Dan mag Clarence wel terugkerenquote:Op zondag 13 april 2008 09:16 schreef BigKahuna het volgende:
Of Ancelotti's kerstboomopstelling met:
Pato
Ronaldinho - Kaka
Ambrosini - Pirlo - Gattuso
32 miljoenquote:'Barca vraagt teveel voor Ronaldinho'
MILAAN - De transfer van Ronaldinho naar AC Milan lijkt vast te lopen op de vraagprijs van Barcelona. Dat liet de Milanese voorzitter Silvio Berlusconi woensdag weten. AC Milan heeft ongeveer zestien miljoen euro over voor de Braziliaan, terwijl de Spanjaarden bijna het dubbele willen.
,,We willen hem nog steeds kopen en we weten dat hij zelf ook naar Milaan wil, maar Barcelona vraagt een ongekend hoog bedrag,’’ aldus Berlusconi op een Italiaanse radiozender. Vice-voorzitter Adriano Galliani gebruikte maandag al soortgelijke bewoordingen. ,,Ik weet niet of we tot een akkoord kunnen komen. Als het lukt is het geweldig, als het niet lukt gaan we ons richten op andere spelers.’’
Ronaldinho kwam onlangs al tot een persoonlijk akkoord met AC Milan. De tweevoudig Wereldvoetballer van het Jaar zou jaarlijks een salaris van acht miljoen euro op kunnen strijken in Milaan. (ANP/AFP)
Ik vind het niet eens zo heel veel.quote:
Ik ook niet..quote:Op donderdag 24 april 2008 11:23 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Ik vind het niet eens zo heel veel.
Dat van C Ronaldo is ook 100% de verdienste van Ferguson. Maar je hebt idd gelijk. Ronaldinho is mits fit de beste speler ter wereld, en om het dan zo te verneukenquote:Op donderdag 24 april 2008 11:32 schreef Lyzio het volgende:
Het hele topic niet doorgelezen, maar ik vind het uitermate vreemd dat iemand die zo goed kan voetballen zichzelf niet in de hand kan houden voor een paar jaartjes. Om alsnog daarna de "feestschade" in te halen. Natuurlijk verdiend Mister Barca genoeg doekoe bij Frank, maar kom op zeg.
Waar is de trots en de eer in het voetbal gebleven? Ik krijg stiekem steeds meer respect voor een zekere C. Ronaldo. Die zijn instelling op het veld drastisch verbeterd heeft en daarbuiten ook. Kan Ronaldinho nog een puntje aan zuigen.
Dat heb ik inderdaad ook gelezen, dat de hand van Sir Alex hier een grote rol in gespeeld heeft. Opmerkelijk wat mij betreft, als je bedenkt dat het niet dé grootste motivator ter wereld is. En ook niet altijd even correct met spelers omgaat. Hij zal 'm wel moeten, want de kwestie van Nistelrooy ben ik nog niet vegeten. Afijn, dat is geheel off-topic.quote:Op donderdag 24 april 2008 11:41 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Dat van C Ronaldo is ook 100% de verdienste van Ferguson. Maar je hebt idd gelijk. Ronaldinho is mits fit de beste speler ter wereld, en om het dan zo te verneuken
quote:Barcelona wil veertig miljoen euro voor Ronaldinho
29 april 2008
Als een club Ronaldinho over wil nemen van FC Barcelona, dan zal het zeker veertig miljoen euro op tafel moeten leggen. Dat heeft Joan Laporta, de voorzitter van de Catalaanse club, dinsdag laten weten. Eerder werd bekend dat AC Milan de aanvaller dolgraag wil hebben, maar de Italianen willen 'slechts' zestien miljoen euro betalen.
Vanwege dit grote verschil tussen vraag en aanbod, houdt Laporta er serieus rekening mee dat Ronaldinho ook volgend seizoen nog speler van FC Barcelona is. "Ronaldinho moet nieuwe motivatie vinden, maar het is niet uitgesloten dat hij dat bij ons vindt. Hij heeft bovendien nog een contract tot 2010", aldus de preses.
In 2003 kocht de Catalaanse club Ronaldinho voor 30 miljoen euro van Paris Saint Germain. De Braziliaan, die momenteel met allerlei blessures kampt, speelde dit seizoen slechts dertien wedstrijden in de hoofdmacht van Barēa. Enige tijd geleden bereikte hij al een persoonlijk akkoord met AC Milan. Bij de Italiaanse topclub kan de aanvaller (28) een slordige acht miljoen euro per jaar gaan verdienen.
Man City heeft blijkbaar 40m over voor hem. Iedereen tevreden?quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:43 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Als je kijkt naar dit seizoen is hij die 40 miljoen gewoon niet meer waard.
AC Milan weet ook nog niet precies wat ze er volgend seizoen aan kunnen hebben, dus dan ga je geen 40 miljoen neerleggen.
Tja, maar Manchester City lijkt me niet echt een club voor Ronaldinho. Milan lijkt me dat meer.quote:Op dinsdag 29 april 2008 13:50 schreef pinow het volgende:
[..]
Man City heeft blijkbaar 40m over voor hem. Iedereen tevreden?
Het lijkt me alleszins een mooie club voor hem op dit moment.
Zo krijgt hij mss zijn carriere weer op de rails. Laten we hopen
Klopt, maar toch zou het niet onverstandig zijn. Hij zou daar de absolute vedette zijn en elke wedstrijd spelen. Hij zou Manchester City tot een hoger nivo kunnen brengen en erg veel bewondering en respect kunnen afdwingen. Als ik Ronaldinho was had ik het mischien wel gedaan.quote:Op dinsdag 29 april 2008 13:56 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Tja, maar Manchester City lijkt me niet echt een club voor Ronaldinho. Milan lijkt me dat meer.
Bij Barca was hij op een bepaald moment ook de grote vedette, en daar is het juist misgegaan.quote:Op dinsdag 29 april 2008 14:01 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Klopt, maar toch zou het niet onverstandig zijn. Hij zou daar de absolute vedette zijn en elke wedstrijd spelen. Hij zou Manchester City tot een hoger nivo kunnen brengen en erg veel bewondering en respect kunnen afdwingen. Als ik Ronaldinho was had ik het mischien wel gedaan.
Voila, zo denk ik er ook overquote:Op dinsdag 29 april 2008 14:01 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Klopt, maar toch zou het niet onverstandig zijn. Hij zou daar de absolute vedette zijn en elke wedstrijd spelen. Hij zou Manchester City tot een hoger nivo kunnen brengen en erg veel bewondering en respect kunnen afdwingen. Als ik Ronaldinho was had ik het mischien wel gedaan.
Bij een andere club zal het niet veel anders zijn, dat heb je nu eenmaal wanneer je een van de beste spelers van de wereld bent.quote:Op dinsdag 29 april 2008 14:05 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Bij Barca was hij op een bepaald moment ook de grote vedette, en daar is het juist misgegaan.
quote:'Alleen Manchester City wil Ronaldinho nog hebben'
24/05/2008 13:16
Ronaldinho mag dan een briljante voetballer zijn, steeds minder clubs willen hem inlijven. Momenteel zou alleen Manchester City nog echt geļnteresseerd zijn de voormalig Wereldvoetballer van het Jaar in te lijven.
Volgens het doorgaans goed ingevoerde L'Equipe heeft Man City ongeveer dertig miljoen euro over voor Ronaldinho en bieden The Citizens hem een jaarsalaris van tien tot twaalf miljoen euro aan. Bij Barēa staat hij voor negen miljoen op de loonlijst.
De Franse sportkrant meldt dat AC Milan onlangs tot een persoonlijk akkoord met Ronaldinho was gekomen, maar de Italianen zouden twijfelen aan de ambities van de vedette. De clubleiding is nog wel in gesprek met Barcelona over de begenadigde speler.
Ronaldinho moet weg bij Barcelona. Dit seizoen presteerde hij ondermaats, terwijl hem een onprofessionele instelling werd verweten. Dat laatste zou de meeste clubs doen twijfelen, aldus L'Equipe. Ook al is hij pas 28 jaar, toch vragen de clubs zich af of hij nog kan terugkeren op zijn oude niveau én nog wel ambitieus genoeg is.
quote:Fat chance of playing for City
By NEIL CUSTIS
MANCHESTER CITY have cooled on buying Ronaldinho — believing he has spent too much time with Ronald McDonald. Big Ron still has his trademark cheesy smile . . . but seems to have tucked into a few cheesy burgers. The portly Brazilian was pictured at a charity match in Venezuela on Saturday looking like he had hidden the ball up his shirt. It has shocked City boss Mark Hughes and club officials who are now rethinking their bid to land the Barcelona superstar.
City were pulling out all the stops in a bid to land the playmaker and Ron’s advisors claimed he would buckle down and make a go of the Premier League. But now the evidence suggests otherwise. City are battling AC Milan to land the World Cup winner, 28, who would cost £20million plus £130,000 a week in wages.
Ronaldinho says he just wants to get back playing after missing the last two months of the Spanish season with a knee injury and being told Barca want to sell him. Ronaldinho said: “A lot of things have been invented about me but the Barcelona fans recognise my hard work and professionalism. All that I ask now is to return to playing as soon as possible — it doesn’t matter where. I want to do what I love most of all, and that is to play football.”
Moet hij het wel een bepaalde periode te laten zien. Om hem voor die korte tijd dat hij wel top was legendarisch te noemen gaat mij te ver.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:09 schreef Flashwin het volgende:
Makkelijk om Ronaldinho nu te bashen..net zoiets als iemand trappen terwijl hij al op de grond ligt.
De voetballer Ronaldinho blijft legendarisch en uniek natuurlijk. Dat hij er niet mee kan omgaan is jammer, maar doet niets af aan zijn kwaliteiten.
Noem 5 spelers die meer hebben bereiktquote:Op donderdag 3 juli 2008 14:36 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Moet hij het wel een bepaalde periode te laten zien. Om hem voor die korte tijd dat hij wel top was legendarisch te noemen gaat mij te ver.
quote:Honors
Club
Rio Grande do Sul State Championship: 1999
Rio Grande do Sul State Cup: 1999
Intertoto Cup: 2001
Spanish Liga: 2005, 2006
Supercopa de Espańa: 2005, 2006
UEFA Champions League: 2006
FIFA Club World Cup 2006: Runners-up
International
FIFA U-17 World Cup: 1997
Copa America: 1999
FIFA World Cup: 2002
Confederations Cup: 2005
Individual
Pelé named Ronaldinho in his 125 Top Living Footballers in March 2004.
FIFA World Player of the Year: 2004, 2005
World Soccer Player of the Year: 2004, 2005
European Footballer of the Year: 2005
FIFPro World Player of the Year 2005, 2006
FIFPro World XI: 2005, 2006, 2007
UEFA Club Footballer of the Year: 2005-06
UEFA Club Best Forward: 2004-05
UEFA Team of the Year: 2004, 2005, 2006
Best foreign player in La Liga: 2004, 2006
EFE Trophy: Best Ibero-American Player in La Liga: 2004
FIFA World Cup 2002 All-Star team: 2002
FIFA Club World Cup Bronze Ball Award: 2006
FIFA Confederations Cup Top Scorer: 1999
FIFA Confederations Cup Golden Ball: 1999
Rio Grande do Sul State Championship Top Scorer: 1999
Laat eerst 1 ding duidelijk zijn, hij heeft genoeg bereikt. Maar om hem legendarisch te noemen, dat gaat me te ver. |Daarvoor vind ik hem, zelfs als hij een goed seizoen draait, te veel wedstrijden niet goed spelen. Hij pakt zijn doelpuntjes mee. Maldini, Zidane, Deschamps, Giggs, Matthäus, Baresi, Pirlo en zelfs Seedorf meer legendarisch dan Ronaldinho. Niet allemaal gezegend met evenveel talent, maar ze hebben het in elk geval wel beter gebruikt.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:41 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Noem 5 spelers die meer hebben bereikt
[..]
De Ronaldinho uit de jaren 2004 en 2005 is m.i. technisch het beste wat de wereld ooit heeft gezien. Beter, veelzijdiger, onwaarschijnlijker dan Pele, Maradona, Zidane of wie dan ook.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:36 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Moet hij het wel een bepaalde periode te laten zien. Om hem voor die korte tijd dat hij wel top was legendarisch te noemen gaat mij te ver.
2 jaar is gewoon tekort om echt legendarisch genoemd te worden.quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:37 schreef Soul79 het volgende:
[..]
De Ronaldinho uit de jaren 2004 en 2005 is m.i. technisch het beste wat de wereld ooit heeft gezien.
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:44 schreef Grimm het volgende:
0 punten en wat kilotjes te veel
Opmerkelijk toch...
quote:‘Ronaldinho dreigt contract te vernietigen voor Peking’
Datum: 13-jul-2008 14:00
Ronaldinho (foto) wil er alles aan doen om met de Braziliaanse selectie mee te gaan naar de Olympische Spelen in Peking. De Braziliaan is opgeroepen als dispensatiespeler voor de Spelen, maar zijn club FC Barcelona weigert Ronaldinho naar Peking te laten gaan. ‘Dinho’ dreigt nu zijn contract te laten ontbinden als hij niet mee mag naar Peking, zo schrijft El Globo.
‘Als FC Barcelona Ronaldinho na zijn uitleg en argumenten te hebben gehoord niet toestaat om deel te nemen aan de Spelen, zal hij zijn contract met de club vernietigen,’ zo meldt de Braziliaanse krant. Ronaldinho is op dit moment volgens zijn zaakwaarnemer Roberto de Assis in Porto Alegre aan het trainen om fit te zijn voor de Spelen.
Verweven met het conflict over deelname aan de Spelen tussen Barēa en Ronaldinho zijn de transfergeruchten rondom de Braziliaan. AC Milan zou dichtbij een akkoord met de technicus zijn. Daarnaast zou ook Manchester City veel geld voor de aanvaller overhebben. (EvS)
Sarcasm? Ik denk dat ie gaat banken namelijk.quote:Op woensdag 9 juli 2008 02:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij gaat knallen op de OS
Toch niet...quote:Op zondag 13 juli 2008 20:02 schreef The_Verve het volgende:
Wel leuk. Ronaldinho in de Premier League.
quote:Ronaldinho naar AC Milan
BARCELONA - De soap rond Ronaldinho is ten einde. De Braziliaan verdedigt komend seizoen de kleuren van AC Milan. Dat meldt de website van de Italiaanse topclub dinsdagavond.
Eerder op de dag onderhandelde AC Milan met Barcelona over een overgang van Ronaldinho naar Milaan. ,,AC Milan en Barcelona hebben een principeakkoord bereikt over de transfer van Ronaldinho. De speler komt morgen naar Milaan om een medische keuring te ondergaan en een contract tot 30 juni 2011 te tekenen,’’ aldus een verklaring van AC Milan.
Ronaldinho wordt woensdag gepresenteerd.
Ze zijn er maar wat blij mee.quote:
21 miljoen euro. (en nog eens 4 in bonussen etc)quote:Op woensdag 16 juli 2008 00:12 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
![]()
Al bekend hoeveel dat geintje gaat kosten?
Ah okay. Dank voor de info.quote:Op woensdag 16 juli 2008 00:16 schreef venomsnake het volgende:
[..]
21 miljoen euro. (en nog eens 4 in bonussen etc)
quote:Op woensdag 16 juli 2008 09:26 schreef Cheiron het volgende:
Seedorf vond het toch niet zo een best idee? Een dergelijk nieuwsbericht staat mij bij.
Wel een risico hoor..
quote:Op woensdag 16 juli 2008 09:29 schreef tong80 het volgende:
Ik denk dat je met zo'n voetballer weinig risico loopt. 2 jaar geleden nog de beste van de wereld. Hij zal het toch niet verleerd zijn ?
quote:
quote:Op woensdag 16 juli 2008 09:31 schreef M0NTANA het volgende:
Goed voor de Serie A dat Ronaldinho er komt voetballen en niet naar Chelsea of Manchester City vertrekt.
quote:
Zouden toch 2 mooie clubs zijn voor Clarence Seedorf.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:27 schreef mcyodogg het volgende:
Seedorf wil toch ook naar de PL, wat im begreep? Dan zal hij inderdaad wel bij zo'n overambitieuze club als City of Spurs komen.
Zouden ook de enige opties voor hem zijn lijkt me. Voor de top in Engeland is Seedorf te laat.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:41 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Zouden toch 2 mooie clubs zijn voor Clarence Seedorf.
Bij een club als Liverpool zou hij zomaar in de basis kunnen staan.quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:57 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Zouden ook de enige opties voor hem zijn lijkt me. Voor de top in Engeland is Seedorf te laat.
Laat de medische staf op Milanello maar met Ronnie aan de gang gaan. Dan moet het zeker goed komen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:33 schreef Triptamine het volgende:
Hopelijk haalt ie zijn oude niveau weer. Als het bij een club moet kunnen is het wel Milan
quote:Milan respecteert Ronaldinho's olympische droom
16/07/2008 17:25
Ronaldinho krijgt toestemming van AC Milan om met de Braziliaanse nationale ploeg mee te doen aan de Olympische Spelen in Peking. De nieuwe club van de 28-jarige dispensatiespeler houdt het recht op een veto, wat Barcelona wel wilde gebruiken, op zak.
'Wij respecteren de afspraak die hij met Braziliė heeft gemaakt voordat hij tekende voor Milan', lichtte voorzitter Adriano Galliani toe. 'We zouden hem hebben tegengehouden als hij al bij ons zou hebben getekend en zijn woord nog niet aan Braziliė had gegeven. Maar wij ontnemen hem nu niet zijn droom om in China te spelen.'
De toestemming van Milan houdt wel in dat Ronaldinho mogelijk pas eind augustus aansluit bij de Rossoneri. Het olympische voetbaltoernooi eindigt met de finale op 23 augustus. Braziliė heeft nog nooit goud gepakt op de Olympische Spelen. Het is de enige prijs die nog ontbreekt voor De Kanaries.
Yep, lijkt me duidelijk.quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:46 schreef WeebI het volgende:
Dat is dus gewoon een eis van hem geweest, anders zou ie niet tekenen.
Ik hoop van harte dat je gelijk hebt. Het is en blijft een sieraad voor de voetbalsportquote:Op woensdag 16 juli 2008 17:52 schreef Pritt het volgende:
Die jongen gaat daar weer schitteren, hij is veel te makkelijk afgeserveerd door critici.
Iedereen kan wel eens een jaar met blessures hebben waardoor het niet loopt.
Dit mag over 2 jaar gequoted worden.
Moet hij dan kwaad kijken wanneer een vol stadion hem komt verwelkomen? Ik kan me voorstellen dat het een enorme kick geeft.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:14 schreef tong80 het volgende:
Verdiende miljoenen bij Barca en staat nu te glimmen alsof AC Milan zijn favo club is.
Heeft de laatste twee jaar Barca laten stikken.
Stank voor dank.
Mag lije dat ie daar mislukt.
Ja, Ronaldinho heeft Barēa in het seizoen 2006/2007 ook echt laten stikken.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:14 schreef tong80 het volgende:
Heeft de laatste twee jaar Barca laten stikken.
quote:Ronaldinho kiest voor opmerkelijk rugnummer
Ronaldinho zal het aankomende seizoen met een opmerkelijk rugnummer rondlopen. De kersverse aanwinst van AC Milan zag niet in het vrijgekomen nummer elf en koos voor rugnummer 80. Dit rugnummer was, hoe kan het ook anders, nog vrij. Klik hier! Bij Barcelona speelde de Braziliaanse dribbelaar jarenlang met rugnummer 10, maar bij Milan is dit nummer ‘eigendom’ van Clarence Seedorf. De Nederlander wilde zijn rugnummer niet afstaan aan Ronaldinho, waardoor deze verder moest kijken. Nummer elf was na het vertrek van Alberto Gilardino nog vrij, maar Dinho koos voor iets dat meer in het oog springt.
Tijdens de presentatie van de nieuwe shirts van Milan werd bekend dat Ronaldinho volgend jaar met nummer 80 op zijn rug zal rondlopen. De 28-jarige Braziliaan verwijst hiermee naar zijn geboortejaar. Milan is maar wat blij met de keuze en verwacht dat de supporters de shirts massaal zullen inslaan.
Tja waarom niet R80?quote:Op maandag 21 juli 2008 19:17 schreef mcyodogg het volgende:
Nummer 11 is het nummer waarin hij wereldkampioen is geworden. Als je marketingsnummer niet werkt, waarom niet voor de nostalgie gaan?
Net alsof het nummer enigzins boeitquote:Op maandag 21 juli 2008 18:51 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Nummer 80? Je gaat toch geen shirt kopen van een speler met nummer 80 achterop? Jammer dat hij niet "gewoon" voor nummer 11 heeft gekozen.
Alsof 21 een vreemd nummer isquote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:15 schreef BigKahuna het volgende:
Achja, we hebben bij Milan nu Kaka met 22, Pirlo met 21, Oddo met 44 en Ronaldo met 99. Dan kan een Ronaldinho met 80 er ook nog wel bij
Voor een basisspeler wel ja. Die hebben traditioneel 1 tm 11quote:
In Italiė zijn nummers in de 60 of 80 voor basisspelers doodnormaal trouwens.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:19 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Voor een basisspeler wel ja. Die hebben traditioneel 1 tm 11
quote:Flamengo wil Ronaldinho verlossen van Milan
Door Maarten Dekkers
Maandag, 11 mei 2009, 21:07
Flamengo begint zich te ontpoppen tot een toevluchtsoord van Braziliaanse vedetten, die op het Europese vasteland geen belangrijke rol meer vertolken. Eerder legde de club Adriano al vast en richt het nu het vizier op Ronaldinho van AC Milan.
De Braziliaanse vereniging is volgens O Globo de haalbaarheid van de komst van Ronaldinho aan het onderzoeken. Het contact met de zaakwaarnemer en broer van de speler, Roberto De Assis, is inmiddels gelegd. En ook de voormalig wereldvoetballer heeft wel oren in een terugkeer naar zijn geboorteland.
Ronaldinho is bij Milan bezig aan zijn eerste seizoen, maar komt in Italiė niet veel aan spelen toe. De optredens tijdens zijn verblijf bij FC Barcelona doen de liefhebber nog altijd watertanden. Echter in Milaan heeft hij niet de vorm kunnen tonen, waarmee hij in 2006 Barcelona naar winst in de Champions League leidde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |