quote:Op maandag 24 september 2007 21:33 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Okee dat wist ik niet. heb zelf geen kinderen. Maar als ik naar mijn eigen situatie kijk, ik ben voor 1 persoon al bijna 900 euro in de maand kwijt en dan doe ik echt heel erg zuinig aan. Als je daar dan nog kinderen bij rekent en even de hypotheekrente van dit moment pakt ipv wat ik ervoor betaald heb dan zou ik het bv al niet eens redden van mijn salarisen om nou te zeggen dat mijn huis vol met plasma tv's staat ....
verre van.
Jij denkt dus dat de salarissen door blijven stijgen? Verrassend!quote:Op maandag 24 september 2007 21:23 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ohja over die aflossingsvrije hypotheek: die gaat niet eens zozeer uit van een stijging van de waarde van de woning maar ook voor een groot deel van de inflatie. Een huis wat nu een ton waard is is dat over 30 jaar nog steeds omdat jij dat er toen voor gegeven hebt. Alleen is een ton over 30 jaar een heel stuk minder waard dan nu.
Mooi voorbeeld is het huis van mijn oma, dat kostte destijds 20.000 GULDEN. En dat was toen ook een enoooooorme berg geld(net zoiets als nu 2 ton in euro s zeg maar
) Nu pies je in je broek van het lachen. Zo weinig
?
quote:Op maandag 24 september 2007 21:43 schreef TNA het volgende:
[..]
Wordt het al minder aanname i.c.m. met de bron waar je om vroeg?
Ik geloof niets van je verhaal, maar ik geloof wel dat de huizenprijzen enorm zijn gestegen afgelopen decenniaquote:Op maandag 24 september 2007 21:48 schreef DaantjeF het volgende:
[..]
Jij denkt dus dat de salarissen door blijven stijgen? Verrassend!
Ik zie de economie sterk achteruit gaan ( vooral in USA en Engeland, waar we finacieel mee verbonden zijn door enorme beleggingen) werkeloosheid toenemen, meer mensen in financiële problemen komen en iedere week zijn er ontslagenen bij grote bedrijven in het nieuws. Philips gaat slecht, KLM verkocht, ABNAmro gaat lekker, ik verwacht binnenkort wat (negatief) nieuws omtrent Corus en KPN...alles wordt op dit moment duurder... Dus je voorspelt dat de vakkenvuller bij AH straks ook een ton per jaar gaat verdienen, ondanks al deze tekenen? M.a.w. de salarissen gaan gewoon door gigantisch te stijgen ( wat ze al nooit hebben gedaan)?
Mijn vader betaalde ook 65.000 gulden voor een groot huis 30 jaar geleden, met een salaris van 2500 gulden dat erg veel was in die tijd. Nu is datzelfde huis dus vandaag de dag op 350.000 euro geschat. En wat is datzelfde "goede" salaris nu waard? 3.500 euro? Zie je het verschil niet in stijging verhouding?
Wel eens gehoord van Deflatie? Want dat zit er dus aan te komen hier in Nederland.
Ik kan je verzekeren dat die ton waar jij het over hebt niet over 30 jaar een stuk minder is maar misschien wel twee keer zoveel.
Hoeveel betaal jij aan boodschappen per maand?quote:Op maandag 24 september 2007 21:09 schreef TNA het volgende:
[..]
Gezien de statistieken over de hoeveelheid mensen die onverantwoord leent lijkt me dat nog niet eens zo'n gekke aanname.
Ik weet gemiddeld wel wat mensen van mijn leeftijd en iets ouder verdienen en dat is echt niet heel ruim hoor. Dat ligt netto gezien allemaal erg rond het modale salaris van 1500 euro netto (2000 tot 2500 euro bruto)quote:Op maandag 24 september 2007 21:43 schreef TNA het volgende:
[..]
Wordt het al minder aanname i.c.m. met de bron waar je om vroeg?
[..]
Uitgaande van het minimumloon heb je het niet breed (en kom je idd maar net rond), maar slechts 4% van de werknemers verdient het minimum(jeugd)loon, waar ook nog eens veel jongeren tussenzitten, waarvan een deel nog thuiswoont (bron). In combinatie met mijn eerder geposte verhaal en de eerdere berichtgeving in de krant denk ik dus echt dat veel mensen slecht met hun geld omgaan.
quote:Op maandag 24 september 2007 21:45 schreef TNA het volgende:
[..]
De euro heeft helemaal niets veranderd, de inflatie is zoals alle jaren geweest. Toegegeven, de prijzen in de horeca stegen na de invoering sterker dan de inflatie, maar alle praatjes over dat de euro alles duurder heeft gemaakt zijn onzin. Ja, onzin.
Sinds de 2e wereldoorlog hebben we voor zover ik weet alleen maar inflatie gehad (over een lang tijdsbestek gezien dan he) of koop jij ook nog steeds voor 5 guldencent een ijsje?quote:Op maandag 24 september 2007 21:48 schreef DaantjeF het volgende:
[..]
Jij denkt dus dat de salarissen door blijven stijgen? Verrassend!
Ik zie de economie sterk achteruit gaan ( vooral in USA en Engeland, waar we financieel mee verbonden zijn door enorme beleggingen) werkeloosheid toenemen, meer mensen in financiële problemen komen en iedere week zijn er ontslagenen bij grote bedrijven in het nieuws. Philips gaat slecht, KLM verkocht, ABNAmro gaat lekker, ik verwacht binnenkort wat (negatief) nieuws omtrent Corus en KPN...alles wordt op dit moment duurder... Dus je voorspelt dat de vakkenvuller bij AH straks ook een ton per jaar gaat verdienen, ondanks al deze tekenen? M.a.w. de salarissen gaan gewoon door gigantisch te stijgen ( wat ze al nooit hebben gedaan)?
Mijn vader betaalde ook 65.000 gulden voor een groot huis 30 jaar geleden, met een salaris van 2500 gulden dat erg veel was in die tijd. Nu is datzelfde huis dus vandaag de dag op 350.000 euro geschat. En wat is datzelfde "goede" salaris nu waard? 3.500 euro? Zie je het verschil niet in stijging verhouding?
Wel eens gehoord van Deflatie? Want dat zit er dus aan te komen hier in Nederland.
Ik kan je verzekeren dat die ton waar jij het over hebt niet over 30 jaar een stuk minder is maar misschien wel twee keer zoveel.
Kennis van mij bv = volwassen kerel van 45 verdiend via een uitzendbureau nu al maanden rond de 1300 euro...quote:Op maandag 24 september 2007 21:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik weet gemiddeld wel wat mensen van mijn leeftijd en iets ouder verdienen en dat is echt niet heel ruim hoor. Dat ligt netto gezien allemaal erg rond het modale salaris van 1500 euro netto (2000 tot 2500 euro bruto)
en als je de lasten van tegenwoordig ziet dan staat dat gewoon niet meer in verhouding.
Ja, dat klopt ongeveer wel en het heeft niet alleen met leeftijd te maken, ook met scholing. Kort geleden nog over gesproken, Ik ken een vrouw van een jaar of 50, die ook 1.450 netto verdient zonder scholing, ze woont alleen op een huurflat en komt net aan rond. Als ik mijn vader mag geloven is dit inderdaad het modale salaris van "nu".quote:Op maandag 24 september 2007 21:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik weet gemiddeld wel wat mensen van mijn leeftijd en iets ouder verdienen en dat is echt niet heel ruim hoor. Dat ligt netto gezien allemaal erg rond het modale salaris van 1500 euro netto (2000 tot 2500 euro bruto)
en als je de lasten van tegenwoordig ziet dan staat dat gewoon niet meer in verhouding.
In principe is alles wel duurder geworden maar niet DOOR de euro. Alles is duurder geworden door allerlei belastingmaatregelen en privatiseringen en ontwrichte markten zoals de huizenmarkt. Kijk maar naar de idiote stijging van energiekosten bijvoorbeeld en nja je weet zelf ook wel wat huizne tegenwoordig kosten. Dát is wat het leven zo duur maakt. Als we nog guldens hadden gehad waren die kosten net zo goed keihard gestegen.quote:Op maandag 24 september 2007 21:52 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
![]()
Jij kunt niet rekenen en je hebt ook nog nooit boodschappen gedaan!
Een kind weet nog dat alles fucking duurder is geworden en jij beweerd ff van niet?
Pfffffffffff
Ik ontken niet dat dingen duur zijn en ik ben absoluut een voorstander van fatsoenlijke lonen en woningprijzen voor iedereen (ik stem links ook al voel ik mezelf 100% VVD'er in deze discussiequote:Op maandag 24 september 2007 21:49 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Hoeveel betaal jij aan boodschappen per maand?
En hoeveel ben je kwijt aan vaste lasten?
Hoeveel hou jij over en met hoeveel mensen moet je dit delen?
Ok goed ander verhaal ik ken bv mensen die dus 200 euro overhouden om van te leven, als die mensen
iets kapot hebben in huis wat moeten zij dan? Sparen kunnen ze niet.
(Nu kunnen mensen met een uitkering zowiezo al niet meer lenen!
Maar die anderen misschien nog net wel.)
De mensen van de 200 euro per maand hebben nog nauwelijks genoeg om van te eten, en het eten dat ze kunnen betalen is niet van goede kwaliteit.
Wat gaat dat de maatschappij kosten op den duur al die tzt ongezonde mensjes?
Nou?
Ik denk heel veel, maar goed de ziektekosten zijn er nu dan ook naar dat dit misschien tzt opgevangen kan worden.
Toevallig.
Diegenen die al tijdenlang krap zitten, gaan als ze kunnen lenen ook dat geld gebruiken voor eindelijk eens mooie en leuke dingen, lijkt me ook niet gek.
Toch geloof ik niet dat het merendeel in de problemen komt door schulden die ze opgebouwd hebben, maar echt omdat alles te duur is!
Inflatiecijfers in Nederland in procenten:quote:Op maandag 24 september 2007 21:52 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
![]()
Jij kunt niet rekenen en je hebt ook nog nooit boodschappen gedaan!
Een kind weet nog dat alles fucking duurder is geworden en jij beweerd ff van niet?
Pfffffffffff
Ik heb zelf ook alleen middelbare school diploma's en zit op 1600 bruto. Dat is 1275 euro netto. Ook niet echt een vetpot. Kan d'r prima van leven hoor, in mijn eentje maar ik moet met dit salaris echt niet aan kinderen ofzo beginnen, dan krijg ik geheid financiele problemen.quote:Op maandag 24 september 2007 21:55 schreef DaantjeF het volgende:
[..]
Ja, dat klopt ongeveer wel en het heeft niet alleen met leeftijd te maken, ook met scholing. Kort geleden nog over gesproken, Ik ken een vrouw van een jaar of 50, die ook 1.450 netto verdient zonder scholing, ze woont alleen op een huurflat en komt net aan rond. Als ik mijn vader mag geloven is dit inderdaad het modale salaris van "nu".
Vraagje tussendoor, woon jij op jezelfquote:Op maandag 24 september 2007 21:57 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat dingen duur zijn en ik ben absoluut een voorstander van fatsoenlijke lonen en woningprijzen voor iedereen (ik stem links ook al voel ik mezelf 100% VVD'er in deze discussie), maar als je kijkt naar het minimumloon (en vrijwel iedereen verdient meer) en de prijzen van goedkope woningen moet het echt te doen zijn om rond te komen. En ik geloof echt dat er mensen zijn die simpelweg pech hebben (die mogen wat mij betreft ook geholpen worden!), maar ik geloof evengoed dat er mensen zijn die het altijd beter willen hebben dan de buurman.
Wat betaal jij aan boodschappen?quote:
Stuur je dit ff naar een christenpartij in de regering aub?quote:Op maandag 24 september 2007 21:58 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook alleen middelbare school diploma's en zit op 1600 bruto. Dat is 1275 euro netto. Ook niet echt een vetpot. Kan d'r prima van leven hoor, in mijn eentje maar ik moet met dit salaris echt niet aan kinderen ofzo beginnen, dan krijg ik geheid financiele problemen.
Tja blijkbaar willen ze niet dat mensen ooit nog aan kinderen beginnen.quote:Op maandag 24 september 2007 22:06 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Stuur je dit ff naar een christenpartij in de regering aub?
krijgen we er met zijn allen zo wat extra geld bij!
Ze zijn dol op kids daar..nml
ivm vergrijzing enzo toch?![]()
quote:Op maandag 24 september 2007 21:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Vraagje tussendoor, woon jij op jezelf?
Ok, rustig aanquote:Op maandag 24 september 2007 22:04 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Wat betaal jij aan boodschappen?
Wat betaalde jij aan boodschappen in de guldentijd!
Kom op man met je inflatie verhaaltje wat koop je daar nu voor?
Ik doe al jaren boodschappen, ik zal toch gottedomme toch zelf wel ff weten waar mijn poen naartoe gaat of niet tan?
djezus man je leest alleen maar online fabeltjes..daar leeft men niet van!
Kijk om je heen, naar al je vriendjes en vriendinnetjes en je familie en je buurtjes en omtrekken..
De euro is omgewisselt, met als gevolg dat alles dubbel zo duur werd heeft niks met inflatie te maken!
En dan kun je nu zeggen ja maar dat was toen , al 5 jaar geleden!
Ja toen is er een inflatie geweest van 5 jaar....duhuh...
In een klap...duhuh..
Ik heb nog nooit bloemkolen in de winkel gezien voor 8 gulden het stuk, of komkommers voor 3 gulden per stuk, of appels voor 1,10 per stuk
kom op man!
Kijk om je heen ipv in die boeken
Of heb je geen vriendjes en vriendinnetjes enzo?![]()
Inderdaad, boodschappen doen is door de gestegen groente- en fruitprijzen ontzettend duur. Zoiets simpels als broccoli kost al snel 4 euro per kilo. Dat is toch echt wel veel geld. Ik eet nog voornamelijk groente uit blik/potjes om die reden.quote:Op maandag 24 september 2007 22:04 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Wat betaal jij aan boodschappen?
Wat betaalde jij aan boodschappen in de guldentijd!
Kom op man met je inflatie verhaaltje wat koop je daar nu voor?
Ik doe al jaren boodschappen, ik zal toch gottedomme toch zelf wel ff weten waar mijn poen naartoe gaat of niet tan?
djezus man je leest alleen maar online fabeltjes..daar leeft men niet van!
Kijk om je heen, naar al je vriendjes en vriendinnetjes en je familie en je buurtjes en omtrekken..
De euro is omgewisselt, met als gevolg dat alles dubbel zo duur werd heeft niks met inflatie te maken!
En dan kun je nu zeggen ja maar dat was toen , al 5 jaar geleden!
Ja toen is er een inflatie geweest van 5 jaar....duhuh...
In een klap...duhuh..
Ik heb nog nooit bloemkolen in de winkel gezien voor 8 gulden het stuk, of komkommers voor 3 gulden per stuk, of appels voor 1,10 per stuk
kom op man!
Kijk om je heen ipv in die boeken
Of heb je geen vriendjes en vriendinnetjes enzo?![]()
Dit is toch een treurige ontwikkeling?quote:Op maandag 24 september 2007 21:58 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook alleen middelbare school diploma's en zit op 1600 bruto. Dat is 1275 euro netto. Ook niet echt een vetpot. Kan d'r prima van leven hoor, in mijn eentje maar ik moet met dit salaris echt niet aan kinderen ofzo beginnen, dan krijg ik geheid financiele problemen.
Het kinderenverhaal is natuurlijk zorgwekkend. De mobiliteitskwestie ook. Openbaar vervoer is geen echte oplossing, omdat dit ook flink wat geld kost. Gelukkig heb ik m'n werk vlakbij en kan ik dat op de fiets doen, net als boodschappen e.d. Qua vaste lasten van de auto maakt dat helaas niet uit.quote:Op maandag 24 september 2007 22:09 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Tja blijkbaar willen ze niet dat mensen ooit nog aan kinderen beginnen.
En let maar op, straks als die kmheffing ingevoerd wordt dan krijgen we dit soort berichten nog vaker.
Dan houdt het voor de werkende mens helemaal op ben ik bang.
Heb al berekend dat ik met mijn schamele 10.000km per jaar al dik 2x zoveel mag gaan betalen straks.Dat is 100 euro per maand méér.
Het speelt ook mee dat ik niet perse kinderen wil maar het is natuurlijk wel een afweging die je moet maken. Als je graag kinderen wilt kan dat natuurlijk wel maar of je dan zo'n kind nog een fatsoenlijke jeugd kunt bieden?quote:Op maandag 24 september 2007 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ja, voor kinderen heb je sowieso een jaar of 20 de verantwoording. Niemand van ons weet nu wat onze financiele situatie over 20 jaar is. Nu al nadenken of je het rijbewijs van je kinderen kan financieren (wat sowieso niet gaat gebeuren. Dat financieren ze maar lekker zelf) is nogal far fetched.
De overweging die Metro maakt begrijp ik wel....
Aan de andere kant. Er zijn kinderen geboren in beroerdere tijden... en die kwamen ook groot.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |