Heb zoiets hier bij een Fort van de Stelling van Amsterdam in de Haarlemmermeerpolder al eens gezien, maar ik hou me aanbevolen. Het is niet helemaal blijven hangen iig...quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:36 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Fout! Jij mag iig een keer mee om te kijken.
je hebt iig de juiste dieren te pakken.quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:38 schreef SaskiaR het volgende:
valk loslaten, valk vangt beest, jachthond raapt dood beest op, valk komt terug (of niet), beloon valk met vlees.
De volgorde is prima, er moet nog iets bij, en met name de rol van de hond is anders en héél cruciaal.quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:38 schreef SaskiaR het volgende:
valk loslaten, valk vangt beest, jachthond raapt dood beest op, valk komt terug (of niet), beloon valk met vlees.
oke, laat ik je het punt maar geven, goed bedacht iig. SR +1quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:45 schreef SaskiaR het volgende:
eeuh... de hond wijst aan waar hij een prooi ziet zodat je de valk erop af kan sturen?
de meest pure en schitterende vorm van jacht die je kunt meemaken.quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:50 schreef Homdeck het volgende:
wat een lol zeg
das heel mooi, mooiste manier om te jagen zelfs vind ik. Niet dat gelul met drijvers en dan met je dikke kop beesten afknallen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:48 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
oke, laat ik je het punt maar geven, goed bedacht iig. SR +1
Stand 1021
RooingBurner 1
SaskiaR 1
Het is dus:
-hond loopt vooruit en spoort prooi op
-hond ziet prooi, blijft staan met staart omhoog en één poot opgetrokken
-valkenier laat valk los, deze stijgt naar ca. 250 meter hoogte
-hond krijgt seintje en jaagt prooi op
-valk stort zich vanuit de lucht op de prooi (met ca. 300 km/h)
-valk grijpt prooi
-valkenier neemt prooi over en beloont de valk en de hond.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:54 schreef ChopperMick het volgende:
[..]dan met je dikke kop beesten afknallen.
Ick dacht middeleeuws...vraag komt er aanquote:Op dinsdag 25 september 2007 13:59 schreef MadMaster het volgende:
Ridder Mick, op pad in zijn warmbuis met z'n haakbus...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |