Google is je vriend.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:22 schreef ghizzer het volgende:
Hoe heet de wijk waar de Grote Baan in ligt?
heb ik al geprobeerd, maar komt niets uit. Zelf zou ik zeggen.. het is Kamperpoort, maar zeker weten doe ik dat niet. Heb daar maandag een bezichting via Van Maas en Riezen makelaars. Wel fokking hoge bemiddelingskosten, maar ja.. 18m2 voor 275 incl. klonk wel aardig. Even kijken maar en anders op de rest blijven hopen. Ze had het over 2 of 3 hoog, maar wat ik op maps.google zo kan zien, zie ik daar geen flats staan.quote:
had het inmiddels ook gelezen, maar toch thanx(Y)quote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:48 schreef annoylikethewind het volgende:
Kamperpoort
Nee klopt, maar daar staat wel een groot huis met een verdieping of drie. Wonen allemaal studenten in volgens mij. En dna kijk je waarschijnlijk tegen de achterkant van de Ijsselhallen aan.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:29 schreef ghizzer het volgende:
Ze had het over 2 of 3 hoog, maar wat ik op maps.google zo kan zien, zie ik daar geen flats staan.
ja, ik zag het ja. het schijnt nu op de 2de verdieping te zijn. Ben er vanmiddag even geweest. Tis nabij de Kringloop en Jumbo Supermarkt. Van de wijk en de buitenkant van het pand kreeg ik niet een heel warm gevoel, maar goed.. maandag heb ik daar een kijkochtend.. neig op basis van indruk naar een "nee", maar goed.. kijken kost niets en kan lijkt mij geen kwaad.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:35 schreef annoylikethewind het volgende:
[..]
Nee klopt, maar daar staat wel een groot huis met een verdieping of drie. Wonen allemaal studenten in volgens mij. En dna kijk je waarschijnlijk tegen de achterkant van de Ijsselhallen aan.
Is het in een oud kantoorpand? Dan moet je het weigeren want dat is anti-kraak en dus totaal onzeker.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:25 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ja, ik zag het ja. het schijnt nu op de 2de verdieping te zijn. Ben er vanmiddag even geweest. Tis nabij de Kringloop en Jumbo Supermarkt. Van de wijk en de buitenkant van het pand kreeg ik niet een heel warm gevoel, maar goed.. maandag heb ik daar een kijkochtend.. neig op basis van indruk naar een "nee", maar goed.. kijken kost niets en kan lijkt mij geen kwaad.
Nee, het is geen oud kantoorpand. Het oogt als een behoorlijk groot oud (maar niet van een paar eeuw oud) huis. De wijk is verpauperd, heel erg dichtbij de Jumbo en wat hierboven al geschreven is, uitkijk op de (achterzijde van de) IJsselhallen. Het is op de hoek Veemarkt en Grote Baan. Ik ga maandag kijken, maar op basis van de buitenkant doe ik t liever niet, hopelijk is de binnenzijde beter. En anders gewoon hopen op betere tijden. Met name in de maanden januari en februari als mensen (voortijdig) hun studie stoppen. Heb een beetje gesurfd op internet.. kamernood schijnt er anno 2007 wel te zijn, maar niet heel extreem. Blijf zoeken, maar niet overhaasten.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 23:55 schreef beelz het volgende:
[..]
Is het in een oud kantoorpand? Dan moet je het weigeren want dat is anti-kraak en dus totaal onzeker.
Er zitten aan de Veemarkt ook een aantal huisjesmelkers tussen het eerste kantoorpand (gezien vanaf de kant van de Jumbo) tot aan de 't Wapen van Overijsselquote:Op donderdag 25 oktober 2007 23:55 schreef beelz het volgende:
[..]
Is het in een oud kantoorpand? Dan moet je het weigeren want dat is anti-kraak en dus totaal onzeker.
Ik dacht het al, maar nu bevestig je het: ik ken dat pand. Hebben kennissen/vrienden van mij gewoond. Een daarvan zelfs een aantal jaar, en die vond het er prima, maar zat zeg maar in een aangebouwd appartement, niet in het studentenhuis zelf.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:14 schreef ghizzer het volgende:
[..]
Nee, het is geen oud kantoorpand. Het oogt als een behoorlijk groot oud (maar niet van een paar eeuw oud) huis. De wijk is verpauperd, heel erg dichtbij de Jumbo en wat hierboven al geschreven is, uitkijk op de (achterzijde van de) IJsselhallen. Het is op de hoek Veemarkt en Grote Baan. Ik ga maandag kijken, maar op basis van de buitenkant doe ik t liever niet, hopelijk is de binnenzijde beter. En anders gewoon hopen op betere tijden. Met name in de maanden januari en februari als mensen (voortijdig) hun studie stoppen. Heb een beetje gesurfd op internet.. kamernood schijnt er anno 2007 wel te zijn, maar niet heel extreem. Blijf zoeken, maar niet overhaasten.
Ah ok, ja dit heet officieel Grote Baan. Het is van Maas en Van Riezen makelaarskantoor. Hmmz.. niet zo mooi dan van Maxx Vastgoed. Heb me daar wel bij ingeschreven.. zag dat ze veel aanbod hebben in de wijk Assendorp. Ze belden me nog op voor een kamer met schuine wanden op een bovenverdieping van 15m2 aan de Rozenstraat (290 incl.) Heb maar meteen bedankt, vindt het echt schandalig duur (om nog maar te zwijgen over de maandhuur als bemiddelingskosten). Denk dat ik maar even geduld moet hebben dus en m'n kans moet afwachten. Bemiddelingskosten betalen vind ik geen bezwaar, zolang het de kamer in meerdere opzichten ook maar waard is.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:18 schreef swollywood het volgende:
[..]
Er zitten aan de Veemarkt ook een aantal huisjesmelkers tussen het eerste kantoorpand (gezien vanaf de kant van de Jumbo) tot aan de 't Wapen van Overijssel
Aan de Hoogstraat zit ook een complex met allemaal kamers (met een groen hek, pand ligt wat naar achteren) van volgens mij Maxx Vastgoed. Slecht onderhouden, lekkage en zo.
ah ok.. ja ze hebbenb me gebeld voor een kamer. ze zijn wel behoorlijk prijzig, maar kwamen wel attent over. hoelang heb jij naar een kamer gezocht en in welke wijk woon je nu (en hoe groot / prijs)?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:31 schreef xuanery het volgende:
ik zit bij maxx vastgoed, heb nooit echt last van ze gehad. heb laatst itern kamer geruild en dat ging heel soepeltjes en netjes. men zeurt altijd maar over hoge prijzen enzo.. zwolle is gewoon duur voor studenten.
ah ok.. heb je daar destijds lang op moeten wachten totdat je die kamer kreeg?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:54 schreef swollywood het volgende:
Maxx Vastgoed bemiddelt alleen tussen jou en de huiseigenaar en daar verdienen ze hun geld mee.
Dus elk huis kan weer anders zijn qua onderhoud e.d.
Ik heb jaren lang een kamer gehad die ik door bemiddeling van Maxx Vastgoed gevonden heb, en had het geluk een verdomd goede huisbaas te hebben.
Destijds was ik met grote spoed op zoek naar een kamer. Binnen 2 dagen had ik toen een kamer.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:08 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ah ok.. heb je daar destijds lang op moeten wachten totdat je die kamer kreeg?
ah juist thanx. mijn moeder heeft 30 jaar geleden op kamers gezeten in de van ittersumstraat. zij betaalde toen maar 80 gulden per maand.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:14 schreef swollywood het volgende:
[..]
Destijds was ik met grote spoed op zoek naar een kamer. Binnen 2 dagen had ik toen een kamer.
Maar dat was 12 jaar geleden en in januari.
Woon nu al weer 8 jaar in een (huur)appartement in Zwolle-Zuid
Kamperpoort vond ik niet heel relaxt nee.. Diezerpoort (omgeving Hogenkamppassage) vond ik eigenlijk helemaal prima. Holtenbroek daarentegen vond ik niet zo tof. En ja, je ziet mij ook niet schrijven hier dat dat niet zo is. Ik een nietswetende idioot? mja.. nou ja.. als jij dat denkt dan denk je dat maar.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:31 schreef beelz het volgende:
@ghizzer:
Je moet niet zo zagen en zeuren over welke wijjk het is in Zwolle. Er zijn maar een paar wijken waar je niet wilt wonen en dat zijn Kamperpoort n Diezerpoort. De rest is prima wonen (hoewel Zuid wel een beetje aan het verpauperen is maar dat is hoe Zwolle werkt; de ene pauperwijk leegvegen en het tuig naar een andere 'oude' wijk sturen. Zoek gewoon iets wat je kunt betalen en zoek zelf eens wat uit, als er veel studenten wonen is het een wijk voor jou aangezien je een nietswetende idioot bent die alles voorgeschoteld wil krijgen.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 08:02 schreef swollywood het volgende:
@ghizzer: [Centraal] Woonruimte gezocht/aangeboden! #5
Dan raakt dit topic niet 'vervuild' met alleen maar woonruimte vragen en antwoorden.
Niet de complete Diezerpoort maar een gedeelte ervan is wel beetje tokkiebuurt.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:37 schreef annoylikethewind het volgende:
Wat is er mis met Diezerpoort Beelz?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |