abonnement Unibet Coolblue
pi_56177784
quote:
Op zondag 20 januari 2008 13:26 schreef NaughtyMe het volgende:
Hoi!
Mag ik meedoen?
Heb net twee patronen besteld en de stof en hoop over drie dagen los te kunnen!
Bestellen jullie wel eens dingen online of gaan jullie naar winkels/markten?
Ik ga altijd naar de Noordermarkt in Amsterdam. Online bestellen lijkt mij niets eigenlijk, ik wil stof graag voelen
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_56179340
quote:
Op zondag 20 januari 2008 14:35 schreef Lotjeb het volgende:

[..]

Ik ga altijd naar de Noordermarkt in Amsterdam. Online bestellen lijkt mij niets eigenlijk, ik wil stof graag voelen
Same here Ook naar de Albert Cuyp (daar zijn ook een paar goede winkels) of de markt dinsdag op Tussenmeer, daar staan altijd twee kramen; één met luxere stoffen en een opkoper waar ik pas weer een mooi gelukje had 13 meter stof voor 13 euro Ik koop dan maar meteen groot in!

Vandaag begonnen aan een gilet van heel mooie zilvergrijze katoen, gekocht bij Capiscum, een interieurstoffenzaak.

Ik sta wel bijna op het punt om online iets te kopen in Amerika; de $ staat zó geweldig laag dat ik er hard over nadenk om quiltstof (dunne katoen dus) te kopen voor een paar blouses.

Deze dus, of met een andere achtergrondkleur. Omdat ik heel veel effen dingen heb, fleurt zoiets 't wel leuk op.
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  zondag 20 januari 2008 @ 17:50:31 #253
331 Merel
Be here now.
pi_56182520
quote:
Ik zou niet bestellen bij een winkel met zulke voorwaarden:

Dames de kosten voor het versturen van de materialen kunt u op twee verschillende manieren doen.
nr.1
Het gaat op gewicht en zolang het in een envelop en door een brievenbus gaat.
Zijn de kosten goedkoper.
Maar dan kan het gebeuren dat het zoek raakt.
Zijn wij daar niet aansprakelijk voor.
Nr.2
Dat gaat als pakket en dat is van 0 t/m 10 kilo
De kosten daarvan zijn 7,00 euro.
zo is het voor 80 % te traceren waar het pakket naar toe gaat.
al hoewel het kan gebeuren dat het zoek raakt.
zijn wij daar niet aansprakelijk voor

Het kopen van onze goederen zijn geheel op eigen verantwoording.
Als u het niet eens bent met onze overeenkomsten.
moet u ook niet bij ons bestellen.

"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zondag 20 januari 2008 @ 18:35:46 #254
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_56183450
Als de voorwaarden al zo slecht geschreven zijn, kan de rest van de service ook niet veel soeps zijn.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_56186614
quote:
Op zondag 20 januari 2008 17:50 schreef Merel het volgende:

[..]

Ik zou niet bestellen bij een winkel met zulke voorwaarden:

Dames de kosten voor het versturen van de materialen kunt u op twee verschillende manieren doen.
nr.1
Het gaat op gewicht en zolang het in een envelop en door een brievenbus gaat.
Zijn de kosten goedkoper.
Maar dan kan het gebeuren dat het zoek raakt.
Zijn wij daar niet aansprakelijk voor.
Nr.2
Dat gaat als pakket en dat is van 0 t/m 10 kilo
De kosten daarvan zijn 7,00 euro.
zo is het voor 80 % te traceren waar het pakket naar toe gaat.
al hoewel het kan gebeuren dat het zoek raakt.
zijn wij daar niet aansprakelijk voor

Het kopen van onze goederen zijn geheel op eigen verantwoording.
Als u het niet eens bent met onze overeenkomsten.
moet u ook niet bij ons bestellen.
ik zeg toch ook niet dat je online moet bestellen, je kan ook gewoon even naar de winkel gaan, ze hebben heeeeel veel mooie kantjes en lingeriestofjes enzo.
  zondag 20 januari 2008 @ 21:02:01 #256
331 Merel
Be here now.
pi_56187188
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:38 schreef truttebosje het volgende:

ik zeg toch ook niet dat je online moet bestellen, je kan ook gewoon even naar de winkel gaan, ze hebben heeeeel veel mooie kantjes en lingeriestofjes enzo.
Ik val je er ook niet op aan Ik stond gewoon een beetje verbaasd over die gekke voorwaarden!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_56187990
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:02 schreef Merel het volgende:

[..]

Ik val je er ook niet op aan Ik stond gewoon een beetje verbaasd over die gekke voorwaarden!
ik voelde me ook niet echt aangevallen ofzo hoor.
ik vind het ook vreemde voorwaarden.
maar ik zou ook niet snel stof via internet bestellen, want in het echt voelt en ziet het er veel anders uit als op zo`n plaatje.
pi_56198739
Ik heb patronen besteld bij www.naaipatronen.nl en de stof bij www.stoffenkraam.nl

Ik probeer het, kan moeilijk de deur uit, anders ging ik hier in de buurt altijd naar de markt of naar Jan Sikkes, maar die is best wel duur. Bij de stoffenkraam betaal je gemiddeld 2.50 per meter. Da's leuk naaien!!

Tot nu toe nog geen klachten over bovenstaande bedrijven gehoord trouwens.

Morgenavond de naaimachine bij mijn moeder weghalen en hoop dat woensdag de stof er is, patronen haal ik op hier uit de buurt. Zaterdagavond een etentje. Zit de hele week nog thuis dus tijd zat!
Maybe there's some truth to the illusion....
pi_56202051
bij www.naaipatronen.nl hebben ze echt een supergoede service ja.


en wat denken jullie van de carnavalspakken die ik al klaar heb...nog 3 te gaan

mn zoon is een flamingo






en mn andere zoontje is een mummie, ik moet nog wel effe schmink halen zodat ik zn gezicht groen kan maken en evt enge lippen kan maken.




pi_56203014
Chipszak: lekker vrolijk rokje

die carnavalspakken zijn gaaaf!!! Ben benieuwd naar de andere 3.

Ik schiet ook op met de pakken, shrek is zo goed als af (lekker makkelijk ook) Alicia heeft eindelijk net voor het weekend besloten als vlinder/bloemenelfje te gaan, dus daar gaan we van de week mee aan de gang.

Heb van alicia vrijdag een paspop van ductape zoals hij hier ergens voorbij kwam gemaakt, de vorige (romper + mallot opgevuld tot haar maten) kon echt niet meer, klopte van geen kanten meer, dus tijd voor een nieuwe.

Wat betreft stof halen en patronen, ik ga vrijwel wekelijks naar de markt, kom ik online iets leuks tegen bestel ik dat ook vaak gewoon nog even mee. Patronen vaak ook bij naaipatronen.nl of patronenwinkel.nl
pi_56204538
quote:
Op maandag 7 januari 2008 09:03 schreef lady-wrb het volgende:
ik denk zelf tussen biaisband stikken, want dan zit het vast. als je ze aan band wil rijgen, denk ik dat de boel zal gaan schuiven.
ik heb zelf biaisband gebruikt als afwerking en strikband voor schortjes en voor zover ik weet werkt dat prima.
Ik heb het uiteindelijk inderdaad tussen biaisband gestikt. Er zit nog maar een vlaggetje aan de slinger, maar het ziet er al wel erg leuk uit! Ik heb mijn stoffenvoorraad uitgezocht om te kijken wat ik toch niet meer zou gebruiken voor andere dingen. Het valt alleen tegen hoeveel vlaggetjes je kan maken uit een stuk stof van 1 bij 1.5m! Nou ja, dan maar veel slingers he! Goede reden om veel feestjes te vieren!
  maandag 21 januari 2008 @ 18:38:03 #262
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_56204731
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:52 schreef NaughtyMe het volgende:
Ik heb patronen besteld bij www.naaipatronen.nl en de stof bij www.stoffenkraam.nl

Ik probeer het, kan moeilijk de deur uit, anders ging ik hier in de buurt altijd naar de markt of naar Jan Sikkes, maar die is best wel duur. Bij de stoffenkraam betaal je gemiddeld 2.50 per meter. Da's leuk naaien!!

Tot nu toe nog geen klachten over bovenstaande bedrijven gehoord trouwens.

Morgenavond de naaimachine bij mijn moeder weghalen en hoop dat woensdag de stof er is, patronen haal ik op hier uit de buurt. Zaterdagavond een etentje. Zit de hele week nog thuis dus tijd zat!
ik heb ook besteld bij stoffenkraam.nl en mijn patroon heb ik al gekregen, maar de stof hebben ze nog steeds niet verstuurd en ze hebben ook nog niet op mijn mail gereageerd ik heb die stof nodig voor mijn carnavalsjurk
pi_56206370
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:38 schreef scrub_nurse het volgende:

[..]

ik heb ook besteld bij stoffenkraam.nl en mijn patroon heb ik al gekregen, maar de stof hebben ze nog steeds niet verstuurd en ze hebben ook nog niet op mijn mail gereageerd ik heb die stof nodig voor mijn carnavalsjurk
Shit, dat is balen zeg!
Misschien dat je even kunt bellen?
Hoelang is het geleden dat je besteld hebt?
Maybe there's some truth to the illusion....
pi_56206397
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:32 schreef truttebosje het volgende:
bij www.naaipatronen.nl hebben ze echt een supergoede service ja.


en wat denken jullie van de carnavalspakken die ik al klaar heb...nog 3 te gaan

mn zoon is een flamingo
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

en mn andere zoontje is een mummie, ik moet nog wel effe schmink halen zodat ik zn gezicht groen kan maken en evt enge lippen kan maken.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wauw! Dat ziet er echt goed uit!
Jij hebt zeker al heel wat ervaring!
Maybe there's some truth to the illusion....
  maandag 21 januari 2008 @ 19:49:25 #265
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_56206417
de 13e
pi_56206457
Ai....Bellen!!!
Je hebt toch bevestiging van bestelling gekregen via de mail??
Maybe there's some truth to the illusion....
  maandag 21 januari 2008 @ 20:00:48 #267
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_56206713
geweldig dat flamingopak
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_56207154
stond het op de factuur van je patroon niet iets vermeld ? Bij mij staat er regelmatig commentaar bij, bv als de gewenste stof niet meer op voorraad is, wanneer verwacht wordt dat er nageleverd wordt of dat het geheel niet meer geleverd kan worden (als je trouwens vooraf bij je bestelling aangeeft dat je als stof niet geleverd kan worden om wat voor reden ook dat je eerst een mailtje wilt voor dat ze het overige wel sturen doen ze dat ook graag, dan ben je er op voorbereid en kan je evt nog iets anders meebestellen)
pi_56216926
quote:
Op maandag 21 januari 2008 17:17 schreef knorretje het volgende:
Chipszak: lekker vrolijk rokje

die carnavalspakken zijn gaaaf!!! Ben benieuwd naar de andere 3.

Ik schiet ook op met de pakken, shrek is zo goed als af (lekker makkelijk ook) Alicia heeft eindelijk net voor het weekend besloten als vlinder/bloemenelfje te gaan, dus daar gaan we van de week mee aan de gang.
ik ben benieuwd (vooral naar shrek)
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:48 schreef NaughtyMe het volgende:

[..]

Wauw! Dat ziet er echt goed uit!
Jij hebt zeker al heel wat ervaring!
ik naai al heel wat jaartjes, maar ik heb het mezelf aangeleerd, gewoon gekeken naar de beschrijving en maar wat aangeklooid.
paar jaar terug heb ik wel een cursus patroontekenen gevolgd (die ik helaas door mn verhuizing nooit afgemaakt heb) maar daar heb ik wel wat handigheidjes qua naaien geleerd.
en ik heb nog 3 cursussen en een opleiding lingerie maken en op maat ontwerpen gedaan.
maar om heel eerlijk te zijn was de flamingo best wel makkelijk het was gewoon een recht voorpand, een recht achterpand, en de vleugels zijn gewoon een soort mouwen maar dan met een afgeronde onderkant, klitteband ertussen boa`s erop naaien en klaar.
de kop was mss iets moeilijker maar ook goed te doen, en de bek is van rubberfoam aan elkaar genaaid.

de mummie heb ik zelf maar wat in elkaar gezet verbandje erover en klaar.
pi_56217079
Voor jou mag het dan een eitje zijn zo'n flamingo, ik vind 'm echt geweldig
pi_56217938
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 09:18 schreef truttebosje het volgende:

[..]

ik ben benieuwd (vooral naar shrek)
als zoonlief vanmiddag zin heb om hem aan te trekken zal ik foto maken (verwacht er niet teveel van hoor, gezien je eigen pakken is dit echt een bijgeraapt zooitje Shirtje in tig maten te groot uit de bladen gehaald(immers de jas moet eronder passen), een of ander wikkelvestje voor meisje (bij gebrek aan jongenspatronen) verbouwd tot slordig hesje, en een capuchon/bivakmuts met oren, maillot er nog onder en klaar)

edit: en handschoenen (nou ja iets wat er op lijkt, het heb vingers )
pi_56221277
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 09:27 schreef Stiemie het volgende:
Voor jou mag het dan een eitje zijn zo'n flamingo, ik vind 'm echt geweldig
Me 2!!
Maybe there's some truth to the illusion....
  dinsdag 22 januari 2008 @ 13:22:41 #273
331 Merel
Be here now.
pi_56222442
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 10:14 schreef knorretje het volgende:
Shirtje in tig maten te groot uit de bladen gehaald(immers de jas moet eronder passen)
Wat slim! Want het is inderdaad altijd zo zonde om kinderen te zien die zich prachtig verkleed hebben maar dan van pa of moe wel hun jas erover aan moeten trekken zodat je niks meer zit van die leuke verkleedkleren.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_56225998
Oef dat valt tegen zeg. Mijn schoonouders hebben m'n naaimachine weggebracht voor een onderhoudsbeurt en nu heb ik een prijsopgave gekregen van 95 euro! Er is niks kapot, maar alleen voor onderhoud en een paar kleine vervanginkjes zoals veertjes enzo. Vind het wel erg veel geld.

Vooral ook omdat ik dan 95 euro betaal maar nog steeds niet echt een idee heb wat ik allemaal met de machine kan omdat de handleiding ontbreekt... Het is overigens wel een goede naaimachine, maar wel een vrij basic exemplaar dus stretch erop naaien is niet echt aan te raden bijvoorbeeld.

Hij wil er trouwens 50 euro voor geven als ik 'm inruil. Dan kost een nieuwe me nog 230 euro. Pff zijn alle redelijk goede machine's zo duur?
pi_56226820
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:20 schreef Stiemie het volgende:
Oef dat valt tegen zeg. Mijn schoonouders hebben m'n naaimachine weggebracht voor een onderhoudsbeurt en nu heb ik een prijsopgave gekregen van 95 euro! Er is niks kapot, maar alleen voor onderhoud en een paar kleine vervanginkjes zoals veertjes enzo. Vind het wel erg veel geld.

Vooral ook omdat ik dan 95 euro betaal maar nog steeds niet echt een idee heb wat ik allemaal met de machine kan omdat de handleiding ontbreekt... Het is overigens wel een goede naaimachine, maar wel een vrij basic exemplaar dus stretch erop naaien is niet echt aan te raden bijvoorbeeld.

Hij wil er trouwens 50 euro voor geven als ik 'm inruil. Dan kost een nieuwe me nog 230 euro. Pff zijn alle redelijk goede machine's zo duur?
De wat bekendere merken machine kosten inderdaad even iets, maar dan heb je ook wat!!
Kun je niet van internet een handleiding halen? Misschien dat de winkel waar de machine nu in onderhoud is iets voor je kan betekenen? Bel of mail desnoods met de fabrikant!

Ik heb net mijn stof van de stoffenkraam gekregen, vanavond komt de naaimachine, ik kan morgen los!! Yiehoe!!!!!
Maybe there's some truth to the illusion....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')