abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 oktober 2007 @ 22:15:58 #102
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54232669
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 21:52 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

En toch he Stout, ik wil je op het hart drukken dat je niet alles moet laten afhangen van het feit dat zijn broer 1 klas hoger zit. Daar kan hij per slot van rekening ook niks aan doen en je moet wél kijken wat het beste voor hem is. Sterre is zo ontzettend veel gelukkiger nu ze een klas heeft overgeslagen. Dat wou ik je toch nog even zeggen.
maar ook dat een versnelling niet zaligmakend is. Er moet dan ook verdieping en verrijking komen. anders blijven ze doorhollen. Voor je het weet is er een tweede versnelling nodig, en dat lijkt me echt niet ideaal....

[ Bericht 2% gewijzigd door debuurvrouw op 29-10-2007 07:28:43 (toch maar niet) ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 29 oktober 2007 @ 10:29:45 #103
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_54239679
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 22:15 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

maar ook dat een versnelling niet zaligmakend is. Er moet dan ook verdieping en verrijking komen. anders blijven ze doorhollen. Voor je het weet is er een tweede versnelling nodig, en dat lijkt me echt niet ideaal....
Klopt helemaal debuurvrouw. Maar ik begreep uit Stouts stukje dat ze wel letten op extra aanbod. Op de school waar mijn kinderen zitten hebben ze naast apart aanbod ook een plusklas, waar ze een ochtend of middag in de week naartoe gaan, en waar ze andere dingen krijgen zoals filosofie en cryptogramachtige taalspelletjes.
  maandag 29 oktober 2007 @ 10:34:16 #104
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54239771
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 10:29 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Klopt helemaal debuurvrouw. Maar ik begreep uit Stouts stukje dat ze wel letten op extra aanbod. Op de school waar mijn kinderen zitten hebben ze naast apart aanbod ook een plusklas, waar ze een ochtend of middag in de week naartoe gaan, en waar ze andere dingen krijgen zoals filosofie en cryptogramachtige taalspelletjes.
ja, en bij extra zie je toch vaak: meer van hetzelfde. Terwijl er andere, meer uitdagende dingen nodig zijn. Jullie plusklas bijvoorbeeld klinkt leuk.
Het is zo lastig om ze gemotiveerd te houden, om ervoor te zorgen dat ze niet afglijden in apathie. En als je dat soort "kwaaltjes"vroeg kan onderkennen is er al een hoop gewonnen...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54240770
Deze week heeft Priscil toetsweek. Ik ben zo benieuwd!

26 november hebben we rapportbespreking en dan komt dus ook het rapport. (Ik snap nog steeds niet waarom ze dat net voor sinterklaas doen en niet gewoon een weekje daarna)

Na deze rapportbespreking kunnen we scholen gaan bezoeken en gaan inschrijven op de middelbare school. Zelf gok ik haar nu op vmbo - gl / vmbo - t. Misschien komt er uit haar intelligentietest wel vmbo - t / Havo, maar ik denk zelf dat ze daar niet echt op haar plek zal zitten.

Ze wil zelf graag naar de Havo (omdat ze graag juffrouw wilt worden). We hebben haar gewoon gezegd dat ze dan heel hard haar best moet doen. Verder zal een goed rapport worden beloond met een wintersportvakantie. Dus we hopen zo op genoeg stimulans.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 29 oktober 2007 @ 12:27:48 #106
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_54242057
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 10:34 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ja, en bij extra zie je toch vaak: meer van hetzelfde. Terwijl er andere, meer uitdagende dingen nodig zijn. Jullie plusklas bijvoorbeeld klinkt leuk.
Het is zo lastig om ze gemotiveerd te houden, om ervoor te zorgen dat ze niet afglijden in apathie. En als je dat soort "kwaaltjes"vroeg kan onderkennen is er al een hoop gewonnen...
Het is alleen jammer dat er in de onderbouw minder materiaal is voor verrijking en verdieping dan in de bovenbouw...

Daan heeft ook een aangepast programma, maar helaas is hij dit jaar de enige die die stof doet (vorig jaar kon hij nog samenwerken met 2 anderen). De juf geeft aan dat hij graag met de klas mee wil doen, maar ik ben bang dat dat verkeerd gaat. Zodra hij niet voldoende uitgedaagd wordt merken we dat thuis in zijn gedrag, bovendien wordt zijn motivatie minder en ben ik bang dat hij dan niet leert om te leren. Gelukkig snapt de juf mijn zorgen en is ze echt niet van plan om Daan met alles met de klas mee te laten doen.
Wil je Daan met de klas mee laten doen, dan zou hij nog een groep hoger moeten en dat proberen we toch te voorkomen (hij is al versneld), ook omdat hij ook dan snel genoeg een aangepast programma zou moeten hebben.

Wel grappig om te merken dat er hier op fok meer ouders zijn die tegen deze dingen aanlopen!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_54243213
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:25 schreef Ticootje het volgende:
Ze wil zelf graag naar de Havo (omdat ze graag juffrouw wilt worden). We hebben haar gewoon gezegd dat ze dan heel hard haar best moet doen. Verder zal een goed rapport worden beloond met een wintersportvakantie. Dus we hopen zo op genoeg stimulans.
Ik ben persoonlijk tegen stimuleren op deze manier. Het feit dat ze met een goed rapport naar de HAVO kan en dan haar droom achterna kan, zou genoeg stimulans moeten zijn.
pi_54243295
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 12:27 schreef Grijs het volgende:
Wel grappig om te merken dat er hier op fok meer ouders zijn die tegen deze dingen aanlopen!
Mijn oudste krijgt binnenkort ook onderzoeken om te kijken of hij nu wel of niet hoog/meer begaafd is..... Ben zeer benieuwed naar de uitslag.
uit een aspergernest
pi_54246218
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 13:35 schreef wendytje het volgende:

[..]

Mijn oudste krijgt binnenkort ook onderzoeken om te kijken of hij nu wel of niet hoog/meer begaafd is..... Ben zeer benieuwed naar de uitslag.
Ik vind eigenlijk dit soort verhalen dat we het wel heel erg vaak horen. Kan het niet zo zijn dat de kinderen van tegenwoordig veel sneller dingen oppakken en dat we de stof op de basisscholen moeten aanpassen?
  Licht Ontvlambaar maandag 29 oktober 2007 @ 16:25:44 #110
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54246413
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 16:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk dit soort verhalen dat we het wel heel erg vaak horen. Kan het niet zo zijn dat de kinderen van tegenwoordig veel sneller dingen oppakken en dat we de stof op de basisscholen moeten aanpassen?
Ik denk dat je het vaker meekrijgt vanwege internet en forums als FOK!

Ik weet vanuit mijn lagere schooltijd dat we met vier kinderen in de klas een soort plusklasje hadden waarbij we meer en andere stof aangeboden kregen. Bij mijn zusje op de tennisclub liepen een broertje en een zusje rond die resp. 1 en zelfs 2 klassen hadden overgeslagen. En dan heb ik het nog maar over 1 wijk...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_54246587
En misschien ook omdat er nu meer aandacht voor is. Voor aangepast werk etc voor meerbegaafde kinderen.
Ik kreeg 15 jaar geleden te horen, ja ga dan de anderen maar helpen. Heb me 7 jaar lang (kleuterklas overgeslagen) stierlijk verveeld op de basisschool. En daarna op de middelbare school hetzelfde.
Wat het ik graag gewild dat er toen al plusklassen waren en 2 talig VWO of vwo plus ofzo. Loop nu nog tegen de problemen aan dat ik nooit heb leren werken/studeren.

Succes voor alle ouders om het meest optimale uit hun kind te halen, en het beste plekje voor ze te vinden!!
pi_54251688
quote:

[..]

Je hoort tegenwoordig ook steeds meer over zwakkere kinderen, maar ook dat heeft te maken met het internet en dergelijke.
  maandag 29 oktober 2007 @ 23:54:31 #113
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_54255933
quote:

[..]

In dat geval zou mijn kind op dit moment geen uitzondering zijn in de klas
Maar tegenwoordig is er (gelukkig!) meer aandacht voor dan vroeger, waardoor je er sneller over hoort, denk ik.
pi_54257212
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 23:54 schreef Grijs het volgende:

[..]

In dat geval zou mijn kind op dit moment geen uitzondering zijn in de klas
Maar tegenwoordig is er (gelukkig!) meer aandacht voor dan vroeger, waardoor je er sneller over hoort, denk ik.

God Zij Dank wel ja ! Het is voor ons best moeilijk, hij is thuis echt een hork zolang er geen uitdaging is. De juf probeert het wel maar heb toch het idee dat het niet goed gaat (onderschatting) Hij zit overigens in een geweldige klas, lieve kids en hij voelt zich er echt thuis. Vindt goed aansluiting dus dat is nog een reden waarom versnellen niet zo de voorkeur heeft hier zo.
Vanvond gesprek, we zullen het wel horen
  † In Memoriam † dinsdag 30 oktober 2007 @ 07:21:15 #115
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54257339
scholen moeten toch ergens aan voldoen? worden scholen (en dan bedoel ik leraren en hun manier/niveau van lesgeven) getoetst en is dat ergens na te zoeken?
pi_54257355
Ja, dat staat online lady-wrb. http://www.onderwijsinspectie.nl/
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † dinsdag 30 oktober 2007 @ 07:28:27 #117
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54257360
ah, bedankt!

echt wijzer word ik er eerlijk gezegd niet van
het is allemaal ouwe troep

[ Bericht 50% gewijzigd door lady-wrb op 30-10-2007 07:53:38 ]
pi_54257788
Jullie hebben gelijk. Je hoort vaak de uitzonderingen op internet. Zo had ik er nog niet naar gekeken.

Het is alleen maar heel erg goed dat er meer aandacht is voor "speciale" kinderen. Zowel voor de voorlopers als de achterlopers. In mijn schooltijd was de hele speciale begeleiding minimaal.
pi_54258196
Hier zijn er wel redelijk recente rapporten lady-wrb. De stukken voor de scholen hier in de buurt heb ik al een tijdje geleden gelezen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  † In Memoriam † dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:10:15 #120
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54258355
hier merk ik niks van aangepaste programma's en dat is eerlijk gezegd waar ik me zorgen om maak.
je maakt mij niet wijs dat heel groep 5 uit gemiddelde kinderen bestaat.
en toen ik de juf inlichtte over luca zijnn pdd van de reaktie: pdd? wat is dat, daar heb ik nog nooit van gehoord. op dat moment had ik al zoiets van : hoe kan dat in vredesnaam, hoe kan je al 10tallen jaren leerkracht zijn en er nog nooit van gehoord hebben?

ik wil luca nagekeken hebben door een logopedist. heb ik aangegeven bij zo'n decaanachtige vent, die me vervolgens verwees naar de leerkracht.maar zij gaat geen actie ondernemen omdat zij daar opdracht voor moet krijgen van die vent, die me dus weer verwijst naar de leerkracht.

ik vraag bij de gymjuf hoe het daar gaat, omdat luca een vreemde manier van lopen heeft. een soort van sloffen op de tenen (ik kan het niet goed uitleggen, je zou het moeten zien).
nee, het was haar niet opgevallen, maar ze zou er op letten.
noooooooooooit meer wat van gehoord.

ik heb het gevoel constant overal achteraan te moeten, constant achter mensen hun vodden aanjagen en ik loop tegen een muur van onbegrip.

waar zou ik met mijn vraagtekens terechtkunnen? bij de school zelf ken ik de route kastje <-> muur wel onderhand uit mijn hoofd.
pi_54258383
Ben je al bij MEE geweest hiervoor? Zij hebben vaak schoolmaatschappelijk werkers die invloed uit kunnen oefenen. En anders kunnen ze vertellen hoe je het wel aan kunt pakken.
*OUD heilige*
pi_54258461
Dat is eigenlijk wel een heel triest begeleidingsniveau lady_wrb
  † In Memoriam † dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:18:43 #123
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54258521
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 09:15 schreef Pruk het volgende:
Dat is eigenlijk wel een heel triest begeleidingsniveau lady_wrb
dr is gewoon helemaal geen begeleidingsniveau.
als het aan mij had gelegen, had ik hem op een andere school gedaan, ik vind het al heel lang nul noppes niks.
toegegeven, vorig jaar had groep 4 een dijk van een leerkracht, maar die was dan ook nieuw, vers van de pabo en oprecht enthousiast en geïnteresseerd. die heeft bij luca een hoop bereikt, maar dit jaar is het echt janken met de lamp aan.
  Moderator dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:21:08 #124
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54258560
Wat stom lady-wrb.

Maar dat soort testen hoef je toch niet perse via de school aan te vragen?, mijn zusje regelde haar verwijzing voor logopedie bij de huisarts, en haar zoontje heeft heel lang op zijn tenen gelopen en zij heeft toen ook via de huisarts een verwijzing voor de orthopeed gekregen.

Je zou het misschien ook gewoon via de huisarts kunnen proberen.
Al vind ik dit vanuit school ook wel een gebrek aan intresse hoor
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  † In Memoriam † dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:21:28 #125
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54258567
ik ga me maar eens op MEE oriënteren, want eerlijk gezegd weet ik er ook geen eind meer aan.
ik zou hem eigenlijk dit schooljaar uit huis plaatsen, maar ik durfde het niet aan omdat hij dan helemaal sociaal in een isolement zou komen te zitten en al zijn vriendjes kwijt zou raken, maar zo ondertussen begint het me voor te komen dat ik een hele foute beslissing heb gemaakt.
maar goed, vanmiddag maar eens MEE bellen.
nu moet ik naar mijn werk. (ik had er al moeten zitten, maar ik zit nog even bij te komen van de emoties vanochtend)
pi_54258628
Lady ik begrijp je frustratie. Wij hadden bij de vorige school ook het idee van "waar zijn jullie nu in g*dsnaam mee bezig??!!" We zaten aan een gesprek met de juf van Priscil in het midden van groep 7. Ze had nog niet de tijd gehad om het leerlingrapport door te lezen, dus eigenlijk wist ze niet zo heel veel van Priscilla haar vorderingen. (Ze had haar wel in de kleuterklas gehad, en hele verhalen hoe leuke kleuter ze was...)

Priscilla liep ruim 2 jaar achter op lezen. Dat vond ze heel raar, want ja ze had er nog niet zo op gelet. (Ze zat in avi 5, iets met rinkelende belletjes??) Ze zou er eens op letten...

Nou we hebben deze juf en ook de school geen kans meer gegeven zodra Priscil bij ons kwam wone. Ze modderde maar door met haar. Ze ondernamen eigenlijk erg weinig, ze kreeg dan wel extra lezen, maar daar bleef het ook bij. Dat ze ook nog eens achterliep met rekenen hebben wij niet geweten tot ze naar een andere school ging.

Bij de huidige school ben ik wel erg te spreken over de omgang met "speciale" kinderen. Dat komt denk ik ook doordat deze school heel nauw samenwerkt met een speciale basisschool. De huidige school staat in een kring met 3 basisscholen, in het middel is het gezamelijk speelpark. (1 van die scholen is dus speciaal basisonderwijs).
Toen Priscilla daar op school kwam stroomde zij in in groep 7. Wel hadden wij al aangeven dat ze een achterstand had en dat wij ook graag wilden weten hoe ze er nu voor stond. Ze bleek dus voor alle zo'n 2 jaar achter te lopen, en ze had ook gewoon erg veel moeite om het tempo van de klas te volgen. Veel stof had zij gewoon nog niet gehad. Ze heeft intensieve begeleiding gehad op rekenen en taal, in samenwerking met het speciale onderwijs. Ik stond echt verbaasd hoe veel werk ze hadden verzet aan het einde van het jaar. Uiteindelijk heeft ze wel groep 7 overgedaan, maar haar achterstand is nu wel helemaal weggewerkt. Ze is nu gewoon een gemiddelde leerling. (Heerlijk om een gemiddeld kind te hebben!)
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:29:04 #127
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54258706
oho, lady-wrb dit klinkt inderdaad niet bemoedigend. Ik zou het ook via de huisarts doen. en wie heeft de diagnose pdd gesteld? Kan die persoon niet nog wat betekenen in de begeleiding?
dat sloffen op de tenen herken ik! Ik laat Daan rondjes lopen op zijn hakken rond de tafel. Daar knapt het wel al van op.

Hoe is je gesprek gegaan Stout?
pi_54277176
Het gesprek was erg prettig. Ook zij merkten de verveling bij Timo. Lezen is gegaan van aanvankelijk niveau naar AVI 2, dus goed aangepast. (hij leest overigens net als ik globaal....) Het rekenen gaan ze aanpassen, aangezien hij thuis bezig is met tafels (hij kent die van 1-5 en 10 al uit zijn hoofd) en sommen tot 100. Eerst een test om te kijken waar ie precies is en dan aanpassen. Dat is wel fijn hoor !
Zijn gedrag was de laatste 2 weken waardeloos (hoe zou dat nu komen......) en we hopen dat hij door deze uitdaging weer wat beter gedrag gaat vertonen. Thuis was het gisteren prima, heeft eerst lekker buitengespeeld en daarna met mij gelezen, lekker languit op bed.
Jullie horen dus wel hoe het met rekenen afloopt !
  † In Memoriam † woensdag 31 oktober 2007 @ 06:57:40 #129
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54277261
ik heb gisteren ook de uitnodiging gekregen voor het 10 minutengesprek.
.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 09:44:02 #130
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_54278798
Morgen heb ik de 10 minuten gesprekken voor Wouter en Sterre. Ik ben vooral benieuwd naar het gesprek over Sterre.
pi_54282385
Allemaal gesprekjes
Dinsdagochtend ben ik ook een tijdje in de klas, om te kijken hoe de kids in de klas zijn. Ben wel benieuwd hoor!
pi_54295483
leuk is dat he !
Ik geef zelf natuurlijk les en mocht ivm stagebezoeken van mijn leerlingen ook her en der even meesnuiven.
Opvallend dat sommige scholen echt geen aandacht voor 'probleem' (in de ruimste zin van het woord) hebben.
succes met jullie gesprekjes, ben benieuwd hoe het is gegaan
  donderdag 1 november 2007 @ 10:24:40 #133
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54297672
Heel benieuwd hoe het met alle 10 minuten gesprekken gaat. Wij mogen 13 november inschrijven voor de week erop. Kan wel merken dat de 10 minuten gesprekken er weer aankomen. Daan mocht beginnen met zijn plustaak en zijn "gewone"ingedikte werk laten liggen.... Ook krijgt hij ineens weer puzzeltjes mee naar huis. (nu bijv, drie houtjes aan een touwtje en dan hiet middelste houtje van het touw krijgen) Zo zijn er wel meer puntjes die ineens weer gaan zoals het zou moeten...

ach ja, beter dan niks hou ik me maar voor. Wel superirritant dat je dus als een soort politie er bovenop moet zitten.
pi_54308072
quote:
[b]
ach ja, beter dan niks hou ik me maar voor. Wel superirritant dat je dus als een soort politie er bovenop moet zitten.
dat is waar ik me vooral aan erger en waar ik het meest moeite mee heb. Alsof je als ouders wilt dat je kind zo is lijkt het wel (het is zelfs door een docent tegen ons gezegd op de vorige school) .
  vrijdag 2 november 2007 @ 08:57:06 #135
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54308984
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 06:37 schreef Stout het volgende:

[..]

dat is waar ik me vooral aan erger en waar ik het meest moeite mee heb. Alsof je als ouders wilt dat je kind zo is lijkt het wel (het is zelfs door een docent tegen ons gezegd op de vorige school) .
ja, hier ook zo'n juf. Als je denkt dat ie nu nog niet op niveau werkt, ben je een overvragende moeder...[insert hautain lachje] ik sprong uit m'n vel!
Toen hebben wij kind laten testen en bleek ie op rekenniveau een jaar(!) voor te lopen en met taal bijna een jaar. Let wel, dit was vlak na een versnelling van één naar drie.
Inmiddels zit hij dus in groep 6, met een aangepast programma, maar echt lekker gaat het niet met hem. Weer lastig, brutaal, dromerig. En ik denk gezien de recente veranderingen dat ze op school de bui al zien hangen...
Daar komt Cruella weer aan
pi_54311533
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 08:57 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ja, hier ook zo'n juf. Als je denkt dat ie nu nog niet op niveau werkt, ben je een overvragende moeder...[insert hautain lachje] ik sprong uit m'n vel!
Toen hebben wij kind laten testen en bleek ie op rekenniveau een jaar(!) voor te lopen en met taal bijna een jaar. Let wel, dit was vlak na een versnelling van één naar drie.
Inmiddels zit hij dus in groep 6, met een aangepast programma, maar echt lekker gaat het niet met hem. Weer lastig, brutaal, dromerig. En ik denk gezien de recente veranderingen dat ze op school de bui al zien hangen...
Daar komt Cruella weer aan
Ja, jij bent dan een van die lastige ouders...

Adem in...adem uit. Soms is het erg moeilijk om een school iets aan hun verstand te peuteren. Frustrerend is het wel, het gaat hier wel om jouw kind!
pi_54317214
Echt heel frustrend, het belemmerd mij ook in mijn leven.
Een school voor kinderen die wat slimmer zijn zou misschien een oplossing zijn als er docenten zijn die naar het kind kijken... naar wat het wil en kan !
Maar dan wel een school met structuur..geen iederwijs svp
pi_54317861
Ja stout, moeilijk is dat.

Montessori staat erom bekent voor spelend leren op je eigen tempo. Maar natuurlijk ligt het ook gewoon aan de docenten en de instelling van de school zelf. Zo is de ene montessori school de andere niet.

Iederwijs, ben ik inderdaad niet zo weg van...

Je hebt volgens mij ook wel scholen die speciaal zijn voor hoogbegaafde kinderen. Maar ik weet niet of dat nou zo goed idee is.....
pi_54323813
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:22 schreef Ticootje het volgende:
Ja stout, moeilijk is dat.

Montessori staat erom bekent voor spelend leren op je eigen tempo. Maar natuurlijk ligt het ook gewoon aan de docenten en de instelling van de school zelf. Zo is de ene montessori school de andere niet.

Iederwijs, ben ik inderdaad niet zo weg van...

Je hebt volgens mij ook wel scholen die speciaal zijn voor hoogbegaafde kinderen. Maar ik weet niet of dat nou zo goed idee is.....
Mijn oppas kindje zit ook op zo'n speciale school. Ik weet dat de ouders er speciaal voor verhuisd zijn omdat hier in de buurt niet zo'n school was. Maar kind werd er wel veel gelukkiger van. Ze leren daar ook echt spelen omdat kinderen die hoogbegaafd zijn dat niet vaak kunnen. En zo worden ze gestimuleerd op hun eigen niveau maar moeten ze wel kind blijven en niet te snel groot worden. Want daar ging het vaak fout
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_54328493
Kleine nuance, als het mag hoogbegaafde kinderen kunnen wel spelen, maar 't punt is vaak dat als de aansluiting met lesstof en leerlingen mist ze daardoor problemen krijgen. Ze hebben dan geen vriendjes om mee te spelen op het plein, en thuis nog wel een 'leerhonger' die ook aandacht/tijd vraagt. Op die speciale basisscholen komen ze meer ontwikkelingsgelijken tegen met dus een grotere kans op het krijgen van aansluiting (en dus meer kans op vrienden / goede sociale ontwikkeling), en lesstof die ook beter aansluit bij wat ze nodig hebben. En dan blijkt ineens dat ze wel kunnen spelen (dat schijnen veel ouders ook te merken als ze met hun kinderen naar meetings voor hb-kinderen gaan).
Bedoelde je trouwens een Leonardo-school, MeNicole?
pi_54335267
Misschien zelf maar een school starten
pi_54335587
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 23:08 schreef poemojn het volgende:

Bedoelde je trouwens een Leonardo-school, MeNicole?
Ik weet niet welke school het is. Tis ondertussen alweer war jaartjes geleden dat ze er heen ging. Ik weet dat ze richting Den Haag zijn verhuisd toen.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  Jubileum moderator zaterdag 3 november 2007 @ 21:14:16 #143
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54345892
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 09:44 schreef Spuuglokje het volgende:
Morgen heb ik de 10 minuten gesprekken voor Wouter en Sterre. Ik ben vooral benieuwd naar het gesprek over Sterre.
En? Hoe waren de gesprekken?

Wij hebben dinsdag 10 minuten gesprek voor Iris, ik ben zoooo benieuwd.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 3 november 2007 @ 22:29:45 #144
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_54347878
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 21:14 schreef Lois het volgende:

[..]

En? Hoe waren de gesprekken?

Wij hebben dinsdag 10 minuten gesprek voor Iris, ik ben zoooo benieuwd.
Wat attent dat je daarnaar vraag Lois.
Bij Wouter zoals ik al gedacht had niks nieuws gehoord, dat gaat zoals altijd heel goed. Sterre doet het ook heel goed, ze is qua niveau in groep 5 bovengemiddeld, en dingen als spelling zijn zelfs zeer goed, dus daar hoeven we ons geen zorgen om te maken. In het begin heeft Sterre erg moeten wennen aan het andere werktempo, maar de meester zei dat ie onder de indruk was hoe snel ze zich daaraan heeft aangepast. En hij vroeg nog of Sterre het leuk vond in de klas, want hij zei dat de kinderen sociaal emotioneel toch heel anders zijn in groep 5 vergeleken met kinderen uit groep 4. Ik vertelde dat Sterre in het begin echt de kat uit de boom kijkt, maar dat ik het idee heb dat ze nu helemaal haar draai gevonden heeft. Ze gaat nooit meer (en dat was vroeger wel anders, helaas ) met buikpijn naar school en ze komt stralend uit school. Toen ik zei dat Sterre dan wel 7 was, maar nooit zoals haar leeftijdsgenootjes was, altijd ouder in doen en laten en ook nog eens een oudere en verbaal zeer sterke broer heeft, beaamde hij ook dat zij goed om wist te gaan met bijvoorbeeld meesters pesterijtjes. Hij vond haar goed in de klas passen. Wat ik bijvoorbeeld ook een geruststelling vind, is dat Sterre gisteren een feestje had van een meisje uit haar klas. Ze hoort al echt helemaal bij de groep, daar ben ik zo blij om!
En jij dinsdag je 10 minuten gesprek, ik kan me goed voorstellen dat je benieuwd bent. Succes!
pi_54350831
Wat fijn voor sterre zeg !
Hier modderen we nog een beetje voort...hopelijk gaat het snel beter.
We hebben nu het idee opgepakt om een school i nde buurt te gaan bekijken waar ze eventueel per half jaar een groep hoger kunnen gaan werken. Eerst zien hoor, dan geloven. En het zal al mooi zijn als hij gewoon op zijn eigen nivo kan gaan werken niet waar ?
  Jubileum moderator zondag 4 november 2007 @ 19:11:41 #146
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54362391
Knap hoor van Sterre dat ze zich zo goed kan aanpassen, het was toch een hele stap om naar die klas te gaan. Fijn dat het zo goed gaat
Eva ♥ en Iris ♥
pi_54363525
Dat is toch heerlijk om te horen Spuug!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_54364100
Wat fijn, Spuug

Is dat een school met fasensysteem, Stout?
pi_54372689
ja een fasensysteem, timo zou nu in fase 7 zitten, hij is duidelijk bezig met de spellingsregels (waarom moet je 1 A schrijven en geen 2) en kent de tafels .Hij werkt nu nog op fase 4-5 niveau.
Hij gaat thuis echt met sprongen vooruit, las hij vorige week nog aarzelend op avi 3, nu leest hij avi 4B vlot.
Vandaag horen we meer over zijn toetsen
  maandag 5 november 2007 @ 08:52:55 #150
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54373376
Goed te lezen dat Sterre het goed doet! Ik eb nheel benieuwd Stout, wat ze op school gaan zeggen over je zoon.
En doe je dan één kind eventueel over naar een andere school of beide? En per half jaar omhoog? zit daar ook een rem op? of kan hij dan in theorie met 8 of 9 klaar zijn met de lagere school?

En Lady-wrb? hoe is het gegaan?
  maandag 5 november 2007 @ 10:30:53 #151
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_54374800
quote:
Op maandag 5 november 2007 08:52 schreef debuurvrouw het volgende:
En per half jaar omhoog? zit daar ook een rem op? of kan hij dan in theorie met 8 of 9 klaar zijn met de lagere school?
Dat vroeg ik mij ook al af. Maar het klinkt verder wel goed!
pi_54377471
Er zit wel een soort van rem op. Maar hoe of wat precies weet ik nog niet, ik hou jullie op de hoogte
pi_54379515
Wordt bij jullie elk half jaar een fase genoemd? Dat fase 4/5 dus eind groep 2/begin groep 3 is? Hier worden de hele jaren nl zo genoemd, zodat een fase hetzelfde is als een gewone groep. (Hier in de buurt dus ook zo'n school.)

(KLopt niet, wel in een krantenartikel maar niet po de site van de school zelf, zie http://www.spectrum-lelystad.nl/informatie/fasenonderwijs voor uitleg) Hier willen ze nog emt fase 16+ werken blijkbaar.
pi_54407421
Oudste leest als een speer..hij zit krap in groep 4 en mag met AVI op niveau 7 lezen
We hebben onlangs de boekenkast van de rommelkamer naar de woonkamer verplaatst en hij maakt daar dankbaar gebruik van, ik heb de hele dag geen kind aan hem
Saartje
pi_54407560
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 16:15 schreef Maneki.Neko het volgende:
Oudste leest als een speer..hij zit krap in groep 4 en mag met AVI op niveau 7 lezen
We hebben onlangs de boekenkast van de rommelkamer naar de woonkamer verplaatst en hij maakt daar dankbaar gebruik van, ik heb de hele dag geen kind aan hem
Heerlijk Maneki! Lekker veel lezen is altijd goed. Jeetje AVI 7 in groep 4, Priscil zat in groep 7 toen ze op dat niveau zat. (Is gelukkig helemaal bij getrokken)

Hier komen de cijfers van de toetsweek langzaam binnensijpelen. Ze heeft het goed gedaan. Geen onvoldoendes (Of ze vertelt ze niet ). Over 3 weken hebben wij de rapportbesprekingen en testbespreking. Daar krijgen we nog een brief over.

Ik vind rapportbesprekingen echt iets voor de ouders en de docent. Dan heb je even je tijd om vragen te stellen. Maar volgens Priscil moeten de leerlingen dus bij de gesprekken aanwezig zijn. Nou we zien het wel.
pi_54408987
Hier zijn 25 en 26 nov. de 10 minuten gesprekken. Ik ben erg benieuwd wat de juffen te vertellen hebben over mijn 2tal
Saartje
  Jubileum moderator dinsdag 6 november 2007 @ 20:00:50 #157
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54412405
Daarnet hebben wij ons eerste 10 minuten gesprek gehad, met de juf van Iris.
Ik glim nog na van trots, is het te zien? Iris doet het goed in de klas, van haar verlegenheid is bijna geen sprake meer en juf vond haar een ongelooflijk sociaal kind. Kan goed met iedereen overweg en speelt ook veel met verschillende kindjes. Ze doet het lekker in de klas, en begint echt goed los te komen. Fijn
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 6 november 2007 @ 20:12:49 #158
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54412696
Oh, wat fijn Lois! Klinkt alsof ze het erg naar haar zin heeft op school! Alle reden voor trots zou ik zeggen!

hier nog twee weken tot de gesprekjes. het zal mij benieuwen...
  dinsdag 6 november 2007 @ 20:39:51 #159
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_54413490
Lois wat een positief gesprek! Nou kijk ik er ook niet echt van op, ik vind 'r zo'n schatje Heel fijn dat ze nagenoeg over haar verlegenheid heen is in de klas.
pi_54413564
Super zeg Lois ! Daar mag je nog lekker van blijven glimmen wat mij betreft.

Hier op het VO is het normaal dat de kids erbij zijn, het gaat tenslotte over hen. Zelf vind ik het eerlijk gezegd wel prettig, zo leren zo ook omgaan met situaties waar ze niet zo blij mee zij n(ik bespreek nl ook de absentie )

Maneki, super zeg ! Merijn leest thuis alles wat los en vast zit en op school avi 5 (ook groep 4) heel netjes dus

En timo ? Die krijgt aangepast rekenwerk ! Dezelfde sommen als zijn broer nu krijgt in groep 4, dus hoe ze dat in groep 4 gaan doen is mij nog een raadsel.
  dinsdag 6 november 2007 @ 20:52:13 #161
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_54413826
Ik ga de neiging om te pochen over het leesniveau van mijn kind(eren) weerstaan. Maar ben dan wel weer zo sneu om dit even te moeten melden
  Jubileum moderator dinsdag 6 november 2007 @ 20:53:43 #162
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54413877
Spuuglokje
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 6 november 2007 @ 20:57:48 #163
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54413987
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:52 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik ga de neiging om te pochen over het leesniveau van mijn kind(eren) weerstaan. Maar ben dan wel weer zo sneu om dit even te moeten melden

dinsdag 6 november 2007 @ 21:18:56 #164
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54414577
*proest*
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 6 november 2007 @ 21:29:46 #165
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54414922
middelste zoon komt net uit bed... ik vindhet wel erg voor A. (meisje uit zijn klas)
Die is gister gestruikeld toen ze achteruit liep over de rand van de zandbak. heeft de klap willen opvangen en daarbij haar pols gebroken...
Het zag er heel gek uit mam zegt Bas. Ik had niet door dat ie het gezien had. Even bij de ouders geinformeerd, het is gister onder narcose gezet.
Maar ik snap wel dat ie even wakker ligt.....
pi_54415493
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:52 schreef Spuuglokje het volgende:
Hij heeft verder wel wat waar hij keihard aan moet werken, dan ben ik blij dat dit hem zo voor de wind gaat, dat mag toch wel?
Saartje
  dinsdag 6 november 2007 @ 22:02:32 #167
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_54415937
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 21:48 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

Hij heeft verder wel wat waar hij keihard aan moet werken, dan ben ik blij dat dit hem zo voor de wind gaat, dat mag toch wel?
Tuurlijk! Zo bedoelde ik het niet.
pi_54418631
Ja nee zal best niet, laat maar, ik reageerde waarschijnlijk wat overhormonelijk
Saartje
pi_54421850
Gisteren ook een uurtje in de klas geweest. Wat me opvalt is dat Elise zich nauwelijks kan concentreren op wat er in de klas gebeurt, maar liever ergens anders naar kijkt (een kind dat schopt, de ergen buiten, iemand die over de gang loopt, etc.) Verder hecht ze zich wel erg aan 1 ander meisje, waarbij ze ook zoveel mogelijk na aapt. Uiteraard hebben we liever dat ze haar eigen weg zoekt, maar goed, dat trekt vast wel bij. Ze is wel erg sociaal en speelt gemakkelijk met andere kinderen.
En ze is nog maar pas op school, dus we zullen wel zien, he
  woensdag 7 november 2007 @ 09:57:55 #170
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_54423361
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 23:33 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ja nee zal best niet, laat maar, ik reageerde waarschijnlijk wat overhormonelijk
Ik heb je een pm gestuurd om wat uit te leggen.

Bright, soms lijkt het of een kind zich niet kan concentreren, maar ondertussen weet hij of zij precies wat er gebeurt. Doet het gewoon andere dingen erbij. Net als een kind waarvan je denkt dat het niet naar je luistert, maar achteraf blijkt dat het alles heeft meegekregen.
  woensdag 7 november 2007 @ 10:06:40 #171
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54423521
Kan maar hoeft niet..

Gewoon je kind eerst lekker laten gaan.
Krijgt ze in groep drie alsnog duidelijke problemen dat ze concentratieproblemen heeft (vaak 'nablijven' of huiswerk mee om werkjes af te maken) dan kun je altijd nog kiezen om aan de bel trekken.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  woensdag 7 november 2007 @ 10:20:38 #172
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_54423743
quote:
Op woensdag 7 november 2007 10:06 schreef Noli. het volgende:
Kan maar hoeft niet..
Dat bedoelde ik met soms.
  woensdag 7 november 2007 @ 10:44:35 #173
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54424167

* Noli. noteert... Beter leren lezen..
Maxi, Midi & Mini
pi_54424468
quote:
Op woensdag 7 november 2007 10:44 schreef Noli. het volgende:

* Noli. noteert... Beter leren lezen..
Ook je AVI even ophalen?
  woensdag 7 november 2007 @ 11:15:56 #175
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54424804

Ik zou eerlijk gezegd niet eens weten hoe die AVI-inschaling precies inelkaar zit. Ik hoop dat wel een keer te horen als Wilyan gaat leren lezen? Of zeg ik nu iets heel doms, want dan ga ik me binnenkort eens even inlezen
Maxi, Midi & Mini
pi_54424889
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:15 schreef Noli. het volgende:

Ik zou eerlijk gezegd niet eens weten hoe die AVI-inschaling precies inelkaar zit. Ik hoop dat wel een keer te horen als Wilyan gaat leren lezen? Of zeg ik nu iets heel doms, want dan ga ik me binnenkort eens even inlezen
Volgens mij is AVI een beetje een combi van de moeilijkheidgraad van woorden, de grootte van de letters en hoe snel je kan lezen....

Het is technisch lezen...

AVI-niveau (De letters AVI staan voor Analyse Van Individualiseringsvormen.)

Een stukje geschiedenis
Het leesonderwijs start in groep 3 van de basisschool, vroeger de eerste klas van de lagere school. Alle kinderen krijgen hetzelfde klassikaal aangeboden. Ieder kind heeft zijn eigen tempo waarin hij/zij het lezen onder de knie krijgt. Hierdoor krijg je dat de kinderen na een paar maanden leesonderwijs erg kunnen verschillen voor wat betreft het niveau van technisch lezen. In de jaren zeventig ontstond binnen het onderwijs de behoefte om in te kunnen springen op deze verschillen in leesniveau. Om dit niveau te meten is het AVI systeem ontwikkeld.

De leestoets
De kinderen krijgen in groep 3 rond januari/februari een leestoets en aan de hand de AVI-toetskaart wordt bekeken op welk niveau ze lezen.
Het kind krijgt een tekst voor z’n neus en gaat deze hardop voorlezen. Er wordt op 5 onderdelen gelet.

F = of er een fout gelezen wordt
S = spellend lezen
O = of er een woord overgeslagen wordt
T = of het kind er zelf een woord tussenvoegt
V = of het kind een woord vervangt.

Dit wordt op de AVI-toetskaart bijgehouden.
Volgens een bepaalde formule wordt dan uiteindelijk het AVI-niveau van het kind uitgerekend. Er zijn 9 AVI-niveaus. De kinderen beginnen bij 0 en eindigen bij AVI 9.

Tekstkenmerken:
- Korte zinnen, één zin per regel.
- Samengestelde zinnen over twee regels verdeeld, komen voor (worden geteld als twee zinnen).
- Hoofdletters kunnen voorkomen

Woordtypen:
- woorden van één lettergreep: zoals zo, va; ik, om; naam, roos.
- woorden van één lettergreep met een combinatie van twee medeklinkers kunnen voorkomen, bijvoorbeeld: slap

De leeslijn: wanneer leest in kind in welk AVI-niveau? Hier volgt een overzicht:
Groep 3: AVI-1 wordt bereikt in februari-maart. Eind juni wordt AVI-2 bereikt.
Groep 4: AVI-3 wordt bereikt op het einde van november. Op het einde van maart wordt AVI-4 bereikt en eind juni AVI-5.
Groep 5: AVI-6 wordt bereikt op het einde van november. Op het einde van maart wordt AVI-7 bereikt en eind juni AVI-8.
Groep 6: AVI-9 wordt bereikt tegen het einde van november.

Eind groep 6 mag je dus verwachten dat de kinderen goed technisch kunnen lezen.
Deze leeslijn volgt het gemiddelde niveau van de leerlingen vanaf de helft van het eerste leerjaar. Deze lijn moet gezien worden als een richtlijn. Het komt wel eens voor dat een kind in groep 3 al AVI 9 kan lezen.De AVI-aanduiding is een technisch leesniveau. Het AVI-niveau waarop je kind kan lezen staat ook op de boekjes in de bibliotheek

Begrijpend lezen is een heel ander verhaal. Op een gegeven moment hebben de kinderen het trucje door en weten ze hoe de letters moeten klinken en kunnen ze ze ook snel aan elkaar plakken en de zin lezen. Of ze dan ook weten wat ze lezen? Dat is iets anders. Er zijn bijvoorbeeld een heleboel woorden die kinderen op het laagste niveau kunnen lezen waarmee je een verhaal zou kunnen schrijven dat totaal niet geschikt is voor hen.

De man is boos
De man slaat.
Hij slaat haar dood.

Dit verhaaltje kan ieder kind na het eerste half jaar in groep 3 lezen, maar of dit nu zo geschikt is voor die leeftijd? De AVI-indeling dus is nooit het enige criterium voor de selectie van leesboeken voor kinderen.
pi_54425085
http://www.danielbilliau.be/potatoes/leesniveau2.htm

Leuke site met avi teksten, en hoe snel er gelezen moet worden.
  woensdag 7 november 2007 @ 12:27:49 #178
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_54426414
Ik neem die AVItesten (en DMT toetsen) af op de school van mijn kinderen (niet mijn eigen kinderen, die worden natuurlijk door een ander getest). Als je dat doet, zie je wat een enórm verschil er is in niveau.
  woensdag 7 november 2007 @ 12:35:48 #179
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54426558
Straks met Wilyan naar het ziekenhuis..
Ik ben benieuwd..
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 7 november 2007 @ 12:37:41 #180
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_54426598
Voor zijn voorhuidje of heb ik iets anders gemist?
pi_54426675
succes Noli.!
Saartje
  woensdag 7 november 2007 @ 12:45:09 #182
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_54426745
Ik heb even teruggelezen. Succes Noli, het valt mee hoor!
pi_54428894
Succes Noli !

Enne die avi info is wel handig !
  † In Memoriam † woensdag 7 november 2007 @ 14:29:29 #184
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54429372
heb weer

nooit gooit die zoon van me zijn was zelf in het washok en uitgerekend vanochtend vond hij het nodig om zijn vuile ondergoed daar te deponeren.

mama er liggen twee grote dozen lego op de wasmachine, voor wie zijn die?

en toen moest ik weer wat nieuws verzinnen voor sinterklaas
pi_54429484
quote:
Op woensdag 7 november 2007 14:29 schreef lady-wrb het volgende:
heb weer

nooit gooit die zoon van me zijn was zelf in het washok en uitgerekend vanochtend vond hij het nodig om zijn vuile ondergoed daar te deponeren.

mama er liggen twee grote dozen lego op de wasmachine, voor wie zijn die?

en toen moest ik weer wat nieuws verzinnen voor sinterklaas
Shit zeg!!

Kadootjes houden wij op onze slaapkamer. Daar heeft Priscil niets te zoeken, zeker niet boven op mn kledingkast. (Oh, als Priscil dit leest, nee schat er ligt nog niets)
  † In Memoriam † woensdag 7 november 2007 @ 14:50:18 #186
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54429887
och, meneer zit nu helemaal blij een grote lego vrachtauto in elkaar te zetten.
dat is ook wel wat waard.

(ik heb de meeste kadootje in de schuur verstopt en nu maar afkloppen dat hij niet ineens op het idee komt om daar eens te gaan kijken)
  woensdag 7 november 2007 @ 16:21:43 #187
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54432287
En weer terug...

Oefenen/oprekken...
Beethouden aan de stam van de penis en dan zachtjes de huid terugtrekken. Dan forceer je het verder niet en zou het in principe nog op moeten kunnen/gaan rekken.

Ik heb die arts drie keer gezegd dat dat zoals het nu gaat NIET gaat lukken.
  • Niemand mag langer dan twee seconden aan zijn pimie zitten, ik niet en zelfs hijzelf wil dat niet want dat doet zeer.
  • Zijn pimie stijf maken wil hij niet, want dat doet zeer.
  • Staand plassen wil hij niet, want dan moet hij z'n pimie beethouden. Plassen doet hij dus zittend.

We moesten het maar aan Wilyan uitleggen en dan moest dat maar gewoon doen.
    Mijn antwoord: Sorry.. Maar ík ken mijn zoon langer dan vandaag.

Als het over een jaar niet beter is mochten we terug komen.
    Ik durf het echt niet aan om het op te rekken. Zeker niet omdat ons eerder van meerdere (deskundige) kanten is verteld dit juist nooit te doen.
    Volgens deze arts moest dat op deze leeftijd nog wel kunnen.

Ik weet het niet meer hoor..

[ Bericht 7% gewijzigd door Noli. op 07-11-2007 16:27:52 ]
  • Maxi, Midi & Mini
      woensdag 7 november 2007 @ 16:36:34 #188
    7554 Spuuglokje
    Domestic Goddess
    pi_54432578
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 16:21 schreef Noli. het volgende:
    En weer terug...

Oefenen/oprekken...
    Beethouden aan de stam van de penis en dan zachtjes de huid terugtrekken. Dan forceer je het verder niet en zou het in principe nog op moeten kunnen/gaan rekken.

Ik heb die arts drie keer gezegd dat dat zoals het nu gaat NIET gaat lukken.
  • Niemand mag langer dan twee seconden aan zijn pimie zitten, ik niet en zelfs hijzelf wil dat niet want dat doet zeer.
  • Zijn pimie stijf maken wil hij niet, want dat doet zeer.
  • Staand plassen wil hij niet, want dan moet hij z'n pimie beethouden. Plassen doet hij dus zittend.

We moesten het maar aan Wilyan uitleggen en dan moest dat maar gewoon doen.
    Mijn antwoord: Sorry.. Maar ík ken mijn zoon langer dan vandaag.

Als het over een jaar niet beter is mochten we terug komen.
    Ik durf het echt niet aan om het op te rekken. Zeker niet omdat ons eerder van meerdere (deskundige) kanten is verteld dit juist nooit te doen.
    Volgens deze arts moest dat op deze leeftijd nog wel kunnen.

Ik weet het niet meer hoor..
  • Het advies bij ons was: als hij 8 is en het lukt nog steeds niet om het terug te schuiven, wordt er wat aan gedaan.
      woensdag 7 november 2007 @ 17:29:38 #189
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_54433778
    Advies bij Michiel op vier, acht, zestien en negentien jarige leeftijd; oefenen..
    Desnoods maar met een potje vaseline..

Die is dus op zijn twintigste er aan geholpen..
    Die kan het Wilyan dus ook niet voordoen hoe het moet..
    Twee artsen in het ziekenhuis bij Michiel zeiden toen juist niet oprekken.

Maar deze arts vandaag zei dus juist weer nadrukkelijk zeker niet wachten tot hij acht jaar is..

Het spreekt elkaar ook allemaal lekker tegen die lui..
    Maxi, Midi & Mini
      woensdag 7 november 2007 @ 20:40:44 #190
    44200 Sjeekie_Beekie
    Beter te laat, dan over tijd!
    pi_54438747
    Onze junior kwam gisteren ineens thuis met zijn tafeltje 7 diploma EN de mededeling dat hij maandag AVI 4 heeft gehaald. Hij zit nu in groep 5 en dankzij zijn zwangere juf in groep 3 is destijds niet erkent dat hij een leesachterstand had.

Daar kwam zijn invaljuf destijds binnen een week achter en sindsdien krijgt hij extra leeswerk mee naar huis en eindelijk begint dat nu zijn vruchten af te werpen. Was lezen eerst echt een "stom en saai" iets, nu is het steeds leuker en minder een "moetje", 'want de juf heeft dat gezegd'. Sinds dit schooljaar krijgt bekant driekwart van de klas extra leeswerk mee naar huis in de vorm van iedere dag een kwartiertje lezen. Dat gaat steeds beter, al heeft hij er een handje van om het soms uit gemakzucht even te vergeten dat dat ook nog moest vandaag. Maar als je hem er aan herinnert, dan pakt hij ook zelf z'n leesboek uit de kast en zet de wekker van de oven op een kwartiertje.

Naast zijn zwangere en blunderende juf destijds is zijn grootste hindernis bij het AVI-lezen dat hij zelf goed in de gaten heeft wanneer hij een woord verkeerd zegt. Vaak begint hij dan de hele zin opnieuw te lezen, waardoor zijn tempo te laag ligt. Maar begrijpend lezen is daarentegen dan weer wel heel goed. AVI-7 of hoger teksten kan hij makkelijk begrijpend lezen. Hij heeft laatst [bij gebrek aan een in zijn ogen leuk boek] een stuk uit Harry Potter en de halfbloedprins gelezen. Wel heel moeizaam, maar hij wist wel precies wat er gebeurd was.

Hetzelfde met boeken uit de bieb. De AVI-boeken zijn niet altijd zijn keus, maar een boek over het menselijk lichaam of sterrenkunde is ook interessant om te lezen. En wij hebben liever dat hij dan ook iets leest wat hem intresseerd... ongeacht of het niveau boven zijn AVI ligt, want het moet wel leuk blijven om te lezen.

Ook van zijn tafeltjes begint hij steeds meer het nut in te zien. Hij kwam er zelf mee dat delen het omgekeerde is van vermenigvuldigen. Dus hij is pienter genoeg om het trucje door te hebben. Hij hoeft nu alleen de tafeltjes van 8 en 9 nog en het "groot tafeltjes diploma" te halen. Dat is een mix van alle tafeltjes kris-kras door elkaar. Maar hij wist niet of de juf nu 5 of 50 sommen ging vragen.

Ik heb een tijd geleden bij de HEMA een houten bord gekocht, 10 bij 10 vakjes met 100 blokjes. Aan de voorkant van het blokje staat de keersom, aan de andere kant de uitkomst. Dat is een groot succes hier. Alle blokjes in een washandje en iedere dag trekken we er 10 blokjes uit. Is de uitkomst goed, dan gaat het blokje in het vakje op het bord, uitkomst fout, dan mag het blokje in de herkansing en gaat hij terug in het washandje. Binnen no-time zag hij ook de lol in van de tafeltjes. En dat allemaal voor, ik geloof, ¤ 5,95.
    Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
    Oudste, Jongste en Lara
    Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
    pi_54439577
    Fijn Sjeekie_Beekie

Noli, wat voor arts was dat? Misschien kun je van de huisarts een verwijzing krijgen (als dat tenminste nodig is; is voor veel specialisten niet meer nodig) voor een kinderuroloog? http://www.hypospadie.nl/nederlands/specialisten_ku.php?sort=naam&order=asc Voor een second opinion dus, die zou er echt verstand van moeten hebben. Als hij er zo veel last van heeft is dat misschien een idee?
      woensdag 7 november 2007 @ 22:01:53 #192
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_54441258
    Poem, het was een uroloog (Dhr. W.H. de Muinck Keizer) in het MCL.
    Maar husb hier wil eerst heel even kijken in hoeverre we Wilyan toch zo ver kunnen krijgen. Gaat dat niet lukken dan gaan we zo snel mogelijk informeren wat zo'n kinderuroloog voor ons kan betekenen. Er zit er ook een in het UMCG!
    Dankjewel!

Ik wil iig niet meer naar deze man. (ook niet als ik zelf weer 's voor niersteen-controle zou moeten)
    Ik ga liever naar iemand die ons duidelijk uitlegt wat Wilyan moet doen en zich dan ook tot Wilyan richt en uitlegt wat ie moet doen en waarom dat dan is. Deze man heeft Wilyan onderzocht 'm een handschoentje gegeven en dat was het, daarna heeft hij niet meer naar Wilyan omgekeken.
    Maxi, Midi & Mini
    pi_54448273
    Noli, ik zou zeker gaan voor een second opinion. Je zoon moet toch een leuke relatie opbouwen met zijn penis (ik lees dit maar niet terug...). Wij zijn blij dat we het gewoon hebben laten doen. Hoe eerder, hoe eerder weer vergeten.
    uit een aspergernest
      Jubileum moderator donderdag 8 november 2007 @ 09:14:40 #194
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_54449184
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 07:32 schreef wendytje het volgende:
    (ik lees dit maar niet terug...).
    !!

Ik dacht ook gelijk aan een second opinion Noli, als je zelf een vervelend gevoel bij dit consult hebt dan zeker.
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_54449810
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 09:57 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ik heb je een pm gestuurd om wat uit te leggen.

Bright, soms lijkt het of een kind zich niet kan concentreren, maar ondertussen weet hij of zij precies wat er gebeurt. Doet het gewoon andere dingen erbij. Net als een kind waarvan je denkt dat het niet naar je luistert, maar achteraf blijkt dat het alles heeft meegekregen.
    Qua luisteren in ieder egval wel - als we iets zeggen tegen elkaar terwijl ze met iets anders bezig is, dan krijg je dat soms later plotseling te horen
      donderdag 8 november 2007 @ 10:08:13 #196
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_54450009
    Daar hebben wij hier soms ook last van, dan denk je nog zo dat ze het niet horen.
    Maxi, Midi & Mini
    pi_54450454
    sjeekiebeekie, noemen ze dat tegenwoordig 'tafeltjes'?
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 november 2007 @ 10:48:17 #198
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_54450767
    Hallo, ik kom ook maar weer eens langs

Christan is inmiddels 7 en zit hier in DLD in de tweede klas, oftewel groep 4. Hij is vorig jaar (nog in NL dus) naar een andere school gegaan, dichterbij huis. Zijn eerste school wilde hem nog een keer groep 2 laten doen, maar ik had mijn twijfels, was bang dat hij zich zou gaan vervelen. Ik heb op de eerste schooldag een gesprek gehad met een intern begeleider en gevraagd of ze hem eens wilden observeren. Als zij hem ook nog een jaar in groep 2 wilden plaatsen, geen punt, het ging me erom wat voor hem het beste was. Maar binnen 3 dagen zat hij in groep 3 en hij deed het prima

En nu leert hij er ook nog Duits bij Hij zit op een tweetalige school. Niet bij ons in het dorp maar in een plaatsje verderop. We moeten hem dus wel brengen en halen (ik kom er langs op weg naar mijn werk), maar het voordeel van een tweetalige school weegt daar wat ons betreft ruimschoots tegenop.

Hier hebben we geen 10-minutengesprekken maar een half uur En langer indien nodig. Vorige week hebben we zowel met de Duitse als met de NL juf gesproken. Christan kan het niveau goed aan, maar zijn concentratie en werktempo zijn niet goed. Ik heb voorgesteld om hem apart te zetten als hij iets moet maken dat echt binnen een bepaalde tijd af moet zijn en dat lijkt te helpen.

Na het gesprek, waar Christan zelf trouwens gedeeltelijk ook bij was, heb ik hem uitgelegd dat het belangrijk is dat hij zijn werkjes op tijd af maakt, omdat hij anders niet naar de derde klas kan volgend jaar. En dat het daarom misschien een goed idee was om een beetje apart te gaan zitten, zodat hij niet afgeleid wordt. Want dat gaf hijzelf als oorzaak aan.

Hij gaat nu zelf aan een apart tafeltje in de klas zitten en volgens hemzelf krijgt hij zijn werkbladen nu gewoon af. Moet het nog even bij de juf navragen maar ik denk wel dat het klopt wat hij zegt

Het is in elk geval prettig om te horen dat hij met de stof zelf geen moeite heeft Ze krijgen bepaalde lessen in het Duits, sommige lessen afwisselend in NL en D en uiteraard ook NL les. Dat laatste gaat op individueel niveau. Hij leest inmiddels AVI5 voorzover ik weet. Thuis leest hij Carry Slee Ik denk dat we hier ook een gevalletje thuis-meer-dan-op-school hebben. Gelukkig vindt hij lezen heel erg leuk en dat stimuleren we uiteraard. We zijn al in de fase dat hij zelf nog een poosje leest voor hij gaat slapen, niks lekkerder dan met een goed boek in bed liggen tenslotte We hebben ook een heel krat met Duitse Donald Duckpockets, dat vindt hij ook erg leuk om te lezen, en het stimuleert zijn Duits ook lekker onderwijl.

Ik sta er echt versteld van hoe snel hij de taal leert. Hij zit nu ook op voetbal en hij kwekt heel wat af met de andere jongens (allemaal Duitsertjes). Ze verstaan elkaar opperbest

Heel verhaal maar ik had ook wat in te halen natuurlijk
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_54450794
    Rewimo toch, leuk dat je hier weer bent.

Wat ben ik blij dat Anna een meisje is.
    *OUD heilige*
    pi_54451246
    wb rewimo wat leuk om weer over christan te lezen!! en fijn dat er zo'n tweetalige school (redelijk) in de buurt is. en dat 't goed gaat.
      donderdag 8 november 2007 @ 11:12:53 #201
    22740 Grijs
    en eigenwijs
    pi_54451262
    Hee Rewimo, leuk om weer wat van jullie te horen hier! Ik vroeg me al af hoe het ging met Christan op school in Duitsland (maar omdat ik niet wist of je hier nog meelas, heb ik de vraag hier niet gesteld). Fijn dat het zo goed gaat!
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 november 2007 @ 11:26:23 #202
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_54451537
    Ja, het is prettig dat het zo goed uitpakt. We hebben het trouwens alledrie prima naar onze zin
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')