Zolang de gemiddelde polderkneus vasthoudt aan zijn armoedige eetgewoontes, kan ik je niet anders dan gelijk geven.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:22 schreef Dibble het volgende:
whah sommigen hier willen het gewoon niet toegeven dat ze geilen op turkse gerechtenik heb het wel gezien hoor hoe nederlanders naar een all inclusive hotel gaan in turkije en zich dan volvreten bij een open buffet, en wij turken maar hun daar uitlachen van
; wtf zijn dat nou europeanen? lijkt wel alsof die beesten nooit fatsoenlijk eten hebben gezien
![]()
Wij kopen altijd in 1x grote hoeveelheden brood en melk bij supermarkten ja, + nog bloem boter en alle andere basis spul en maken daar iets tering lekkers van. Vaak is 1x in de 2 weken shoppen daarvoor al genoeg. Maar nederlanders moeten altijd kant en klaar spul eten zonder enige smaak toevoegingenZo triest is dat, tja leven als een robot is blijkbaar voorbestemd bij jullie. Dit land heeft het geld, en de kennis maar niet de smaak of de gezelligheid van ons
![]()
Ik heb daardoor juist eerder medelijden met jullie![]()
ik kan me hier echt druk om maken. misschien kom jij uit zo een gierig bestaan... maar wij gooien hier bijna elke dag eten weg omdat er gewoon altijd genoeg is! er is altijd eten over als we klaar zijn!quote:Op woensdag 26 september 2007 15:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Al heb je wél een afspraak, het is hier sowieso de gewoonte om precies genoeg klaar te maken. Weggooien is zonde, dus dan maar liever de gast zachtjes laten doorhongeren.
We hebben gewoon een armoedige eetcultuur. Er zit wel wat verbetering in, mede door alle internationale invloeden van de laatste decennia. Maar de beleving van het eten zit de meeste polderkneuzen duidelijk niet in het bloed.
ik was daar even wezen kijken bij een vriend, ik ga nooit naar eten, ga altijd naar familie of één van de goeie restaurants waar ze echte gerechten makenquote:Op woensdag 26 september 2007 15:28 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Die all-inclusive hotels maken juist de grootste bagger.
Je had gewoon een punt TS. Jammer dat je jezelf onderuit haalt.
Vooruit dan maar.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:34 schreef Dibble het volgende:
[..]
ik was daar even wezen kijken bij een vriend, ik ga nooit naar eten, ga altijd naar familie of één van de goeie restaurants waar ze echte gerechten maken![]()
Het klopt dat Nederland het culinaire vuilnisvat van Europa is, maar Turkije is nou niet bepaald een culinaire grootmacht te noemenquote:Op woensdag 26 september 2007 15:22 schreef Dibble het volgende:
whah sommigen hier willen het gewoon niet toegeven dat ze geilen op turkse gerechtenik heb het wel gezien hoor hoe nederlanders naar een all inclusive hotel gaan in turkije en zich dan volvreten bij een open buffet, en wij turken maar hun daar uitlachen van
; wtf zijn dat nou europeanen? lijkt wel alsof die beesten nooit fatsoenlijk eten hebben gezien
![]()
Wij kopen altijd in 1x grote hoeveelheden brood en melk bij supermarkten ja, + nog bloem boter en alle andere basis spul en maken daar iets tering lekkers van. Vaak is 1x in de 2 weken shoppen daarvoor al genoeg. Maar nederlanders moeten altijd kant en klaar spul eten zonder enige smaak toevoegingenZo triest is dat, tja leven als een robot is blijkbaar voorbestemd bij jullie. Dit land heeft het geld, en de kennis maar niet de smaak of de gezelligheid van ons
![]()
Ik heb daardoor juist eerder medelijden met jullie![]()
ik ben daar geweest en ze hebben bijna geen turkse gerechten... alles komt ergens vandaanquote:Op woensdag 26 september 2007 15:37 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het klopt dat Nederland het culinaire vuilnisvat van Europa is, maar Turkije is nou niet bepaald een culinaire grootmacht te noemen.
Da's altijd zo met toeristische trekpleisters, waarom denk je dat de uitdrukking 'Wat de boer niet kent, dat vreet 'ie niet' bestaat?quote:Op woensdag 26 september 2007 15:39 schreef rival het volgende:
[..]
ik ben daar geweest en ze hebben bijna geen turkse gerechten... alles komt ergens vandaan
Hun culinaire hoofdstad is Izmir en die hebben alles van de Grieken gejatquote:Op woensdag 26 september 2007 15:39 schreef rival het volgende:
[..]
ik ben daar geweest en ze hebben bijna geen turkse gerechten... alles komt ergens vandaan
beter goed gejat dan slecht bedachtquote:Op woensdag 26 september 2007 15:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hun culinaire hoofdstad is Izmir en die hebben alles van de Grieken gejat.
Maar je ontkent het niet dusquote:Op woensdag 26 september 2007 16:15 schreef Dibble het volgende:
[..]
beter goed gejat dan slecht bedacht_!
zeg maar dat het recept er 10x beter op is geworden en gevarieerderquote:Op woensdag 26 september 2007 16:16 schreef cultheld het volgende:
[..]
Maar je ontkent het niet dus.
ik kan me er ook niet echt in vinden bij ons wordt standaart eten weg gekiepert koekjes eten totdat het op is en van alles genoeg.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:56 schreef Serendips het volgende:
Je hebt in Nederland gewoon twee soorten mensen; degenen die kunnen koken en degenen die dat niet kunnen. Evenzo wat betreft gastvrijheid. Desalniettemin staan we bekend als een zuunig en ongastvrij volk.
Van de week had Maxima er het nog over in een toespraak:
Nederland is: grote ramen zonder gordijnen, zodat iedereen goed naar binnen kan kijken. Nederland is: één koekje bij de thee. Maar ook, enorme gastvrijheid en warmte.
Niet herkenbaar voor mij, die typische Nederlandse 'gewoonten'. Mijn moeder had altijd een ontzettende hekel aan open gordijnen, de koekjestrommel bleef open op tafel zo lang het koffiekransje duurde en mensen mochten altijd aanschuiven bij onverwachte binnenkomst.
Bij mij mag je ook altijd aanschuiven, ik heb zelden te weinig eten, afgepaste hoeveelheden doe ik niet aan. Eten weggooien doe ik ook niet, ik ben tenslotte wel weer een echte Hollander, dan maar een kliekje in de diepvries voor als ik geen zin heb om te koken.
In mijn studententijd heb ik me wel vaak verbaasd over de armtierige culinaire smaak van huis- en studiegenoten. Vaak ben ik in keukenkastjes het complete Honig-assortiment tegengekomen met daarnaast een potje peper en zout.Ware smaakarmoede...
Disclaimer: Ik kom dan wel weer oorspronkelijk uit Limburg, volgen sommige definities maakt me dat ook een buitenlander.![]()
O ja, TS, ik ben gek op Turks eten.Wanneer mag ik aanschuiven? Ik schep wel graag zelf op!
quote:Op woensdag 26 september 2007 16:29 schreef Kugari-Ken het volgende:
Ga maar weg TS, niemand die je hier houdt... je bent vrij om weg te gaan hoor als je het hier zo verschrikkelijk vind.
Ik eet meer rijst en pasta dan dat ik aardappelen eet. Vanavond dan ook weer braaf chilli, morgen naar alle waarschijnlijk weer eens Indiaas.
Ons koloniale geweld heeft ons de Indonesische keuken opgeleverd...
... longtong FTW!
Schapentestikelsquote:Op woensdag 26 september 2007 16:41 schreef Kugari-Ken het volgende:
Ik heb een Marokkaans kookboek in huis... als er iets is dat niet uitnodigt tot een smaakvolle maaltijd is het dat boek wel...
bekroond kookboek staat er, met wel honderden recepten erin.
baid renam makli, en tussen haakjes... heel hoopvol: gebraden schapentestikels. Schapenmagen staan er ook een aantal keren in.
Voor de rest oogt het verschrikkelijk simplistisch. Hoe maak je kip op z'n Marokkaans... nou gewoon zoals we het in Nederland ook doen. Er staat ook Runderbiefstuk in... wat heb je nodig? Peper en zout...
Nee de Aziatische keuken is nog altijd superieur aan elke andere keuken dan ook, misschien op gelijke voet met Zuid Europees, maar het zal er om spannen.
Als dat het enige is wat je kunt maken, kun je dus niet koken, hè. Die instanttroep staat garant voor smaakafstomping. Die mixjes zijn veel te zout en mensen die dat regelmatig eten, weten niet eens smaakjes te onderscheiden.quote:Op woensdag 26 september 2007 16:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens zijn die honig zakjes eigenlijk best gemak omdat je dan niet een constante voorraad van 50 verschillende kruiden hoeft te hebben alles zit immers in het zakje.
quote:Op woensdag 26 september 2007 13:28 schreef motorbloempje het volgende:
dan rot je toch lekker terug naar Turkije![]()
![]()
Mensen die kotssmilies plaatsen bij Neêrlands geliefde stamppot.quote:Op woensdag 26 september 2007 16:42 schreef beertenderrr het volgende:
buitenlandse gerechten
het aankomende stamppot seizoen![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |