abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53451717
Het is weer zover. De eerste zorgpremie voor het komende jaar is bekend. DSW kwam als eerste naar buiten met de nieuwe premie. Nu.nl meldt dat de premie uit zal komen op gemiddeld 1065 euro per jaar. Volgens de site is dat 120 euro per jaar meer.

Maar als ik de site van DSW bekijk, dan zie ik dat de zorgpremie voor dit jaar 1137 euro bedraagt. Dus ik snap niet helemaal hoe de nieuwssite nu.nl het verschil berekend heeft.

Deze topic gebruiken voor alle nieuwe zorgpremies van 2008?
  dinsdag 25 september 2007 @ 08:27:12 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_53451821
De basispremie gaat omlaag. Het zijn de aanvullende pakketten die meer gaan kosten.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_53451886
Noclaim krijg je niet meer terug en je moet eigen risico betalen waardoor je uiteindelijk hoger uitkomt.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53451951
Wedden dat vanaf volgend jaar niet alleen jaarlijks de premie flink omhoog gaan, maar ook elk/om de paar jaar het eigen risico flink omhoog gaat?

Er is namelijk nu een nieuwe extra knop in het systeem die ze telkens wat verder kunnen aandraaien.

Verder wil ik erop wijzen dat eerst voor de noclaim de premie extra verhoogd is. Nu de noclaim wordt afgeschaft moet de premie extra dalen, maar ben bang dat dit niet gaat gebeuren. Aangezien er een eigen risico komt, moet de premie nog eens extra dalen. De premie zou dus sterk moeten dalen

Ik denk verder dat een eigen risico een groot probleem gaat worden voor lage inkomens.

Op sommige vlakken ben ik qua politiek aardig rechts (b.v. uitkeringen), maar ik gun iedereen goede gezondheidszorg!! We moeten hier geen Amerikaanse toestanden krijgen, met een zeer grote pool onverzekerde die de premie niet kunnen betalen.
pi_53451977
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 08:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De basispremie gaat omlaag. Het zijn de aanvullende pakketten die meer gaan kosten.
Klopt, ik hoor het net op de radio. Maar zo staat het niet op nu.nl, vandaar mijn verwarring. Ik ben toch erg benieuwd waar de rest mee komt.
Ik ben dit jaar voor het eerst verzekerd via VGZ, omdat dat voor mij het goedkoopste alternatief was i.v.m. 10% korting door United Consumers. Voor komend jaar ga ik opnieuw de premies vergelijken van De Friesland (omdat ik in Friesland woon), Ohra (collectief via werkgever) en VGZ (korting via UC). Erg benieuwd welke voor mij het interessantste is.
pi_53452137
Hoe kan het nou dat dit 'vroeger' wel betaalbaar was, en nu zowat niet meer?
pi_53452248
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 08:54 schreef Sm0keZ het volgende:
Hoe kan het nou dat dit 'vroeger' wel betaalbaar was, en nu zowat niet meer?
De prijs van het ziekenfonds stond niet in relatie tot de kosten van het ziekenfonds. Veel werd door de overheid betaald.
pi_53452460
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:01 schreef josvr het volgende:
De prijs van het ziekenfonds stond niet in relatie tot de kosten van het ziekenfonds. Veel werd door de overheid betaald.
Dan zou je denken dat de overheid nu dus geld overhoudt, maar uit de plannen van vorige week blijkt dat anders niet echt
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:16:42 #9
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_53452482
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 08:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dikke nonsens. Het gaat hier louter om de basisverzekering. Die gaat dus met 333 euro omhoog.

De premie is nu 1137 euro.

1137 - 255 No-claim is 882 euro.

1065 - 882 = 183 euro.

De verhoging is dus 183 euro. Tel daarbij ook nog eens 150 euro eigen risico op. Kom je op een totale verhoging van 333 euro.
pi_53452514
Volgens mij moet je de no-claim van het eigen risico aftrekken. De no-claim is nml. een soort van omgekeerd eigen risico. Je betaalt het hele jaar door extra om dat bedrag aan no-claim te bekostigen en zodra je zorg gebruikt krijg je minder no-claim terug. Bij een eigen risico draag je het bedrag nog niet van tevoren af en moet je de zorg dus nog betalen. Het is een andere systeem maar je kunt ze niet bij elkaar optellen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53452557
Ik zit er eigenlijk te denken om nu me tandarts verzekering te stoppen.
Nu met het eigen risico moet ik die ene controle per jaar toch zelf betalen ivm eigen risico van 150 euro dus is verzekeren een beetje dubbel op.

Alleen stel ik stop de tandarts verzerkeing, betaal 150 euro voor de controle, geldt deze 150 dan al als betaald eigen risico voor bijvoorbeeld een andere kwaal (arm gebroken oid)?
Built for Speed
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:25:46 #12
39333 Zelva
pi_53452598
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:19 schreef FJD het volgende:
Volgens mij moet je de no-claim van het eigen risico aftrekken. De no-claim is nml. een soort van omgekeerd eigen risico. Je betaalt het hele jaar door extra om dat bedrag aan no-claim te bekostigen en zodra je zorg gebruikt krijg je minder no-claim terug. Bij een eigen risico draag je het bedrag nog niet van tevoren af en moet je de zorg dus nog betalen. Het is een andere systeem maar je kunt ze niet bij elkaar optellen.
Ik tel ze niet bij elkaar op, ik trek er eerst een af en de andere er weer bij op.

Het enige wat niet 'klopt' aan mijn berekening is dat je die 150 euro eigen risico niet gegarandeerd kwijt bent. Neemt niet weg dat, zelfs al heb je 0,00 zorgkosten, je minimaal 63 euro meer kwijt bent dan DSW beweert.
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:27:31 #13
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_53452617
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:15 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Dan zou je denken dat de overheid nu dus geld overhoudt, maar uit de plannen van vorige week blijkt dat anders niet echt
Mjah, zo is de oplossing voor dat gegeven, volgens de regering, dat ze de burgers meer laten betalen.
Erg leuk, vooral als je salaris niet tot weinig omhoog gaat.

Ik zou eens stoppen met ontwikkelingshulp en dergelijke, daar gaan honderden miljoenen heen terwijl we die hier, in Nederland, goed lijken te kunnen gebruiken.
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:27:41 #14
39333 Zelva
pi_53452619
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:23 schreef HansvanOchten het volgende:
Nu met het eigen risico moet ik die ene controle per jaar toch zelf betalen ivm eigen risico van 150 euro dus is verzekeren een beetje dubbel op.

Alleen stel ik stop de tandarts verzerkeing, betaal 150 euro voor de controle, geldt deze 150 dan al als betaald eigen risico voor bijvoorbeeld een andere kwaal (arm gebroken oid)?
Eigen risico is alleen voor de basisverzekering en bovendien kost enkel een controle bij de tandarts geen 150 euro, maar 17,80.
pi_53452622
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:23 schreef HansvanOchten het volgende:

De eigen risico's gelden ALLEEN voor de basisverzekering, niet voor de aanvullende verzekeringen. De tandarts valt dus BUITEN het eigen risico.
pi_53452641
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:16 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dikke nonsens. Het gaat hier louter om de basisverzekering. Die gaat dus met 333 euro omhoog.

De premie is nu 1137 euro.

1137 - 255 No-claim is 882 euro.

1065 - 882 = 183 euro.

De verhoging is dus 183 euro. Tel daarbij ook nog eens 150 euro eigen risico op. Kom je op een totale verhoging van 333 euro.
Grapjas.

Je gaat er vanuit dat je je no-claim in zijn geheel terugkrijgt, maar aan de andere kant reken je er wel op dat je je eigen risico kwijt bent.
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:36:22 #17
39333 Zelva
pi_53452761
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:28 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Grapjas.

Je gaat er vanuit dat je je no-claim in zijn geheel terugkrijgt, maar aan de andere kant reken je er wel op dat je je eigen risico kwijt bent.
De No-Claim wordt afgeschaft. Dat is een eigen risico van 255 euro dat vooraf wordt betaald. Die 255 euro moet dus van de premie af en die was bij DSW gewoon 1137 euro inclusief no-claim. De sec basispremie zonder no-claim/eigen risico bij DSW was die 882 euro. Die wordt nu 1065. Dat is geen verhoging van 120 euro.

Wat suggereer je nou? Dat ik de No-Claim er niet af moet halen en DSW die in de eigen zak kan steken?
pi_53452813
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:28 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Grapjas.

Dit klopt. Je moet dus 2 berekeningen maken: iemand die geen kosten maakt (dus volledig noclaim terug, en geen eigen risico betaald) en eentje van iemand die alles verspeeld (geen noclaim terug, volledig eigen risico gebruiken). Dan heb je nog een groep die er tussen valt, maar ik weet niet of die groep zo groot is. Je hebt of niks, of je zit er al heel snel over heen.
pi_53452820
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:27 schreef Zelva het volgende:

[..]

Eigen risico is alleen voor de basisverzekering en bovendien kost enkel een controle bij de tandarts geen 150 euro, maar 17,80.
ik moest anders vorig jaar 95 eur betalen
Built for Speed
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:40:52 #20
39333 Zelva
pi_53452849
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:39 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

ik moest anders vorig jaar 95 eur betalen
Dan heb je dus nog tandsteen verwijderen en dergelijke erbij gehad. Of een tandarts die het allemaal niet zo nauw neemt.
pi_53452850
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:36 schreef Zelva het volgende:

[..]

De No-Claim wordt afgeschaft. Dat is een eigen risico van 255 euro dat vooraf wordt betaald. Die 255 euro moet dus van de premie af en die was bij DSW gewoon 1137 euro inclusief no-claim. Wat suggereer je nou? Dat ik die er niet af moet halen en DSW dat in de eigen zak kan steken?
Ik zeg alleen maar dat je appels met peren vergelijkt, in het eerste geval ga je er van uit dat je geen gebruik maakt van je zorgverzekering en dus de gehele ¤ 255,- no-claim terugkrijgt, terwijl je vervolgens doodleuk zegt er ¤ 150,- eigen risico bij komt, die echter alleen van toepassing is als er gebruik wordt gemaakt van de zorgverzekering.
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:42:01 #22
39333 Zelva
pi_53452864
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:39 schreef josvr het volgende:

[..]

Dit klopt. Je moet dus 2 berekeningen maken: iemand die geen kosten maakt (dus volledig noclaim terug, en geen eigen risico betaald) en eentje van iemand die alles verspeeld (geen noclaim terug, volledig eigen risico gebruiken). Dan heb je nog een groep die er tussen valt, maar ik weet niet of die groep zo groot is. Je hebt of niks, of je zit er al heel snel over heen.
Nou, dat is allemaal niet zo moeilijk.

Groep A betaalt 183 euro meer.
Groep B betaalt 333 euro meer.
pi_53452875
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:40 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dan heb je dus nog tandsteen verwijderen en dergelijke erbij gehad. Of een tandarts die het allemaal niet zo nauw neemt.
Ja dat zit er waarschijnlijk in. Als je dus elk half jaar gaat binnen 1 kalenderjaar (voorjaar, najaar), dan kan 95 wel kloppen. Controle + direct tandsteen verwijderen zit zo rond de 40-45 euro per keer (dus 17 voor controle + 20/25 voor tandsteen verwijderen).
pi_53452903
Voor de discussie over de no-claim is volgens mij een ander topic actief:
Krijgen we nu nog wel of niet no-claim over 2007

Deze is voor een vergelijking van de nieuwe premies, tenminste... dat was mijn bedoeling.
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:44:03 #25
39333 Zelva
pi_53452918
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:40 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar dat je appels met peren vergelijkt, in het eerste geval ga je er van uit dat je geen gebruik maakt van je zorgverzekering en dus de gehele ¤ 255,- no-claim terugkrijgt
Nee dus, dat wordt AFGESCHAFT en dus moet het van de premie af, zucht. Heeft geen zák met het gebruik te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')