Tuurlijk, joh. We betalen lekker met zijn allen de opleiding en dan zijn ze klaar en gaan ze hiermee mooie sier maken in het buitenland. Dus geen belastinginkomsten hier.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:28 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Whehe, juist door dit soort betutteling gaan er mensen weg. Altijd maar maatregelen bedenken ipv dat de regering eens wat mogelijkheden schept.
Zo was het altijd al. Niks mis mee.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tuurlijk, joh. We betalen lekker met zijn allen de opleiding en dan zijn ze klaar en gaan ze hiermee mooie sier maken in het buitenland. Dus geen belastinginkomsten hier.
en dat telt hier niet .. ? Dat mensen in de buurt van de grote steden gaan wonen omdat daar het werk is ?quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Je kijkt teveel films, dit gaat alleen op in de hele drukke gebieden.
En je bent gek als je daar gaat wonen natuurlijk.De VS is nogal groot.
Ja, dat krijg je als er niet genoeg banen zijn voor hoogopgeleiden. De overheid moet mogelijkheden scheppen, dat is het enige wat ze kunnen en moeten doen. Ik vind je argument ook een beetje raar, want er wordt welliswaar een deel van mijn opleiding betaald door belastingcenten, maar ik betaal ook al jaren belasting voor dingen die de overheid financiert waar ik niet achter sta. Zoals een oorlog in Afganistan. dan wil ik ook wel mijn deel, van het belastinggeld wat daar ingaat, terug.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tuurlijk, joh. We betalen lekker met zijn allen de opleiding en dan zijn ze klaar en gaan ze hiermee mooie sier maken in het buitenland. Dus geen belastinginkomsten hier.
Alleen zo jammer dat ze er duits praten daarom ben ik naar de zuider buren gegaan!quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:44 schreef Revolution-NL het volgende:
No shit sherlock
Voor het geld waar je hier een rijtjes container koopt koop je in DLD het volgende
....verhaal....
Voor het geld waar je in NL een opel corsa koopt koop je in DLD een BMW 3 serie.
De woonlasten zijn lager, mobiliteit kost aanzienlijk minder, energie prijzen en gemeentelijke belastingen zijn aanzienlijk lager.
Nederland is door en door verrot. Bedankt Den Haag!!
Het enigste wat mensen hier nog houd zijn de sociale contacten.
Als ik de mogelijkheid ben ik weg hier. De maat is vol!
ach duits is ook wel makkelijk.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:22 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Alleen zo jammer dat ze er duits praten daarom ben ik naar de zuider buren gegaan!
Het zou toch van de zotte worden als Nederland een soort DDR zou worden die je niet mag verlaten omdat de overheid in je geinvesteerd heeft?quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:13 schreef StefanP het volgende:
Als dat nou net de hoogopgeleiden zijn -en die kans is groot- dan is hetNederland.
Je zou ook wel gek zijn om te blijven. Je kunt nog net een tien jaar oude Opel Astra kopen, een huis zit er onmogelijk nog in, je betaalt je scheel aan belastingen, iedereen om je heen is opgefokt, agressief en afgunstig, je mag dokken voor alle zielepietjes, stumperds en allochtonen, Nederland is in rap tempo aan het islamiseren, je wordt eindeloos betutteld, alles wordt weggegeven aan Europa inclusief je recht op zelfbeschikking en soevereiniteit...
Zo, een vriend van mij heeft een Amerikaanse vriendin. Ze heeft rechten gestudeerd, en verdient (ook al moet ze 70 uur per week werken, bijna 180.000 dollar per jaar. Daar doe ik het ook voor. Daarnaast viel hem heel erg op dat de nederlandse vrouwen, niet vrouwelijk zijn, maar boerinnen. Dat in tegenstelling tot de dames in New York en Washington. In de herfst maar even een kijkje nemen in de statesquote:Op dinsdag 25 september 2007 20:17 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
![]()
En het weer is kut en de vrouwen alles behalve charmant.![]()
Nee, daar heb jij niet last van op het forum.quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:13 schreef StefanP het volgende:
iedereen om je heen is opgefokt, agressief
Die zou er sowieso wel mogen zijn, maar dan krijg je direct weer mensen die komen klagen dat hun baanloze plezierstudies niet meer worden gesponsord.quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dan wordt het tijd voor een maatregel, waarmee eerst (minimaal een deel van) de kosten voor de opleiding dienen te worden terugbetaald.
Ja, daar heb je lekker veel aan als Ausländer.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:34 schreef Bresser het volgende:
[..]
ach duits is ook wel makkelijk.
vergeet ook niet dat duitsers iig nog een beetje trots hebben
Het grote probleem van Nederlandse vrouwen, is dat ze zich teveel laten leiden door:quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:20 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Zo, een vriend van mij heeft een Amerikaanse vriendin. Ze heeft rechten gestudeerd, en verdient (ook al moet ze 70 uur per week werken, bijna 180.000 dollar per jaar. Daar doe ik het ook voor. Daarnaast viel hem heel erg op dat de nederlandse vrouwen, niet vrouwelijk zijn, maar boerinnen. Dat in tegenstelling tot de dames in New York en Washington. In de herfst maar even een kijkje nemen in de states![]()
Eerst een financiële muur en dan volgt de fysieke muur vanzelf. Zodra zo'n regel ook maar dreigt te worden ingevoerd dan is het zaak om te vluchten. Dan kunnen we niet eens meer spreken van emigreren.quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dan wordt het tijd voor een maatregel, waarmee eerst (minimaal een deel van) de kosten voor de opleiding dienen te worden terugbetaald.
Jammer dat ze daar straks net een brood voor kan kopen als die dollar valtquote:(ook al moet ze 70 uur per week werken, bijna 180.000 dollar per jaar.
Klopt. Sowieso vind ik dat je geen emigratieplannen hebt als je niet binnen twee jaar van plan bent te vertrekken.quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:08 schreef Steeven het volgende:
9/10 roept het, maar gaat niet.
Dat aantal is volgens mij dalende. Voor een deel veroorzaakt doordat het ook voor Nederlanders onmogelijk is gemaakt om een vrouw uit het buitenland over te laten komen.quote:En volgens mij komen de meeste nog terug ook.
Zolang dat brood in de VS gebakken wordt zie ik het probleem niet zo.quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:08 schreef Steeven het volgende:
9/10 roept het, maar gaat niet. En volgens mij komen de meeste nog terug ook.
[..]
Jammer dat ze daar straks net een brood voor kan kopen als die dollar valt.
?quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:32 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ja, daar heb je lekker veel aan als Ausländer.
In welk durp in Groningen woon jij dan ?quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:53 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Nederland druk? Ik reis vaak met de trein, maar heb het afgelopen jaar maar 1 keer moeten staan en niet eens de hele reis..
Nederland onveilig? Ik ga rustig 's nachts nog over straat/met openbaar vervoer. Niets aaan het handje. De laatste keer dat ik ben nageroepen waren het jongenjes van elf...
Nerderland intolelerant? Valt heul mee. Alleen de westerlingen die ik ken (alllochtoon en autochtoon) grossieren in rascistische prietpraat. De rest gebruikt verstand en nuance.
Klaag klaag klaag. Wat is het toch slecht hier. Zo wordt er al honderden jaren gemopperd op de overheid, het verval der zeden en de opmars van vreemdelingen. Nederland is al die jaren niet ten onder gegaan, dus waarom nu ineens wel?
Ik wil zelf ook wel emigreren.. maar dat is meer omdat ik jong ben en iets van de wereld wil zien. En omdat ik me erger aan klagende landgenoten..
Inderdaad! Keihard aanpakken dat tuig! Hoe durven ze! Ze moeten het lef maar hebben om niet mee te willen betalen aan alle uitkeringstrekkers en allochtonendie vanzelfsprekend geen enkele verplichting hebben en waarover je nooit en te nimmer iets hoort m.b.t. terugbetalen... maar wee de gebeente als je wil emigreren, dan wordt links wel wakker!quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
--Offtopic--quote:Op woensdag 26 september 2007 04:44 schreef StefanP het volgende:
[..]
Inderdaad! Keihard aanpakken dat tuig! Hoe durven ze! Ze moeten het lef maar hebben om niet mee te willen betalen aan alle uitkeringstrekkers en allochtonendie vanzelfsprekend geen enkele verplichting hebben en waarover je nooit en te nimmer iets hoort m.b.t. terugbetalen... maar wee de gebeente als je wil emigreren, dan wordt links wel wakker!
Voor 250K heb je hier dit. Of heb je er liever een met zwembad?quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:44 schreef Revolution-NL het volgende:
No shit sherlock
Voor het geld waar je hier een rijtjes container koopt koop je in DLD het volgende
[afbeelding]
Object omschrijving
Gelegen vlak over de grens bij Ter Apel schitterend vrijstaand woonhuis op een ruime kavel van ca. 1935m2 aan de rand van een jonge woonwijk. Deze jonge woning ( bouwjaar ca. 2002) heeft een aangebouwde garage met carport . Ind:hal, entree, bijkeuken, woonkamer met serre en mogelijkheid voor houtkachel, keuken v.v. div. inb. app. als inductie kookplaat, combi-magnetron, koelkast, vaatwasser, 1 slaapkamer/hobbykamer met terrasdeuren, douche met toilet en wastafel. De gehele begane grond is v.v. vloerverwarming. Verd: overloop, 4 slaapkamers, badkamer met douche, bad, wastafel en is v.v. vloerverwarming. 2e verd:mogelijkheid voor extra kamer. Zolder/vliering boven de garage. IDEALE WONING OM RUIM EN GOED TE WONEN. VANUIT DE KAMER VRIJ UITZICHT OVER DE VELDEN. Aanvaarding in nader overleg. Vraagprijs: EUR. 250.000,- k.k.
Object gegevens
Adres : Haren Altenberge
Plaats : Haren Altenberge (zoek locatie)
Prijs : ¤ 250.000 K.K.
Type object : villa
Bouwjaar : 2002
Perceeloppervlakte : 1935 m2
Voor het geld waar je in NL een opel corsa koopt koop je in DLD een BMW 3 serie.
De woonlasten zijn lager, mobiliteit kost aanzienlijk minder, energie prijzen en gemeentelijke belastingen zijn aanzienlijk lager.
Nederland is door en door verrot. Bedankt Den Haag!!
Het enigste wat mensen hier nog houd zijn de sociale contacten.
Als ik de mogelijkheid ben ik weg hier. De maat is vol!
--Offtopic--quote:Op woensdag 26 september 2007 04:56 schreef StefanP het volgende:
[..]
Voor 250K heb je hier dit
Geef je iets meer uit, rond de 3 ton, dan heb je zelfs dit of dit. Zoek zo'n kasteel maar eens in Nederland... en dan heb ik nog expres de duurste stad en wijk in DFW uitgezocht!
Dat valt ook wel weer mee hoor. Amerika heeft zo zijn problemen maar dat heeft er meer mee te maken dat er gewoon 300.000.000 mensen wonen tegen 16.500.000 of zo in Nederland.quote:Op woensdag 26 september 2007 05:00 schreef Megumi het volgende:
En het leuke is met uitzonderingen als Vampier daargelaten trekt de VS idioten aan die net zo denken.
Dat denk ik ook. Ik snap ook de mensen niet die tegen globalisering zijn.quote:Op woensdag 26 september 2007 05:14 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Dat valt ook wel weer mee hoor. Amerika heeft zo zijn problemen maar dat heeft er meer mee te maken dat er gewoon 300.000.000 mensen wonen tegen 16.500.000 of zo in Nederland.
Overigens ben ik het er mee eens dat de meeste jongeren die emigreren dit echt niet doen om de Nederlandse problemen te ontvluchten maar om iets nieuws te proberen.
Zelf wil ik emigreren om in Colombia de revolutie te verspreiden en mee te helpen aan de opbouw van het verlichte FARC regime! Dat mag wel van links!quote:Op woensdag 26 september 2007 04:44 schreef StefanP het volgende:
[..]
Inderdaad! Keihard aanpakken dat tuig! Hoe durven ze! Ze moeten het lef maar hebben om niet mee te willen betalen aan alle uitkeringstrekkers en allochtonendie vanzelfsprekend geen enkele verplichting hebben en waarover je nooit en te nimmer iets hoort m.b.t. terugbetalen... maar wee de gebeente als je wil emigreren, dan wordt links wel wakker!
Ik vind tegen de globalisering zijn sowieso al een drog uitspraak, Nederland leeft van globalisering.quote:Op woensdag 26 september 2007 05:23 schreef Megumi het volgende:
Dat denk ik ook. Ik snap ook de mensen niet die tegen globalisering zijn.
Op 95% van de gevallen zit niemand te wachten, vooral op managers en dat soort grapjassen niet. 't Is weer een trend dat echte vakmensen weer gezocht worden, net zoals in Nederland dacht ik: Timmerman, vrachtwagenchauffers (vooral in Canada), boeren etc.quote:Op woensdag 26 september 2007 14:41 schreef Saabmobiel het volgende:
Gekke vraag, maar zit het buitenland wel op deze jongeren te wachten? Ik bedoel, ik volg een beroepsopleiding en wordt gek gespammed over banen in USA, Canada, Noorwegen en Australië. Als ik verder kijk zie ik dat er ook vrijwel alleen maar mensen gevraagd worden met een "beroepsopleiding" (medisch, timmerman, loodgieter, chauffeur, etc).
Nu heb ik wellicht de verkeerde indruk, maar het lijkt of jongeren tegenwoordig als aankomend manager etc. van hun opleiding afkomen. Van ICT ers kan ik me nog wel een voorstelling maken, maar zit het buitenland echt te wachten op onze jongeren?![]()
quote:Op dinsdag 25 september 2007 07:31 schreef HiZ het volgende:
Een kwart denkt erover, en dan krijgen ze een vriendje/vriendinnetje en een baan. Kijken hoeveel er dan nog denken over emigreren. Om nog maar te zwijgen over het simpele feit dat de meeste Nederlanders het helemaal niet in zich hebben om iets drastisch als emigreren ook uit te voeren. Leven zonder enige zekerheid is lang niet zo makkelijk als mensen denken dat het is vanuit hun van alle kanten ingepakte leventje. Zeg maar; het leven ziet er een stuk anders uit als je een week niet kunt douchen omdat het water afgesneden is.
Wat een lulkoek zeg!! Jij meent even te bepalen dat de nederlander het niet in zich heeft om te emigreren. Waar haal je dat vandaan?? Bovendien zijn niet alle landen waarheen men emigreert zo vooroorlogs dat het water er regelmatig wordt afgesloten of de stroom het niet doet hoor. Alweer zo'n rare aanname. Niet iedereen verhuist naar de oerwouden in donker Afrika!!quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nederlanders zijn volkomen geconditioneerd van het moment dat ze zijn verwekt tot het moment dat ze dood gaan. Altijd moet er voor ze gezorgd worden op de een of andere manier, door ouders, door de overheid, door god mag weten wie.
Natuurlijk kunnen zelfs de Nederlandse papkindjes zich aanpassen, maar aanpassen omdat de omgeving je daartoe dwingt of aanpassen uit eigen verkiezing zijn twee heel verschillende dingen. Je ziet het ook in de terugkeerneiging van mensen die eenmaal zijn geëmigreerd. Als de romantiek van het emigreren is afgesleten is de harde werkelijkheid toch dat de veiligheid van moeders rokken heel hard gaat trekken.
Een veel voorkomend probleem wat je bijna overal in de wereld ziet: De onderbetaling van goede leerkrachten.quote:Op woensdag 26 september 2007 14:59 schreef PAA-053 het volgende:
Ik 'studeer' nu voor leraar, een beroep waar in NL een gigantisch tekort aan is. Als ik dan kijk hoeveel (beter gezegd: hoe dramatisch weinig) ik later ga verdienen, maar hoe hoog de huizenprijzen hier liggen, dan zal ik toch wel gek zijn om hier te blijven?'
Leraren zijn zeer waardevol voor de samenleving (want schaars) maar de beloning voor het werk is dramatisch. Moet ik straks in Blijham in Oost-groningen gaan wonen ofzo, ja lekker![]()
Dat gaat toch nergens meer over? Ik kan geen kant op als ik in de Randstad oid wil wonen...
Ik wil maar zeggen: je jaagt je eigen jongeren gewoon weg, Nederlandse overheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |