maar ook dat een versnelling niet zaligmakend is. Er moet dan ook verdieping en verrijking komen. anders blijven ze doorhollen. Voor je het weet is er een tweede versnelling nodig, en dat lijkt me echt niet ideaal....quote:Op zondag 28 oktober 2007 21:52 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
En toch he Stout, ik wil je op het hart drukken dat je niet alles moet laten afhangen van het feit dat zijn broer 1 klas hoger zit. Daar kan hij per slot van rekening ook niks aan doen en je moet wél kijken wat het beste voor hem is. Sterre is zo ontzettend veel gelukkiger nu ze een klas heeft overgeslagen. Dat wou ik je toch nog even zeggen.
Klopt helemaal debuurvrouw. Maar ik begreep uit Stouts stukje dat ze wel letten op extra aanbod. Op de school waar mijn kinderen zitten hebben ze naast apart aanbod ook een plusklas, waar ze een ochtend of middag in de week naartoe gaan, en waar ze andere dingen krijgen zoals filosofie en cryptogramachtige taalspelletjes.quote:Op zondag 28 oktober 2007 22:15 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
maar ook dat een versnelling niet zaligmakend is. Er moet dan ook verdieping en verrijking komen. anders blijven ze doorhollen. Voor je het weet is er een tweede versnelling nodig, en dat lijkt me echt niet ideaal....![]()
ja, en bij extra zie je toch vaak: meer van hetzelfde. Terwijl er andere, meer uitdagende dingen nodig zijn. Jullie plusklas bijvoorbeeld klinkt leuk.quote:Op maandag 29 oktober 2007 10:29 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Klopt helemaal debuurvrouw. Maar ik begreep uit Stouts stukje dat ze wel letten op extra aanbod. Op de school waar mijn kinderen zitten hebben ze naast apart aanbod ook een plusklas, waar ze een ochtend of middag in de week naartoe gaan, en waar ze andere dingen krijgen zoals filosofie en cryptogramachtige taalspelletjes.
Het is alleen jammer dat er in de onderbouw minder materiaal is voor verrijking en verdieping dan in de bovenbouw...quote:Op maandag 29 oktober 2007 10:34 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, en bij extra zie je toch vaak: meer van hetzelfde. Terwijl er andere, meer uitdagende dingen nodig zijn. Jullie plusklas bijvoorbeeld klinkt leuk.![]()
Het is zo lastig om ze gemotiveerd te houden, om ervoor te zorgen dat ze niet afglijden in apathie. En als je dat soort "kwaaltjes"vroeg kan onderkennen is er al een hoop gewonnen...![]()
Ik ben persoonlijk tegen stimuleren op deze manier. Het feit dat ze met een goed rapport naar de HAVO kan en dan haar droom achterna kan, zou genoeg stimulans moeten zijn.quote:Op maandag 29 oktober 2007 11:25 schreef Ticootje het volgende:
Ze wil zelf graag naar de Havo (omdat ze graag juffrouw wilt worden). We hebben haar gewoon gezegd dat ze dan heel hard haar best moet doen. Verder zal een goed rapport worden beloond met een wintersportvakantie. Dus we hopen zo op genoeg stimulans.
Mijn oudste krijgt binnenkort ook onderzoeken om te kijken of hij nu wel of niet hoog/meer begaafd is..... Ben zeer benieuwed naar de uitslag.quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:27 schreef Grijs het volgende:
Wel grappig om te merken dat er hier op fok meer ouders zijn die tegen deze dingen aanlopen!
Ik vind eigenlijk dit soort verhalen dat we het wel heel erg vaak horen. Kan het niet zo zijn dat de kinderen van tegenwoordig veel sneller dingen oppakken en dat we de stof op de basisscholen moeten aanpassen?quote:Op maandag 29 oktober 2007 13:35 schreef wendytje het volgende:
[..]
Mijn oudste krijgt binnenkort ook onderzoeken om te kijken of hij nu wel of niet hoog/meer begaafd is..... Ben zeer benieuwed naar de uitslag.
Ik denk dat je het vaker meekrijgt vanwege internet en forums als FOK!quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dit soort verhalen dat we het wel heel erg vaak horen. Kan het niet zo zijn dat de kinderen van tegenwoordig veel sneller dingen oppakken en dat we de stof op de basisscholen moeten aanpassen?
quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dit soort verhalen dat we het wel heel erg vaak horen. Kan het niet zo zijn dat de kinderen van tegenwoordig veel sneller dingen oppakken en dat we de stof op de basisscholen moeten aanpassen?
In dat geval zou mijn kind op dit moment geen uitzondering zijn in de klasquote:Op maandag 29 oktober 2007 16:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:54 schreef Grijs het volgende:
[..]
In dat geval zou mijn kind op dit moment geen uitzondering zijn in de klas
Maar tegenwoordig is er (gelukkig!) meer aandacht voor dan vroeger, waardoor je er sneller over hoort, denk ik.
dr is gewoon helemaal geen begeleidingsniveau.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:15 schreef Pruk het volgende:
Dat is eigenlijk wel een heel triest begeleidingsniveau lady_wrb
dat is waar ik me vooral aan erger en waar ik het meest moeite mee heb. Alsof je als ouders wilt dat je kind zo is lijkt het wel (het is zelfs door een docent tegen ons gezegd op de vorige school) .quote:[b]
ach ja, beter dan niks hou ik me maar voor. Wel superirritant dat je dus als een soort politie er bovenop moet zitten.![]()
ja, hier ook zo'n juf. Als je denkt dat ie nu nog niet op niveau werkt, ben je een overvragende moeder...[insert hautain lachje]quote:Op vrijdag 2 november 2007 06:37 schreef Stout het volgende:
[..]
dat is waar ik me vooral aan erger en waar ik het meest moeite mee heb. Alsof je als ouders wilt dat je kind zo is lijkt het wel (het is zelfs door een docent tegen ons gezegd op de vorige school) .
Ja, jij bent dan een van die lastige ouders...quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:57 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, hier ook zo'n juf. Als je denkt dat ie nu nog niet op niveau werkt, ben je een overvragende moeder...[insert hautain lachje]ik sprong uit m'n vel!
Toen hebben wij kind laten testen en bleek ie op rekenniveau een jaar(!) voor te lopen en met taal bijna een jaar. Let wel, dit was vlak na een versnelling van één naar drie.
Inmiddels zit hij dus in groep 6, met een aangepast programma, maar echt lekker gaat het niet met hem. Weer lastig, brutaal, dromerig. En ik denk gezien de recente veranderingen dat ze op school de bui al zien hangen...
Daar komt Cruella weer aan![]()
Mijn oppas kindje zit ook op zo'n speciale school. Ik weet dat de ouders er speciaal voor verhuisd zijn omdat hier in de buurt niet zo'n school was. Maar kind werd er wel veel gelukkiger van. Ze leren daar ook echt spelen omdat kinderen die hoogbegaafd zijn dat niet vaak kunnen. En zo worden ze gestimuleerd op hun eigen niveau maar moeten ze wel kind blijven en niet te snel groot worden. Want daar ging het vaak foutquote:Op vrijdag 2 november 2007 15:22 schreef Ticootje het volgende:
Ja stout, moeilijk is dat.
Montessori staat erom bekent voor spelend leren op je eigen tempo. Maar natuurlijk ligt het ook gewoon aan de docenten en de instelling van de school zelf. Zo is de ene montessori school de andere niet.
Iederwijs, ben ik inderdaad niet zo weg van...
Je hebt volgens mij ook wel scholen die speciaal zijn voor hoogbegaafde kinderen. Maar ik weet niet of dat nou zo goed idee is.....
Ik weet niet welke school het is. Tis ondertussen alweer war jaartjes geleden dat ze er heen ging. Ik weet dat ze richting Den Haag zijn verhuisd toen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 23:08 schreef poemojn het volgende:
Bedoelde je trouwens een Leonardo-school, MeNicole?
En? Hoe waren de gesprekken?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 09:44 schreef Spuuglokje het volgende:
Morgen heb ik de 10 minuten gesprekken voor Wouter en Sterre. Ik ben vooral benieuwd naar het gesprek over Sterre.
Wat attent dat je daarnaar vraag Lois.quote:Op zaterdag 3 november 2007 21:14 schreef Lois het volgende:
[..]
En? Hoe waren de gesprekken?
Wij hebben dinsdag 10 minuten gesprek voor Iris, ik ben zoooo benieuwd.
Dat vroeg ik mij ook al af. Maar het klinkt verder wel goed!quote:Op maandag 5 november 2007 08:52 schreef debuurvrouw het volgende:
En per half jaar omhoog? zit daar ook een rem op? of kan hij dan in theorie met 8 of 9 klaar zijn met de lagere school?
Heerlijk Maneki! Lekker veel lezen is altijd goed. Jeetje AVI 7 in groep 4, Priscil zat in groep 7 toen ze op dat niveau zat. (Is gelukkig helemaal bij getrokken)quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:15 schreef Maneki.Neko het volgende:
Oudste leest als een speer..hij zit krap in groep 4 en mag met AVI op niveau 7 lezen
We hebben onlangs de boekenkast van de rommelkamer naar de woonkamer verplaatst en hij maakt daar dankbaar gebruik van, ik heb de hele dag geen kind aan hem
quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:52 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik ga de neiging om te pochen over het leesniveau van mijn kind(eren) weerstaan.Maar ben dan wel weer zo sneu om dit even te moeten melden
![]()
Hij heeft verder wel wat waar hij keihard aan moet werken, dan ben ik blij dat dit hem zo voor de wind gaat, dat mag toch wel?quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:52 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik ga de neiging om te pochen over het leesniveau van mijn kind(eren) weerstaan.Maar ben dan wel weer zo sneu om dit even te moeten melden
![]()
Tuurlijk!quote:Op dinsdag 6 november 2007 21:48 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Hij heeft verder wel wat waar hij keihard aan moet werken, dan ben ik blij dat dit hem zo voor de wind gaat, dat mag toch wel?
Ik heb je een pm gestuurd om wat uit te leggen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:33 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ja nee zal best niet, laat maar, ik reageerde waarschijnlijk wat overhormonelijk
Dat bedoelde ik met soms.quote:Op woensdag 7 november 2007 10:06 schreef Noli. het volgende:
Kan maar hoeft niet..
Ook je AVI even ophalen?quote:Op woensdag 7 november 2007 10:44 schreef Noli. het volgende:
![]()
* Noli. noteert... Beter leren lezen..![]()
![]()
Volgens mij is AVI een beetje een combi van de moeilijkheidgraad van woorden, de grootte van de letters en hoe snel je kan lezen....quote:Op woensdag 7 november 2007 11:15 schreef Noli. het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zou eerlijk gezegd niet eens weten hoe die AVI-inschaling precies inelkaar zit.Ik hoop dat wel een keer te horen als Wilyan gaat leren lezen? Of zeg ik nu iets heel doms, want dan ga ik me binnenkort eens even inlezen
quote:Op woensdag 7 november 2007 14:29 schreef lady-wrb het volgende:
heb weer
nooit gooit die zoon van me zijn was zelf in het washok en uitgerekend vanochtend vond hij het nodig om zijn vuile ondergoed daar te deponeren.
mama er liggen twee grote dozen lego op de wasmachine, voor wie zijn die?
en toen moest ik weer wat nieuws verzinnen voor sinterklaas
Het advies bij ons was: als hij 8 is en het lukt nog steeds niet om het terug te schuiven, wordt er wat aan gedaan.quote:Op woensdag 7 november 2007 16:21 schreef Noli. het volgende:
En weer terug...![]()
Oefenen/oprekken...
Beethouden aan de stam van de penis en dan zachtjes de huid terugtrekken. Dan forceer je het verder niet en zou het in principe nog op moeten kunnen/gaan rekken.
Ik heb die arts drie keer gezegd dat dat zoals het nu gaat NIET gaat lukken.Niemand mag langer dan twee seconden aan zijn pimie zitten, ik niet en zelfs hijzelf wil dat niet want dat doet zeer. Zijn pimie stijf maken wil hij niet, want dat doet zeer. Staand plassen wil hij niet, want dan moet hij z'n pimie beethouden. Plassen doet hij dus zittend.
We moesten het maar aan Wilyan uitleggen en dan moest dat maar gewoon doen.![]()
Mijn antwoord: Sorry.. Maar ík ken mijn zoon langer dan vandaag.![]()
Als het over een jaar niet beter is mochten we terug komen.
Ik durf het echt niet aan om het op te rekken. Zeker niet omdat ons eerder van meerdere (deskundige) kanten is verteld dit juist nooit te doen.
Volgens deze arts moest dat op deze leeftijd nog wel kunnen.
Ik weet het niet meer hoor..
quote:Op donderdag 8 november 2007 07:32 schreef wendytje het volgende:
(ik lees dit maar niet terug...).
Qua luisteren in ieder egval wel - als we iets zeggen tegen elkaar terwijl ze met iets anders bezig is, dan krijg je dat soms later plotseling te horenquote:Op woensdag 7 november 2007 09:57 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik heb je een pm gestuurd om wat uit te leggen.
Bright, soms lijkt het of een kind zich niet kan concentreren, maar ondertussen weet hij of zij precies wat er gebeurt. Doet het gewoon andere dingen erbij. Net als een kind waarvan je denkt dat het niet naar je luistert, maar achteraf blijkt dat het alles heeft meegekregen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |