abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55048019
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 00:17 schreef Alulu het volgende:

[..]

Maar dit is de laatste 2 jaar wel (sterk) afgenomen, daar ben ik van overtuigd. En dit is "dankzij" een stroming van het salafisme die in West Europa de grootste is, waar men vaak in de media op afgeeft, maar dit wel een interpretatie is die zeer krachtig stelling neemt tegen terrorisme en diegenen die de terroristische daden goedkeuren of hen helpen.
Ik heb eens opgezocht wat salafijja inhoudt. (Soms heb ik meer boeken dan ik dacht.)
De salafijja laat zich inspireren door de eerste generatie moslims en neemt alleen de qor'an en de uitspraken van de eerste generatie als gezaghebbend aan. De salafijja had een belangrijke invloed op de Moslim Broederschap.
En zoek ik dat lemma op, dan krijg ik een verhaal van een behoorlijk strenge groep moslims in Egypte. De Egyptische regering voert ook een strijd met deze groep. Met moordaanslagen of plannen daartoe op presidenten.
Dus ik snap niet goed wat je bedoelt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 5 december 2007 @ 00:18:10 #82
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_55048299
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:03 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Is dat misschien niet dé oplossing? Dat alle mensen die zichzelf in Nederland als moslim profileren dan ook voor een tijdje volgens de sharia worden bestuurd. Degenen die zich geen moslim noemen mogen er buiten gehouden worden. Lijkt een beetje op de niet-moslims in oude islamitische rijken die volgens hun eigen boek werden berecht.

Wedden dat al die kutMarokkanen en kutTurken dan als sneeuw voor de zon verdwijnen?

En alle moslims onderschrijven volgens jou de sharia?
pi_55049143
quote:
Op woensdag 5 december 2007 00:18 schreef PresidentQ het volgende:

[..]

En alle moslims onderschrijven volgens jou de sharia?
Een collectief is gemakkelijker dan iedere moslim op waarde van een autonome individu in te schatten.
Gebeurt ook met het beeld van 'de beledigende moslims'. Daarin is ook niemand uitgezonderd en is enkel een collectief gevoel mogelijk.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_55070491
quote:
Op woensdag 5 december 2007 01:48 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Een collectief is gemakkelijker dan iedere moslim op waarde van een autonome individu in te schatten.
Gebeurt ook met het beeld van 'de beledigende moslims'. Daarin is ook niemand uitgezonderd en is enkel een collectief gevoel mogelijk.
Nee, het is de beledigende wildernis en de beledigde moslim. Actie en reactie wel uit elkaar houden graag.
Voor de kenner: tegenwoordig deelwoord en voltooid deelwoord.
In het Engels: insulting en insulted.

En voor de goede orde: Wilders beledigt alle moslims zonder onderscheid. Hij schijt ze allemaal onder, want hij wordt misselijk van het zien van een moskee.
Het lijkt me dat je dan naar de allergoloog moet en niet naar de Tweede Kamer.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')