Linkjequote:2. Wat is All-inhuur?
Bij een all-inhuur is geen uitsplitsing gemaakt tussen de 'kale' huur en de servicekosten. Huurder en verhuurder doen er goed aan een all-inhuur te splitsen, omdat er geen regels zijn die in een wijziging van een all-inhuur kunnen resulteren. Als ze het daarover niet eens worden, kan de huurder de Huurcommissie vragen aan te geven wat de huurprijs is en welk bedrag geldt als voorschot op de servicekosten. Volgens de wet zal de Huurcommissie 55% van de maximale huurprijsgrens als huurprijs aangeven. De servicekosten worden op 25% hiervan gesteld. Ook de verhuurder kan om een uitsplitsing door de Huurcommissie vragen, doch alleen als de all-inhuur lager dan 55% van de maximale huurprijsgrens van de kamer is. Deze procedure kost 11 euro. Zie ook het dossier Huurcommissie over dit onderwerp.
5000 is prima te vragen. Hierbij geldt gewoonlijk dat sneller vertrekken een hogere oprotpremie kan opleveren evenals de moeite die je zelf moet doen om een vervangende woning te vinden.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:27 schreef Apocalyptus het volgende:
Ok bedankt iedereen. Dus als ik het allemaal subtiel mag samenvatten heeft die makelaar echt allemaal bullshit verteld. Nou dat is iig mooi om te horen. Heeft iemand enig idee was voor uitkoopsom ik eventueel kan eisen. Is 5000 euro reëel?
Ik zou beginnen bij 10000 euro en om die makelaar te stangen 15000. Oplichters gewoon terugpakkenquote:Op woensdag 26 september 2007 12:27 schreef Apocalyptus het volgende:
Ok bedankt iedereen. Dus als ik het allemaal subtiel mag samenvatten heeft die makelaar echt allemaal bullshit verteld. Nou dat is iig mooi om te horen. Heeft iemand enig idee was voor uitkoopsom ik eventueel kan eisen. Is 5000 euro reëel?
idd, gewoon blijven zitten en netjes de huur blijven betalen, dan is er niks aan de hand, voor jou dan.quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:03 schreef Sovereign het volgende:
Die makelaar praat onzin.
Wat een gek zeg! 50.000,-! Onder welke steen woon jij.quote:Op zondag 30 september 2007 15:29 schreef josvr het volgende:
Ik zou zeggen: 50.000. 5000 wat is dat voor een onzin? Dat is misschien een jaartje huur oke als hij goedkoop zit, misschien 2 jaar huur. Hallo!
En trouwens: wat denk jij van VERHUISKOSTEN. Wij veel woningbouwcorporaties krijgen huurders al 5000 bij vertrek vanwege sloop etc. Dus dat is alleen nog maar voor de verhuiskosten.
En dan nog, als jij begint met 5000 is dat je uiterste bod en wordt het tijdens de onderhandelingen altijd lager.
Dus jij zegt 5000. Zij zeggen 1500, jij zegt 4700 ofzo. Kortom: het wordt altijd lager.
Daarom: gewoon met 50000 beginnen.
Dit is leuk geprobeerd.quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:20 schreef Apocalyptus het volgende:
Hij stelt nu dat mijn huurcontract NIETIG is omdat het niet conform de wet is opgesteld. Ik had namelijk een all inclusive huur (met gas, electriciteit en water en tv) en dat had volgens hem niet gemogen omdat het in de wet is geregeld dat men eigenlijk alleen kaal mag verhuren en dat de overige servicekosten daar bovenop mogen worden berekend, maar niet tot het huurrecht behoren. Hij gaf wel aan dat ik desondanks huurrecht heb, maar dus alleen het KALE huurrecht. Dit betekent volgens hem dat ik als ik in het pand blijf ik alle servicekosten voortaan zelf zal moeten betalen. Is dit waar?
Nee, er was wat mee.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:23 schreef Sovereign het volgende:
Mgerben, nu betrap ik je weer op het spuien van onzin. All-in huur mag gewoon, TS hoeft niet te reageren met de suggestie om de servicekosten apart te voldoen!
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:31 schreef mgerben het volgende:
De verhuurder is minimaal verplicht om een splitsing of overzicht te maken zodat de huurder weet wat de kale huur is en hoeveel hij voor servicekosten betaalt.
quote:Artikel 258, BW7
Indien de huurovereenkomst meer omvat dan het enkele gebruik van de woonruimte en bij die overeenkomst slechts de hoogte van de prijs en niet die van de huurprijs is vastgesteld, stelt de huurcommissie op verzoek van de huurder de huurprijs vast en het voorschotbedrag voor de servicekosten. Een dergelijk verzoek kan ook door de verhuurder worden gedaan, indien de overeengekomen prijs lager is dan 55% van de krachtens artikel 10 lid 1 van de Uitvoeringswet huurprijzen woonruimte geldende maximale huurprijsgrens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |