Ik bedoelde over het algemeen... mierenN**kerquote:Op dinsdag 25 september 2007 22:06 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Op een vakantie door een land reizen en dan tot de conclusie komen dat er 2 soorten mensen wonen![]()
Nooit een probleem gehad met Poolse collega's een kroeg in te komen hier in Dublin, dus geen idee waar je het over hebt.quote:Op zondag 23 september 2007 19:41 schreef vbmot het volgende:
Die lui zijn overal ongewenst. In Dublin stonden we ze regelmatig uit te lachen als ze weer eens een kroeg niet inkwamen omdat ze uit Polen kwamen (niet officieel natuurlijk maar het was wel duidelijk).
Ik ben Poolse Nederlander (of Nederlandse Pool?) die al 18 jaar in Nederland woont en ik moet zeggen dat Sebastian volledig gelijk heeft. Polen is een erg verdeeld land. Aan de ene kant heb je de jonge generatie, de intelligentsia, de kunstenaars en de hoger opgeleide zakenmensen die zich volledig richten op Europa, modern en tolerant zijn. Zij doen hun best om talen te leren en lachen bv. om het Teletubbieverhaal van Kaczynski. Je zal ze niet zien in je lokale kroeg, aangezien zij of slim genoeg zijn om een goed loon in Polen te verdienen of als informaticus, ingenieur of professor in het buitenland werken (ook Nederland).quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:43 schreef Sebastian_Rooks het volgende:
Ben juist op vakantie door polen gekomen. Het viel me op dat er 2 soorten mensen wonen: het soort dat alleen werkt om geld voor bier te kopen, agressief is en redelijk dom. En het soort dat juist intelligent, erg vriendelijk en gastvrij is. De laatste groep konden ook niet opschieten met de eerste groep. We hebben ons erg goed vermaakt met de "aardige" polen, veel interessante gesprekken gehad. Ze bleken niet alleen super gastvrij, maar ook heel geintresseerd en wilden echt wat maken van hun leven.
Niet alles over een kam scheren dus. Maar er zitten idd veel agressievelingen tussen
![]()
(en ook leuke poolse serveersters!!Sara
![]()
)
Hulde aan deze realistische postquote:Op woensdag 26 september 2007 12:32 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Ik ben Poolse Nederlander (of Nederlandse Pool?) die al 18 jaar in Nederland woont en ik moet zeggen dat Sebastian volledig gelijk heeft. Polen is een erg verdeeld land. Aan de ene kant heb je de jonge generatie, de intelligentsia, de kunstenaars en de hoger opgeleide zakenmensen die zich volledig richten op Europa, modern en tolerant zijn. Zij doen hun best om talen te leren en lachen bv. om het Teletubbieverhaal van Kaczynski. Je zal ze niet zien in je lokale kroeg, aangezien zij of slim genoeg zijn om een goed loon in Polen te verdienen of als informaticus, ingenieur of professor in het buitenland werken (ook Nederland).
Aan de andere kant heb je een nationalistische, laag-opgeleide en conservatieve onderklasse, veelal zonen van boeren en fabrieksarbeiders. Mislukt in eigen land door hun criminele verleden of alcoholisme komen zij naar het buitenland om daar voor een hongerloontje te werken. Dit is geen grote groep, maar wel eentje die bijna dagelijks problemen veroorzaakt en zo regelmatig in het nieuws komt. Dit is ook de groep waardoor de gemiddelde Nederlander de indruk krijgt dat heel Polen zo is. Ik ben er zelf ook voorstander van om deze groep harder aan te pakken of terug te sturen.
Maar ik erger mij mateloos aan uitspraken als "kutpolen" van mensen die het land nooit bezocht hebben of slechts een paar Poolse tokkies kennen. Vergeet niet hoeveel Polen voor de Nederlandse vrijheid zijn gestorven (ik woon zelf in de buurt van Oosterbeek). De Poolse economie groeit enorm hard, net als de lonen, en persoonlijk denk ik dat binnen 1-2 generaties deze problemen tot het verleden behoren. Bezoek eens voor de lol Stettin, 8,5 uur met de trein van Amsterdam, met prachtige winkelcentra, oude kastelen, mooie cultuur en lekkere meiden. Loop eens een jazzcafe binnen en praat met de nieuwe tolerante generatie, misschien dat dit velen hier de ogen zal openen.
Eigenlijk ijdele hoop, de meeste fokkers haken al af bij reacties die meer dan 5 woorden bevatten
Ok, goed, bouwvakkers zijn over het algemeen lager opgeleid en zullen vaker onder de luidruchtige categorie vallen, maar naar mijn mening net zo snel met Nederlanders als iedere andere nationaliteit. Als ik het zo hoor is het grote probleem in Nederland de taalbarrière, waardoor alleen de lager opgeleide Polen (die dus simpel werk doen) naar Nederland komen. In Ierland is dat probleem kleiner, omdat veel hoger opgeleide Polen ook Engels spreken en hier zo aan de slag kunnen.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:36 schreef tonja het volgende:
Ik ben laatst in aanraking gekomen met 6 poolse bouwvakkers. De woning beneden mij staat leeg en de aannemer had er 6 polen in gestald.
Vanaf de eerste 5 minuten dat ze er waren zorgden ze al voor overlast met hun echt belachelijk keiharde muziek.
Politie gebeld en die avond was het stil. De volgende dag begon het weer overnieuw. Weer politie gebeld maar die zijn toen niet gekomen.
Ik heb wraak genomen door 's nachts tussen 3 en 6 met meubels te lopen stuiteren. Zij moesten de volgende dag weer om een uur of 7 opstaan. Dat ging blijkbaar niet zo lekker na een nacht naar gesmijt met meubels te moeten luisteren.
Daarna geen last meer gehad. Inmiddels zijn ze vertrokken.
quote:Op donderdag 27 september 2007 17:34 schreef LordofWar86 het volgende:
Polen moeten nog veel leren als buitenlander-zijnde... Een echte buitenlander had je neergestoken.
Kurwa mac is godverdomme, Kurwa betekent meer iets van kut inderdaad. Hoer is gjiffka (zo spreek je het uit ongeveer).quote:Op zondag 23 september 2007 16:49 schreef unkki het volgende:
[..]
Kurwa betekend wel degelijk hoer, heb het zelf gevraagd aan zo'n Pool!![]()
Precies wat jij zegt, wij hebben inderdaad de agressieve polen en de leuke polen op het werk. Ik zou graag eens naar polen willen gaan, maar moet dan eerst maar eens een paar jaartjes langer meedraaienquote:Op woensdag 26 september 2007 12:32 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Ik ben Poolse Nederlander (of Nederlandse Pool?) die al 18 jaar in Nederland woont en ik moet zeggen dat Sebastian volledig gelijk heeft. Polen is een erg verdeeld land. Aan de ene kant heb je de jonge generatie, de intelligentsia, de kunstenaars en de hoger opgeleide zakenmensen die zich volledig richten op Europa, modern en tolerant zijn. Zij doen hun best om talen te leren en lachen bv. om het Teletubbieverhaal van Kaczynski. Je zal ze niet zien in je lokale kroeg, aangezien zij of slim genoeg zijn om een goed loon in Polen te verdienen of als informaticus, ingenieur of professor in het buitenland werken (ook Nederland).
Aan de andere kant heb je een nationalistische, laag-opgeleide en conservatieve onderklasse, veelal zonen van boeren en fabrieksarbeiders. Mislukt in eigen land door hun criminele verleden of alcoholisme komen zij naar het buitenland om daar voor een hongerloontje te werken. Dit is geen grote groep, maar wel eentje die bijna dagelijks problemen veroorzaakt en zo regelmatig in het nieuws komt. Dit is ook de groep waardoor de gemiddelde Nederlander de indruk krijgt dat heel Polen zo is. Ik ben er zelf ook voorstander van om deze groep harder aan te pakken of terug te sturen.
Maar ik erger mij mateloos aan uitspraken als "kutpolen" van mensen die het land nooit bezocht hebben of slechts een paar Poolse tokkies kennen. Vergeet niet hoeveel Polen voor de Nederlandse vrijheid zijn gestorven (ik woon zelf in de buurt van Oosterbeek). De Poolse economie groeit enorm hard, net als de lonen, en persoonlijk denk ik dat binnen 1-2 generaties deze problemen tot het verleden behoren. Bezoek eens voor de lol Stettin, 8,5 uur met de trein van Amsterdam, met prachtige winkelcentra, oude kastelen, mooie cultuur en lekkere meiden. Loop eens een jazzcafe binnen en praat met de nieuwe tolerante generatie, misschien dat dit velen hier de ogen zal openen.
Eigenlijk ijdele hoop, de meeste fokkers haken al af bij reacties die meer dan 5 woorden bevatten
quote:
quote:Op donderdag 27 september 2007 19:05 schreef ilona-scuderia het volgende:
In de Aldi & Lidl stikt het ook al van de Polen, onbegrijpelijk dat ze die grenzen destijds hebben geopend, Nederland gaat naar de klote door dat criminele kutvolk uit het Oostblok...
Ze pikken juist het werk van onze metselaars, timmermannen en loodgieters inquote:Op donderdag 27 september 2007 19:08 schreef dubidub het volgende:
[..]! Het land wordt eerder door ze gebouwd hoor, dit terzijde. Of ga je zelf de bouw in om het tekort aan metselaars, timmermannen en loodgieters op te vullen?
Ehm, d'r is een tekort, alleen in die bron staat ook dat ze het minder nauw nemen met de wetgeving dan Nederlandse bouwvakkers. Maargoed, ze pikken dus niet het werk in van 'onze' metselaars, timmermannen en loodgieters. En dat tekort is er al een paar jaar.quote:Op donderdag 27 september 2007 19:09 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Ze pikken juist het werk van onze metselaars, timmermannen en loodgieters in
En sinds wanneer is er een tekort dan?
Neem jij als timmerbedrijf een Nederlander aan als je ook een goedkope pool kunt krijgen?quote:Op donderdag 27 september 2007 19:08 schreef dubidub het volgende:! Het land wordt eerder door ze gebouwd hoor, dit terzijde. Of ga je zelf de bouw in om het tekort aan metselaars, timmermannen en loodgieters op te vullen?
Daarnaast, kijk ook ff hier. Voorschrijvers, aannemers, installateurs en afbouwers zien tekort aan vakkrachten, naast een gebrekkig vakmanschap, als het grootste gevaar voor de bouw. Afbouwers en installateurs plaatsen de komst van Polen op 2. Als ze die polen goed trainen, kunnen ze zó goed van pas komen.quote:Op donderdag 27 september 2007 19:09 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Ze pikken juist het werk van onze metselaars, timmermannen en loodgieters in
En sinds wanneer is er een tekort dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |