abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53507998
quote:
Op donderdag 27 september 2007 01:06 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik vind het rechtvaardiger dan inkomstenbelasting. Je krijgt geld waarvoor je zelf niets hebt gedaan.
Hoezo niets voor gedaan? Je hebt er zojuist een moord voor gepleegd?
pi_53508018
quote:

[..]

Ik vind het rechtvaardiger dan inkomstenbelasting. Je krijgt geld waarvoor je zelf niets hebt gedaan.
Spoor je wel ? Over dat geld is al een aantal keer belasting betaald . Als omaatje dat geld aan haar zoon/kleinzoon wil schenken moet ze dat gewoon kunnen doen zonder dat daar de graaiklauwen van de staat tussen zitten.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_53508226
quote:

[..]

Nee, degene die het gegeven heeft heeft er ook geen belasting voor betaald ofzo. Of voor gewerkt, waardoor hij ook belasting daarover heeft betaald. Of gespaard, waar hij ook nog eens belasting over heeft betaald.
pi_53508579
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:01 schreef Athmozz het volgende:
belachelijk idd, maar hier heb je daar geen last van.

Gewoon ervoor zorgen dat 3 jaar voor het overleiden alles overgeschreven is op rekening van de kinderen & klaar, dan moet je géén belasting betalen. Officiëel bewijs is niet meer nodig, daarvoor volstaat het rekeninguittreksel, en een maximum per jaar is er ook niet.

Zélfs onroerend goed valt probleemloos buiten de erfenisrechten te houden, alleen ben je dan wel wat kwijt aan de notaris, maar in ieder geval véél minder dan aan erfenisrechten. Mooie constructies allemaal, alleen weet zowat 75% er geen gebruik van te maken
Dat verhaal gaat niet op, je mag als ouder maar maximaal ¤4000 (belastingvrij; it is) schenken aan je kinderen per jaar ! Dus je moet gaan verdelen over een aantal jaren. Wat je natuurlijk niet meer gaat redden als je heel wat weg te geven hebt
Fingerspitzgefühl
pi_53508801
ik zeg juist "hier". In België zit daar dus geen limiet op (je geeft wat je wil), en moet je dat dus NIET opgeven aan je inkomstenbelasting. Ik krijg de laatste jaren al bijna 10.000¤ per jaar van mijn ouders (zus ook), en dat mag gewoon. Ik vind het ook maar vreemd dat je geen geld zou mogen geven aan je kinderen, want zeg nu zelf, 4000¤ is amper iets.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_53508804
Graverobbers.
Maarja dat krijg je met mongolen die links stemmen.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_53508896
Één van de belastingen die gebaseerd is op het buitenkansbeginsel.
Maar door het goed te plannen is er best veel te "besparen"
pi_53509129
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:26 schreef Athmozz het volgende:
ik zeg juist "hier". In België zit daar dus geen limiet op (je geeft wat je wil), en moet je dat dus NIET opgeven aan je inkomstenbelasting. Ik krijg de laatste jaren al bijna 10.000¤ per jaar van mijn ouders (zus ook), en dat mag gewoon. Ik vind het ook maar vreemd dat je geen geld zou mogen geven aan je kinderen, want zeg nu zelf, 4000¤ is amper iets.
Volgens mij vergeet jij af en toe dat je op een nederlands forum zit......kan je wel "hier" zeggen maar daar hebben wij 'ollanders niets aan!
  donderdag 27 september 2007 @ 11:22:50 #59
3542 Gia
User under construction
pi_53510298
quote:
Op donderdag 27 september 2007 08:27 schreef sig000 het volgende:

[..]

Nee 0% maar dan moet je 't plannen.
Huhuh, maar dat wordt wat lastig als het meeste geld in een woning zit waar de ouders nog in wonen.

Mocht ik later geld te veel hebben, dan open ik op naam van beide zonen een spaarrekening en stort daar jaarlijks de maximum gift op. Zonder dat die zonen dat weten, uiteraard. Moet wel de bank hier zijn mond over houden, natuurlijk.
Krijgen ze toch een heel bedrag ineens na mijn en mijn mans dood. (whoever goes last)
pi_53510482
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:39 schreef Slasher het volgende:

[..]

Volgens mij vergeet jij af en toe dat je op een nederlands forum zit......kan je wel "hier" zeggen maar daar hebben wij 'ollanders niets aan!
vergeten? Als ik het er niet zou bijzetten is het vergeten. Belachelijk systeem in nederland, maar goed, de regelgeving is bij jullie gewoon véél linkser dan hier (en hier wordt er al te links geregeerd naar mijn mening)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  donderdag 27 september 2007 @ 11:35:11 #61
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_53510642
Welkom in Nederland,
waar je altijd geholpen wordt in het ziekenhuis, geld of niet.
waar je pecht kunt hebben en werkeloos kunt raken en toch altijd een minimum inkomen hebt om van te leven.
waar de wegen goed onderhouden worden en het vuilnis altijd wordt opgehaald.
waar je geholpen wordt met subsidies als je het moeilijk hebt.

Prima land lijkt me, en tja, dan zal er af en toe iets tegenover moeten staan.
zzz
pi_53510686
Het is trouwens ook lastig plannen wanneer je ouders plotseling komen te overlijden op relatief jonge leeftijd.
Naar mijn mening is het puur stelen van de doden, aka graverobbing. Misdadig gewoon.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_53510711
't Stomme is dat over dat te erven geld zelfs al belasting betaald is.
Lekker dubbelop dus.

Werkelijk idioot.
Je kan beter al je geld voor je overlijden aan je dierbaren schenken. Niet te grote bedragen natuurlijk, anders betaal je wéér belasting.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
  donderdag 27 september 2007 @ 12:37:55 #64
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_53512392
Het stamt uit de middeleeuwen.
quote:
In de middeleeuwen kreeg het successierecht pas echt vorm. De leenheer vorderde bij de dood van de leenman een vergoeding voor het gebruik van de grond door de erfgenamen. Dit heeft zich ontwikkeld tot een belasting bij erven en schenken zoals we vandaag de dag kennen.
Bron

Wij, mijn broer en ik, hebben destijds ongelofelijke mazzel gehad. Door een fout van de belastingdienst hoefden we helemaal niets te betalen.

Ik vind het ook onbeschaamde lijkenpikkerij van de overheid.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_53521168
De één z'n dood....

is andermans Kogelwerende BMW, Goudenkoets, boot onderhoud, Betuweroute, salarisverhoging etc etc.

Welkom in het eerlijke Nederland.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_53521357
quote:
Op donderdag 27 september 2007 01:04 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Je oma heeft waarschijnlijk een bankrekening met zes nullen en een 1 ipv een 1 en zes nullen.
Offtopic: Universiteit Utrecht?
Ontopic: Of ze heeft wel 1 miljoen, maar dan in de min.
pi_53521609
quote:
Op donderdag 27 september 2007 17:26 schreef BobbyB het volgende:
De één z'n dood....

is andermans Kogelwerende BMW, Goudenkoets, boot onderhoud, Betuweroute, salarisverhoging etc etc.

Welkom in het eerlijke Nederland.
Precies, en weet je wat ik dan denk

'kanker lekker dood' daar wil ik helemaal niet voor betalen (dus dat doe ik ook stiekem lekker niet)
  donderdag 27 september 2007 @ 17:53:44 #68
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_53521875
tvp
  Forum Admin donderdag 27 september 2007 @ 20:16:33 #69
35723 crew  GGMM
pi_53525678
Bloedzuigers!
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_53526927
estate planning
pi_53527152
quote:

[..]

Dat is leuk, maar niet als er al belasting over het geld betaald is. Hier is inkomstenbelasting over betaald (waarschijnlijk), en misschien ook nog wel vele jaren vermogensbelasting en (vanaf 2001) vermogensrendementsheffing.

Het is wel eens genoeg, vind je ook niet?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 27 september 2007 @ 23:37:55 #72
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_53532294
quote:
Op donderdag 27 september 2007 01:04 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Je oma heeft waarschijnlijk een bankrekening met zes nullen en een 1 ipv een 1 en zes nullen.
wat jij wilt gast, zolang ik het geld maar krijg en niet jij
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
  vrijdag 28 september 2007 @ 00:03:01 #73
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_53532990
quote:
vermogensrendementsheffing

Het moet niet veel gekker worden!
Creatief zijn ze wel, dat moet ik ze nageven.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_53533327
Mooi he?

Eerst betaal je belasting over je inkomen. Vervolgens betaal je belasting over de rente van je spaargeld. Vervolgens betaal je belasting over je uitgaven, in de vorm van BTW. Je betaalt zelf belasting over belasting (BTW over accijns). Heb je zelfs daarna nog geld over om aan je kinderen te geven, betaal je ook DAAR weer belasting over.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_53533380
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 00:16 schreef Seneca het volgende:
Mooi he?

Eerst betaal je belasting over je inkomen. Vervolgens betaal je belasting over de rente van je spaargeld. Vervolgens betaal je belasting over je uitgaven, in de vorm van BTW. Je betaalt zelf belasting over belasting (BTW over accijns). Heb je zelfs daarna nog geld over om aan je kinderen te geven, betaal je ook DAAR weer belasting over.
Mocht je je trouwens afvragen wat je voor dat belastinggeld terugkrijgt: niet veel. Gebruik mogen maken van de wegen kan het niet zijn, want daar betaal je nog eens wegenbelasting voor. Openbaar vervoer? Ook niet, want ook daar moet je gewoon voor betalen. Scholing dan misschien? Nope. Want je moet nog steeds fors collegegeld dokken en je boeken zelf betalen als je een universitaire opleiding wilt volgen. Gezondheidszorg? Vergeet het maar. Daar betaal je nog eens ziektenkostenpremie voor.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')