Echt élke dag hoor je wel ergens een belachelijke maatregel, zoals vandaag de vlees-tax. Iedereen hoor je erover klagen, maar niemand doet wat. Heel af en toe wordt er een anti-website over iets geopend en dat is het dan ook.
Waarom laten we eigenlijk zo over ons heenlopen? Ik begrijp dat niet echt... Voor de politici is het wel makkelijk, die lachen ons uit. Eerst 63% tegenstemmers voor een Europese grondwet en nu gewoon zonder ook maar enige vorm van verzet wordt er besloten om het referendum niet te houden. Eerst van alles beloven, maar zodra ze op hun zetel zitten zijn ze als een windvaan op een stormachtige dag.
Sigaretten worden belachelijk duur, tanken is zo langzamerhand alleen nog weggelegd voor de welgestelden onder ons en de files in dit land zijn extreem. Als je op een gemiddelde (droge) doordeweekse dag het filenieuws hoort dan word je toch ontzettend droevig van 50 files, terwijl je weet dat wederom een nieuw kabinet daar echt helemaal niets aan gaat doen, behalve meer belasting innen...
In mijn optiek is Nederland in snel tempo zwaar aan het verloederen. Hoe beter je baan hoe harder je gepakt wordt. Hoe rijker je bent, hoe aantrekkelijker het wordt om te vertrekken. Over een aantal decennia valt er niemand meer te plukken omdat er alleen nog maar uitzuigers van onze maatschappij zijn gebleven, die dagelijks worden geknuffeld.
En wat doet de politiek? Die beschermen de uitbuiters van ons systeem en knallen de betalers nog harder af.
Het valt me op dat in bijna alle andere landen bij dit soort beslissingen het volk de straat op gaat. Massaal. En dat we in Nederland gewoon lekker met een kopje koffie in de pauze zitten te bitchen en vooral verder niets doen... hoe zou dat toch komen? Waarom zijn wij nou eigenlijk zo ontzettend slap in vergelijking met andere landen....waarom laten we dit gewoon met een beetje gemekker over ons heenkomen?
Het irriteert me gewoon mateloos dat Nederlanders zo slap en futloos zijn geworden. Dat er niemand durft op te staan om een grote demonstratie te organiseren. Dat niemand opstaat en zegt/doet wat heel veel Nederlanders al jaren dwarszit. (op dit moment heb je Wilders, maar die is een beetje Koran geobsedeerd). Waarom is er eigenlijk niemand die een échte PVD Arbeid opricht? Wat zou dat toch zijn, dat wij helemaal niets meer doen om onze onvrede te uiten (die onvrede is er toch wel volgens mij, want iedereen klaagt en naar mijn gevoel meer dan 'vroeger').
...nu ja, dat vroeg ik me zo eens af op de woensdagmorgen, tijdens de koffie terwijl ik net klaagde over de vleestax.