Wat voor klachten heb je dan? En wisselt het ook? Of is het iedere maand een drama?quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:18 schreef Poenanie het volgende:
tt zegt het al
zelf slik ik de pil door , dit scheelt iets , zou toch nog iets minder onuitstaanbaar kunnen![]()
tips zijn meer dan welkom
Ik heb er zelf meer last van als ik bijv. veel stress heb van werk. Combinatie van factoren denk ik zo.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:48 schreef geppie het volgende:
Hmm...wat ik raar vind is dat ik er de ene maand meer last heb dan andere. Deze maand gierden de hormonen weer door mijn lichaam en heeft mijnhet hard te verduren gehad
Waar zou dat dan door komen?
Laat hem dit lezen..quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:48 schreef JamesBrownie het volgende:
Mijn vriend doet nooit zo lief als ik ongesteld moet worden, we krijgen altijd ruzie.
Hij zegt dat ik normaal moet doen en ik zeg dat hij best wat rekening kan houden met mijn hormonen(sinds de kindjes er zijn heb ik er veeel meer last van)
BRONquote:Is de maandelijkse bloeding al geen pretje, veel vrouwen hebben juist de dagen voor de menstruatie de meeste last van vermoeidheid, depressie, vreetbuien of enorme stemmingswisselingen. Dit heet PreMenstrueel Syndroom (PMS) en ontstaat door allerlei hormonale veranderingen in het lichaam. Uit onderzoek blijkt, zo lezen we in het boek, dat er een duidelijk verband te zien is tussen PMS en huwelijkscrisissen, mishandeling van kinderen, slapeloosheid, problemen op het werk, vreetbuien, alcoholmisbruik, zelfmoordpogingen of ontslag.
Uit een Amerikaans onderzoek blijkt dat 45 procent van de werkende vrouwen die een arts bezochten, dat deed vanwege problemen rondom de maandelijkse bloeding. En ene dokter Dalton kwam tot de opmerkelijke bevinding dat in de 48 uur voor de menstruatie er op de werkvloer meer ongelukjes gebeurden zoals computerstoringen, typefouten, koffie die wordt omgestoten of dossiers die verkeerd worden weggezet. - Om al die problemen te voorkomen, zou het prettig zijn als er minder menstruaties in een vrouwenleven plaatsvinden. Veel zwanger zijn en lang borstvoeden past niet meer in ons westerse leven. Anorexia is als oplossing ook beslist niet aan te raden, het operatief laten verwijderen van de baarmoeder of de eierstokken is wel erg rigoureus. En topsport is niet voor iedereen weggelegd. Dus toch maar massaal allemaal aan de pil en doorslikken?
als je de pil doorslikt wordt je toch helemaal niet meer ongesteld?quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:18 schreef Poenanie het volgende:
tt zegt het al
zelf slik ik de pil door , dit scheelt iets , zou toch nog iets minder onuitstaanbaar kunnen![]()
^ Wat zij zegtquote:Op dinsdag 25 september 2007 16:13 schreef SHE het volgende:
Sinds ik mijn pil doorslik ( en maar 2 x per jaar bloed ) is het heeeel erg verminderd.
Maar dat was daarvoor wel anders; dan werd ik letterlijk staatsgevaarlijk. Woest, agressief, onredelijk en venijnig.
Nu ben ik gelukkig alleen nog maar onredelijk en kattig.
Dus volgens jullie heeft die arts uit dat artikel dat ik hierboven ergens gepost heb dus toch een punt met zijn ' doorsliktheorie' .quote:
Ik ookquote:Op dinsdag 25 september 2007 16:37 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
Misschien moet ik er ook maar eens aan denken mijn staatsgevaarlijk woest onredelijk en agressief zijn naar 2x per jaar te reduceren...Vind het alleen zo'n onnatuurlijk idee...
quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:48 schreef geppie het volgende:
Deze maand gierden de hormonen weer door mijn lichaam en heeft mijnhet hard te verduren gehad
hear hear!!!!!!!!quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:29 schreef sweetgirly het volgende:
Eigenlijk wil ik dan geen gezeik aan mijn hoofd, maar soms heb ik niet zo'n mazzel daarmee![]()
Dan is het 'wil je de volgende x ECHT waarschuwen als je ongesteld bent/wordt'. Maar dan heb/krijg ik zoiets van 'ja hallo,, nou niet alles op mijn ongesteldheid afschuiven'.
kom nou
mag dan wel ongesteld zijn soms, ben niet van lotje
![]()
quote:
Griep vergelijken met PMS.quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:20 schreef sweetgirly het volgende:
Als ik loop te zeiken en zieken tegen iemand en diegene wordt daarom boos en heeft bijv. toevallig griep, ga ik toch ook niet zeggen, 'wil je mij de volgende x ECHT waarschuwen als je de griep hebt'.
Mijn benen voelen als lood dan, en ik heb ook altijd - gegarandeerd - hoofdpijn t/m migraine de 1e dagquote:Op dinsdag 25 september 2007 20:02 schreef simmu het volgende:
maar hij doet oprecht heel aardige pogingen tot moderatie als ik echt hormoonbevangen benhij weet hoe die eisprong is, zag me laatst toen ik helemaal flauw werd. maar zo rond de eisprong ben ook meer lustig, dus tsja....
hebben meer dames dat? dat je echt helemaal naar wordt (bij ongesteld *of* eisprong?)
Ja, bij wijze van. Kijk, ik ben altijd heel lief als iemand de griep heeft en/of vraagt 'wil je even liev voor mij zijn'. Graag ! Vind ik leuk. Als het andersom niet kan en/of niet gebeurt. Vind ik dat gewoonweg dom/vreemd en getuigen van een soort van koppigheid. En dan kan ik ongesteld zijn of niet, dan denk ik er het mijne van, wat ik dan ook zeer doe.quote:
ik weet niet goed of ik je begrijp. toegegeven, als ik tegen ongesteld zijn aan zit te hikken, dan heb ik een pesthumeur. shit happens. en ja: dan zeik ik, en ik zuer, en ik zanig, en draai dingen om, en ben algeheel onredelijkquote:Op dinsdag 25 september 2007 20:20 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
ja toch, kom nou.. ik word daar nog bozer om eigenlijk dan
![]()
![]()
![]()
Als ik loop te zeiken en zieken tegen iemand en diegene wordt daarom boos en heeft bijv. toevallig griep, ga ik toch ook niet zeggen, 'wil je mij de volgende x ECHT waarschuwen als je de griep hebt'.
Écht dit dan, dan komt de pms-
gewoon in vol ornaat naar boven dan, eigen schuld, dikke bult, zeg ik dan maar.
ik hou er zelf al rekening mee
, een ander niet.. nou dan niet
![]()
Sommige wijven vrouwen zijn echt niet te genieten en onredelijk enzo als ze in hun periode zitten, en dat iedere keer. Dan mogen ze wat mij betreft ook in een berg tampons zakken. Alles heeft zijn grenzen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:32 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ja, bij wijze van. Kijk, ik ben altijd heel lief als iemand de griep heeft en/of vraagt 'wil je even liev voor mij zijn'. Graag ! Vind ik leuk. Als het andersom niet kan en/of niet gebeurt. Vind ik dat gewoonweg dom/vreemd en getuigen van een soort van koppigheid. En dan kan ik ongesteld zijn of niet, dan denk ik er het mijne van, wat ik dan ook zeer doe.
![]()
oh, dat hele vermoeide (is dat het goede woord?) herken ik ja! vanaf je tenen. toen ik zo naar was was het net alsof mijn benen me niet meer konden tillen, heel raar. ik heb dan er nog enorme pijn in de buik bij.quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:29 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Mijn benen voelen als lood dan, en ik heb ook altijd - gegarandeerd - hoofdpijn t/m migraine de 1e dag![]()
Heb ik wrs van mijn moeder geërfd, want die kon soms amper de trap op lopen, een keer ging ze met handen en voeten de trap op, omdat haar benen zo zwaar aanvoelden. Supermoe dan ook, voel ik ook in mijn bed dat mijn benen dan zo zwaar aanvoelen. Mijn bed dan uit komen, het lukt dan amper. Moet echt even een paar uurtjes lichamelijk uitzitte'/liggen dan. Dan gaat het langzamerhand wel weer.
Daarom geen gezeik, warme kruik en/of een liev woord![]()
Sommige snappen dit niet zo, geloof ik..Maar ok, word ik weer hard(er) van. Word niet eens meer boos, met zo'n koppijn en al ondertussen. Gewoon 'ja doei, ik ga naar bed'.
Dat lustige (heb ik daarna) herken ik ook wel weer![]()
quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:33 schreef simmu het volgende:
ik weet niet goed of ik je begrijp. toegegeven, als ik tegen ongesteld zijn aan zit te hikken, dan heb ik een pesthumeur. shit happens. en ja: dan zeik ik, en ik zuer, en ik zanig, en draai dingen om, en ben algeheel onredelijk![]()
en als sangdrax *dan* ertegenin gaat: ah, man, beware thha bitch! en de ergste: dan doe zo je best om *lief* en *schattig* en *aardig* en *redelijk* te blijven, en dan heeft die lul zelf een pesthumeur, en dingen uitgevogeld/wel-in-de-gaten, en zegtie: "ja, je hebt pms he, ik merk het wel hoor!".................................
quote:die laatste aktie werkte bij ons niet zo goed......
[quote]*we* hebben geleerd dat het gewoon veel beter werkt alstie er gewoon ff niet op ingaat. als het iets ergs is, dan bespreken we dat een andere dag. (overigens passen we deze tactiek ook toe als sangdrax gestresst is wegens veel deadlines)
Ja, en de mannen zijn dan ook vaak onredelijk en wil ik dan zélf graag in een berg tampons laten zakken, met liefdequote:Op dinsdag 25 september 2007 20:38 schreef dawg het volgende:
Sommige wijven vrouwen zijn echt niet te genieten en onredelijk enzo als ze in hun periode zitten, en dat iedere keer. Dan mogen ze wat mij betreft ook in een berg tampons zakken. Alles heeft zijn grenzen.
Ja, tweerichtingsverkeer.quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:57 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ja, en de mannen zijn dan ook vaak onredelijk en wil ik dan zélf graag in een berg tampons laten zakken, met liefdeAlles heeft (idd) zijn grenzen.
Ik verwacht ook altijd zo'n 'jamaaar', bij mannen. Jamaar wat ?! Shut gewoon the fuck op en wees LIEV !
als ze het punt niet snappen, dan niet, maar ga niet zitten zeiken, en zeker niet in de periode. Kom nou. Kan en mag wel, maar om alles nou te gooien op pms, en de man voor zijn gedrag weer geen verantwoording wil en kan nemen.
No way![]()
Zoals ik al zei, ongesteld of niet, ben niet van lotje.
![]()
Oh, dus nu ben je geil, vol met lustgevoelens?quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:58 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Nee !![]()
Die had ik verleden week![]()
quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:39 schreef simmu het volgende:
oh, dat hele vermoeide (is dat het goede woord?) herken ik ja! vanaf je tenen. toen ik zo naar was was het net alsof mijn benen me niet meer konden tillen, heel raar. ik heb dan er nog enorme pijn in de buik bij.
Dat ben ik eigenlijk altijd alquote:Op dinsdag 25 september 2007 21:05 schreef dawg het volgende:
Oh, dus nu ben je geil, vol met lustgevoelens?
Grappie my ass.quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:10 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Dat ben ik eigenlijk altijd al![]()
![]()
grappie![]()
Mijn punt is, mannen moeten gewoon niet zo zeiken soms. Ze zijn 1. niet ongesteld en weten dus ook niet hoe en wat en 2. gewoon niet zoveel zeiken dus.
![]()
quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:14 schreef dawg het volgende:
Grappie my ass.![]()
Mijn punt is, vrouwen weten niet wat wij tijdens jullie periodes te verduren hebben. En daar tussenin.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:19 schreef sweetgirly het volgende:
Dat kunnen jullie gewoonweg niet aan (allemaal)![]()
nee, dat was de week ervoor, mits ze hetzelfde is als ikkequote:Op dinsdag 25 september 2007 21:05 schreef dawg het volgende:
[..]
Oh, dus nu ben je geil, vol met lustgevoelens?
maar mannen snappen niet hoeveel zeer het soms (vaak) doet!quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:14 schreef dawg het volgende:
[..]
Grappie my ass.![]()
Mijn punt is, vrouwen weten niet wat wij tijdens jullie periodes te verduren hebben. En daar tussenin.
snoes, ken je cyclie, het is in je voordeel..........quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:14 schreef dawg het volgende:
[..]
Grappie my ass.![]()
Zie het egoisme. Wij worden net zo goed gehard door jullie periodes. Wij zullen nog eens een kop thee voor jullie zetten, nadat we de zoveelste hormonenbom op ons dak hebben gekregen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:19 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
![]()
Nee fout ! Mannen weten niet wat wij tijdens onze periodes te verduren hebben. En daar tussenin![]()
Maar daar worden we hard van, hé, wij zijn niet voor niets degene die ongesteld worden.
Dat kunnen jullie gewoonweg niet aan (allemaal)![]()
blindedarmontsteling........ zie de vorige post.quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:25 schreef dawg het volgende:
[..]
Zie het egoisme. Wij worden net zo goed gehard door jullie periodes. Wij zullen nog eens een kop thee voor jullie zetten, nadat we de zoveelste hormonenbom op ons dak hebben gekregen.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:20 schreef simmu het volgende:
nee, dat was de week ervoor, mits ze hetzelfde is als ikke
Dat is het punt, ik krijg nooit thee als ik ongesteld ben, alleen maar gezeikquote:Op dinsdag 25 september 2007 21:25 schreef dawg het volgende:
Zie het egoisme. Wij worden net zo goed gehard door jullie periodes. Wij zullen nog eens een kop thee voor jullie zetten, nadat we de zoveelste hormonenbom op ons dak hebben gekregen.![]()
Ja, dat geloof ik best. Maar jullie zijn zonder die periodes somsquote:Op dinsdag 25 september 2007 21:22 schreef simmu het volgende:
[..]
maar mannen snappen niet hoeveel zeer het soms (vaak) doet!
edit: ter verduidelijking: gewoon: auw! fysiek pijn, auw! die krampen schijnen (ik heb het ook maar gehoord!) te vergelijken te zijn met acute blindedarmonsteking!
uhm, als je vriendin van der stokiie gaat zet jij nog eens een kopje thee?quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:25 schreef dawg het volgende:
[..]
Zie het egoisme. Wij worden net zo goed gehard door jullie periodes. Wij zullen nog eens een kop thee voor jullie zetten, nadat we de zoveelste hormonenbom op ons dak hebben gekregen.
Koffie dan?quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:30 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
![]()
[..]
Dat is het punt, ik krijg nooit thee als ik ongesteld ben, alleen maar gezeik![]()
![]()
Aan mijn poes heb ik meer dan![]()
Dit bedoel ik dus. Wat wil je nou? Medeleven, of medelijden? Make up your mind.quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:30 schreef simmu het volgende:
[..]
uhm, als je vriendin van der stokiie gaat zet jij nog eens een kopje thee?
nie zo zeurenquote:Op dinsdag 25 september 2007 21:30 schreef dawg het volgende:
Ja, dat geloof ik best. Maar jullie zijn zonder die periodes somsal moeilijk en onuitstaanbaar en onredelijk, kun je nagaan als jullie in die periode zitten. Tel daar al die hormonen bij op, en je begrijpt dat het voor ons ook niet altijd een pretje is, en soms heb ik het idee dat wij het maar moeten pikken omdat jullie oh zo zielig zijn tijdens die periode. Zoals ik al eerder zei, alles heeft zijn grenzen. Van beide kanten uiteraard.
Ook geen koffiequote:
Meepratenquote:Op dinsdag 25 september 2007 21:33 schreef dawg het volgende:
Wat doe ik eigenlijk in een topic over PMS?
Niet zo zeuren dat wij zitten te zeuren.quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:35 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
nie zo zeuren![]()
Mannen moeten en hoeven helemaal niks te pikken, maar als ze niet (vooral dan) even liev kunnen zijn, dan moeten ze ook niet zeuren over hormoonbomballen. Vrouwen kennen en weten ook hun grenzen, vooral dan.
![]()
Het is ons expres gegeven, door Godin van de maandelijkse ongesteldheid![]()
Misschien moet je eens aanpappen met een echte man dan. Eentje die wel al gehard is door jullie periodes.quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:37 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ook geen koffie, echt niks, behalve gezeik soms
![]()
[..]
Meepraten![]()
op dat moment? een godverdomde kopje thee! en lekker ff in bed gestopt worden met de hittepit!quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:32 schreef dawg het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Wat wil je nou? Medeleven, of medelijden? Make up your mind.
en neem niet alles zo gruwelijk letterlijk
Gewoon liev zijn dus bedoel jequote:Op dinsdag 25 september 2007 21:41 schreef dawg het volgende:
Misschien moet je eens aanpappen met een echte man dan. Eentje die wel al gehard is door jullie periodes.
Over wispelturig gesproken.quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:43 schreef simmu het volgende:
[..]
op dat moment? een godverdomde kopje thee! en lekker ff in bed gestopt worden met de hittepit!
maar sangdrax wordt steeds beter in simmu-handling
aaah, maar daar heb je het zere punt; op *dat* moment zit dat er ff niet in. alle andere dagen van de maand (nja, rare noodgevalen daargelaten) maar op *dat* moment staat mijn hoofd daar echt niet naar. het komt niet in me op! het wordt niks, was nooit wat en zal niks worden, ook al doe ik nog zo mijn bestquote:Op dinsdag 25 september 2007 21:41 schreef dawg het volgende:
[..]
Niet zo zeuren dat wij zitten te zeuren.![]()
En lief, zei ik net niet iets over tweerichtingsverkeer?
Als je onder lief, af en toe een kopje thee zetten, en weglopen als het gezeur extreme vormen aanneemt, verstaat, dan bedoel ik dat inderdaad.quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:46 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Gewoon liev zijn dus bedoel je![]()
oh, ok, ik geef het toe. ik voel het een half uurtje vantevoren aankomen, dan ga ik snel naar huis, klim in bed met sleepytiomethee (met rum!) en minstens 2 paracetamolletjes, rook een joint, en slaap tot het over is.quote:
Het enige waar ik last van heb is *enorme* buikpijn tijdens de eerste dag. Kwijnend met een doosje paracetamol breng ik de eerste dag/nacht door. Slik die dingen echt wel, dat verzacht de pijn enorm.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:18 schreef Poenanie het volgende:
tt zegt het al
Je de woede van 'wilde' vrouwen op de hals jagen? / jezelf voor de leeuwen gooien en daar geniet je vanquote:Op dinsdag 25 september 2007 21:33 schreef dawg het volgende:
Wat doe ik eigenlijk in een topic over PMS?
De belangrijkste reden van het bestaan van PMS.quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:34 schreef As_33 het volgende:
en het fijn vinden een beetje vertroeteld te worden.
Bij mij helaas niet dusquote:Op dinsdag 25 september 2007 22:52 schreef thaleia het volgende:
[..]
De belangrijkste reden van het bestaan van PMS.
Ik beweer niet dat het helemaal niet bestaat hoor, ik merk zelf ook wel een verandering: een gammel grieperig gevoel, beetje huilerig, een onbeheersbaar verlangen naar Heel Veel Snoep....
maar de vrouwen in mijn omgeving bij wie de PMS oh-zo-erg is zijn wel allemaal vrouwen die sowieso altijd oh-zo-moe en oh-zo-niet-lekker zijn, en allemaal hebben ze een vriendje om tegenaan te pruilen. Zelfs ik die toch over het algemeen niet zo stilstaat bij lichamelijk ongemak ervoer mijn pre-ongesteldheids-symptomen als erger toen ik een vriendje had. Onbewust weet je dat het je wat oplevert, en bij geen vriendje (of zorgzame ouders/huisgenoten), als het je geen vertroeteling oplevert, blijkt het ineens hevig mee te vallen met die PMS-symptomen![]()
Klinkt als een emotionele tijdbom.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:14 schreef mane het volgende:
De dag voor ik ongesteld word, kan ik echt last hebben van onverklaarbare huilbuien. Ik heb zelfs een keer op mijn werk op de wc gestaan, met een zakdoek tegen mijn ogen gedrukt, mezelf afvragend: waarom moet ik nou toch zo huilen??? (en hoe werk ik straks mijn rode ogen weg??) Het gaat nooit ergens over, maar de tranen zijn dan soms niet te stuiten.
Mijn symptomen zijn doorgaans hetzelfdequote:Op dinsdag 25 september 2007 22:52 schreef thaleia het volgende:
maar de vrouwen in mijn omgeving bij wie de PMS oh-zo-erg is zijn wel allemaal vrouwen die sowieso altijd oh-zo-moe en oh-zo-niet-lekker zijn, en allemaal hebben ze een vriendje om tegenaan te pruilen. Zelfs ik die toch over het algemeen niet zo stilstaat bij lichamelijk ongemak ervoer mijn pre-ongesteldheids-symptomen als erger toen ik een vriendje had. Onbewust weet je dat het je wat oplevert, en bij geen vriendje (of zorgzame ouders/huisgenoten), als het je geen vertroeteling oplevert, blijkt het ineens hevig mee te vallen met die PMS-symptomen![]()
Gelijkmatig? Nee, dat ben ik sowieso niet echt. Maar ik ben niet emotioneel incontinent. Huilen doe ik wel op de toilet. En ik heb nooit iemand in een opwelling vermoord.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:24 schreef Xennia het volgende:
[..]
Klinkt als een emotionele tijdbom.
Mijn stemming is doorgaans gelijkmatig, tenzij er daadwerkelijk iets heftigs is gebeurd.
Dat zou wat wezen, 'Maar edelachtbare, ik was ongesteld! Dat snapt u niet, maar die hormonen, daar word je helemaal gek van! U zou best liev tegen me mogen doen hoorquote:Op dinsdag 25 september 2007 23:52 schreef mane het volgende:
[..]
Gelijkmatig? Nee, dat ben ik sowieso niet echt. Maar ik ben niet emotioneel incontinent. Huilen doe ik wel op de toilet. En ik heb nooit iemand in een opwelling vermoord.
Wel met voorbedachten rade dan?quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:52 schreef mane het volgende:
[..]
Gelijkmatig? Nee, dat ben ik sowieso niet echt. Maar ik ben niet emotioneel incontinent. Huilen doe ik wel op de toilet. En ik heb nooit iemand in een opwelling vermoord.
Ligt hij ook aan de ketting, of dat net niet?quote:Op woensdag 26 september 2007 00:37 schreef sweetgirly het volgende:
Een man moet gewoon weten wanneer die zijn kop beter kan houden.
En ja, dat is (toevallig) oa als ik ongesteld ben.
Gezellig, dus een kleine week per maand is er geen communicatie mogelijk?quote:Op woensdag 26 september 2007 00:37 schreef sweetgirly het volgende:
Een man moet gewoon weten wanneer die zijn kop beter kan houden.
En ja, dat is (toevallig) oa als ik ongesteld ben.
quote:Coin operated boy
Sitting on the shelf he is just a toy
But i turn him on and he comes to life
Automatic joy
That is why i want a coin operated boy
Made of plastic and elastic
He is rugged and long-lasting
Who could ever ever ask for more
Love without complications galore
Many shapes and weights to choose from
I will never leave my bedroom
I will never cry at night again
Wrap my arms around him and pretend
Niemand ligt bij mij aan de ketting, ik weet gewoon wat ik wel en niet wil en wat ik wel en niet nodig heb op zo'n moment. Gezeik heb ik gewoon nét even niet nodig dan. Heb daar dan gewoon geen behoefte en zin in. En prima wat een ander daar van denkt of mee wilt en doet. Ik weet dat ik daar op die momenten nou even niet op zit te wachten. Aan mij vervolgens weer de keuze wat ik daar mee doe.quote:Op woensdag 26 september 2007 00:38 schreef clumsy_clown het volgende:
Ligt hij ook aan de ketting, of dat net niet?
Communicatie wel en altijd, gezeik..nee.quote:Op woensdag 26 september 2007 00:40 schreef Xennia het volgende:
Gezellig, dus een kleine week per maand is er geen communicatie mogelijk?
Je hebt zeker geen relatie he?
tsssss, ik ben hier niet de bitch hoor.quote:Op woensdag 26 september 2007 00:43 schreef clumsy_clown het volgende:
...
Je blijft er jonger door als je door hebt dat je als je in je meno-pauze zit (de overgang) je het alleen maar uitstelt. Je raakt in de overgang wanneer je eitjes op zijn.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:41 schreef saaw het volgende:
hoe zit het eigenlijk met zo lang doorslikken? is dat niet ongezond? dat roepen mensen nogal eens, anders zou ik het ook wel willen doen
Misschien omdat je de pil wel níet slikt.quote:Op woensdag 26 september 2007 01:08 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik slik geen pil
ben ik op tegen nml
al die hormonen in je lijf vind ik niet natuurlijk
maar ik heb nooit pms gehad
Hoop het ook nooit te krijgen als ik dit zo lees
Moet zeggen dat ik wel altijd een zeer gelijkmatig humeur heb en dat is over het algemeen vrij positief en opgewekt
Sorry maar ik denk heden ten dage dat vlees eten slechter voor je is dan de Minulet slikken.quote:Op woensdag 26 september 2007 01:08 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik slik geen pil
ben ik op tegen nml
al die hormonen in je lijf vind ik niet natuurlijk
maar ik heb nooit pms gehad
Hoop het ook nooit te krijgen als ik dit zo lees
Moet zeggen dat ik wel altijd een zeer gelijkmatig humeur heb en dat is over het algemeen vrij positief en opgewekt
Je maakt iedereen gek, wat moet ik me daarbij voorstellen? Een rituele paringsdans of zo?quote:Op woensdag 26 september 2007 00:57 schreef joanie het volgende:
En ontzettend maar dan ook ontzettend zin hebben in sex xxxxxxx dat ik iedereen gek maak maar als puntje bij paaltje kom ik afhaak ...
Dus als je ongesteld bent, ben je een ongeleid projectiel en heb je geen controle over jezelfquote:Op woensdag 26 september 2007 02:09 schreef joanie het volgende:
Het is dat ik vannacht aan het 'spoken' ben ... (je kent het wel paar dgn vrij, glaasje wijn, wat surfen op het internet). Ik dek mijzelf in
Nee het is geen baltsen. Vooral tijdens het uitgaan: Sensueel, grote pupillen (naturel) , sexy, ontzettend zin in dansen, met iedereen een praatje maken (mostly Unknown), veel telefoonnummers uitwisselen (spijt achteraf) en dan de "TEKENS' niet doorhebben.
s'Morgens je ligt net in bed uurtje geslapen PIIIIEP word je wakker eerste SMS: Godin heb zin in je ...
Stuur eens wat lekker godin?
Lieffie ... vlieg komend weekend naar ... en ... !!! Voor die tijd elkaar zien? ... Or even better ... Ga mee?!
Morgen bubbels en strand ...
Nog wat spannends aan het doen? kus
Hey lekkertje hows life? Wanneer samen strand en drankje doen?!
Het is heus niet dat ik mijn ego bevrediigd wil worden maar als ik drank op heb en ik ben uit dan ben ik een Serpent. Ik stap niet op ze af ze komen naar mij toe .. en gezellig dat ik het dan heb. Ik voel achteraf dan zo'n ontzettende schuldgevoel dat ik die mannen opgezweept heb, maar ik sms niets terug laat het doodbloeden ... drank én PMS geen goede zaak...
Ik ben dan te open en te ontvankelijk iets wat ik na mijn pms niet heb. Dan kan ik net zo arrogant zijn hoe ze het maken.
Tsja ieder zijn gebrek toch? En mijn gebrek is mijn zwakte tijdens zo'n periode.quote:Op woensdag 26 september 2007 02:13 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dus als je ongesteld bent, ben je een ongeleid projectiel en heb je geen controle over jezelf![]()
Ik geef overigens uit principe nooit mijn telefoonnummer, ze geven hun nummer maar en dan kan ik er nuchter nog eens over nadenken of ik bel of niet.
Lieve Xennia nadat ik je fotoboek heb bekeken ... heb je nog steeds de hondenuitlaatservivce ?quote:Op woensdag 26 september 2007 02:13 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dus als je ongesteld bent, ben je een ongeleid projectiel en heb je geen controle over jezelf![]()
Ik geef overigens uit principe nooit mijn telefoonnummer, ze geven hun nummer maar en dan kan ik er nuchter nog eens over nadenken of ik bel of niet.
@TT: I'll take it out on peope like ^quote:Op woensdag 26 september 2007 07:02 schreef BlackRhino het volgende:
PMS hoerehhhh!
Dit is het belangerijkste stukje uit je tekst...quote:Op woensdag 26 september 2007 00:47 schreef sweetgirly het volgende:
Aan mij vervolgens weer de keuze wat ik daar mee doe.
![]()
Jaquote:Op woensdag 26 september 2007 12:37 schreef erodome het volgende:
Dit is het belangerijkste stukje uit je tekst...
Je kan nadenken voordat je doet, dat is een heel erg handig dingetje, gebruik het in die tijd zeer zeker en relativeer je reactie voordat je hem geeft.
Heb je de neiging tegen die tijd om dingen zwaar op te pakken, laat het even sudderen in je hoofd, bedenk je goed dat hoe je je voelt met je eerste reactie te maken heeft, denk er even over na en geef daarna een normale reactie.
Dat kan echt, je hoeft je niet te buiten te gaan aan dat negatieve gevoel.
Als je dan beide er rekening mee probeert te houden dan komt het best wel goed.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:25 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ja.
Ik ben zelf ook al lerende geloof ik hierin. Vooral met pms kan of kon ik dan behoorlijk uit mijn doen (ge)raken. Weet je, met die koppijn en dat gevoel kon ik niet eens meer reageren. Had toch geen zin. Ik moet luisteren, en ik krijg alleen maar meer hoofdpijn, wou gewoon naar bed. Achterlijk.
Maargoed, ik onthoud het, voor als de ander een keer 'verkouden' is![]()
Laatste is ook so true.
Het draagt er soms gewoon totaal niet tot bij. Ik heb er ook niks aan, behalve dat ik boos en verdrietig word, en ik laat mezelf dat niet meer toe. Thanx![]()
kan best je eisrpong zijn, zo'n week nadat je ongesteld bent geweest?quote:Op woensdag 26 september 2007 12:37 schreef sararaats het volgende:
heb eigenlijk een vraag.
ik ben een hele tijd voor ik ongesteld moet worden zo opgeblazen, heb weinig eetlust en vooral heel kribbig tegen iedereen die in m'n weg loopt
nu is m'n vraag: is dat normaal?
Tja, mijn relativeringsvermogen houdt op sommige momenten wel een beetje op.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:44 schreef erodome het volgende:
Als je dan beide er rekening mee probeert te houden dan komt het best wel goed.
Jij je reactie's een beetje relativeren, hij een beetje vergevelijk zijn en dan zit je weer op 1 lijn.
Het leven kan soms best makkelijk zijn
Nou ja zeg, ik ben dat allang ontgroeid. Laten we er op houden dat ik bij tijd en wijle zeer blij ben met het kind in mijzelf.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:59 schreef thaleia het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me meer gewoon onvolwassenheid/puberteit.
Ik eigenlijk ookquote:Op woensdag 26 september 2007 14:08 schreef joanie het volgende:
Nou ja zeg, ik ben dat allang ontgroeid. Laten we er op houden dat ik bij tijd en wijle zeer blij ben met het kind in mijzelf.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu je 't zegt... Ik ga vaak mijn benen e.d. scheren en verwennen met bodylotion als ik aan het pms-en ben. M'n haar in de rollers zetten, voetenbadje nemenquote:Op woensdag 26 september 2007 14:45 schreef Copycat het volgende:
Ik bouw altijd een verwendagje in. Lekker tutten met maskertjes en gedoe, lekkere dingetjes eten en drinken en dan ebt het vanzelf weer weg.
quote:Op woensdag 26 september 2007 14:45 schreef Copycat het volgende:
Ik bouw altijd een verwendagje in. Lekker tutten met maskertjes en gedoe, lekkere dingetjes eten en drinken en dan ebt het vanzelf weer weg.
Hmm vond m juist minder fijn, kruik met een stukje zachte stof er omheen vind ik veel fijnerquote:Op woensdag 26 september 2007 15:06 schreef simmu het volgende:
zo'n hittepit is handiger en lekkerder tegen de buikpijn dan een kruik.
Ik geloof dat het erger is voor Thijs dan voor mijquote:Op woensdag 26 september 2007 15:08 schreef Seventees het volgende:
Bah, dat lijkt me verschrikkelijk Pien85?
Gelukkig is het bij mij nooit zo erg. Al had ik vroeger (voor ik aan de anticonceptie ging) wel veel schommelingen qua humeur. De ene maand was ik uitgesproken vrolijk en energiek. De maand erna knorrig en chagrijnig a la 'blijf uit mijn buurt want anders krijg je de volle laag!'.
Maar jij hebt echt veen klachten, zeg. Je bent gewoon een paar dagen jezelf niet meer. Bestaan er geen pilletjes oid (evt homeopatisch) die je klachten wat kunnen verminderen?
Ik dacht al, moeten we Yvon niet even raadplegen?quote:Op woensdag 26 september 2007 08:39 schreef yvonne het volgende:
In de overgang gaan, aanradertje!
wat betreft de eisprong pijn (zoals gezegd: bij mij dusdanig erg dat ik het gevaar loop van mijn stokje te gaan): daar ben ik mee naar de dokter gegaan. mijn eigen methode is vrij eenvoudig: het start redelijk rustig, en ik herken het nu wel, dus bij het eerste teken van ellende steek ik er een stevige joint bij op, een stuk of wat paracetamolletjes en een grog met een fikse scheut rum, en ik vertrek naar bed (nja, de joint en grog vanuit bed dus). volgens mijn huisarts is die methode eigenlijk best ok, er zijn wel medicijnen voor, maar dat zijn dusdanige zware pijnstillers dat die minstens (zo niet erger) net zo schadelijk zijn als wat ik doe. het is een dusdanig hevige pijn dat niks echt helpt, en dit haalt de scherpe kantjes ervanaf zodat je iig dan al rustig liggend even de boel uit kan zitten. als ik ergens ben, ga ik als een speer naar huis dan dus!quote:Op woensdag 26 september 2007 15:08 schreef Seventees het volgende:
Bah, dat lijkt me verschrikkelijk Pien85?
Gelukkig is het bij mij nooit zo erg. Al had ik vroeger (voor ik aan de anticonceptie ging) wel veel schommelingen qua humeur. De ene maand was ik uitgesproken vrolijk en energiek. De maand erna knorrig en chagrijnig a la 'blijf uit mijn buurt want anders krijg je de volle laag!'.
Maar jij hebt echt veen klachten, zeg. Je bent gewoon een paar dagen jezelf niet meer. Bestaan er geen pilletjes oid (evt homeopatisch) die je klachten wat kunnen verminderen?
Is dat maskertje aangenaam?quote:Op woensdag 26 september 2007 15:12 schreef Copycat het volgende:
[afbeelding]
Twee vliegen in één heerlijk geurende klap. Chocolademasker van Dr. Van der Hoog.
Een portie sushi erbij, muntthee met verse munt en veel suiker en PMS verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Ja, jointje roken helpt idd, ook bij de pijn als ik ongesteld ben, en word dan minder chaggerijnig, is dat homeopatisch genoeg seventees?quote:Op woensdag 26 september 2007 15:19 schreef simmu het volgende:
[..]
wat betreft de eisprong pijn (zoals gezegd: bij mij dusdanig erg dat ik het gevaar loop van mijn stokje te gaan): daar ben ik mee naar de dokter gegaan. mijn eigen methode is vrij eenvoudig: het start redelijk rustig, en ik herken het nu wel, dus bij het eerste teken van ellende steek ik er een stevige joint bij op, een stuk of wat paracetamolletjes en een grog met een fikse scheut rum, en ik vertrek naar bed (nja, de joint en grog vanuit bed dus). volgens mijn huisarts is die methode eigenlijk best ok, er zijn wel medicijnen voor, maar dat zijn dusdanige zware pijnstillers dat die minstens (zo niet erger) net zo schadelijk zijn als wat ik doe. het is een dusdanig hevige pijn dat niks echt helpt, en dit haalt de scherpe kantjes ervanaf zodat je iig dan al rustig liggend even de boel uit kan zitten. als ik ergens ben, ga ik als een speer naar huis dan dus!
Hoop voor jou dat je klachten na verloop van tijd minder zullen worden. Want dit is ook niets... En hoe doe je het bijv. met je werk/studie als je aan het pms-en bent?quote:Op woensdag 26 september 2007 15:16 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Ik geloof dat het erger is voor Thijs dan voor mij
Maar het is inderdaad vervelend, toen ik aan de pil was had ik er minder last van, maar weer aan de pil gaan is geen optie aangezien mijn lichaam dat op de een of andere manier niet accepteerde en ik dus een uur na het innemen van de pil misselijk werd en dat hield een uur of 8 a 10 aan. Dus ook dat is niet te doen. Mirena spiraaltje valt volgens de huisarts te proberen, minder PMS dan dus, maar misschien de zelfde symptomen als bij de pil, en daar zit ik ook niet op te wachten.
Enige wat wel werkt is een ibuprofen (tegen de pijn), zoetigheid en slaap.
Het schijnt zelfs voorgeschreven te worden door de arts in verschillende gevallen, dus als het werktquote:Op woensdag 26 september 2007 15:21 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Ja, jointje roken helpt idd, ook bij de pijn als ik ongesteld ben, en word dan minder chaggerijnig, is dat homeopatisch genoeg seventees?
Haha, tja... tot nu toe probeer ik op werk gewoon niet al te veel te kletsen enzo met collega's uit angst dat ik verkeerde dingen ga zeggen. Gelukje is nu wel dat ik nu vanuit huis kan werken en dus niemand tot last ben. Binnenkort wil ik weer beginnen met studeren en daarna les gaan geven, word nog wat met PMS voor een middelbare school-klasquote:Op woensdag 26 september 2007 15:21 schreef Seventees het volgende:
[..]
Hoop voor jou dat je klachten na verloop van tijd minder zullen worden. Want dit is ook niets... En hoe doe je het bijv. met je werk/studie als je aan het pms-en bent?
Dat moet een ramp zijn. Zowel voor jou als voor de mensenom je heen.
Je zou het wel zeggen.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:23 schreef yvonne het volgende:
Wat ik trouwens absurd vind, we leven in 2007, dat vrouwen over de hele wereld gewoon een paar dagen per maand niet zichzelf zijn.
Varierend van echte pijn tot behoorlijke gedragsverandering,
dit moet toch voor de chemische industrie een ware goudmijn zijn?!
Lijkt me wel maar ik denk dat het probleem is dat de klachten zo variëren, denk niet dat daar echt 1 pilletje ofzo voor te maken is. Als ik alle klachten in dit topic zo lees dan moet het wel heel erg knap zijn als dat allemaal met medicijn X te bestrijden is bijvoorbeeld. Dus zou er een heel arsenaal aan pillen/drankjes/middeltjes moeten komen, en een boel artsen die ook daadwerkelijk luisteren naaar hun patiënten enzo, uiteindelijk denk ik vrij duur om te onderzoeken wat voor PMS-klachten iemand heeft en welk(e) pilletje(s) daar tegen zouden helpen. Of zeg ik nu iets heel stoms?quote:Op woensdag 26 september 2007 15:23 schreef yvonne het volgende:
Wat ik trouwens absurd vind, we leven in 2007, dat vrouwen over de hele wereld gewoon een paar dagen per maand niet zichzelf zijn.
Varierend van echte pijn tot behoorlijke gedragsverandering,
dit moet toch voor de chemische industrie een ware goudmijn zijn?!
Mja, oorzaak is hormonen, ongesteldheid, eisprong enzo, is niet echt makkelijk aan te pakken denk ikquote:Op woensdag 26 september 2007 15:34 schreef Seventees het volgende:
Misschien moeten ze niet de klacht maar de oorzaak van de klachten proberen aan te pakken. De een krijgt hoofdpijn tijdens de pms. Kan je wel een pijnstiller voorschrijven, maar dat verhult de klacht alleen. 't Haalt het niet weg. Zelfde geld voor mensen die emo worden. Precies zoals Pien85 zegt.
Een pilletje om de oorzaak aan te pakken, dat zou het fijnst zijn, denk ik.
Hmm, ik ben bang dat je dan al aan een hormoonpreparaat vast zit, lijkt me niet echt iets om in te nemen als je niet al te zware klachten hebt.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:34 schreef Seventees het volgende:
Misschien moeten ze niet de klacht maar de oorzaak van de klachten proberen aan te pakken. De een krijgt hoofdpijn tijdens de pms. Kan je wel een pijnstiller voorschrijven, maar dat verhult de klacht alleen. 't Haalt het niet weg. Zelfde geld voor mensen die emo worden. Precies zoals Pien85 zegt.
Dacht 't wel! Ruikt heerlijk en zorgt voor een perzikzachte huid.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:19 schreef yvonne het volgende:
Is dat maskertje aangenaam?
Oftewel, er moet eens gedegen onderzoek naar komen.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:34 schreef Seventees het volgende:
Zou prettig zijn.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oftewel, er moet eens gedegen onderzoek naar komen.
Wie zegt dat het alleen door medicatie te verhelpen is?
Denk aan bv andere voeding, etc etc
klopt. dan blijft m'n moeder altijd uit m'n buurtquote:Op woensdag 26 september 2007 13:47 schreef simmu het volgende:
[..]
kan best je eisrpong zijn, zo'n week nadat je ongesteld bent geweest?
Daar is al onderzoek naar gedaan en idd, voeding kan helpen, dat veranderen, er zijn hele site's over te vinden voor wie wil.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oftewel, er moet eens gedegen onderzoek naar komen.
Wie zegt dat het alleen door medicatie te verhelpen is?
Denk aan bv andere voeding, etc etc
Als jij iedere maand je zo voelt, is het voor jou normaal. Dus opgeblazen gevoel, weinig eetlust.. tja, als zich dat bij jou zo uit, sois.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:37 schreef sararaats het volgende:
heb eigenlijk een vraag.
ik ben een hele tijd voor ik ongesteld moet worden zo opgeblazen, heb weinig eetlust en vooral heel kribbig tegen iedereen die in m'n weg loopt
nu is m'n vraag: is dat normaal?
Weet je wat het is, ik heb het vaak niet door (weet niet hoe het voor de gene is waar je op reageert tho) heb wel altijd door dat ik niet lekker in mijn vel zit, maar merk pas echt hoe lelijk ik doe tegen andere mensen als die andere mensen mij daarop attent maken.quote:Op woensdag 26 september 2007 17:18 schreef MNR het volgende:
[..]
Als jij iedere maand je zo voelt, is het voor jou normaal. Dus opgeblazen gevoel, weinig eetlust.. tja, als zich dat bij jou zo uit, sois.
Of je er iets aan wilt veranderen (aan je gedrag), is een tweede. Vind niet dat je zomaar moet denken dat je - omdat je ongesteld bent - gewoon het recht hebt om tegen iedereen tekeer te gaan en dat zij maar rekening moeten houden met jou. Komt nog altijd van twee kanten. That's my opinion.
De eerste keer dat ik aan de pil ging werd ik ook erg misselijk. Juist die avond ging ik uit eten met mijn vriendje. Ik ben drie keer naar de wc gerend om alles eruit te gooien. Na die eerste dag was de misselijkheid wel over, alleen na een stopweek heb ik er nog last van, inclusief duizelingen/lage bloeddruk. Dan ben ik een slappe vaatdoek. Dit kan dan een halve dag duren. Terwijl ik toch een zeer lichte pil slik. Maar door de stopweek een dag of twee korter te maken, was dat probleem wel verholpen. Als ik jou was, zou ik het toch eens overwegen want volgens mij kun je veel baat hebben bij de pil.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:16 schreef Pien85 het volgende:
Ik geloof dat het erger is voor Thijs dan voor mij
Maar het is inderdaad vervelend, toen ik aan de pil was had ik er minder last van, maar weer aan de pil gaan is geen optie aangezien mijn lichaam dat op de een of andere manier niet accepteerde en ik dus een uur na het innemen van de pil misselijk werd en dat hield een uur of 8 a 10 aan. Dus ook dat is niet te doen. M
Zie mijn eerste post in dit topicquote:Op woensdag 26 september 2007 21:23 schreef thaleia het volgende:
Is het nou echt serieus voor zoveel vrouwen zo erg? "Een paar dagen per maand niet zichzelf zijn"? Hevige hormoonkwesties....zit je dan niet gewoon aan een te sterke pil?
Ik ben prima mezelf, ik snoep veel meer, ben wat huilerig, voel me alsof er een griepje aankomt....maar god zo ingrijpend is dat allemaal toch ook weer niet? Als ik hevig ben gaan stappen of een mug viel me de hele nacht lastig voel ik me een stuk slechter. En dan werk ik ook gewoon door en bedel niet bij m'n naasten om vertroeteling.
Heb ik gewoon mazzel, of zijn die vrouwen die er zo ontzettend van uit hun doen zijn dezelfde types die een verkoudheidje een griep noemen? Ik ben geneigd het laatste te denken, omdat ik het me gewoon niet kan voorstellen dat zoveel mensen echt elke maand een paar dagen totaal uit hun doen zijn zonder dat er een bepaalde mate van 'aandikken' aan te pas komt.
Ik zou gek worden als ik werkelijk ELKE MAAND meerdere dagen zo sterk uit m'n doen zou zijn, namelijk. Ik vind dat ene kleine griepje per jaar al een bijzonder hinderlijk iets.
Als dat het enige probleem was met de pil dan wel, maar mijn lichaam wil op de een of andere maier gewoon geen hormonen die niet van binnenuit komen, heb heel veel verschillende pillen gebruikt en werd uiteindelijk, terwijl ik een behoorlijk zware pil slikte, zwanger. Daarna is, in overleg met min huisarts besloten dat ik niet meer aan de pil zou gaan of andere hormonen zou gaan gebruiken. Maar omdat er zo'n kleine dosis hormonen wordt afgegeven door het mirena spiraaltje wilde ik dit gaan proberen. aar mijn huisarts raad mij dit af.quote:Op woensdag 26 september 2007 21:35 schreef mane het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik aan de pil ging werd ik ook erg misselijk. Juist die avond ging ik uit eten met mijn vriendje. Ik ben drie keer naar de wc gerend om alles eruit te gooien. Na die eerste dag was de misselijkheid wel over, alleen na een stopweek heb ik er nog last van, inclusief duizelingen/lage bloeddruk. Dan ben ik een slappe vaatdoek. Dit kan dan een halve dag duren. Terwijl ik toch een zeer lichte pil slik. Maar door de stopweek een dag of twee korter te maken, was dat probleem wel verholpen. Als ik jou was, zou ik het toch eens overwegen want volgens mij kun je veel baat hebben bij de pil.
Klopt, buikpijn misselijk zere benen en koppijn, een gevoel van laat me alleen, met rust en geen harde geluiden, ze heeft gewoon mazzel als ik het zo zie.quote:Op woensdag 26 september 2007 21:41 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Zie mijn eerste post in dit topicEn nee, ik zit niet aan te sterke pil, ik slik zelfs helemaal geen pil. Ik denk dat jij gewoon ontzettend veel geluk hebt in vergelijking met anderen in dit topic. Een zekere mate n aandikken? Alsjeblieft! Als ik t ook nog moet gaan aandikken ben ik mijn volgende menstruatie rijp voor t ziekenhuis
Wat er geprobeerd is? Pil dus, nu een spiraaltje, heb ooit pilletjes gekregen via de huisarts met voedingsupplementen-meuk ben inwendig onderzocht maar daar is niks gevonden. Nu bezig samen me een gynaecoloog maar ook die kan niet veel vinden. 't Enige wat er tot nu toe uit is gekomen is: als je zwanger wordt en bevallen bent zou het best eens minder kunnen zijn, tot die tijd zal ik me moeten behelpen met pijnstillers en kruiken enzo.quote:Op woensdag 26 september 2007 21:43 schreef erodome het volgende:
Waarom kijken de vrouwen die zulke afschuwelijk last hebben niet naar mogelijkheden om hun lichaam in balans te krijgen en dan voornamelijk de hormoonspiegel?
Want zulke last hebben is niet normaal, dat is een teken dat er geen balans is, dat er wat fout gaat daar.
Betere vraag misschien, wat hebben de vrouwen zoal geprobeert en wat kan hulp bieden en wat doet niets?
Ik ben bereid alles te proberen dus ook kruidentheetjes, voor over ik die nog niet gehad hebquote:Op woensdag 26 september 2007 21:51 schreef Puckzzz het volgende:
[rant] OW ERODOME!!!! hou toch eens op met die fucking irritante wereldverbeterende geitewollensokken kruidentheetjes betweterige theorieen van je [/rant]
echt!
Weet je dan niet wat je met voeding en kruiden kunt doen allemaal?quote:Op woensdag 26 september 2007 21:48 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Wat er geprobeerd is? Pil dus, nu een spiraaltje, heb ooit pilletjes gekregen via de huisarts met voedingsupplementen-meuk ben inwendig onderzocht maar daar is niks gevonden. Nu bezig samen me een gynaecoloog maar ook die kan niet veel vinden. 't Enige wat er tot nu toe uit is gekomen is: als je zwanger wordt en bevallen bent zou het best eens minder kunnen zijn, tot die tijd zal ik me moeten behelpen met pijnstillers en kruiken enzo.
quote:Mannen maken PMS erger
Mannen zijn de reden dat vrouwen maandelijks last hebben van het premenstrueel syndroom (PMS). Jarenlang werd alle schuld op de hormonen geschoven, maar wetenschappers geloven dat de mannen ervoor kunnen zorgen dat de premenstruele symptomen verergeren (of verzachten).
Volgens hen krijgen alle vrouwen te maken met lichamelijke veranderingen die stemmingswisselingen, lethargie en pijn veroorzaken. Alleen kunnen sommige vrouwen er beter mee overweg dan anderen door de mannen in hun leven.
Lichaam & omgeving
Professor Jane Ussher van de universiteit van Western Sydney: “Vrouwen die met PMS-symptomen te maken krijgen, verschillen biologisch gezien niet van de vrouwen die deze symptomen niet vertonen. PMS blijkt een combinatie van factoren te zijn: lichaamsveranderingen in interactie met omgeving.”
Ussher gelooft dat mannen een significante rol kunnen spelen in voorkomen van het premenstrueel syndroom. Zorgende mannen kunnen de symptomen verzachten, onsympathieke exemplaren maken het alleen maar erger. Een tekort aan medeleven of begrip maakt de vrouwen boos, doet hen over alles argumenteren (of ‘zagen’) of zorgt voor depressieve en teruggetrokken buien.
Supervrouw
Maar het zijn niet enkel de mannen die een invloed uitoefenen, ook stress op het werk en de combinatie ervan met het gezinsleven leidt ertoe dat een vrouw kortaf is tijdens PMS. “Ze kunnen het supervrouw gevoel drie weken per maand volhouden, maar tijdens PMS lukt dat niet meer of willen ze dat niet meer.” Een klassiek geval van een PMS-vrouw is volgens de psychologe de voltijds werkende moeder die vanalles doet voor iedereen en zeer weinig tot geen tijd overhoudt voor zichzelf.
Lesbische koppels
De theorie van Ussher wordt gestaafd door de vergelijking van de symptomen bij Britse en Australische heteroseksuele en lesbische koppels. Lesbische vrouwen hebben volgens de studie minder last van PMS. “Vrouwen begrijpen meer van premenstruele veranderingen omdat ze ze zelf krijgen. Daardoor geven ze hun partner minder een schuldgevoel en reageren ze minder beschuldigend.”
De hulpeloze man
Mannen weten dan weer totaal niet hoe ze met de situatie moeten omgaan. “Ze zijn verward en begrijpen niet wat er aan de hand is. Sommigen voelen zich zelfs vrij hulpeloos.” Ongeveer 80 procent van de vrouwen vertoont PMS-symptomen, wat inhoudt dat ze enorm veel gaan snoepen, geirriteerd zijn of enorm veel willen slapen. (EdP)
Trust me, ook de meeste kruidenmiddeltjes heb ik geprobeerd, een vriendin van mijn moeder is hier mee bezig, en die heeft me dan ook van alles gegeven, maar het hielp niet. Werd van een deel misselijk (fijn naast al t andere ook nog misselijk!) en een ander deel deed gewoon helemaal nietsquote:Op woensdag 26 september 2007 21:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Weet je dan niet wat je met voeding en kruiden kunt doen allemaal?
Lees bv deze site eens, er zijn er vele van dit soort: http://www.natuurgeneeskunde-praktijk.nl/Voeding/voedingpms.htm
Zo heb je ook teunisbloem die kan helpen, monnikspeper die kan helpen, sint janskruid kan helpen en zo nog vele andere kruiden al dan niet in een combi te gebruiken, deze zijn dan alleen gericht op de symptomen van pms, niet eens op het zware opschonen van het lichaam.
Verschillende vitamine soorten zoals bv B6 kunnen helpen.
Ik schrik vaak van hoe weinig vrouwen eraan doen, hoe snel ze het maar voor gewoon aannemen, dat ze er maar mee moeten leven, dat is dus helemaal niet nodig in de meeste gevallen, maar je moet er wel wat moeite voor willen doen.
Hou toch eens op met je irritante geblaat...quote:Op woensdag 26 september 2007 21:51 schreef Puckzzz het volgende:
[rant] OW ERODOME!!!! hou toch eens op met die fucking irritante wereldverbeterende geitewollensokken kruidentheetjes betweterige theorieen van je [/rant]
echt!
Ik snap hem nietquote:Op woensdag 26 september 2007 02:22 schreef joanie het volgende:
[..]
Lieve Xennia nadat ik je fotoboek heb bekeken ... heb je nog steeds de hondenuitlaatservivce ?![]()
![]()
![]()
Ik ben dus doorgaans neutraal tot vrolijk gestemd en emoties als boosheid of verdriet ken ik alleen wanneer er echt iets heftigs is gebeurd.quote:Op woensdag 26 september 2007 14:13 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook![]()
Af en toe bazel ik ook maar wat![]()
Gelijkmatige stemming krijg ik ook zoiets van. Alsof men dan niet vrolijk kan worden van de kleine dingen, verdrietig om nare dingen, etc etc. Gelijkmatigheid
, bestaat dat wel. Het zal wel gezond zijn of klinken, maar persoonlijk geloof ik niet zo in gelijkmatige stemmingen. Iedereen is weleens boos, verdrietig, super vrolijk (als een klein kind) of sjacherijnig.
En vooral met pms![]()
Heb je ook van die zware preperaten gebruikt(alleen via officiele natuurarts doen!) die je lichaam opschonen?quote:Op woensdag 26 september 2007 21:59 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Trust me, ook de meeste kruidenmiddeltjes heb ik geprobeerd, een vriendin van mijn moeder is hier mee bezig, en die heeft me dan ook van alles gegeven, maar het hielp niet. Werd van een deel misselijk (fijn naast al t andere ook nog misselijk!) en een ander deel deed gewoon helemaal niets
Als ik werkelijk een wandelende hormoonbom zou zijn, labiel, intense pijn en een grote last voor mijn omgeving zou ik zeker de tips van Erodome aangrijpen en uitproberen. Baat het niet, dan schaadt het niet. Tenzij het je eigenlijk wel bevalt en je iets wint met je PMS..quote:Op woensdag 26 september 2007 21:51 schreef Puckzzz het volgende:
echt!
Idd, iemand die eventuele tips gelijk afdoet als onzin, niets wilt proberen die wil blijkbaar graag zielig gevonden worden vooral, denk dat het dan nogal meevalt met de last.quote:Op woensdag 26 september 2007 22:09 schreef Xennia het volgende:
[..]
Als ik werkelijk een wandelende hormoonbom zou zijn, labiel, intense pijn en een grote last voor mijn omgeving zou ik zeker de tips van Erodome aangrijpen en uitproberen. Baat het niet, dan schaadt het niet. Tenzij het je eigenlijk wel bevalt en je iets wint met je PMS..
Ah, zie je !quote:Op woensdag 26 september 2007 21:58 schreef erodome het volgende:
Oh, kwam nog wat tegen stiekum, kan het niet laten het te plaatsen
[..]
Even zo uit mijn hoofd weet ik niet wat ik allemaal gehad hebt. Maar goed, het enige wat het deed was of mij misselijk maken of gewoon helemaal niets.quote:Op woensdag 26 september 2007 22:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb je ook van die zware preperaten gebruikt(alleen via officiele natuurarts doen!) die je lichaam opschonen?
Zo ja, wat voor effect had dat?
Wil je vertellen welke middelen je gebruikt hebt en welke effecten het had(negatieve effecten zijn ook interresant).
Dat kruidengebeuren is iets waar ik veel mee bezig ben, alleen mis ik de ervaring van vele op bepaalde middelen waardoor ik het alleen moet hebben van de beschrijvingen, vandaar mijn interresse.
Ik normaal ook wel, naja zou moetenquote:Op woensdag 26 september 2007 22:04 schreef Xennia het volgende:
Ik ben dus doorgaans neutraal tot vrolijk gestemd en emoties als boosheid of verdriet ken ik alleen wanneer er echt iets heftigs is gebeurd.
Dan nog kan het in dit geval heilzaam zijn en goed het eens te proberen, waarom niet?quote:Op woensdag 26 september 2007 22:17 schreef Puckzzz het volgende:
ik heb het dan ook niet over erodomes gedrag in alleen dit topic.
So what !quote:Op woensdag 26 september 2007 22:17 schreef Puckzzz het volgende:
magoed!! tea anyone??![]()
Ikquote:Op woensdag 26 september 2007 22:17 schreef Puckzzz het volgende:
magoed!! tea anyone??![]()
nix mis met kruidenthee...alleen irriteer ik me mateloos aan het betweterige gedrag van erodome die ik in meerdere topics zie.quote:Op woensdag 26 september 2007 22:19 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dan nog kan het in dit geval heilzaam zijn en goed het eens te proberen, waarom niet?
Kruik mee, naar bed en je niet laten zien een dag, jezelf lekker zielig voelen en gewoon weer doorgaan.quote:
gaat mijn baas leuk vindenquote:Op woensdag 26 september 2007 22:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Kruik mee, naar bed en je niet laten zien een dag, jezelf lekker zielig voelen en gewoon weer doorgaan.
quote:wijvenvrouwen![]()
Dan of iets zoeken wat helpt ( ? ) of doorbijten en denken, ach, ik ben er vanaf met m'n 50ste.quote:Op woensdag 26 september 2007 22:30 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
gaat mijn baas leuk vinden
ik kan zijn reactie nu al voorspellen:
[..]
En terechtquote:Op woensdag 26 september 2007 22:30 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
gaat mijn baas leuk vinden
ik kan zijn reactie nu al voorspellen:
[..]
Mijn moeder is 52 en er nog steeds niet vanaf. Ze is al zo lang ik me kan herinneren in de overgang en heeft er erg veel last van.quote:Op woensdag 26 september 2007 22:32 schreef yvonne het volgende:
Dan of iets zoeken wat helpt ( ? ) of doorbijten en denken, ach, ik ben er vanaf met m'n 50ste.
Die keren dat je zwanger was en de eerst periode erna was je niet ongesteld. Misschien is dat de oplossing, gewoon steeds weer zwanger zijnquote:En ja, ik heb ook over de grond gekropen van ellende, en na het kinderen krijgen werd het alleen maar erger.
ik meld me echt niet ziek omdat ik last heb van PMSquote:
De overgang lijkt me ook wel kl*tequote:Op woensdag 26 september 2007 22:32 schreef yvonne het volgende:
En ja, ik heb ook over de grond gekropen van ellende, en na het kinderen krijgen werd het alleen maar erger.
Nou, good for you !quote:Op woensdag 26 september 2007 22:42 schreef Puckzzz het volgende:
ik meld me echt niet ziek omdat ik last heb van PMS![]()
Ja...het verbaast me omdat ik altijd het idee had dat de vrouwelijke kant van mijn familie erg hormoongevoelig is (postnatale depressies, hormonale vormen van kanker....is natuurlijk een totale lekentheorie om daar algemene conclusies aan te verbinden maar goed ik deed dat wel).quote:Op woensdag 26 september 2007 21:35 schreef mane het volgende:
En thaleia, hormonen hebben heel veel invloed op je, zowel lichamelijk als geestelijk. Mijn schoonzusje is absoluut geen aansteller, eerder het omgekeerde, maar die is ook letterlijk ziek van PMS: migraine, hevige buikpijn etc. Als er iemand is die ik niet verdenk van het uitvergroten van deze 'probleempjes' dan is zij het wel. Zoals ik al zei: hormonen kunnen ontzettend bepalend zijn en de één is er gevoeliger voor dan de ander. Zie ook het verhaal over de pil.
Te laatquote:Op woensdag 26 september 2007 22:38 schreef Xennia het volgende:
[..]
Mijn moeder is 52 en er nog steeds niet vanaf. Ze is al zo lang ik me kan herinneren in de overgang en heeft er erg veel last van.
[..]
Die keren dat je zwanger was en de eerst periode erna was je niet ongesteld. Misschien is dat de oplossing, gewoon steeds weer zwanger zijn![]()
Nou ik ben zo tenger als wat, maar bloed als een rundquote:Op woensdag 26 september 2007 22:52 schreef thaleia het volgende:
.. Zij was wel nogal fors....heeft dat er ook invloed op? Ik neem aan van wel, want hoe meer vrouwelijke hormonen, hoe vrouwelijker/ronder/voluptueuzer ook de vormen (maar ook dit is natuurlijk een lekentheorie)
meid, ik bloed als een rund. moet de eerste twee/drie dagen om het uur (héél misschien twee) de grootse tampon verkijgbaar verwisselen omdat anders de kikkers zelf wel naar buiten wandelen. ik heb als veiligheids maatregel nog een maandverband die het ook niet droog houdt. menstruatie is geen pretje en ik wou echt dat ik nooit van mijn leven meer ongesteld hoefde te zijn. al met al ben ik 8 dagen ongesteld.quote:Op woensdag 26 september 2007 22:50 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Nou, good for you !![]()
Als ik moet dan moet ik ook. Maar ik zou wel graag (willen) pleiten (nog steeds) voor 1 dagje (maar) maandelijks ongesteldheidsverlof voor de vrouwen die zichzelf toch dan wel erg ziekig (of zielig) voelen. Werken met migraine etc suckt ook, en draagt ook niet bij tot prettige werkomstandigheden. Dat ene dagje zal de vrouw dan zo blij mee zijn, ze zal zichzelf geaccepteerd en begrepen voelen, en voor de rest alleen maar harder werken dan. Dat rode kruisje dan op het afwezigheidsbord, zal in het niet vallen met haar terugkerende blije en dankbare aanwezigheid.
ja
![]()
Ik 5 dagen ongeveer, waarvan de 1e drie het heftigst vooral (lekkere praat weerquote:Op woensdag 26 september 2007 23:06 schreef Puckzzz het volgende:
meid, ik bloed als een rund. moet de eerste twee/drie dagen om het uur (héél misschien twee) de grootse tampon verkijgbaar verwisselen omdat anders de kikkers zelf wel naar buiten wandelen. ik heb als veiligheids maatregel nog een maandverband die het ook niet droog houdt. menstruatie is geen pretje en ik wou echt dat ik nooit van mijn leven meer ongesteld hoefde te zijn. al met al ben ik 8 dagen ongesteld.
die pil waar ik laatst over las? dat je nooit meer ongesteld wordt? laat maar komen!!
en ik heb de thees geprobeerd...helpen bij mij niet.
maar ziek melden omdat je ongesteld bent? nee...je neemt maatregelen, voldoende maandverband en tampons en ga gewoon naar je werk.
maarja ik meld me niet gauw ziek.
quote:Op woensdag 26 september 2007 23:19 schreef sararaats het volgende:
de eerste keer dat ik ongesteld werd heb ik moord en brand geschreeuwd
Ik zou als werkgever dan helemaal geen vrouwen meer aannemen, ze krijgen ook al zwangerschapsverlof. Enig idee wat dat het bedrijfsleven kost?quote:Op woensdag 26 september 2007 22:50 schreef sweetgirly het volgende:
Als ik moet dan moet ik ook. Maar ik zou wel graag (willen) pleiten (nog steeds) voor 1 dagje (maar) maandelijks ongesteldheidsverlof voor de vrouwen die zichzelf toch dan wel erg ziekig (of zielig) voelen.
ik was 14 en wist niet goed wat er met me gebeurde.quote:Op woensdag 26 september 2007 23:21 schreef Puckzzz het volgende:
[..]geweldige bijdrage.....
de eerste keer dat ik ongesteld werd was ik blij!! 16 jaar en EINDELIJK ongesteld!!ik was al bang dat er iets aan me mankeerde. maar moord en brand?? je wordt niet verkracht ofzo...
alle begin is moeilijkquote:Op woensdag 26 september 2007 23:24 schreef sweetgirly het volgende:
11 hier met een jaar lang daarvoor hevige buikkrampen, dat ik dacht 'ik ga dood'![]()
Nee, het zal ook wel niet doorgaan, het idee blijf ik wel goed vinden, ondanks dat het toch niet doorgezet zal worden (zet mij niet in de politiek iig !quote:Op woensdag 26 september 2007 23:23 schreef Xennia het volgende:
Ik zou als werkgever dan helemaal geen vrouwen meer aannemen, ze krijgen ook al zwangerschapsverlof. Enig idee wat dat het bedrijfsleven kost?
Ik ook niet, maar het is vast veel![]()
Ja, dat was een lekkere startfase/opkomst van..quote:
Ik had het ook over de werkgever die zo maar vrije dagen weg moet geven.quote:Op woensdag 26 september 2007 23:30 schreef sweetgirly het volgende:
Nee, het zal ook wel niet doorgaan, het idee blijf ik wel goed vinden, ondanks dat het toch niet doorgezet zal worden (zet mij niet in de politiek iig !) Ik had het trouwens tegen Puckzz hierboven over 1 dagsverlof en niet over jezelf al dan niet ziekmelden
.
Een van de verschillen is dat het maandelijks terug keert. Tevens zijn er ook vrouwen die zich ziekmelden met een verkoudheid of een kater.quote:Alhoewel ik niet eens zo'n groot verschil zie met iemand die thuis blijft (mannen bijv)) omdat ze 'verkouden' zijn of zelfs iemand die te veel heeft gefeest, ofzo. Of vrouwen omdat ze migraine en de algehele toestand erbij hebben door ongesteld te zijn. Je hebt dan toch migraine etc al dan niet door dat.
Maargoed, dat is mijn humble opinion dan maar weer ergens.
kijk je uit met het aanraden van st janskruid? dat kan erg schadelijk zijn in combinatie met andere dingen/geneesmiddelen! zonder meer moet je uitkijken met dosering, en het werkt als een antidepresivium; dus je moet het gedurende langere tijd nemen, en *altijd* even met de huisarts/apotheker overleggen!quote:Op woensdag 26 september 2007 21:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Weet je dan niet wat je met voeding en kruiden kunt doen allemaal?
Lees bv deze site eens, er zijn er vele van dit soort: http://www.natuurgeneeskunde-praktijk.nl/Voeding/voedingpms.htm
Zo heb je ook teunisbloem die kan helpen, monnikspeper die kan helpen, sint janskruid kan helpen en zo nog vele andere kruiden al dan niet in een combi te gebruiken, deze zijn dan alleen gericht op de symptomen van pms, niet eens op het zware opschonen van het lichaam.
Verschillende vitamine soorten zoals bv B6 kunnen helpen.
Ik schrik vaak van hoe weinig vrouwen eraan doen, hoe snel ze het maar voor gewoon aannemen, dat ze er maar mee moeten leven, dat is dus helemaal niet nodig in de meeste gevallen, maar je moet er wel wat moeite voor willen doen.
Een bedrijf wordt gecompenseerd voor zwangerschapsverlof, heur. Dan weet je dat nu.quote:Op woensdag 26 september 2007 23:23 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik zou als werkgever dan helemaal geen vrouwen meer aannemen, ze krijgen ook al zwangerschapsverlof. Enig idee wat dat het bedrijfsleven kost?
Ik ook niet, maar het is vast veel![]()
pas op met valeriaanthee als je katten hebtquote:Op woensdag 26 september 2007 22:21 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
So what !
Alsof kruidenadvies niet goed is ofzo, als soms het reguliere niet helpt. Het kan wellicht bij sommige helpen en alle kleine beetjes helpen soms. Doe/probeer ik ook.
En ja, valeriaanthee graag !![]()
![]()
Ja dat weet ik, maar niet voor al die keren daarna dat moeder thuis blijft als het kind ziek is. Moeten vrouwen dan ook nog gratis vrij krijgen omdat ze een beetje bloeden van onderen? Dan zou ik geen vrouw meer aannemen.quote:Op donderdag 27 september 2007 09:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een bedrijf wordt gecompenseerd voor zwangerschapsverlof, heur. Dan weet je dat nu.
Als het alleen eenquote:Op donderdag 27 september 2007 10:40 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar niet voor al die keren daarna dat moeder thuis blijft als het kind ziek is. Moeten vrouwen dan ook nog gratis vrij krijgen omdat ze een beetje bloeden van onderen? Dan zou ik geen vrouw meer aannemen.
zou zijn dan zou ik er absoluut geen problemen mee hebben als ik gewoon aan het werk zou zijn. Maar bij mij is het iets meer dan dat he.quote:beetje bloeden van onderen
Vader kan ook thuisblijven als het kind ziek is.quote:Op donderdag 27 september 2007 10:40 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar niet voor al die keren daarna dat moeder thuis blijft als het kind ziek is. Moeten vrouwen dan ook nog gratis vrij krijgen omdat ze een beetje bloeden van onderen? Dan zou ik geen vrouw meer aannemen.
Oh wat herkenbaar. Mijn moeder heeft er ook last van. Gooit ze ineens alle ramen in het huis open 'omdat het zo warm is'. Is het niet; ze heeft gewoon een opvlieger.quote:Op woensdag 26 september 2007 22:44 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
De overgang lijkt me ook wel kl*te.
Ik zie en hoor ze altijd van die aanvallen hebben, worden ze rood, gaan ze snel weg, wapperen en zeggen ze 'opvliegers'. Mijn moeder heeft een aantal waaiers aangeschaft en baalde heel erg dat ze ze op een gegeven bijna nergens meer verkochten, maar ze had een winkeltje vond ! Spiritueel winkeltje (nog wel) had ze. Kortom: lijkt me ook wel k*t, en die medicijnen daarvoor, mag je weer niet drinken enzoen/of niet vergeten.
dan schaffen we kinderen krijgen toch af, kunnen al die vrouwen gaan werken tot ze er dood bij neervallen, want dan is er niemand meer om voor ons pensioen te werken. kan aan mij liggen hoor, maar kinderen krijgen is *ook* economisch waardevol, en vereist *ook* werk, net als ze grootbrengen.quote:Op donderdag 27 september 2007 10:40 schreef Xennia het volgende:
[..]
St. Janskruid versnelt de werking van de lever waardoor sommige medicijnen sneller worden afgebroken. De ac-pil bestaat meestal uit 2 hormonen, een oestrogeen en een progestageen. Het oestrogeen wordt sneller afgebroken, voor het progestageen is geen significant verschil te meten bij wel of geen gebruik van S. Janskruid.quote:Op donderdag 27 september 2007 09:09 schreef simmu het volgende:
[..]
kijk je uit met het aanraden van st janskruid? dat kan erg schadelijk zijn in combinatie met andere dingen/geneesmiddelen! zonder meer moet je uitkijken met dosering, en het werkt als een antidepresivium; dus je moet het gedurende langere tijd nemen, en *altijd* even met de huisarts/apotheker overleggen!
Dat gebeurt in de praktijk van mijn werkende vrouwelijke collega's echter nooit.quote:Op donderdag 27 september 2007 10:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vader kan ook thuisblijven als het kind ziek is.
quote:Op donderdag 27 september 2007 11:12 schreef simmu het volgende:
[..]
dan schaffen we kinderen krijgen toch af, kunnen al die vrouwen gaan werken tot ze er dood bij neervallen, want dan is er niemand meer om voor ons pensioen te werken. kan aan mij liggen hoor, maar kinderen krijgen is *ook* economisch waardevol, en vereist *ook* werk, net als ze grootbrengen.
Ga naar een natuurarts die jaren gestudeert heeft hiervoor.quote:Op woensdag 26 september 2007 22:25 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
nix mis met kruidenthee...alleen irriteer ik me mateloos aan het betweterige gedrag van erodome die ik in meerdere topics zie.
ze komt met theorieen etc.... geef dan GVD ff een receptje voor een kruidenthee die PMS klachten kan verlichten.
kom met iets concreets!
Toen ik als klein meisje een keer blaasontsteking had en er bij het plassen wat bloed zat was ik superblij, rende naar mijn moeder toe, ik ben vruchtbaar joepie!!!!!!quote:Op woensdag 26 september 2007 23:19 schreef sararaats het volgende:
de eerste keer dat ik ongesteld werd heb ik moord en brand geschreeuwd
Ik noem wat voorbeelden, maar kan alleen maar adviseren om niet zelf te stoeien behalve dan met wat simpele kruidentheetjes die niet al teveel zullen helpen.quote:Op donderdag 27 september 2007 09:09 schreef simmu het volgende:
[..]
kijk je uit met het aanraden van st janskruid? dat kan erg schadelijk zijn in combinatie met andere dingen/geneesmiddelen! zonder meer moet je uitkijken met dosering, en het werkt als een antidepresivium; dus je moet het gedurende langere tijd nemen, en *altijd* even met de huisarts/apotheker overleggen!
Vind het raar dat mensen juk zeggen, want de ene kruidenthee is de andere niet, de smaken zijn heel erg verschillend.quote:Op donderdag 27 september 2007 11:55 schreef Seventees het volgende:
St Janskruid heb ik nooit gehad.
Van kruidenthee houd ik ook niet. Juk.
Vrouwen die er dus last van hebben. Vrouwen die geen tot weinig last hebben of gewoon maar wat graag met migraine of wat doen ook willen werken, niet. Desnoods met doktersbewijs. Het verschil met iemand die verkouden is, gaf ik aan, omdat vrouwen niet voor niets thuis blijven als ze erge last hebben. Het is niet omdat ze een beetje bloed verliezen of nergens tot weinig last van hebben.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:03 schreef Xennia het volgende:
![]()
Zwangerschapsverlof is toch al prima geregeld. Maar alle vrouwen vrij geven omdat ze ongesteld zijn is toch wel een heel ander verhaal, daarvan gaat een werkgever failliet.
Waar slaat deze opmerking op in deze contextquote:Op donderdag 27 september 2007 16:08 schreef Pien85 het volgende:
@Xennia, heb je ooit wel eens geprobeerd om dingen een beetje positief te zien?
Ik vind dat je nogal negatief doet hier in dit topic, vandaarquote:Op donderdag 27 september 2007 16:46 schreef Xennia het volgende:
[..]
Waar slaat deze opmerking op in deze context![]()
Negatief?quote:Op donderdag 27 september 2007 16:52 schreef Pien85 het volgende:
Ik vind dat je nogal negatief doet hier in dit topic, vandaar
Sommige dingen kun je leren drinken. Dat weet ik ook welquote:Op donderdag 27 september 2007 16:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Vind het raar dat mensen juk zeggen, want de ene kruidenthee is de andere niet, de smaken zijn heel erg verschillend.
Neem saliethee bv(niet hiervoor geschikt hoor, maar gewoon een vb) dat is idd erg ranzig van smaak, maar kamille heeft een heerlijke bloemige geur en een zoetige smaak.
Die 2 vb kan je niet met elkaar vergelijken, het is dan alsof je aardbeienthee met echte engelse thee met melk op 1 lijn zet.
Daarbij is veel hiervan ook niet perse voor de lekker, is het medicijn en komt het in vele vormen voor, ook andere dingen dan thee...
lees dan beter. niemand heeft het over 1 week vrij per 4 weken.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:03 schreef Xennia het volgende:
[..]
![]()
Zwangerschapsverlof is toch al prima geregeld. Maar alle vrouwen vrij geven omdat ze ongesteld zijn is toch wel een heel ander verhaal, daarvan gaat een werkgever failliet.
Heeft Xennia wel gelijk in. Het zou wat zijn als alle werkgevers hun vrouwelijke werknemers vrij zouden geven ivm pms.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:03 schreef Xennia het volgende:
[..]
![]()
uhm, jawel: *negatief*. missch moet jij ongesteld wordenquote:Op donderdag 27 september 2007 16:58 schreef Copycat het volgende:
[..]
Negatief?
Realistisch okay, cynisch wellicht, maar negatief?
Ik zie het niet.
En is het wel zo, dan moet Xennia vast en zeker ongesteld worden.
Uhm ... nee.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:11 schreef simmu het volgende:
uhm, jawel: *negatief*. missch moet jij ongesteld worden
vooral dat over dat werkgevevers niet zitten te wachten op zieke, pms'ende vrouwen. dat is wat mij opviel iig.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Uhm ... nee.
Maar welke opmerkingen vind jij dan zo negatief, want ik zie ze echt niet?
dat zeg ik toch ook niet. je kan toch prima dan dingen er een beetje 'omheen' regelen. sjees, kind, ik heb tijdens mijn afstuderen een miskraam/curretage gehad, en daar heb ik dus omheen gewerkt, omdat er nu eenmaal een vaste deadline was. ben totaal 2 weken thuisgeweest (deels thuis doorgewerkt) en 3 dagen na de operatie was ik weer aan het werk (wat stevig tegenviel). maar je kan met thuiswerken'tijd anders indelen een heel eind komen hoor.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:31 schreef Copycat het volgende:
Dat vind ik negatief noch hard, maar gewoon realistisch. Ik ken iig geen werkgevers die het prima vinden dat vrouwen elke maand een dag (of twee) uit de running zijn vanwege PMS.
Natuurlijk is het vervelend als je er zo'n last van hebt, maar van een PMS-dag een wetmatigheid maken, vind ik ook te ver gaan.
Ik ook nietquote:Op donderdag 27 september 2007 17:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Uhm ... nee.
Maar welke opmerkingen vind jij dan zo negatief, want ik zie ze echt niet?
Ik vind jouw toon eerder vervelend eigenlijk. Het is zo belerend. 'sjees, kind'?quote:Op donderdag 27 september 2007 17:36 schreef simmu het volgende:
[..]
dat zeg ik toch ook niet. je kan toch prima dan dingen er een beetje 'omheen' regelen. sjees, kind, ik heb tijdens mijn afstuderen een miskraam/curretage gehad, en daar heb ik dus omheen gewerkt, omdat er nu eenmaal een vaste deadline was. ben totaal 2 weken thuisgeweest (deels thuis doorgewerkt) en 3 dagen na de operatie was ik weer aan het werk (wat stevig tegenviel). maar je kan met thuiswerken'tijd anders indelen een heel eind komen hoor.
het hoeft allemaal niet zo negatief te zijn. met een beetje fatsoenlijk plannen kan je een boel.
Precies.quote:Op donderdag 27 september 2007 20:44 schreef clumsy_clown het volgende:
Het is alleen niet de standaard 'vrouwenmoetenvoorelkaaropkomen!'-mening, dus wellicht dat het daarom steekt.
De welbekende schop onder de kont van jezelf, ik ben helemaal voor!quote:Op donderdag 27 september 2007 21:08 schreef thaleia het volgende:
[..]
Precies.
Ik associeer persoonlijk een "ach en wee, wat heb ik het toch zwaar, wat hebben wij vrouwen het eigenlijk allemaal toch zwaar, boehoehoe, het is een en al kommer en kwel"-levenshouding eerder met negativiteit, maar allright. Ik vermaak me wel als vrouwDat beetje bloeden kan ik prima hebben, een maandelijks terugkerende drang tot Onbeheerst Snoepen is alleen maar leuk, je huilerig en gammel voelen ietsje minder, maar dat hoort bij het leven, en zo hoort het ook bij het leven dat je in tijden van gammel- en huilerigheid je mouwen opstroopt en gewoon naar je werk gaat tenzij het echt niet anders kan. Alwaar je collega's je door hun joligheid zowat al je gammelheid doen vergeten
Ik ben zelf ook niet van de ach ende wee, maar in dit topic zie je wel duidelijk dat er twee uitersten worden vertegenwoordigd die elkaar nog eens versterken (door wederzijdse ergenis?). Dat idee van een dag vrij per maand was volgens mij niet serieus bedoeld, maar ik kan me vergissen.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:44 schreef erodome het volgende:
De welbekende schop onder de kont van jezelf, ik ben helemaal voor!
Ik denk ook werkelijk dat vaak het gevoel van ah wat naar dat ik deze ellende, deze vloek moet hebben zeker meewerkt in hoe naar je je voelt.
nee, dat is het niet. ik mis gewoon een beetje begrip voor vrouwen die er wel last van hebben, en dan maar direct *allemaal* als zeikerds en zeurpieten te boek staan, waar werkgevers niet op zitten te wachten. trouwens zat werkgevers die zelf vrouw zijn. verder zeg ik nergens dat werkgevers het prima moeten vinden vinden dat vrouwen elke maand een dag (of twee) uit de running zijn vanwege PMS. ik zeg alleen dat je er met wat goede wil van beide kanten er onderling prima omheen kan werken.quote:Op donderdag 27 september 2007 20:44 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik vind jouw toon eerder vervelend eigenlijk. Het is zo belerend. 'sjees, kind'?
Het is een discussie, waarin mensen het niet altijd met elkaar eens zijn, schokkend genoeg. Als ik zo terug kijk kan ik geen sneren of gezeik van Xennia's kant ontdekken. Het is alleen niet de standaard 'vrouwenmoetenvoorelkaaropkomen!'-mening, dus wellicht dat het daarom steekt.
Je zegt precies wat ik probeer te zeggen, maar ik wist het niet te formulerenquote:Op vrijdag 28 september 2007 10:32 schreef simmu het volgende:
[..]
nee, dat is het niet. ik mis gewoon een beetje begrip voor vrouwen die er wel last van hebben, en dan maar direct *allemaal* als zeikerds en zeurpieten te boek staan, waar werkgevers niet op zitten te wachten. trouwens zat werkgevers die zelf vrouw zijn. verder zeg ik nergens dat werkgevers het prima moeten vinden vinden dat vrouwen elke maand een dag (of twee) uit de running zijn vanwege PMS. ik zeg alleen dat je er met wat goede wil van beide kanten er onderling prima omheen kan werken.
kijk, hartstikke gaaf dat Xennia nergens last van heeft, gaaf voor haar. maar dat wil dan nog niet zeggen dat andere mensen er geen last van hebben, en dat mensen die er wel last van claimen te hebben, en dan zeggen niet te kunnen werken dan maar allemaal zeurpieten en aanstellers zijn die hun werkgever oplichten. dat is wat ik ervaar als storend.
weet je dat artsen (de mijne iig) die eisprongpijn vergelijken met een (acute) blindedarmontsteking? dan ga je toch ook niet eisen dat iemand maar niet moet aanstellen en doorwerken? als een werkgever *dat* doet valt half nederland er ook overheen als dat naar buiten komt.
zo zit het niet helemaal. "schop onder de kont", "ach en wee, wat heb ik het toch zwaar, wat hebben wij vrouwen het eigenlijk allemaal toch zwaar, boehoehoe, het is een en al kommer en kwel"-levenshouding", "aanstellers". dit quote ik uit een stuk of wat voorgaande posts. hou had je dat niet negatief op willen vatten?quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:00 schreef Seventees het volgende:
Zoals ik het zie maakt Xennia een opmerking en 10 posts later 'mist het begrip voor vrouwen die er last van hebben en zijn ze allemaal zeurpieten'. Dat is niet waar. Het gaat hier nu 246 posts over de ellende van pms en wat voor (huis)middeltjes de dames ertegen hebben.
De overgrote meerderheid probeert hulpvaardig te zijn. Dat sommige meningen wat directer zijn -en negatief opgevat kunnen worden- maakt het niet meteen zo erg als je doet overkomen, simmu.
ah, maar het kan aan mij liggen hoor, maar een werknemer die krom van de pijn probeert te werken waar dat oprecht niet kan is economisch wel gunstig?quote:Nergens zegt Xennia dat vrouwen die ernstige klachten hebben nav pms zeurpieten zijn die hun werkgevers oplichten. Het enige wat ze zegt is dat het economisch gezien niet gunstig voor de werkgevers is om vrouwen ervoor vrij te geven. Dit is ook waar, hoe je het ook went of keert.
In de praktijk zal dit ook niet vaak gebeuren. Veruit de meeste werkgevers stellen zich flexibel op en begrijpen de klachten. Passen het rooster aan ('er omheen werken') of ontzien je. En da's super.
Denk dat je de opmerkingen van Xennia te persoonlijk trekt
Persoonlijk zou ik daar overheen lezen en mijn schouders ophalen. Je merkt wat er gebeurt als je het te dichtbij laat komen. Dat is het niet waard. PMS is al irritant genoeg voor sommige vrouwen. Laten we dat niet nog erger maken.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:24 schreef simmu het volgende:
zo zit het niet helemaal. "schop onder de kont", "ach en wee, wat heb ik het toch zwaar, wat hebben wij vrouwen het eigenlijk allemaal toch zwaar, boehoehoe, het is een en al kommer en kwel"-levenshouding", "aanstellers". dit quote ik uit een stuk of wat voorgaande posts. hou had je dat niet negatief op willen vatten?
Als het oprecht niet lukt dan kun je er in veel gevallen omheen werken. (Dat laatste heb ik in twee voorgaande posts ook al gezegd btw)quote:ah, maar het kan aan mij liggen hoor, maar een werknemer die krom van de pijn probeert te werken waar dat oprecht niet kan is economisch wel gunstig?
Als je zo doodziek wordt van de menstruatie en een huisarts zegt enkel dat je je maar moet verzetten oid, dan wordt het sowieso tijd voor een nieuwe. Maar als jij jaren hebt gehoord dat je je aanstelt, dan kan ik me voorstellen dat je je in dit topic wilt verdedigen.quote:maar toegegeven: ik trek het me persoonlijk aanpas dit jaar (sinds een nieuwe huisarts) werd ik serieus genomen over die eisprongpijn, en kreeg ik niet te horen dat ik me maar niet aan moest stellen. het "hielp" dat ik een keer letterlijk erbij neergevallen ben. en als je daar echt zo'n pijn aan hebt zit je niet te wachten op iemand die zegt dat je je maar niet aan moet stellen. de ene vrouw is nu eenmaal de andere niet
Vind jou altijd wijs overkomen, als ik je voorbij zie komen, lees ik ook regelmatig een paar regels mee. Nooit erbij stilgestaan dat het bij je het bij je hormoonspiegel kon zoeken. Heb dagen erbij dat ik gewoon licht ontvlambaar ben, zal eens observeren of dat bepaalde periodes in de maand zijn. En als dat een lijn in te vinden is, eens kijken of mijn eetpatroon veranderen me daarbij 'verlichting' kan bieden. Dat zou fijn zijn als dat zou werkenquote:Op woensdag 26 september 2007 21:43 schreef erodome het volgende:
Waarom kijken de vrouwen die zulke afschuwelijk last hebben niet naar mogelijkheden om hun lichaam in balans te krijgen en dan voornamelijk de hormoonspiegel?
Want zulke last hebben is niet normaal, dat is een teken dat er geen balans is, dat er wat fout gaat daar.
Betere vraag misschien, wat hebben de vrouwen zoal geprobeert en wat kan hulp bieden en wat doet niets?
quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:07 schreef mane het volgende:
Dat idee van een dag vrij per maand was volgens mij niet serieus bedoeld, maar ik kan me vergissen.
Bij mij ook.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:07 schreef MNR het volgende:
Ow, en las iets over de reactie van mannen. Dat scheelt bij mij ook altijd heel veel. Als ik geirriteerd reageer en de ander voelt zich aangevallen, schiet ik ook in de verdediging (dat is meestal voordat ik er erg in heb). Maar als zo'n kerel nu zegt van: "gaat het allemaal lekker MNR, ben je een beetje gefrustreerd over <insert vage reden>" dan kan ik er eigenlijk ook vrijwel direct om lachen en koel ik af. Heel apart is dat, dat het dan zo snel om kan slaan. Een relativatie et voilà!
Om er dan na je ongesteldheid achter te komen dat je een kilo bent aangekomen jaquote:Op donderdag 4 september 2008 00:07 schreef ondeugend het volgende:
Katten en onredelijk zijn helpt....
verder veel klagen en chocola ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |