Wat voor klachten heb je dan? En wisselt het ook? Of is het iedere maand een drama?quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:18 schreef Poenanie het volgende:
tt zegt het al
zelf slik ik de pil door , dit scheelt iets , zou toch nog iets minder onuitstaanbaar kunnen![]()
tips zijn meer dan welkom
Ik heb er zelf meer last van als ik bijv. veel stress heb van werk. Combinatie van factoren denk ik zo.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:48 schreef geppie het volgende:
Hmm...wat ik raar vind is dat ik er de ene maand meer last heb dan andere. Deze maand gierden de hormonen weer door mijn lichaam en heeft mijnhet hard te verduren gehad
Waar zou dat dan door komen?
Laat hem dit lezen..quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:48 schreef JamesBrownie het volgende:
Mijn vriend doet nooit zo lief als ik ongesteld moet worden, we krijgen altijd ruzie.
Hij zegt dat ik normaal moet doen en ik zeg dat hij best wat rekening kan houden met mijn hormonen(sinds de kindjes er zijn heb ik er veeel meer last van)
BRONquote:Is de maandelijkse bloeding al geen pretje, veel vrouwen hebben juist de dagen voor de menstruatie de meeste last van vermoeidheid, depressie, vreetbuien of enorme stemmingswisselingen. Dit heet PreMenstrueel Syndroom (PMS) en ontstaat door allerlei hormonale veranderingen in het lichaam. Uit onderzoek blijkt, zo lezen we in het boek, dat er een duidelijk verband te zien is tussen PMS en huwelijkscrisissen, mishandeling van kinderen, slapeloosheid, problemen op het werk, vreetbuien, alcoholmisbruik, zelfmoordpogingen of ontslag.
Uit een Amerikaans onderzoek blijkt dat 45 procent van de werkende vrouwen die een arts bezochten, dat deed vanwege problemen rondom de maandelijkse bloeding. En ene dokter Dalton kwam tot de opmerkelijke bevinding dat in de 48 uur voor de menstruatie er op de werkvloer meer ongelukjes gebeurden zoals computerstoringen, typefouten, koffie die wordt omgestoten of dossiers die verkeerd worden weggezet. - Om al die problemen te voorkomen, zou het prettig zijn als er minder menstruaties in een vrouwenleven plaatsvinden. Veel zwanger zijn en lang borstvoeden past niet meer in ons westerse leven. Anorexia is als oplossing ook beslist niet aan te raden, het operatief laten verwijderen van de baarmoeder of de eierstokken is wel erg rigoureus. En topsport is niet voor iedereen weggelegd. Dus toch maar massaal allemaal aan de pil en doorslikken?
als je de pil doorslikt wordt je toch helemaal niet meer ongesteld?quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:18 schreef Poenanie het volgende:
tt zegt het al
zelf slik ik de pil door , dit scheelt iets , zou toch nog iets minder onuitstaanbaar kunnen![]()
tips zijn meer dan welkom
^ Wat zij zegtquote:Op dinsdag 25 september 2007 16:13 schreef SHE het volgende:
Sinds ik mijn pil doorslik ( en maar 2 x per jaar bloed ) is het heeeel erg verminderd.
Maar dat was daarvoor wel anders; dan werd ik letterlijk staatsgevaarlijk. Woest, agressief, onredelijk en venijnig.
Nu ben ik gelukkig alleen nog maar onredelijk en kattig.
Dus volgens jullie heeft die arts uit dat artikel dat ik hierboven ergens gepost heb dus toch een punt met zijn ' doorsliktheorie' .quote:
Ik ookquote:Op dinsdag 25 september 2007 16:37 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
Misschien moet ik er ook maar eens aan denken mijn staatsgevaarlijk woest onredelijk en agressief zijn naar 2x per jaar te reduceren...Vind het alleen zo'n onnatuurlijk idee...
quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:48 schreef geppie het volgende:
Deze maand gierden de hormonen weer door mijn lichaam en heeft mijnhet hard te verduren gehad
hear hear!!!!!!!!quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:29 schreef sweetgirly het volgende:
Eigenlijk wil ik dan geen gezeik aan mijn hoofd, maar soms heb ik niet zo'n mazzel daarmee![]()
Dan is het 'wil je de volgende x ECHT waarschuwen als je ongesteld bent/wordt'. Maar dan heb/krijg ik zoiets van 'ja hallo,, nou niet alles op mijn ongesteldheid afschuiven'.
kom nou
mag dan wel ongesteld zijn soms, ben niet van lotje
![]()
quote:
Griep vergelijken met PMS.quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:20 schreef sweetgirly het volgende:
Als ik loop te zeiken en zieken tegen iemand en diegene wordt daarom boos en heeft bijv. toevallig griep, ga ik toch ook niet zeggen, 'wil je mij de volgende x ECHT waarschuwen als je de griep hebt'.
Mijn benen voelen als lood dan, en ik heb ook altijd - gegarandeerd - hoofdpijn t/m migraine de 1e dagquote:Op dinsdag 25 september 2007 20:02 schreef simmu het volgende:
maar hij doet oprecht heel aardige pogingen tot moderatie als ik echt hormoonbevangen benhij weet hoe die eisprong is, zag me laatst toen ik helemaal flauw werd. maar zo rond de eisprong ben ook meer lustig, dus tsja....
hebben meer dames dat? dat je echt helemaal naar wordt (bij ongesteld *of* eisprong?)
Ja, bij wijze van. Kijk, ik ben altijd heel lief als iemand de griep heeft en/of vraagt 'wil je even liev voor mij zijn'. Graag ! Vind ik leuk. Als het andersom niet kan en/of niet gebeurt. Vind ik dat gewoonweg dom/vreemd en getuigen van een soort van koppigheid. En dan kan ik ongesteld zijn of niet, dan denk ik er het mijne van, wat ik dan ook zeer doe.quote:
ik weet niet goed of ik je begrijp. toegegeven, als ik tegen ongesteld zijn aan zit te hikken, dan heb ik een pesthumeur. shit happens. en ja: dan zeik ik, en ik zuer, en ik zanig, en draai dingen om, en ben algeheel onredelijkquote:Op dinsdag 25 september 2007 20:20 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
ja toch, kom nou.. ik word daar nog bozer om eigenlijk dan
![]()
![]()
![]()
Als ik loop te zeiken en zieken tegen iemand en diegene wordt daarom boos en heeft bijv. toevallig griep, ga ik toch ook niet zeggen, 'wil je mij de volgende x ECHT waarschuwen als je de griep hebt'.
Écht dit dan, dan komt de pms-
gewoon in vol ornaat naar boven dan, eigen schuld, dikke bult, zeg ik dan maar.
ik hou er zelf al rekening mee
, een ander niet.. nou dan niet
![]()
Sommige wijven vrouwen zijn echt niet te genieten en onredelijk enzo als ze in hun periode zitten, en dat iedere keer. Dan mogen ze wat mij betreft ook in een berg tampons zakken. Alles heeft zijn grenzen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:32 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ja, bij wijze van. Kijk, ik ben altijd heel lief als iemand de griep heeft en/of vraagt 'wil je even liev voor mij zijn'. Graag ! Vind ik leuk. Als het andersom niet kan en/of niet gebeurt. Vind ik dat gewoonweg dom/vreemd en getuigen van een soort van koppigheid. En dan kan ik ongesteld zijn of niet, dan denk ik er het mijne van, wat ik dan ook zeer doe.
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |