Hoi, even een kick vanaf mij. Ik heb hier maar af en toe gepost, maar ik kan nu geloof ik wel wat tips gebruiken.
Nadat mijn ex het een jaar geleden uitmaakte ben ik uiteindelijk bij een psych terecht gekomen. Daar werd geconstateerd dat ik al jaren aan een (waarschijnlijk) lichte depressie leide, die door deze gebeurtenis in de overdrive was geschopt.
Ik ben er in de loop van dit jaar best effectief vanaf gekomen, de dalen werden steeds minder diep en de stemmingswisselingen minder frequent en hevig. Ik heb vanalles aangepakt waarvan ik het gevoel had dat het mis ging en dat is allemaal best aardig gelukt. 2 maanden geleden dan ook met de behandeling gestopt, ik voelde de behoefte niet meer.
fast forward naar nu, ik voel me al weken zwaar kut. Erger is dat ik weet dat niemand het doorheeft. Ik ben blijkbaar in een oud patroon van iedereen voor de gek houden vervallen (daar ben ik erg goed in) en realiseer me op dit moment dat ik in rap tempo nieuw gemaakte vrienden weer van me aan het vervreemden ben. Zojuist ben ik op een feest geweest. Ik heb de hele avond lollig lopen doen.
Normaal blijf ik daar altijd slapen, gezellig nog de volgende dag wat doen etc. Maar ik trok het gewoon niet meer. Ik heb m'n auto gepakt en ben naar huis gereden. M'n alcoholniveau viel mee, het was behoorlijk veilig, maar normaliter rijd ik gewoonweg niet met alcohol op. Om aan te geven hoe graag ik weg wilde... Dit vluchtgedrag is alleen heel herkenbaar realiseerde ik me ongeveer halverwege de terugreis. Ik herkende het paniekerige gevoel en het lichtje is weer aangegaan. Ik ga verkeerd.
En nu zit ik hier, de zoveelste nacht dat ik niet kan slapen. Het is allemaal begonnen toen m'n nieuwe baan begon, die allerlei nacht- en ochtend shifts inhoud. Deze gooien me telkens weer uit m'n ritme en belemmeren m'n sociale leven. De baan is redelijk in een droomrichting voor mij, maar dit offer kan ik volgens mij niet maken. Ik mis de laatste tijd m'n ex, of althans dat gedeelte van mijn herinneringen aan het gevoel dat ze mij gaf. Ik
weet dat ik haar niet mis, maar simpelweg het gevoel. Maar dat weten helpt niets. Het gevoel van leegte wat dat achterlaat is af en toe weer too much, net als een jaar terug. Regelmatig vraag ik me af of het wel mogelijk is om nog een keer zoveel of zelfs meer van iemand te kunnen gaan houden

En nu zijn de radicale gedachten weer terug. ik ga naar het buitenland. Ik stop met m'n baan en begin voor mijzelf. ik rijd gewoon weg en kom nooit meer terug. Dat soort vluchtideeen.
Eerst was herkennen al bijna voldoende om aan het herstel te beginnen. ik had problemen die ik moest aanpakken. Dat gaf een heerlijk gevoel, zeker toen het begon te lukken. Maar liefde kan ik niet echt dwingen en veel nieuwe leuke vrouwen kom ik helaas niet meer tegen in het dagelijks leven. Ik heb het gevoel dat die impact te groot is voor me. Ik heb geen idee hoe ik deze nieuwe opleving van de depressie te lijf moet gaan