chili gunstig handelsverdrag zou worden belemmerd als ze de invasie niet steunden.

Resolutie

Washington lobbyde destijds in de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties voor een resolutie die de weg moest vrijmaken voor militaire actie.

Volgens El Pais zei Bush toen tegen Aznar dat de VS sowieso Irak zouden binnenvallen, ook als de VN de resolutie niet zou goedkeuren.
Bron
Waar zal dit nog naar leiden ?

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 28-09-2007 14:54:04 (Bron toegevoegd) ]
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_53501692
Dit is geen nieuws. Het is bekend dat het huidige regime hoe dan ook Irak binnen wilde vallen en het is bekend dat het landen die niet deden zoals hun opgedragen werd, gestraft zouden worden.
pi_53501723
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:45 schreef rutger05 het volgende:
Naar niks.

Is er ook nog een bron?
http://www.elpais.com/art(...)0925elpepuint_17/Tes
pi_53501751
Is Duitsland en Frankrijk dan zo gestraft?
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_53502007
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:47 schreef Mr_Memory het volgende:
Is Duitsland en Frankrijk dan zo gestraft?
De Franse frietjes heetten toen niet meer zo.

En Kennedy heeft toch "Ich bin KEIN Berliner" gezegd.

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 26 september 2007 @ 23:18:39 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53502716
Ja ja, dit zijn onze heldhaftige bevrijders waarvoor we nog steeds in het stof liggen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 26 september 2007 @ 23:21:21 #8
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53502794
quote:
Op woensdag 26 september 2007 23:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ja ja, dit zijn onze heldhaftige bevrijders waarvoor we nog steeds in het stof liggen.
Bush heeft geen grijntje eer te pikken van onze bevrijders.

Ik vind het knap dat hij bij de VN nog opkwam voor vrijheid. Met zijn Patriot Act e.d. Ergens blijft iets mij toch in Bush hopen, dat hij op z'n laatste dag van zijn ambstermijn ineens alles opknapt.... ik hoop niet dat dat slechts ijdele hoop is...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_53503146
quote:
Grove ondankbaarheid en grenzeloze stompzinnige afkeer en zelfs agressie richting de VS komt meer in de buurt. Niets aan te doen.
  donderdag 27 september 2007 @ 00:10:02 #10
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53504532
Niet relevant.

[ Bericht 33% gewijzigd door rutger05 op 27-09-2007 01:28:35 ]
pi_53504556
Niet relevant.

[ Bericht 95% gewijzigd door rutger05 op 27-09-2007 01:29:27 ]
pi_53505539
-edit- Die hou je maar voor thuis.

[ Bericht 47% gewijzigd door paddy op 28-09-2007 14:58:04 ]
fefesff ere erfe
pi_53506168
De bron dus vergeten maar bij deze:

http://www.nu.nl/news/125(...)iet_steunden%27.html
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
pi_53508113
quote:
Op woensdag 26 september 2007 23:21 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Bush heeft geen grijntje eer te pikken van onze bevrijders.

Ik vind het knap dat hij bij de VN nog opkwam voor vrijheid. Met zijn Patriot Act e.d. Ergens blijft iets mij toch in Bush hopen, dat hij op z'n laatste dag van zijn ambstermijn ineens alles opknapt.... ik hoop niet dat dat slechts ijdele hoop is...
Op zich zijn dit soort berichtern wel een goed teken: http://www.cnn.com/2007/US/law/09/26/patriot.act/index.html

Niet?

[ Bericht 1% gewijzigd door Evil_Jur op 27-09-2007 13:25:13 ]
pi_53513736
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:46 schreef Monidique het volgende:
Dit is geen nieuws. Het is bekend dat het huidige regime hoe dan ook Irak binnen wilde vallen en het is bekend dat het landen die niet deden zoals hun opgedragen werd, gestraft zouden worden.
idd moet het boek van mussharraf maar eens lezen die kreeg ook duidelijk te horen dat wanneer hie niet meehielp zijn land aan de beurt was
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Donald Duck held donderdag 27 september 2007 @ 13:21:37 #17
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_53513784
Nogal een favoriete tactiek van Bush blijkbaar. Hetzelfde deden ze met landen over het internationaal gerechtshof.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 27 september 2007 @ 18:29:19 #18
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53522657
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:56 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Op zich zijn dit soort berichtern wel een goed teken: http://www.cnn.com/2007/US/law/09/26/patriot.act/index.html

Niet?
Zeer zeker positieve berichten. Nu nog even die lieden oppakken die die illegale telefoontap op miljoenen mensen uitvoerde en ik begin weer blij te worden. .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_53528578
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:21 schreef __Saviour__ het volgende:
Nogal een favoriete tactiek van Bush blijkbaar. Hetzelfde deden ze met landen over het internationaal gerechtshof.
strafhof

zijn vader deed dat ook trouwens om de eerste Golfoorlog door de Veiligheidsraad te krijgen:
VS kopen veiligheidsraad om
pi_53535187
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

idd moet het boek van mussharraf maar eens lezen die kreeg ook duidelijk te horen dat wanneer hie niet meehielp zijn land aan de beurt was
Duh, Pakistan is zo'n beetje terrorist central, dus dat Musharraf zo'n boodschap kreeg in de 'war on terrorism' is nou niet echt te vergelijken met het onder druk zetten van andere landen.

Overigens geeft Nederland ook zoveel uit aan 'ontwikkelingshulp' en 'vredesmissies' omdat ze meer invloed in de wereld willen hebben. Een vergeefse hoop overigens.
pi_53535314
quote:
Op donderdag 27 september 2007 02:00 schreef motionknight het volgende:

[..]

Ja duHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!

Mijn god wat zijn mensen goedgeloviig, dit was al bekend toen Bush ging ronselen.

Mensen geloven vandaag de dag niet in conspiracies, dus wat wil je???

De meeste Nederlanders zijn dom, en op FOK kun je dat in het quadraat doen, want de meeste zijn dommer dan ik ooit ben tgen ben gekomen op een Forum(geen belediging aan de slimme fokkers)

Echt sukkels , doe jullie ogen open voor de echte wereld.
Ik heb zelf een aantal conspiracies topics meegelezen hier, en ik heb zelf ook zoiets dat er iets niet klopt.
Maar ja, mag je weer niet zeggen omda de meeste er heilig in geloven..
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 28 september 2007 @ 08:06:10 #22
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_53535502
Ik snap niet dat mensen zich hier druk over maken. Het is toch duidelijk dat er altijd en overal koehandel gepleegd wordt. Jij doet wat voor mij ik doe wat voor jou. Zo gaat dat nu eenmaal in de echte wereld niets vreemd aan. Kijk in je eigen landelijke politiek, PVDA laat referendum eis vallen als er wat aan dat nieuwe ontslagrecht gedaan wordt. Ik zie het verschil niet echt.
mai pen rai
  vrijdag 28 september 2007 @ 08:21:15 #23
191256 Nakur_de_Islani
De wereld is gek en ik ook
pi_53535636
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 08:06 schreef niet_links het volgende:
Ik snap niet dat mensen zich hier druk over maken. Het is toch duidelijk dat er altijd en overal koehandel gepleegd wordt.
Dit is dus geen koehandel, iets wat is toegezegd stoppen omdat iemand neutraal wil zijn. Dat is toch te gek voor woorden.
quote:
Jij doet wat voor mij ik doe wat voor jou.
Nee het is van ik doe nu al wat voor je , en als je niet doet wat ik wil, dan stop ik er mee.
Het is niet zo van: We doen wat voor elkaar, maar als jij nu niet doet wat ik wil dan stop ik met alles.

"Magië bestaat niet, er is alleen maar spul"
  vrijdag 28 september 2007 @ 08:31:44 #24
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_53535734
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 08:21 schreef Nakur_de_Islani het volgende:

[..]

Dit is dus geen koehandel, iets wat is toegezegd stoppen omdat iemand neutraal wil zijn. Dat is toch te gek voor woorden.
[..]

Nee het is van ik doe nu al wat voor je , en als je niet doet wat ik wil, dan stop ik er mee.
Het is niet zo van: We doen wat voor elkaar, maar als jij nu niet doet wat ik wil dan stop ik met alles.

Dat is wel koehandel de een doet wat voor de ander. PvdA wilde eerst een referendum en nu opeens niet als ze er wat voor terug krijgen. Het is een grote koehandel en het gebeurd overal. Het is niet gek dat landen met invloed die invloed gebruiken. De Eu geeft de palastijnen ook nu niets omdat er hamas zit. Er is niets verkeerd aan om je invloed te gebruiken. Maar goed dat jij dat anders ziet dat kan.
mai pen rai
pi_53542692
quote:
Inderdaad, sleep Amerika voor het internationale oorlogstribunaal. Boycot dat kut land gewoon, we hebben geen enkele (eer) verplichtingen meer aan hun. Laat ze hun eigen oorlogen uitvechten (ergo: verliezen)
Lawamena hitihala Lawamena haulala
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')