abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 september 2007 @ 15:35:08 #51
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_53461556
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:28 schreef -Beer- het volgende:

[..]

Whehe, juist door dit soort betutteling gaan er mensen weg. Altijd maar maatregelen bedenken ipv dat de regering eens wat mogelijkheden schept.
Tuurlijk, joh. We betalen lekker met zijn allen de opleiding en dan zijn ze klaar en gaan ze hiermee mooie sier maken in het buitenland. Dus geen belastinginkomsten hier.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 25 september 2007 @ 15:36:27 #52
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53461583
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tuurlijk, joh. We betalen lekker met zijn allen de opleiding en dan zijn ze klaar en gaan ze hiermee mooie sier maken in het buitenland. Dus geen belastinginkomsten hier.
Zo was het altijd al. Niks mis mee.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_53461736
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:31 schreef popolon het volgende:

[..]

Je kijkt teveel films, dit gaat alleen op in de hele drukke gebieden.

En je bent gek als je daar gaat wonen natuurlijk. De VS is nogal groot.
en dat telt hier niet .. ? Dat mensen in de buurt van de grote steden gaan wonen omdat daar het werk is ?
pleased to meet you
pi_53461756
No shit sherlock

Voor het geld waar je hier een rijtjes container koopt koop je in DLD het volgende

Object omschrijving
Gelegen vlak over de grens bij Ter Apel schitterend vrijstaand woonhuis op een ruime kavel van ca. 1935m2 aan de rand van een jonge woonwijk. Deze jonge woning ( bouwjaar ca. 2002) heeft een aangebouwde garage met carport . Ind:hal, entree, bijkeuken, woonkamer met serre en mogelijkheid voor houtkachel, keuken v.v. div. inb. app. als inductie kookplaat, combi-magnetron, koelkast, vaatwasser, 1 slaapkamer/hobbykamer met terrasdeuren, douche met toilet en wastafel. De gehele begane grond is v.v. vloerverwarming. Verd: overloop, 4 slaapkamers, badkamer met douche, bad, wastafel en is v.v. vloerverwarming. 2e verd:mogelijkheid voor extra kamer. Zolder/vliering boven de garage. IDEALE WONING OM RUIM EN GOED TE WONEN. VANUIT DE KAMER VRIJ UITZICHT OVER DE VELDEN. Aanvaarding in nader overleg. Vraagprijs: EUR. 250.000,- k.k.

Object gegevens
Adres : Haren Altenberge
Plaats : Haren Altenberge (zoek locatie)
Prijs : ¤ 250.000 K.K.
Type object : villa
Bouwjaar : 2002
Perceeloppervlakte : 1935 m2

http://www.kopeninduitsland.nl/zoeken/details.asp?woningid=6773&page=1&PL=&AD=&WO=&VS=1&PG=&minP=250000&maxP=260000&WT=&BP=&sort=prijs&PO=&AR=50&AK=

Voor het geld waar je in NL een opel corsa koopt koop je in DLD een BMW 3 serie.
De woonlasten zijn lager, mobiliteit kost aanzienlijk minder, energie prijzen en gemeentelijke belastingen zijn aanzienlijk lager.

Nederland is door en door verrot. Bedankt Den Haag!!
Het enigste wat mensen hier nog houd zijn de sociale contacten.

Als ik de mogelijkheid ben ik weg hier. De maat is vol!
pi_53461759
quote:

[..]

Ja, dat krijg je als er niet genoeg banen zijn voor hoogopgeleiden. De overheid moet mogelijkheden scheppen, dat is het enige wat ze kunnen en moeten doen. Ik vind je argument ook een beetje raar, want er wordt welliswaar een deel van mijn opleiding betaald door belastingcenten, maar ik betaal ook al jaren belasting voor dingen die de overheid financiert waar ik niet achter sta. Zoals een oorlog in Afganistan. dan wil ik ook wel mijn deel, van het belastinggeld wat daar ingaat, terug.
pi_53461861
De essentie is dat de verhoudingen in dit land compleet zijn scheef gegroeit.
De Haag laat op bijna alle punten steken vallen maar één ding lukt ze verdomt goed, hardwerkende twintigers / dertigers het land uit jagen.

'Meer betalingsproblemen bij starters en gezinnen'
  dinsdag 25 september 2007 @ 16:10:53 #57
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_53462395
Ik zie mezelf ook nog wel ergens buiten Nederland wonen als ik klaar ben met m'n studie. Niet omdat het hier zo slecht is maar omdat ik me in sommige landen veel beter zou voelen.
pi_53462702
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:44 schreef Revolution-NL het volgende:
No shit sherlock

Voor het geld waar je hier een rijtjes container koopt koop je in DLD het volgende

....verhaal....

Voor het geld waar je in NL een opel corsa koopt koop je in DLD een BMW 3 serie.
De woonlasten zijn lager, mobiliteit kost aanzienlijk minder, energie prijzen en gemeentelijke belastingen zijn aanzienlijk lager.

Alleen zo jammer dat ze er duits praten daarom ben ik naar de zuider buren gegaan!
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_53463001
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:22 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Alleen zo jammer dat ze er duits praten daarom ben ik naar de zuider buren gegaan!
ach duits is ook wel makkelijk.
vergeet ook niet dat duitsers iig nog een beetje trots hebben en sommige deelstaten wel hard optreden tegen terreur.

daarnaast is duitsland vele malen gemoedelijker en zijn de vrouwen ook nog eens mooier en leuker over het algemeen.
  dinsdag 25 september 2007 @ 16:44:43 #60
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_53463254
Ik ben van plan om naar Amerika te vertrekken. De ruimte en grote verscheidenheid aan natuur spreekt me aan plus het feit dat alles wat je kunt bedenken er gewoon is. Van het ene uiterste naar het andere. Een andere belangrijke reden om Nederland te verlaten is het klimaat. Puur het feit dat er niet eens een zomer meer is. Ik heb geen zin om de rest van mijn leven tegen een grijs wolkendek aan te kijken.
pi_53464499
Ik ben ook weg van hier zodra ik mijn studie afgerond heb. Ben nu aan het afstuderen, en ik kan vast wel wat in Belgie, Duitsland, of voor that matter in de States fiksen. Ik ben er klaar mee.

Ik wilde eigenlijk niet weg, om misschien waardevol voor dit land te kunnen zijn, en geen vluchtmentaliteit te tonen. Want eigenlijk hebben we het best wel goed. Maar ik voel mij niet vrij meer in Nederland. Ik kan misschien beter buiten de EU wonen. Nederlanders hebben geen vechtersmentaliteit meer. Niet dat zij er iets aan kunnen doen, want de Nederlanders worden helemaal suf geslagen, en wachten gewoon op de K.O. Hopelijk hervinden de Nederlanders zich als volk, trots op eigen land, om er wat van te maken hier. Maar die hoop heb ik niet meer.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  dinsdag 25 september 2007 @ 17:40:42 #62
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53464582
Nou dit: Post hier over je 'mislukte' emigratie! wordt straks een druk topic.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_53465180
Overwegen is natuurlijk een behoorlijk rekbaar begrip...
pi_53465894
Hoeveel van die 25% zullen uiteindelijk blijven? Schat toch wel een kleine 90%. Sterker nog ik denk zelfs dat van die 75% er uiteindelijk nog meer zullen emigreren.
pi_53467100
quote:

[..]

Het zou toch van de zotte worden als Nederland een soort DDR zou worden die je niet mag verlaten omdat de overheid in je geinvesteerd heeft?
Nedeland heeft last van een te laag maaiveld. Als je er boven uit steekt wordt je kop er af gehakt. Waarom zouden anders zoveel Nedrlandse top-wetenschappers naar de USA zijn vertrokken? Meer mogelijkheden om zich te ontwikkelen.
Ik ben ook vertrokken. Kunstgeschiedenis gestudeerd, maar het viel niet mee werk te vinden, na studie allerlei rotbaantjes gedaan. Alsnog werkloos geworden, zegt de WW-ambtenaar geringschattend "wat kunt u nou ook met zo n studie".
Uiteindelijk naar het buitenland vertrokken, waar ik zowiezo mijn hele jeugd heb doorgebracht. Met mijn talenkennis (4 talen) aan de bak gekomen, thans lacht de toekomst mij toe met verdere internationale perspectieven.
Ik keer niet terug naar NL, maar ik zeg niet nooit.

Nederland moet mogelijkheden scheppen, niet de middelmaat laten heersen.
pi_53468602
Als dat nou net de hoogopgeleiden zijn -en die kans is groot- dan is het Nederland.

Je zou ook wel gek zijn om te blijven. Je kunt nog net een tien jaar oude Opel Astra kopen, een huis zit er onmogelijk nog in, je betaalt je scheel aan belastingen, iedereen om je heen is opgefokt, agressief en afgunstig, je mag dokken voor alle zielepietjes, stumperds en allochtonen, Nederland is in rap tempo aan het islamiseren, je wordt eindeloos betutteld, alles wordt weggegeven aan Europa inclusief je recht op zelfbeschikking en soevereiniteit...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 25 september 2007 @ 20:17:14 #67
148736 brooklynzoo
pi_53468691
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 20:13 schreef StefanP het volgende:
Als dat nou net de hoogopgeleiden zijn -en die kans is groot- dan is het Nederland.

Je zou ook wel gek zijn om te blijven. Je kunt nog net een tien jaar oude Opel Astra kopen, een huis zit er onmogelijk nog in, je betaalt je scheel aan belastingen, iedereen om je heen is opgefokt, agressief en afgunstig, je mag dokken voor alle zielepietjes, stumperds en allochtonen, Nederland is in rap tempo aan het islamiseren, je wordt eindeloos betutteld, alles wordt weggegeven aan Europa inclusief je recht op zelfbeschikking en soevereiniteit...

En het weer is kut en de vrouwen alles behalve charmant.
pi_53468787
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 20:17 schreef brooklynzoo het volgende:

[..]

En het weer is kut en de vrouwen alles behalve charmant.
Zo, een vriend van mij heeft een Amerikaanse vriendin. Ze heeft rechten gestudeerd, en verdient (ook al moet ze 70 uur per week werken, bijna 180.000 dollar per jaar. Daar doe ik het ook voor. Daarnaast viel hem heel erg op dat de nederlandse vrouwen, niet vrouwelijk zijn, maar boerinnen. Dat in tegenstelling tot de dames in New York en Washington. In de herfst maar even een kijkje nemen in de states
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_53468996
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 20:13 schreef StefanP het volgende:
iedereen om je heen is opgefokt, agressief
Nee, daar heb jij niet last van op het forum.
pi_53469097
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 08:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dan wordt het tijd voor een maatregel, waarmee eerst (minimaal een deel van) de kosten voor de opleiding dienen te worden terugbetaald.
Die zou er sowieso wel mogen zijn, maar dan krijg je direct weer mensen die komen klagen dat hun baanloze plezierstudies niet meer worden gesponsord.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_53469111
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:34 schreef Bresser het volgende:

[..]

ach duits is ook wel makkelijk.
vergeet ook niet dat duitsers iig nog een beetje trots hebben
Ja, daar heb je lekker veel aan als Ausländer.
  dinsdag 25 september 2007 @ 20:33:15 #72
148736 brooklynzoo
pi_53469128
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 20:20 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Zo, een vriend van mij heeft een Amerikaanse vriendin. Ze heeft rechten gestudeerd, en verdient (ook al moet ze 70 uur per week werken, bijna 180.000 dollar per jaar. Daar doe ik het ook voor. Daarnaast viel hem heel erg op dat de nederlandse vrouwen, niet vrouwelijk zijn, maar boerinnen. Dat in tegenstelling tot de dames in New York en Washington. In de herfst maar even een kijkje nemen in de states
Het grote probleem van Nederlandse vrouwen, is dat ze zich teveel laten leiden door:

- Sociale druk
- Het beoogde gezinsleven
- H&M
- In een later stadium: Ikea

En dat ze bovendien een chronisch gebrek hebben aan:

- Zonlicht
- Creativiteit
pi_53470118
quote:
Dan wordt het tijd voor een maatregel, waarmee eerst (minimaal een deel van) de kosten voor de opleiding dienen te worden terugbetaald.
Eerst een financiële muur en dan volgt de fysieke muur vanzelf. Zodra zo'n regel ook maar dreigt te worden ingevoerd dan is het zaak om te vluchten. Dan kunnen we niet eens meer spreken van emigreren.
pi_53470230
9/10 roept het, maar gaat niet. En volgens mij komen de meeste nog terug ook.
quote:
(ook al moet ze 70 uur per week werken, bijna 180.000 dollar per jaar.
Jammer dat ze daar straks net een brood voor kan kopen als die dollar valt .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_53470301
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:08 schreef Steeven het volgende:
9/10 roept het, maar gaat niet.
Klopt. Sowieso vind ik dat je geen emigratieplannen hebt als je niet binnen twee jaar van plan bent te vertrekken.
quote:
En volgens mij komen de meeste nog terug ook.
Dat aantal is volgens mij dalende. Voor een deel veroorzaakt doordat het ook voor Nederlanders onmogelijk is gemaakt om een vrouw uit het buitenland over te laten komen.
  dinsdag 25 september 2007 @ 21:17:27 #76
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53470569
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:08 schreef Steeven het volgende:
9/10 roept het, maar gaat niet. En volgens mij komen de meeste nog terug ook.
[..]

Jammer dat ze daar straks net een brood voor kan kopen als die dollar valt .
Zolang dat brood in de VS gebakken wordt zie ik het probleem niet zo.
pi_53471965
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 20:32 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ja, daar heb je lekker veel aan als Ausländer.
?

hoezo auslander?

ben met heel wat duitsers altijd opgetrokken en leuke contacten aan over gehouden.
ken de duitsche geschiedenis en cultuur een beetje en vooral de duitse gezelligheid.

zolang je je beleefd en respectvol gedraagd en duits spreekt of iig een poging doet dan zijn het de meest gastvrije mensen die je je voor kunt stellen.
ik ga liever met duitsers om dan met nederlanders.
pi_53474069
Nederland druk? Ik reis vaak met de trein, maar heb het afgelopen jaar maar 1 keer moeten staan en niet eens de hele reis..

Nederland onveilig? Ik ga rustig 's nachts nog over straat/met openbaar vervoer. Niets aaan het handje. De laatste keer dat ik ben nageroepen waren het jongenjes van elf...

Nerderland intolelerant? Valt heul mee. Alleen de westerlingen die ik ken (alllochtoon en autochtoon) grossieren in rascistische prietpraat. De rest gebruikt verstand en nuance.

Klaag klaag klaag. Wat is het toch slecht hier. Zo wordt er al honderden jaren gemopperd op de overheid, het verval der zeden en de opmars van vreemdelingen. Nederland is al die jaren niet ten onder gegaan, dus waarom nu ineens wel?

Ik wil zelf ook wel emigreren.. maar dat is meer omdat ik jong ben en iets van de wereld wil zien. En omdat ik me erger aan klagende landgenoten..
pi_53474138
Ik vind dit overigens geen verontrustend bericht.

Als je een universitaire opleiding doet kom je in contact met de hele wereld. Uitwisselingsstudenten uit India/China/Turkije, papers/colleges in het Engels, volop mogelijkheden om in het buitenland te studeren... Hoogopgeleiden zijn meer kosmopolitisch ingesteld. Zij maken vaker deel uit van een internationale gemeenschap.
En als je wordt opgeleid in een kosmopolitische sfeer, is het dan niet logisch dat je na je opleiding ook over de grens kijkt en naar het buitenland gaat als je daar kansen worden geboden?
  dinsdag 25 september 2007 @ 23:19:58 #80
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_53476196
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 22:53 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Nederland druk? Ik reis vaak met de trein, maar heb het afgelopen jaar maar 1 keer moeten staan en niet eens de hele reis..

Nederland onveilig? Ik ga rustig 's nachts nog over straat/met openbaar vervoer. Niets aaan het handje. De laatste keer dat ik ben nageroepen waren het jongenjes van elf...

Nerderland intolelerant? Valt heul mee. Alleen de westerlingen die ik ken (alllochtoon en autochtoon) grossieren in rascistische prietpraat. De rest gebruikt verstand en nuance.

Klaag klaag klaag. Wat is het toch slecht hier. Zo wordt er al honderden jaren gemopperd op de overheid, het verval der zeden en de opmars van vreemdelingen. Nederland is al die jaren niet ten onder gegaan, dus waarom nu ineens wel?

Ik wil zelf ook wel emigreren.. maar dat is meer omdat ik jong ben en iets van de wereld wil zien. En omdat ik me erger aan klagende landgenoten..
In welk durp in Groningen woon jij dan ?
pi_53476353
Ik woon in Twente.. en dat is ook Nederland.. Of mag je alleen over Nederland praten als je midden in de binnenste binnenstad van de Randstad woont??
De Randstad is maar een deeltje van Nederland.. als het daar al onveilig is, betekent het niet dat Nederland onveilig is!
pi_53478489
quote:
Inderdaad! Keihard aanpakken dat tuig! Hoe durven ze! Ze moeten het lef maar hebben om niet mee te willen betalen aan alle uitkeringstrekkers en allochtonendie vanzelfsprekend geen enkele verplichting hebben en waarover je nooit en te nimmer iets hoort m.b.t. terugbetalen... maar wee de gebeente als je wil emigreren, dan wordt links wel wakker!

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 26 september 2007 @ 04:54:39 #84
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_53478503
quote:
Op woensdag 26 september 2007 04:44 schreef StefanP het volgende:

[..]

Inderdaad! Keihard aanpakken dat tuig! Hoe durven ze! Ze moeten het lef maar hebben om niet mee te willen betalen aan alle uitkeringstrekkers en allochtonendie vanzelfsprekend geen enkele verplichting hebben en waarover je nooit en te nimmer iets hoort m.b.t. terugbetalen... maar wee de gebeente als je wil emigreren, dan wordt links wel wakker!

--Offtopic--

[ Bericht 11% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 26-09-2007 08:04:05 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_53478507
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:44 schreef Revolution-NL het volgende:
No shit sherlock

[afbeelding]
Object omschrijving
Gelegen vlak over de grens bij Ter Apel schitterend vrijstaand woonhuis op een ruime kavel van ca. 1935m2 aan de rand van een jonge woonwijk. Deze jonge woning ( bouwjaar ca. 2002) heeft een aangebouwde garage met carport . Ind:hal, entree, bijkeuken, woonkamer met serre en mogelijkheid voor houtkachel, keuken v.v. div. inb. app. als inductie kookplaat, combi-magnetron, koelkast, vaatwasser, 1 slaapkamer/hobbykamer met terrasdeuren, douche met toilet en wastafel. De gehele begane grond is v.v. vloerverwarming. Verd: overloop, 4 slaapkamers, badkamer met douche, bad, wastafel en is v.v. vloerverwarming. 2e verd:mogelijkheid voor extra kamer. Zolder/vliering boven de garage. IDEALE WONING OM RUIM EN GOED TE WONEN. VANUIT DE KAMER VRIJ UITZICHT OVER DE VELDEN. Aanvaarding in nader overleg. Vraagprijs: EUR. 250.000,- k.k.

Object gegevens
Adres : Haren Altenberge
Plaats : Haren Altenberge (zoek locatie)
Prijs : ¤ 250.000 K.K.
Type object : villa
Bouwjaar : 2002
Perceeloppervlakte : 1935 m2

Voor 250K heb je hier dit. Of heb je er liever een met zwembad?

Geef je iets meer uit, rond de 3 ton, dan heb je zelfs dit of dit. Zoek zo'n kasteel maar eens in Nederland... en dan heb ik nog expres de duurste stad en wijk in DFW uitgezocht!
-Mark Steyn
  woensdag 26 september 2007 @ 04:59:00 #86
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_53478516
quote:
Op woensdag 26 september 2007 04:56 schreef StefanP het volgende:

[..]

Voor 250K heb je hier dit

Geef je iets meer uit, rond de 3 ton, dan heb je zelfs dit of dit. Zoek zo'n kasteel maar eens in Nederland... en dan heb ik nog expres de duurste stad en wijk in DFW uitgezocht!
--Offtopic--

[ Bericht 13% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 26-09-2007 08:04:33 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 26 september 2007 @ 05:00:46 #87
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_53478519
--Offtopic--

[ Bericht 94% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 26-09-2007 08:04:52 ]
  woensdag 26 september 2007 @ 05:14:53 #88
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_53478529
quote:
Op woensdag 26 september 2007 05:00 schreef Megumi het volgende:
En het leuke is met uitzonderingen als Vampier daargelaten trekt de VS idioten aan die net zo denken.
Dat valt ook wel weer mee hoor. Amerika heeft zo zijn problemen maar dat heeft er meer mee te maken dat er gewoon 300.000.000 mensen wonen tegen 16.500.000 of zo in Nederland.

Overigens ben ik het er mee eens dat de meeste jongeren die emigreren dit echt niet doen om de Nederlandse problemen te ontvluchten maar om iets nieuws te proberen.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  woensdag 26 september 2007 @ 05:23:07 #89
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_53478532
quote:
Op woensdag 26 september 2007 05:14 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

Dat valt ook wel weer mee hoor. Amerika heeft zo zijn problemen maar dat heeft er meer mee te maken dat er gewoon 300.000.000 mensen wonen tegen 16.500.000 of zo in Nederland.

Overigens ben ik het er mee eens dat de meeste jongeren die emigreren dit echt niet doen om de Nederlandse problemen te ontvluchten maar om iets nieuws te proberen.
Dat denk ik ook. Ik snap ook de mensen niet die tegen globalisering zijn.
pi_53478538
--Offtopic--

[ Bericht 97% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 26-09-2007 08:05:36 ]
-Mark Steyn
pi_53478544
quote:
Op woensdag 26 september 2007 04:44 schreef StefanP het volgende:

[..]

Zelf wil ik emigreren om in Colombia de revolutie te verspreiden en mee te helpen aan de opbouw van het verlichte FARC regime! Dat mag wel van links!

Nou, ik schrik er niet voor terug. Heb nu 2 keer een half jaar in het buitenland gezeten (een keer studie, een keer voor de gein een tijdelijk baantje aangenomen in China) en ik moet eerlijk zeggen: het bevalt goed! Natuurlijk mis je bepaalde dingen, ik noem een zaterdagavond met je vrienden, de voetbalavondjes met mn pa, de hond die op je schoot springt. Maar goed, dat verandert toch in je leven, of je in Nederland blijft of niet. Je vrienden verspreiden zich en krijgen vriendinnen die geen zaterdagavond bachenalen willen, je ouders verhuizen, de hond gaat dood. Een mens is geen boom, ik hou van Nederland met al zn makken en gebreken, maar dat weerhoud me er niet van om eens ergens anders te gaan kijken en er misschien wel te blijven. Wie weet! Ik sta er in ieder geval zeer open voor. Zolang het niet in de poolcirkel ligt of in de minder gezellige gedeelten van de wereld (Irak, Nigeria, etc), ik wil wel!

Dat gelul van dat je je studie terug moet betalen, daar wil ik graag even op zeggen: Als bejaarden dood gaan, dan mag de staat ook de erfenis hebben, want die hebben immers voor de ziekenzorg betaald. (Doen ze voor een groot deel al trouwens).
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
  woensdag 26 september 2007 @ 05:41:20 #92
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_53478555
quote:
Op woensdag 26 september 2007 05:23 schreef Megumi het volgende:
Dat denk ik ook. Ik snap ook de mensen niet die tegen globalisering zijn.
Ik vind tegen de globalisering zijn sowieso al een drog uitspraak, Nederland leeft van globalisering.

En over dat studie terugbetaal verhaal: ik heb vanaf mijn 13e belasting betaald, mijn familie betaald belasting, ik heb nooit een uitkering gehad... tieft op met die onzin.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_53478694
Een kwart? Er zijn zat mensen die tot hun dertigste bij paps en mams blijven wonen, laat staan dat ze gaan emigreren.
pi_53487563
Gekke vraag, maar zit het buitenland wel op deze jongeren te wachten? Ik bedoel, ik volg een beroepsopleiding en wordt gek gespammed over banen in USA, Canada, Noorwegen en Australië. Als ik verder kijk zie ik dat er ook vrijwel alleen maar mensen gevraagd worden met een "beroepsopleiding" (medisch, timmerman, loodgieter, chauffeur, etc).

Nu heb ik wellicht de verkeerde indruk, maar het lijkt of jongeren tegenwoordig als aankomend manager etc. van hun opleiding afkomen. Van ICT ers kan ik me nog wel een voorstelling maken, maar zit het buitenland echt te wachten op onze jongeren?
U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
  woensdag 26 september 2007 @ 14:49:46 #95
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53487795
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:41 schreef Saabmobiel het volgende:
Gekke vraag, maar zit het buitenland wel op deze jongeren te wachten? Ik bedoel, ik volg een beroepsopleiding en wordt gek gespammed over banen in USA, Canada, Noorwegen en Australië. Als ik verder kijk zie ik dat er ook vrijwel alleen maar mensen gevraagd worden met een "beroepsopleiding" (medisch, timmerman, loodgieter, chauffeur, etc).

Nu heb ik wellicht de verkeerde indruk, maar het lijkt of jongeren tegenwoordig als aankomend manager etc. van hun opleiding afkomen. Van ICT ers kan ik me nog wel een voorstelling maken, maar zit het buitenland echt te wachten op onze jongeren?
Op 95% van de gevallen zit niemand te wachten, vooral op managers en dat soort grapjassen niet. 't Is weer een trend dat echte vakmensen weer gezocht worden, net zoals in Nederland dacht ik: Timmerman, vrachtwagenchauffers (vooral in Canada), boeren etc.
  woensdag 26 september 2007 @ 14:57:03 #96
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_53487988
Mensen die echt werk verrichten, zeg maar.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_53488062
Ik 'studeer' nu voor leraar, een beroep waar in NL een gigantisch tekort aan is. Als ik dan kijk hoeveel (beter gezegd: hoe dramatisch weinig) ik later ga verdienen, maar hoe hoog de huizenprijzen hier liggen, dan zal ik toch wel gek zijn om hier te blijven?'

Leraren zijn zeer waardevol voor de samenleving (want schaars) maar de beloning voor het werk is dramatisch. Moet ik straks in Blijham in Oost-groningen gaan wonen ofzo, ja lekker
Dat gaat toch nergens meer over? Ik kan geen kant op als ik in de Randstad oid wil wonen...

Ik wil maar zeggen: je jaagt je eigen jongeren gewoon weg, Nederlandse overheid.
  woensdag 26 september 2007 @ 15:00:28 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_53488088
Ik wil ook wel weg, maar zeker niet om de redenen die in de OP genoemd worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_53488162
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 07:31 schreef HiZ het volgende:
Een kwart denkt erover, en dan krijgen ze een vriendje/vriendinnetje en een baan. Kijken hoeveel er dan nog denken over emigreren. Om nog maar te zwijgen over het simpele feit dat de meeste Nederlanders het helemaal niet in zich hebben om iets drastisch als emigreren ook uit te voeren. Leven zonder enige zekerheid is lang niet zo makkelijk als mensen denken dat het is vanuit hun van alle kanten ingepakte leventje. Zeg maar; het leven ziet er een stuk anders uit als je een week niet kunt douchen omdat het water afgesneden is.
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 08:41 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nederlanders zijn volkomen geconditioneerd van het moment dat ze zijn verwekt tot het moment dat ze dood gaan. Altijd moet er voor ze gezorgd worden op de een of andere manier, door ouders, door de overheid, door god mag weten wie.

Natuurlijk kunnen zelfs de Nederlandse papkindjes zich aanpassen, maar aanpassen omdat de omgeving je daartoe dwingt of aanpassen uit eigen verkiezing zijn twee heel verschillende dingen. Je ziet het ook in de terugkeerneiging van mensen die eenmaal zijn geëmigreerd. Als de romantiek van het emigreren is afgesleten is de harde werkelijkheid toch dat de veiligheid van moeders rokken heel hard gaat trekken.
Wat een lulkoek zeg!! Jij meent even te bepalen dat de nederlander het niet in zich heeft om te emigreren. Waar haal je dat vandaan?? Bovendien zijn niet alle landen waarheen men emigreert zo vooroorlogs dat het water er regelmatig wordt afgesloten of de stroom het niet doet hoor. Alweer zo'n rare aanname. Niet iedereen verhuist naar de oerwouden in donker Afrika!!

Wij missen onze vrienden en familie bij tijd en wijle, maar dan is een telefoontje of email vaak voldoende om dat gevoel al weer heel snel te laten zakken. Bovendien hebben we nog steeds, na ruim 2 jaar, zoveel aanloop vanuit Nederland dat het vaak nog drukker lijkt als toen we nog in Nederland woonden. Hier in Ierland hebben we alweer nieuwe vrienden en kennissen opgedaan ook.

Niet iedereen emigreert om romantische redenen. Er zijn er zat die emigreren omdat ze juist dat betuttelende in nederland meer dan beu zijn, plus het afstaan van de helft van je salaris om een luxe leven voor de slampampers in nederland te garanderen. Ik werk hard voor mijn geld en ik wil mijn geld dan ook gewoon houden en niet afstaan aan Marjolein met borderline en Luie Piet want die werkt liever niet!!

Groetjes, een zeer tevreden emigrant
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 26 september 2007 @ 15:07:00 #100
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53488227
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:59 schreef PAA-053 het volgende:
Ik 'studeer' nu voor leraar, een beroep waar in NL een gigantisch tekort aan is. Als ik dan kijk hoeveel (beter gezegd: hoe dramatisch weinig) ik later ga verdienen, maar hoe hoog de huizenprijzen hier liggen, dan zal ik toch wel gek zijn om hier te blijven?'

Leraren zijn zeer waardevol voor de samenleving (want schaars) maar de beloning voor het werk is dramatisch. Moet ik straks in Blijham in Oost-groningen gaan wonen ofzo, ja lekker
Dat gaat toch nergens meer over? Ik kan geen kant op als ik in de Randstad oid wil wonen...

Ik wil maar zeggen: je jaagt je eigen jongeren gewoon weg, Nederlandse overheid.
Een veel voorkomend probleem wat je bijna overal in de wereld ziet: De onderbetaling van goede leerkrachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')