Bronquote:Bush dreigde landen als ze oorlog Irak niet steunden'
Uitgegeven: 26 september 2007 22:05
MADRID - De Amerikaanse president George Bush heeft landen die in de Verenigde Naties de oorlog in Irak niet steunden gedreigd met vergeldingsmaatregelen. Dat blijkt uit de transcriptie van een gesprek van Bush met de voormalige Spaanse premier José Maria Aznar, die de krant El Pais woensdag publiceerde.
ANP
Het gesprek tussen Bush en Aznar vond in februari 2003 plaats, een maand voordat Amerikaanse troepen Irak binnenvielen.
Bush zei op zijn range in Texas tegen Aznar dat landen als Angola, Mexico, Chili en Kameroen moeten weten dat de veiligheid van de Verenigde Staten op het spel stond.
Bush zei dat Angola zijn financiële steun zou verliezen en dat een voor Chili gunstig handelsverdrag zou worden belemmerd als ze de invasie niet steunden.
Resolutie
Washington lobbyde destijds in de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties voor een resolutie die de weg moest vrijmaken voor militaire actie.
Volgens El Pais zei Bush toen tegen Aznar dat de VS sowieso Irak zouden binnenvallen, ook als de VN de resolutie niet zou goedkeuren.
De Franse frietjes heetten toen niet meer zo.quote:Op woensdag 26 september 2007 22:47 schreef Mr_Memory het volgende:
Is Duitsland en Frankrijk dan zo gestraft?![]()
Bush heeft geen grijntje eer te pikken van onze bevrijders.quote:Op woensdag 26 september 2007 23:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ja ja, dit zijn onze heldhaftige bevrijders waarvoor we nog steeds in het stof liggen.
Grove ondankbaarheid en grenzeloze stompzinnige afkeer en zelfs agressie richting de VS komt meer in de buurt. Niets aan te doen.quote:Op woensdag 26 september 2007 23:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ja ja, dit zijn onze heldhaftige bevrijders waarvoor we nog steeds in het stof liggen.
Op zich zijn dit soort berichtern wel een goed teken: http://www.cnn.com/2007/US/law/09/26/patriot.act/index.htmlquote:Op woensdag 26 september 2007 23:21 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Bush heeft geen grijntje eer te pikken van onze bevrijders.
Ik vind het knap dat hij bij de VN nog opkwam voor vrijheid. Met zijn Patriot Act e.d. Ergens blijft iets mij toch in Bush hopen, dat hij op z'n laatste dag van zijn ambstermijn ineens alles opknapt.... ik hoop niet dat dat slechts ijdele hoop is...
idd moet het boek van mussharraf maar eens lezen die kreeg ook duidelijk te horen dat wanneer hie niet meehielp zijn land aan de beurt wasquote:Op woensdag 26 september 2007 22:46 schreef Monidique het volgende:
Dit is geen nieuws. Het is bekend dat het huidige regime hoe dan ook Irak binnen wilde vallen en het is bekend dat het landen die niet deden zoals hun opgedragen werd, gestraft zouden worden.
Zeer zeker positieve berichten. Nu nog even die lieden oppakken die die illegale telefoontap op miljoenen mensen uitvoerde en ik begin weer blij te worden.quote:Op donderdag 27 september 2007 09:56 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Op zich zijn dit soort berichtern wel een goed teken: http://www.cnn.com/2007/US/law/09/26/patriot.act/index.html
Niet?
strafhofquote:Op donderdag 27 september 2007 13:21 schreef __Saviour__ het volgende:
Nogal een favoriete tactiek van Bush blijkbaar. Hetzelfde deden ze met landen over het internationaal gerechtshof.
Duh, Pakistan is zo'n beetje terrorist central, dus dat Musharraf zo'n boodschap kreeg in de 'war on terrorism' is nou niet echt te vergelijken met het onder druk zetten van andere landen.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd moet het boek van mussharraf maar eens lezen die kreeg ook duidelijk te horen dat wanneer hie niet meehielp zijn land aan de beurt was![]()
Ik heb zelf een aantal conspiracies topics meegelezen hier, en ik heb zelf ook zoiets dat er iets niet klopt.quote:Op donderdag 27 september 2007 02:00 schreef motionknight het volgende:
[..]
Ja duHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!
Mijn god wat zijn mensen goedgeloviig, dit was al bekend toen Bush ging ronselen.
Mensen geloven vandaag de dag niet in conspiracies, dus wat wil je???
De meeste Nederlanders zijn dom, en op FOK kun je dat in het quadraat doen, want de meeste zijn dommer dan ik ooit ben tgen ben gekomen op een Forum(geen belediging aan de slimme fokkers)
Echt sukkels , doe jullie ogen open voor de echte wereld.![]()
Dit is dus geen koehandel, iets wat is toegezegd stoppen omdat iemand neutraal wil zijn. Dat is toch te gek voor woorden.quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:06 schreef niet_links het volgende:
Ik snap niet dat mensen zich hier druk over maken. Het is toch duidelijk dat er altijd en overal koehandel gepleegd wordt.
Nee het is van ik doe nu al wat voor je , en als je niet doet wat ik wil, dan stop ik er mee.quote:Jij doet wat voor mij ik doe wat voor jou.
Dat is wel koehandel de een doet wat voor de ander. PvdA wilde eerst een referendum en nu opeens niet als ze er wat voor terug krijgen. Het is een grote koehandel en het gebeurd overal. Het is niet gek dat landen met invloed die invloed gebruiken. De Eu geeft de palastijnen ook nu niets omdat er hamas zit. Er is niets verkeerd aan om je invloed te gebruiken. Maar goed dat jij dat anders ziet dat kan.quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:21 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
[..]
Dit is dus geen koehandel, iets wat is toegezegd stoppen omdat iemand neutraal wil zijn. Dat is toch te gek voor woorden.
[..]
Nee het is van ik doe nu al wat voor je , en als je niet doet wat ik wil, dan stop ik er mee.
Het is niet zo van: We doen wat voor elkaar, maar als jij nu niet doet wat ik wil dan stop ik met alles.
Inderdaad, sleep Amerika voor het internationale oorlogstribunaal. Boycot dat kut land gewoon, we hebben geen enkele (eer) verplichtingen meer aan hun. Laat ze hun eigen oorlogen uitvechten (ergo: verliezen)quote:Op woensdag 26 september 2007 23:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |