Maar je had wel gelijk!quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:50 schreef suddendeath77 het volgende:
*reactie op edit*
*delete eigenlijk*
en veroorzaakt de vet luis! daarom 1 eetlepel wasmiddel is zat! (tenzij je erg smerige kleding hebt, maar alleen wassen omdat je het gedragen hebt en er zitten niet al te veel vlekken in is het gewoon genoeg!)quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:56 schreef Arukas het volgende:
Een wasmachine kan ook gaan stinken als je constant teveel waspoeder gebruikt, hoewel dat dan vaak meer een iets modderachtige lucht opleverd
1 a 2 eetlepels soda en een flinke scheut azijnquote:Op dinsdag 25 september 2007 22:04 schreef SiGNe het volgende:
Hoeveel azijn en soda heb je nodig als je de machine eens grondig wil reinigen?
Ik woon in een studentenhuis dus de machine wordt behoorlijk vaak gebruikt en volgens mij ben ik de enige die het bakje nog weleens schoonmaakt.
Zelf gebruik ik altijd tablets om mee te wassen, heb je altijd genoeg.
Vloeibaar wasmiddel is er inderdaad veel gevoeliger voor dan poeder.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:49 schreef styliste het volgende:
ik had het ook, heb het wasmiddelbakje goed schoongemaakt en ander wasmiddel gekocht (weet niet of ik met merken mag gaan gooien, maar voor degenen die het willen weten: Ariel) en nu nergens meer last van!
edit: poeder inderdaad, geen vloeibaar
De trommel is altijd van rvs lijkt me.quote:Op maandag 9 maart 2009 10:52 schreef dahei het volgende:
We hadden dit ook met een Indesit wasmachine. Hij begon op een gegeven moment naar zwavel te ruiken. Ik heb toen een 90 graden was gedraaid met een fles chloor erin (natuurlijk zonder wasgoed). Hierna nog een keer nagespoeld en toen was het weg. Een maand er na is de wasmachine kapot gegaan, door het losspringen van een veer tijdens het centrifugeren, dus of het op de lange termijn werkt, dak weet ik niet.
We hebben nu alweer een half jaar een LG waar het wel goed mee gaat.
Overigens moet je voorzichtig zijn met Soda icm een wasmachine met een aluminium trommel, Soda lost namelijk aluminium op.
quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:35 schreef Steve-O het volgende:
Tvp mijne begint ook een beetje te meuren ..
quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:35 schreef Steve-O het volgende:
Tvp mijne begint ook een beetje te meuren ..
quote:Op woensdag 11 maart 2009 02:54 schreef fokkieslim het volgende:Oma had zin in seks en dacht: ik ga eens naakt in bed liggen, dan zal opa vanzelf wel op ondeugende ideeën komen.
Opa komt de slaapkamer binnen, doet zijn sloffen uit, doet het licht uit, doet zijn kamerjas uit, gaat naast oma liggen en zegt:
'Volgens mij krijgen we morgen onweer...'
'Hoezo?' vraagt oma.
'de wasmachine stinkt weer.'
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
vaatwasreiniger in de wasmachine?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:36 schreef valentijn101 het volgende:
Ik vraag me af of vaatwasmachine reiniger zou werken. Volgens de reclame haalt die alle restje er uit. iemand ervaring?
Je was snel na het wassen drogen is het beste.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:36 schreef Babbelzz het volgende:
nou hier t zelfde probleem; maar ook de was ruikt niet meer zo lekker, zeker niet als het een btje warm is, dan gat t heel snel sterk ruiken, echt ranzig![]()
Ik ga dus voor de optie met soda.
de handdoeken stinken ook, kan ik die gewoon meewassen in die kookwas met een lading soda? of kan ik t beter daarna een keer naspoelen?
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:57 schreef Fratz het volgende:
een tvptje.
onze oude wasmachine stonk ook, onze nieuwe ruikt naar viooltjes
Overstappen op een ander merk wasmiddel wilt ook nog weleens helpen.quote:Op zondag 5 juli 2009 18:01 schreef Babbelzz het volgende:
nog vergeten soda te kopen, maar wel vast t water er eens uit laten lopen, wat een rioollucht zeg! geen wonder dat de was stinkt!
Nee, dat zijn grote bladen. Misschien is het wel spinazie?quote:Op zondag 5 juli 2009 18:14 schreef Babbelzz het volgende:
yes, staat grote fles ander merk klaar, maar eerst moet alle rotzooi losgeweekt worden, er groeit nog net geen sla in volgens mij...
eigenlijk bedoelde ik geen vaatwas tabletten. (al denk ik het wel eens te gaan proberen met mijn oude machine) maar de laatste tijd zijn er reclames op tv voor spul om de vaatwasser zelf te reinigen. (is geloof ik van calgonit)quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:32 schreef Babbelzz het volgende:
ik vinnut niet zo gek bedacjt eigenlijk!
vcraag me alleen af wat dat glansspoelmiddel zal doen? een heel schoon raampje?????
(waarom hebben wasmachines eigenlijk een raampje en vaatwassers niet?)
Als je vanaf nu zorgt dat je de was niet meer te lang in de machine laat zitten, het deurtje altijd open zet als je hem niet gebruikt, niet teveel wasmiddel gebruikt, regelmatig de filters en het wasmiddelbakje schoonmaakt en eens in de maand een 90 graden wasje draait dan duurt het nog heel lang voor die meur terugkomt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:51 schreef Babbelzz het volgende:
nou 2 rondjes soda en een rondje schoonmaakazijn hebben de muffe lucht verdreven, de zwartigheid is behoorlijk opgelost...
ben benieuwd hoe lang t weg blijft....
maar wel dezelfde reiniging, ik reinig mn machines nu 3,5 jaar met hetzelfde poeder, nergens last van, vreet niets aan.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:18 schreef Mirjam het volgende:
[..]
vaatwasreiniger in de wasmachine?
je weet dat het 2 heel verschillende apparaten zijn he..?
van Sun, is zakje poeder.. gooi ik gewoon in de trommel, op het heetste programma...quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:22 schreef MinderMutsig het volgende:
Poeder? Vaatwasserreiniger is toch zo'n flesje met vloeistof?
Het deurtje is minder belangrijk dan velen denken, de wasmachine droogt inwendig toch wel of het deurtje nu dicht zit of niet.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:03 schreef Katientje het volgende:
Ik was al meer dan 15 jaar mijn eigen was, ik heb waservaring met verschillende machines, verschillende merken, verschillende medegebruikers enzovoorts maar nog nooit, nog nooit, een stinkende wasmachine gehad. De truc: doe nooit, nooit, het deurtje dicht, tenzij je aan het wassen bent natuurlijk....
Iedereen komt er toch wel eens pas na een week achter dat de was al een week in de machine zit?quote:Op zondag 12 juli 2009 11:03 schreef Katientje het volgende:
Ik was al meer dan 15 jaar mijn eigen was, ik heb waservaring met verschillende machines, verschillende merken, verschillende medegebruikers enzovoorts maar nog nooit, nog nooit, een stinkende wasmachine gehad. De truc: doe nooit, nooit, het deurtje dicht, tenzij je aan het wassen bent natuurlijk....
quote:Op zondag 12 juli 2009 14:41 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Iedereen komt er toch wel eens pas na een week achter dat de was al een week in de machine zit?
Toch?
En dan weer wassen en dan nog een keer vergeten...quote:Op zondag 12 juli 2009 14:41 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Iedereen komt er toch wel eens pas na een week achter dat de was al een week in de machine zit?
Toch?
Weet je je wasmachine wel te vindenquote:Op zondag 12 juli 2009 21:52 schreef Mejuffrouw het volgende:
[..]
En dan weer wassen en dan nog een keer vergeten...![]()
![]()
quote:Op zondag 12 juli 2009 21:56 schreef klipper het volgende:
[..]
Weet je je wasmachine wel te vinden![]()
Erg veel wasjes draai je dan ook niet.
Precies.quote:Op zondag 12 juli 2009 21:52 schreef Mejuffrouw het volgende:
[..]
En dan weer wassen en dan nog een keer vergeten...![]()
![]()
Neuh, als je alleen bent of met z'n tweeën heb je niet zoveel was.quote:Op zondag 12 juli 2009 21:56 schreef klipper het volgende:
[..]
Weet je je wasmachine wel te vinden![]()
Erg veel wasjes draai je dan ook niet.
hmmzz, dan wel de slang in het bakje doen, want de meeste wasmachines beginnen met afpompenquote:Op woensdag 26 september 2007 19:29 schreef Martijn_77 het volgende:
Twee flessen schoonmaak azijn er in en dan op 95 graden laten draaien
dan zou vloebaar wasmiddel er ook uit gepompt worden?quote:Op maandag 13 juli 2009 18:19 schreef gateway het volgende:
[..]
hmmzz, dan wel de slang in het bakje doen, want de meeste wasmachines beginnen met afpompen
OF de azijn er na het afpompen via het bakje erin flikkeren
nee want dat zit in je zeepbakje, dat spoelt pas mee als ie water inlaatquote:Op maandag 13 juli 2009 18:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan zou vloebaar wasmiddel er ook uit gepompt worden?
quote:Op maandag 13 juli 2009 19:20 schreef gateway het volgende:
[..]
nee want dat zit in je zeepbakje, dat spoelt pas mee als ie water inlaat
vloeibaar wasmiddel loopt toch ook je zeepbak uit ? anders zou het azijn er toch ook wel in blijven staan? :-?quote:Op maandag 13 juli 2009 19:20 schreef gateway het volgende:
[..]
nee want dat zit in je zeepbakje, dat spoelt pas mee als ie water inlaat
Inderdaad huishoudsoda, causticsoda tast het verwarmingselement aan.quote:Op maandag 13 juli 2009 23:32 schreef SterreMarit het volgende:
OK...dus azijn en/of soda begrijp ik? Soda, as in dat reguliere spul uit de supermarkt? En dat doe je dan in je zeepbakje of gewoon in de trommel? En azijn = schoonmaakazijn? En dat doe je dus (ook) gewoon in het zeepbakje?
*onze wasmachine begint wat muffig te ruiken*
quote:Op maandag 13 juli 2009 20:27 schreef klipper het volgende:
[..]
![]()
Veel vaatwassers beginnen met afpompen, maar een wasmachine heb ik dat nog nooit zien doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |