Fijn dat het weer beter gaat met Julius, Renzell. Pak van je hart zeker? Echt naar als ze zo ziek zijn. Succes met hem weer aan het eten krijgen
![]()
courgettesoep klinkt heerlijk!
(wij hadden hier vanmiddag pompoenensoep maar de kinderen vinden het maar niets, zo'n gepureerde soep...)
Even een update over Noa. Is alweer héél lang geleden!
Noa is echt een grote meid aan het worden. Ze is gisteren voor het eerst naar de tandarts geweest en toen was ze eigenlijk toch wel een heel klein meiske ineens ... ze durfde niet op de stoel en ging huilen. Uiteindelijk met veel moeite is het de tandarts gelukt om in haar mondje te kijken, maar alleen om haar tandjes te tellen. 16 in totaal, ze loopt íets achter maar dat is niet erg.
Verder begint ze echt volzinnen te maken en dat klinkt vaak heel grappig. Ook gebruikt ze wat minder 'normale' woorden zoals 'verschrikkelijk' en 'dat is niet de bedoeling!'. Klinkt érg schattig! Ze wordt echt een wijsneusje en kan mij ook vaak op dingen wijzen als ik wat vergeet. 'Dat ben je vergeten!' zegt ze dan...
Zindelijk is ze nu eigenlijk wel helemaal, behalve 's nachts. Maar ook 's middags is ze bijna altijd droog in bed, en steeds vaker poept ze ook op het potje. Zelfs als ze haar luier aan heeft, bijvoorbeeld in de auto, gaat ze gewoon naar de wc als ze nodig moet. De luier is eigenlijk meer voor 'het geval dat...' en dat is handig!
Ze is pasgeleden weer voor het eerst naar de peuterspeelzaal geweest en dat vond ze weer heerlijk.
Verder houdt ze van:
- met de duplo grote torens en huisjes bouwen
- ketting maken van kralen/knopen
- knutselen, dingen maken, knippen en plakken
- met Julia spelen en haar knuffelen en kusjes geven
- vervelen en zeuren
![]()
- knuffelen met mama en papa
- op schoot zitten achter de computer
- computerspelletjes kijken als Emily (buurmeisje van half jaar ouder) die speelt
- tv kijken, vooral met olifantjes (een bepaalde reclame met olifantjes vindt ze helemaal te gek) 'Ik vind díe leuk!'
- fietsen bij de peuterspeelzaal
- kleien op de psz en natuurlijk de meeste andere dingen die ze daar doen
- samen zingen en dansen
- lekker stoeien
Ze slaapt de laatste tijd weer heel goed, dus dat is echt héél fijn!! Een heerlijke meid is het.
En alweer bijna 3....
![]()
wat gaat het superhard....