abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 september 2007 @ 19:07:58 #1
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_53493967
Figuurlijk gezien dan hè. Dus zaag hem hier ff helemaal de grond in. Ik begin wel:

Waar moet ik beginnen? Er is teveel om op te noemen bij deze gelikte opportunist.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_53494005
Steek hem er maar gelijk in.
Secrets never die. Only people.
  woensdag 26 september 2007 @ 19:10:19 #3
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53494026
quote:
Leugenaar Bos maakt zich alleen druk om zichzelf

'Als er weer iets komt dat ook maar enigszins lijkt op wat vorig jaar het Grondwettelijk Verdrag heette, dan zal dat wéér via een referendum moeten lopen.'

Dit zei Wouter Bos ruim een jaar geleden in Elsevier.

We weten nu dat het niets uitmaakt wat hij zegt. Hij had iets anders kunnen zeggen. De manier waarop hij politiek bedrijft brengt hem ertoe over alles een dealtje te maken. Er is 'uitgeruild', zoals dat in het Haagse jargon heet: ik ontslagrecht, jij Europa. Maakt allemaal niet uit. Hij kan A of B of C zeggen – het doet er niet toe.
Hij is politicus.

Leugenaar
Gistermiddag hoorde ik hoe Jacques Tichelaar met overgave verklaarde dat het nieuwe 'Hervormingsverdrag' echt geen grondwet was. Hij is een leugenaar, maar dat maakt hem niks uit. Met trots is hij een leugenaar, voor liegen is hij ingehuurd, met een stalen kop. Hoewel – er zit iets in zijn ogen dat hem verraadt, dat laat zien dat hij beseft dat hij voor het hele land voor schut gaat en dat hij ergens nog een nagelrandje fatsoen heeft. Maar hij is politicus. Er zijn hogere belangen.

Tichelaar weet heel goed dat die tekst grondwettelijke aspecten heeft, honderden pagina's met paragrafen die soevereiniteit weghalen uit het Binnenhof en naar Brussel brengen. Maar hij heeft hogere belangen dan het dienen van de waarheid.

De Raad van State bracht een rapport uit waarin iedereen iets anders kan lezen. Deze Raad werd misbruikt om een politieke keuze te maken. Als je Tichelaar volgt, kun je het parlement afschaffen en vervangen door de dictatuur van de Raad van State.

Kijk op de site van www.openeurope.org.uk en oordeel zelf: de oude en nieuwe teksten worden met elkaar vergeleken, en de conclusie is zelfs voor beroepsmanipulators als Tichelaar duidelijk.

Doorzichtige handigheidjes
De tekst die aan de orde is, is een uiterst belangrijk document met verregaande gevolgen voor ons leven en de toekomst van Nederland. Zo’n stuk jaag je niet met een simpele meerderheid door het parlement. Wat er ook, ongeclausuleerd, in het PvdA-verkiezingsprogramma staat, wat Bos en Tichelaar in het verleden ook hebben toegezegd, er kan altijd met wat doorzichtige handigheidjes van worden afgeweken. Je doet gewoon wat anders dan waarvoor je gekozen bent. Je zegt dan dat je heel erg goed hebt nagedacht en dat 't anders moet.

Deze politici zijn doodsbang voor u en mij. Ze maken gebruik van de gigantische machtbases van hun naar verhouding kleine clubjes, organiseren de macht, en laten ons elke vier jaar weinig keuzemogelijkheden. En als we onze treurige gang naar de stembus hebben gemaakt, trekken ze een lange neus naar ons en liegen ze ons voor.

Onomwonden
Tichelaar weet wat ik weet en ook u kunt weten als u de teksten doorneemt: de nieuwe tekst is naar geest en inhoud dezelfde tekst als de oude grondwet. Maar dat weerhoudt hem er niet van om onomwonden te liegen over het karakter van die tekst.

Nog een keer de integere politicus Wouter Bos: 'Als er weer iets komt dat ook maar enigszins lijkt op wat vorig jaar het Grondwettelijk Verdrag heette, dan zal dat wéér via een referendum moeten lopen.'

Het doet er dus niet toe wat hij zegt. Het gaat hem niet om de toekomst van ons land, ook al is hij daarvoor aangesteld en heeft hij er een eed voor afgelegd. Waar het hem om gaat is de toekomst van dit kabinet. En die van hemzelf, natuurlijk.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53494059
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')