abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53941793
Stout, op wat voor soort onderwijs zit Timo? Het kan ook zijn dat de onderwijsvorm niet bij hem past. Het is heel vervelend als je snel klaar bent met je werkje en vervolgens niets meer te doen hebt. Misschien wil de juf hem wel wat extra werkjes geven. Misschien is het wel een hele snelle, en doet ie straks een groepje overslaan...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53961916
Ticootje,

Timo krijgt al extra materiaal, is ook niet gestart op het aanvangsniveau in groep 3 maar halverwege.
Doordat hij zich verveelt, gaat ie bewust fouten maken, dat is ook duidelijk te zien in zijn werk (ineens extra letters toevoegen aan een woord bijvoorbeeld ( huis wordt dan huisje) maar ook extra langzaam werken ( de juf had m rap door overigens ) en slordig werken (want hij weet het toch wel)
Thuis leest hij avi 4, op school leest hij nog avi 2, een groot gat natuurlijk. Juf wil m wel meer laten lezen maar hij is in de klas de enige met dit niveau.
Een groep overslaan is wat mij betreft geen optie, zijn broer zit 1 groep hoger... Liever niet dus. School is heel bereidwillig en past het niveau van de werkjes aan Timo aan. Hij zit overigens net als zijn broer op een school die valt tussen het reguliere en dalton onderwijs. Veel zelfstandigheid en werken op je eigen niveau binnen je groep.
pi_53962434
Is de school niet groot genoeg dat de jongens wel in dezelfde groep kunnen zitten maar niet in dezelfde klas?
Veel zelfstandigheid lijkt mij heel goed voor dit soort situaties, wel fijn dat ze het werk al hebben aangepast.

Na de vakantie heb je het gesprek, hebben jullie nu vakantie of volgende week?
pi_53962696
Na wat opstartproblemen lijkt het erop dat het belonen met stickers als ze eet begint te werken... Inmiddels 7 stickers verdient en daarom een cadeautje.
Mevrouw eet wel weer wat beter. Nu nog reageren als er tegen haar wordt gepraat

En op school gaat het goed; speelt lekker mee, let op ja, daar wel ed. Tekenen lijkt al iets beter te gaan, alleen kan ze zich nog niet zo goed concentreren, maar dat komt vast wel.
pi_53982556
we hebben nu vakantie :d ZIjn vroeg dit jaar !
pi_53982976
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 08:50 schreef Stout het volgende:
we hebben nu vakantie :d ZIjn vroeg dit jaar !
Priscil heeft volgende week vakantie.

In november horen we pas de eerste schoolresultaten.
  Jubileum moderator donderdag 18 oktober 2007 @ 19:47:03 #57
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54016272
Iris heeft ook deze week vakantie en vind dat erg grappig. Zo moet je wennen aan school en zo ben je weer vrij.
Jeroen is gisteren met haar naar de nieuwe kabouter Plop film geweest. Ze vond het geweldig en kan er ook smakelijk over vertellen.
Gisteravond in bed vertelde ze nog dat ze heel erg blij is als het papadag is, want met papa gaat ze altijd hele leuke dingen doen. mamadag is ook fijn hoor, vertelde ze gelijk erachteraan (bang dat ik verdrietig werd) maar dan doen we weer andere dingen.
Lief he?
Als verrassing gaan we morgenmiddag samen naar de nieuwe film van het paard van Sinterklaas. Ik had bioscoopbonnen van mijn baas gehad en dus boft Iris.
Eva durft het niet, naar de film, dus Jeroen gaat morgenmiddag met haar iets anders leuks doen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_54017873
Wat een leuk idee vind ik dat: papa- en mamadag. Dat gaan we ook zeker invoeren hier
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Jubileum moderator donderdag 18 oktober 2007 @ 21:08:19 #59
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54018003
Wij hebben dat dus elke week Snoop, wij werken beide 4 dagen. Woensdag is altijd papadag, en donderdag is mamadag. Alleen nu ze op school zit ziet ze pas hoe bijzonder het is, een dagje samen doorbrengen, want nu is vakantie ook echt vakantie en zijn de dagen samen extra speciaal.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_54018051
Aha, papa- en mamadag hebben wij ook wel al. Maar ik bedoel meer van die dagen dat je met 1 van de 2 kinderen op pad gaat. Dat lijkt me leuk.
Het is nu (gelukkig) nog een beetje onduidelijk of ze papa- of mamadag leuker vinden
pi_54025744
Gisteravond was Elise boos dat ze na vandaag vakantie had en een hele week niet naar school mocht
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:40:05 #62
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54039209
Daar heb ik Katja nog nooit op betrapt. Ze vindt het niet erg op school, maar vrij zijn is toch 10x leuker.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:12:54 #63
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54039929
Vandaag ben ik met Iris naar de film Waar is het paard van Sinterklaas. Iris heeft geweldig genoten, zat met rode wangen op het puntje van haar stoel aandachtig te kijken. We deelden samen een loveseat en ik keek zo af en toe eens naast me, naar de wisselende gezichtsuitdrukkingen van mijn dochter. Ze leefde met alles mee, zo leuk om te zien.
Ze was al enorme fan van de eerste film, grijsgedraaid op DVD inmiddels, maar deze vond ze nog leuker.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_54039975
Vanaf welke leeftijd kan je je kinderen mee naar de bioscoop nemen?
  Jubileum moderator vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:17:50 #65
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54040050
Even kijken hoor, Iris was 3 dat we voor de eerste keer gingen. Toen vond ze het nog wel erg moeilijk om zo lang stil te zitten, maar nu gaat dat al een stuk beter. Ik schat de kinderen van vanmiddag ook zo rond de 3 tot 6 jaar in, de zaal zat er vol mee.
We doen het niet vaak, alleen bij hele bijzondere films maar het is echt hartstikke leuk!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_54040258
het lijkt mij ook zo leuk
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:58:58 #67
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54041036
onze Bas kon niet tegen het lawaai, zoals hij het zelf omschreef. het harde geluid van een film trekt ie niet (nog niet, hij is inmiddels 6) Daan de oudste (8) vind het helemaal super. die is laatst met papa naar transformers geweest. rode konen en glimogen!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 15:05:59 #68
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_54160264
Judith is eergisteren 4 jaar geworden! We hebben het in Enschede gevierd, want wij zijn de badkamer aan het verbouwen en hebben de kinderen uit logeren gedaan. En aangezien de meeste familie in Enschede zit, was het wel handig om het daar te vieren. Bijna al haar ooms en tantes zijn geweest en ook de opa's en oma's. Zelfs mijn oma was nog geweest. Ze heeft dus heel veel kadootjes gekregen en vond het heel erg leuk.
Na de vakantie mag ze dus naar school!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Moderator donderdag 25 oktober 2007 @ 22:24:40 #69
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54170118
Samara is in september 4 geworden, mag ik ook hier in het lijstje?

Klinkt als een heerlijke verjaardag voor Judith, deze week hebben ze herfstvakantie?
Hier hebben we hem vorige week gehad.
Samara vond hele dagen naar de basisschool geweldig, tussen de middag was ze boos dat ze niet bij juf mocht eten en in het weekend vraagt ze wanneer ze weer naar school mag
Maar wat gaan ze ook hard dat ineens zeg, ze is nu heel erg bezig met letters.
En ze kan al duikelen op de duikelrekken, helemaal alleen
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 25 oktober 2007 @ 23:15:02 #70
37150 livelink
pi_54171581
Judith en Samara, welkom hier! Fijn dat Samara het zo naar haar zin heeft op school. Ik krijg hier buikpijn bij de gedachte dat Job over een paar weekjes naar school moet. Hij lijkt me een jongetje dat zich niet in het keurslijf van school laat dwingen. Ik hoop maar dat ik het helemaal verkeerd zie.

Maar officieel is Job nog geen kleuter dus om ontopic te worden even een fotootje van Katja tussendoor. Vandaag in het Muiderslot waar ze even nog groter leek dan ze al is.

pi_54172365
livelink, wat een heerlijk stralende Katja! en spannend inderdaad, hoe Job het straks zal vinden op school. ik hoop dat 't meevalt en hij op z'n eigen manier toch kan wennen aan die grote verandering. ik kan me je zorgen wel voorstellen, ik ben ook nog steeds wat in shock over het veeleisende stramien waar de basisschool meteen al voor zorgt. 'vroegah' (in mijn tijd) was dat eerste jaar toch nog wel wat relaxter hoor.

't is wel extra genieten van de herfstvakantie nu. wat een luxe, een paar dagen niet zo op de klok moeten leven. heerlijk! Piet vroeg begin deze week steeds "is m'n school nog niet begonnen?" "komen we niet te laat voor school?" hij kon maar niet wennen aan 't idee dat hij deze week echt niet hoeft... we zijn maandag samen naar de bioscoop geweest voor 't eerst, erg leuk. en hij logeert nu een paar dagen bij z'n oma, daar wordt ie ook lekker verwend. 't is voor hem ook wel echt goed om er even een weekje uit te zijn, hij neemt het allemaal zo intens in zich op. hij begint de overgenomen stoere praat van z'n 'beste vriend' ook wat los te laten, wel zo prettig! het ge-"nou-én" is na de vakantie vast zo weer terug, maar het even afstand nemen is in elk geval goed denk ik.
pi_54172670
ah ik lees nu pas wat verder terug en zie dat Iris ook naar Waar is het paard van Sinterklaas geweest is, leuk he! ik vond 't ook echt een leuke film. (snoopy, ik zou Anna voorlopig nog niet mee naar de bioscoop durven nemen, da's een veel te lange zit voor haar. maar met Piet ging 't dus heel goed.)

judith & samara, welkom bij de kleuters!
pi_54175301
Hoi !
Het gesprek met juf : duidelijk dat hij ver voor de groep uit is (wat een verrassing), leest nu aangepast en wordt volgende week getest voor lezen en rekenen. Dinsdag is er een regulier 10 minuten gesprek en dan praten we verder (na de testen dus)
Wat mij opvalt is dat hij duidelijk gefrustreerd is, dus daar moeten we echt iets aan doen.
pi_54175506
wat een leuke foto, Lievelink!!

Elise heeft wat concentratieproblemen. Dat is jammer, hopelijk wordt er op school aan gewerkt; bij ons valt het niet mee om haar wat betere concentratie te geven. (Ja, alleen naar de tv is ze geconcentreerd, vreemd genoeg...)
Maar ze maakt veel goed door in de korte tijd dat ze oplet alles te onthouden, waardoor het alleen opvalt als ze echt werktjes of zo moet maken.

En normaal gesproken mogen we 's avonds niet weg, ook niet met oppas. Maar gisteravond mochten we zo weg, ze zwaaide en zei een paar keer: 'dag dag!' als teken dat we nu echt konden gaan
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:44:08 #75
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54180163
Jeetje Livelink, Katja lijkt echt een heel stuk ouder nu dan toen ik haar gezien heb in Austerlitz. Toen vond ik 'r een leuk kleutermeisje op die foto is het al een heuse grote meid!

Iris naar Waar is het paard van Sinterklaas. Leuk, leuk, leuk!
Ik wil 'm ook (met de kinderen) zien, maar ik wil dan eerst de eerste zien.

Bright, helpt het misschien als jullie een speciaal "contact"-woordje zoeken? Wilyan is soms ook helemaal in trance dan kun je doen wat je wilt maar zelfs naar zijn naam luistert hij dan niet. Als ik dan even duidelijk "contact" tegen hem zeg komt hij eruit en kan ik hem iets duidelijk maken.
Misschien helpt dingen visualiseren ook iets om dingen te laten onthouden? Dus eerst plaatjes ergens van laten zien of voor doen. Verder heel veel herhalen denk ik?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:55:06 #76
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54180418
Vanmorgen een lekker ochtendje achter de rug. *zweet van voorhoofd veegt*
Wilyan moest naar de dokter.

Ik had de buurvrouw al even gevraagd of die op Hanne wou passen want ik verwachte groot drama bij de dokter en ik zag het niet zitten om Hanne daar dan ook bij te hebben.
We hadden vandeweek namelijk weer eens Wilyan's piemeltje bekeken wat weer met groot drama gepaard ging en hebben besloten om nu de stap naar de dokter te zetten. Zijn voorhuidje is namelijk erg nauw.
Dokter heeft er naar gekeken (het drama viel wonderbaarlijk mee! ) en heeft meteen een verwijsbrief geschreven.

7 november mogen we ons met Wilyan in het ziekenhuis melden. Dan kijken ze er daar ook nog een keer na en word er een afspraak gemaakt.
Maxi, Midi & Mini
pi_54181587
Ik heb nog steeds de hoop dat het bij mijn jongens vanzelf goed komt met veel oefenen, maar ik denk dat wij die stap ook maar eens moeten gaan zetten :-/
Saartje
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:24:57 #78
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54182040
Maneki hoe erg is het bij jouw jongens dan ongeveer? *dit wel heel raar vind om te vragen *

Bij Wilyan blijkt het wel behoorlijk ernstig te zijn. De opening is zo groot als het kopje van een glaskopspeld! Heel erg klein dus. De voorhuid kan in geen mogelijkheid over het eikeltje.
Ik heb trouwens gevraagd aan de dokter of het misschien ook erfelijk kon zijn en de dok beaamde dat het idd bij sommige families vaker voorkomt dan bij andere.

Vaak word oefenen ook afgeraden (bij ons nu ook weer door de dok) er kunnen dan scheurtjes in de voorhuid komen (pijn!) welke weer littekentjes worden waardoor de voorhuid dan juist weer nauwer kan worden.
Maxi, Midi & Mini
pi_54182220
Tis best erg eigenlijk, ze hebben beiden ook een balonnetje bij het plassen Tis niet dat ik ze met grof geweld dat ding op laat rekken ofzo hoor, tis meer ze ermeer laten spelen en dan hopen dat dat vel wat wijder wordt.
Heb eens wat gehoord over smeren met emovate creme, dan zou een operatie niet nodig zijn. Misschien moet ik daar eens achteraan. Of misschien ook niet, tis wel hormooncreme
Ik ben er nog niet helemaal over uit blijkbaar
Saartje
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:54:18 #80
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54182508

Je zou gewoon eens naar de huisarts kunnen gaan, die er dan naar laten kijken en dan ook over alternatieven zoals die emovatecreme kunnen praten? Misschien is bij ernstige vernauwing bijvoorbeeld geen enkel alternatief.

Wat ik kon vinden als alternatief is idd een cortico-steroïd crème (clobetasol of Dermovate 0,05%) Deze zalf wordt tweemaal daags aangebracht op het vernauwde deel van de voorhuid gedurende 1 maand. Na 2 weken vanaf het begin van de behandeling mag de voorhuid voorzichtig dagelijks worden teruggeschoven of een poging daartoe worden ondernomen. Het resultaat wordt na 4 weken beoordeeld. Bij gedeeltelijke verbetering kan de behandeling nog enkele weken worden voortgezet, eventueel nu eenmaal daags aanbrengen van de zalf.
Maar daar staat dan weer niks bij over hoe erg de vernauwing dan was.

Zoals ik van de dokter begreep heeft Wilyan behoorlijk dik weefsel, oprekken zou bij hem niet kunnen(?). Ik heb bij hem idd dat "ballonplassen" ook nooit gezien.
Maxi, Midi & Mini
pi_54184736
Ik zal er begin volgend jaar eens achteraan gaan, of komende week meteen. Heb weinig trek om er nog meer decemberstress bij te hebben
Saartje
pi_54185636
Ik heb toevallig vorige week een stukje op een Amerikaans blog gelezen hierover. Die vrouw schreef over haar eigen zoontje van twee, bij hem was het nu gaan scheuren. En ontsteken (Hij is niet besneden). Kennelijk zit de voorhuid vast en op een bepaalde leeftijd moet dat dus gaan loslaten.

Het was een naar en pijnlijk verhaal vond ik. Ik wist wel dat er jongetjes waren bij wie dit problemen opleverde, maar het schijnt eerder regel dan uitzondering te zijn? Echt zielig zeg
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_54185681
Ontstekingen hebben we hier gelukkig nooit last van gehad, anders was het ook wel noodzaak om eerder aan de bel te trekken.
Tis eigenlijk juist een uitzondering als ze een echt te krappe voorhuid hebben, meestal komt het mettertijd wel los maar bij mijn heren blijkbaar niet.
Saartje
  Licht Ontvlambaar vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:53:35 #84
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54185821
Snoopy en Bix, hier hebben ze op woensdagmiddag speciaal peuter/kleuter bios. Kaartjes zijn dan 5 euro en de kinderen krijgen een tasje met een pakje drinken, wat te snoepen en een filmposter. Het licht gaat niet helemaal uit en het geluid niet zo hard als normaal. Ik ben begin deze maand met Isa geweest en ze vond het helemaal geweldig
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_54189846
Dat heb je hier ook zag ik: http://www.dekinderbioscoop.nl/

Toch eens proberen binnenkort!
pi_54197002
hier ook een knul met een krap voorhuidje, hij heeft zalf gekregen en sinds dien is het stukken beter.
Gisteren liet ie onder de douche zien dat hij nu helemaal terug kan ! Ballonplassen heeft ie overigens nooit gedaan..
pi_54197224
Welke zalf heeft hij gekregen en hoe lang moest hij smeren Stout?
Saartje
pi_54197356
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 07:39 schreef Stout het volgende:
hier ook een knul met een krap voorhuidje, hij heeft zalf gekregen en sinds dien is het stukken beter.
Gisteren liet ie onder de douche zien dat hij nu helemaal terug kan ! Ballonplassen heeft ie overigens nooit gedaan..
Mijn zoon had ook een zeer nauwe voorhuid en is in mei daaraan geopereerd. Ben ook nieuw in dit topic. Ik heb 1 kleuter van bijna 5 en een peuter van 2.

toevoeging.... mijn zoon ging pas laat "ballonplassen". Al heel lang wisten we van zijn nauwe voorhuid, maar pas na het zien van ballonplassen hebben we besloten actie te ondernemen. Je kan het niet goed schoonhouden, dus was er een gevaar voor infecties.

[ Bericht 18% gewijzigd door wendytje op 27-10-2007 14:29:51 ]
uit een aspergernest
pi_54197505
Hoi wendytje, welkom hier
Hoe is de ingreep gedaan? Hebben ze de vernauwing echt weggehaald, of er mbv een knipje meer ruimte in gemaakt? Viel het mee of tegen? En het herstel?
Saartje
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:26:47 #90
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54197676
Vanaf welke leeftijd moet je daar eigenlijk op gaan letten? (ik weet 't .. 10 maanden is te jong, maar ben liever voorbereid zeg maar )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54201180
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 10:12 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hoi wendytje, welkom hier
Hoe is de ingreep gedaan? Hebben ze de vernauwing echt weggehaald, of er mbv een knipje meer ruimte in gemaakt? Viel het mee of tegen? En het herstel?
bedankt voor het welkom. Eerst een bezoek aan de uroloog. Daarna op de wachtlijst. Het is een dagopname. Hij moest nuchter komen. Samen mochten we naar de anesthesie. Hij werd verdoofd met een kapje en pas daarna werden de infusen geprikt (daar was hij het bangst voor). Hij kreeg een behoorlijke verdoving nog een lokaal. Daardoor heeft hij na de operatie ook in zijn bed geplast. Hij voelde wel iets, maar zijn benen waren te slap en hij had geen controle over zijn blaas. Zijn hele voorhuid is weggehaald. Hij had die dag geen pijn (door de goede lokale verdoving (het hele gebied en eentje in de eikel zelf)).
De week erna ging het wel. Hij moest ook een week thuis blijven, i.v.m. het gevaar dat andere kinderen per ongeluk iets zouden kunnen raken en te wild spelen zou gevaarlijk kunnen zijn (open gaan van de wond).
Daarna is het nog een week of 2 gevoelig geweest, maar niet meer echt pijnlijk. Hij vond hem zelf erg mooi en heeft hem aan de hele familie laten zien. "Had jij mijn nieuwe piemel al gezien?"
Het is ons allebei reuze meegevallen.

[ Bericht 3% gewijzigd door wendytje op 27-10-2007 14:21:00 ]
uit een aspergernest
pi_54201211
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 10:26 schreef E.T. het volgende:
Vanaf welke leeftijd moet je daar eigenlijk op gaan letten? (ik weet 't .. 10 maanden is te jong, maar ben liever voorbereid zeg maar )
voorhuid zit heel lang vast aan de eikel, pas laat gaat dat velletje los... (google zelf even op de leeftijd). Bij ons houden ze dat op het bureau in de gaten. Dus zij hebben mij verteld dat het erg nauw was. Ben toen zelf naar de huisarts gegaan.
uit een aspergernest
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:42:03 #93
37150 livelink
pi_54201512
Ach, dat klinkt allemaal toch wel erg naar met die te krappe voorhuidjes. Vooral dat ballonnetje plassen lijkt me erg pijnlijk
Bij Job nog geen signalen gehad, dus ik neem aan dat het bij hem allemaal goed zit.

Stout, ik hoop dat jullie voor Timo een goede manier vinden om hem zonder al te veel frustratie door zijn schooltijd te laten komen. Wel lastig hoor! Ik ben stiekem wel blij dat ik mijn kinderen nooit op hoogbegaafdheid heb kunnen betrappen.
pi_54201596

[ Bericht 100% gewijzigd door snoopy op 27-10-2007 14:50:38 (dubbel) ]
pi_54211414
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 22:40 schreef bixister het volgende:
easy, kom es vertellen in 't kleutertopic hoe 't met sven op school gaat? ben wel benieuwd!
Het gaat hardstikke lekker met Sven op school, hij heeft het er erg naar zijn zin, ook op de BSO gelukkig. We gaan ook erg merken dat hij lekker op zijn gemak raakt. Voor de zomervakantie toen hij er net op zat hadden ze zomercarnavalsoptocht en was hij met geen mogelijkheid mee te krijgen. Nu hadden ze de donderdagavond voor de herfstvakantie open podium (met de hele klas op een podium en dan in groepjes van 4a5 een versje/stukje opvoeren) en dat vond hij helemaal geweldig.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_54211641
ah, leuk!! en fijn!
piet heeft zich ook hartstikke snel aangepast aan het hele school-gebeuren vind ik, hij gaat over 't algemeen ook echt met plezier, erg fijn. helaas nog geen plaats op de gewone BSO, maar onze tussentijdse oplossing (particuliere opvang bij iemand thuis dus) volstaat voor nu prima. soms is 't wel wat veel allemaal. vooral het sociale gedeelte, hij is zo bezig met stoer & sterk moeten zijn en dat kost 'm erg veel energie. hij meet zich voortdurend met de andere jongens in de klas, en die zijn vaak wat ouder, maar daar staat hij niet zo bij stil.
pi_54211986
Ik blijf het wonderbaarlijk vinden hoe snel ze zich aanpassen aan dat hele schoolgebeuren. Ze maken echt reuzensprongen.
  Jubileum moderator zondag 28 oktober 2007 @ 18:41:53 #99
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54228351
Ik merk dat ook wel Bix, dat het veel energie kost. Iris is heel erg moe als ze van school afkomt, als het op een dag is dat ze ook nog naar het NSO gaat moeten we echt zorgen dat ze niet in slaap valt tijdens het eten koken.
Ik kreeg deze week wel te horen van de juf dat Iris het hartstikke lekker doet in de klas. Haar aanvankelijke verlegenheid lijkt overwonnen, ze durft zelfs al wat te vertellen in de kring.
Ik merk ook aan Iris dat dat gehoorzame gedrag wat ze in de klas moet handhaven zich wreekt in zeer opstandig gedrag thuis Ik krijg ineens regelmatig "mama ik moet nu een koekje" te horen waarop ik vervolgens doe alsof ik niks gehoord heb. Dan krijg je een hoop gesputter, als het even kan perst ze er nog een traan uit en dan na een tijdje hoor je heel benepen "mama, mag ik alsjeblieft een koekje?"
Eva ♥ en Iris ♥
pi_54229111
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 18:41 schreef Lois het volgende:

Ik merk ook aan Iris dat dat gehoorzame gedrag wat ze in de klas moet handhaven zich wreekt in zeer opstandig gedrag thuis
Heel herkenbaar. Afgelopen week in de herfstvakantie was het echt weer even uittesten welke regels er hier in huis gelden. Het was opvoeden geblazen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')