Terecht, je had m ook geopendquote:Op zaterdag 22 september 2007 21:17 schreef Icaä het volgende:
Ik gooide 'm dicht.
[Beginners] Mooie foto's en hoe ze nog mooier kunnen
Dank je voor je complimenten!quote:Op zaterdag 22 september 2007 21:20 schreef Ynske het volgende:
#2 t manneke heeft wat vlekken in zijn gezicht,dat is jammer
Ik zie wat je bedoelt. Ik vind het wel een verbetering, maar de zee is nu ms toch een tikkie te blauw, waardoor het nepper lijkt. En het 'verdwijnen' van de oogjes komt omdat het contrast de middentonen wegdrukt. MS ben je zowel met contrast als met verzadiging ietsje uitgeschoten. Maatvoering is bij fotobewerking een kwestie van heel veel oefenen. Ik werk nu bijna twee jaar vrij intensief met PS, maar leer nog regelmatig bij of schrik nog wel eens als ik het resultaat van mijn bewerking op een ander scherm zie. Bovendien zijn er geen absolute waarheden. Wat voor de ene foto goed uitpakt, kan bij de ander vreselijk zijn. En dan heb ik 'smaak' nog niet genoemd. MAW: je bent op de goede weg, maar het is een lange weg.quote:Op zaterdag 22 september 2007 21:20 schreef Igraine het volgende:
Nou ja, ik heb al jullie tips even uitgeprobeerd en nu is het van dit
[afbeelding]
Dit geworden
[afbeelding]
Ik weet niet, hij is wel zonniger wat ik wel mooi vind, maar hij lijkt ook 'nepper'. En haar oogjes zijn nu zo donker geworden.
Ja, dat ligt aan de kleurtemperatuur. Die is dan iets te warm, wat zich uit in rodere tinten als je de verzadiging opvoert. Je kunt dit oplossen door saturatie te differentiëren naar kleur. Als je bijvoorbeeld de totale veradiging met 20% verhoogd hebt, breng je die van rode tinten weer naar -10 (zit een pull down menuutje bovenin het kleurtoon- en verzadigingsscherpje in PS). Het verschil mag niet te groot zijn, dat ziet er onnatuurlijk uit.quote:Op zaterdag 22 september 2007 21:23 schreef Icaä het volgende:
Ben het met je eens Igraine. Dat couperose-achtige huidje ná bewerking ken ik trouwens; dat gebeurt mij dus ook. Terwijl ik het liever wat meer paintbrushachtig glad wil hebben. Snapt iemand me nog?
kijkquote:Op zaterdag 22 september 2007 21:24 schreef Icaä het volgende:
[..]
Dank je voor je complimenten!
Jorden had net de eerste voetbalhelft er op zitten, vandaar die vlekken
Deze 'men' vindt m goed gelukt. Mooi scherp over de hele lengte, lekker Mediterraan blauwtintje. Originele compositie ook. Dit soort foto's vertekent altijd, omdat je van onder naar boven fotografeert. Dankzij het schuine in de compositie en dankzij het ontbreken van verdere referentie punten voorkom je dat dat gaat storen. grappig genoeg stoort het bij een exact symmetrische foto ook nietquote:Op zaterdag 22 september 2007 21:33 schreef mien-moeke het volgende:
tvp
[afbeelding]
En? Wat vind men hier van mijn obelisk?
(Gemaakt bij de Tempel van Karnak, Luxor, Egypte)
quote:Op zaterdag 22 september 2007 21:33 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ja, dat ligt aan de kleurtemperatuur. Die is dan iets te warm, wat zich uit in rodere tinten als je de verzadiging opvoert. Je kunt dit oplossen door saturatie te differentiëren naar kleur. Als je bijvoorbeeld de totale veradiging met 20% verhoogd hebt, breng je die van rode tinten weer naar -10 (zit een pull down menuutje bovenin het kleurtoon- en verzadigingsscherpje in PS). Het verschil mag niet te groot zijn, dat ziet er onnatuurlijk uit.
persoonlijk vind ik het origineel beter. De lucht is onnatuurlijk donkerblauw. Maar dat is slechts mijn mening.quote:Op zaterdag 22 september 2007 21:33 schreef mien-moeke het volgende:
tvp
[afbeelding]
En? Wat vind men hier van mijn obelisk?
(Gemaakt bij de Tempel van Karnak, Luxor, Egypte)
Oh ja, en het origineel:
[[url=http://xs119.xs.to/xs119/07386/100_3164.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Een mening geven mag altijd.quote:Op zaterdag 22 september 2007 21:45 schreef Asmodean het volgende:
[..]
persoonlijk vind ik het origineel beter. De lucht is onnatuurlijk donkerblauw. Maar dat is slechts mijn mening.
alle is veelquote:Op zaterdag 22 september 2007 21:49 schreef Igraine het volgende:
Ja hij is zo wel mooi Ynske, maar ik vind hem wel iets te 'roze'. Maar joh, ik ga gewoon aan alle schuifjes zitten in PS en kijken wat er gebeurt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |