abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53400504
quote:
Op zondag 23 september 2007 10:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Sowieso snap ik het gezeur over peak-oil niet... Tot nog toe neemt de olieproductie namelijk continu toe! "Kyoto" verlangt een afname van CO2-uitstoot. Zolang de olieproductie toeneemt, neemt de CO2-uitstoot zeker toe! De simpelste manier om Kyoto te halen zou dan ook zijn de productie van fossiele brandstof te verlagen
Dat is inderdaad het grote voordeel dat als we over de top heen zijn dat we in ieder geval geen goedkope olie meer zullen verbranden.

De productie van fossiele brandstoffen verlagen hoe durf je dat in je mond te nemen een aantasting van de vrij markt.
  zondag 23 september 2007 @ 11:17:12 #52
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_53400693
quote:
Op zondag 23 september 2007 10:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan doen we het juist helemaal goed in nederland zulke duurzame huizen neerzetten die initieeel veel energie kosten en dan nog altijd maar op 350/200 = 57% van het energieverbruik van de vs per hoofd van de bevolking zitten.
En daar toch 2 keer zo veel voor betalen
censuur :O
  zondag 23 september 2007 @ 11:18:52 #53
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_53400711
quote:
Op zondag 23 september 2007 11:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het grote voordeel dat als we over de top heen zijn dat we in ieder geval geen goedkope olie meer zullen verbranden.

De productie van fossiele brandstoffen verlagen hoe durf je dat in je mond te nemen een aantasting van de vrij markt.
"Kyoto" komt er ook op neer dat we arme landen betalen om CO2-credits te kopen, zodat we ons geweten kunnen zuiveren, en gewoon doorgaan met wat we doen...
Nederland heeft altijd mooie doelstellingen voor CO2-reductie, maar afgezien van belastingen verhogen en op bovengenoemde manier credits kopen, gebeurt er zo weinig dat de doelstellingen gewoon niet gehaald worden.
Maar ach, ik blaas ook CO2 uit
censuur :O
pi_53400921
quote:
Op zondag 23 september 2007 11:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En daar toch 2 keer zo veel voor betalen
Voor onze huizen, onze brandstoffen of fastfood?

En dan toch nog ongeveer net zoveel welvaart als de VS kennen. Mischien wel meer als we ons sociaal stelsel in een welvaartsbeschouwing betrekken.
pi_53400953
quote:
Op zondag 23 september 2007 11:18 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

"Kyoto" komt er ook op neer dat we arme landen betalen om CO2-credits te kopen, zodat we ons geweten kunnen zuiveren, en gewoon doorgaan met wat we doen...
Nederland heeft altijd mooie doelstellingen voor CO2-reductie, maar afgezien van belastingen verhogen en op bovengenoemde manier credits kopen, gebeurt er zo weinig dat de doelstellingen gewoon niet gehaald worden.
Men is bezig om co2 op te gaan slaan in zoutkoepels of oude gasvelden.
Maar dat is IMO niets meer dan symptoombestrijding, en ongeveer hetzelfde als water naar zee dragen.
  zondag 23 september 2007 @ 11:53:07 #56
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_53401282
quote:
Op zondag 23 september 2007 09:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Alles blijft juist voor een piekolie productie spreken alleen de curves zijn uitgerekt.

Dat er al minder sweet crude op de markt komt spreekt ook niet voor de theorie?

Dat die theorie in de jaren 50 opgesteld was waarin voorspeld werd dat in de VS rond de jaren 70 ze op hun piek qau productie zouden zitten wat ongeveer nog klopte ook.

Dat de theorie voor de uitputting van de noordzee velden klopte.

Het gawahar veld waarvan de saudie arabiers al veel water uit de olie moeten halen omdat de het op druk houden met water wat te snel gebeurt is en men niet precies meer weet waar het waterfront zich bevind. En waarover sommige experts hun twijfels hebben of dat veld het nog wel zo lang zal gaan uithouden als SA ons wilt doen geloven.
http://www.theoildrum.com/node/2459?nocomments

Helaas zijn juiste cijfers over bronnen niet vrijgegeven en moeten we onze arabische vrienden maar op hun donkere bruine ogen vertrouwen dat ze de waarheid spreken over de reserves, die wonderbaarlijk in de jaren 80 allemaal met 50 % naar boven zijn bijgesteld.
Ja, jeetje. Het is nogal wiedes dat een uitputbare grondstof ooit eens piekt danwel 'opraakt'. Met de peak-oil hype bedoel ik de theorie die verwacht dat het in 2012 ofzo al piekt. Dat is dus gewoon onzin, geen enkele cijfer wijst daar onomstotelijk op.

In de Noordzee zijn ze nu weer volop aan het produceren omdat het weer rendabel is geworden door de wat hogere olieprijs, en zo zullen meer velden weer actief gaan worden die als niet-lucratief afgeschreven zijn 10 jaar terug (toen de olie op $12 stond). Hell, er zijn zelfs geruchten dat ze weer in Schoonhoven willen gaan pompen

Vwb Gwahar, het is idd zo dat het cijfers van het staatsbedrijf zijn (daarom zette ik het er ook bij) en dus niet te controleren.
pi_53401518
quote:
Op zondag 23 september 2007 11:53 schreef Richie_Rich het volgende:

Ja, jeetje. Het is nogal wiedes dat een uitputbare grondstof ooit eens piekt danwel 'opraakt'. Met de peak-oil hype bedoel ik de theorie die verwacht dat het in 2012 ofzo al piekt. Dat is dus gewoon onzin, geen enkele cijfer wijst daar onomstotelijk op.
Nee maar ook geen cijfers die onomstotelijk bewijzen dat de piek pas rond 2040 plaatsvind zoals het ieae beweerd.
quote:
In de Noordzee zijn ze nu weer volop aan het produceren omdat het weer rendabel is geworden door de wat hogere olieprijs, en zo zullen meer velden weer actief gaan worden die als niet-lucratief afgeschreven zijn 10 jaar terug (toen de olie op $12 stond). Hell, er zijn zelfs geruchten dat ze weer in Schoonhoven willen gaan pompen
Ja leuk al die kleine druppeltjes die nu opeens weer rendabel worden om nog wat uit te halen. Dat brengt de vermindering van productie capaciteit van de grote velden niet tot stilstand. Denk je echt dat we uit de noordzee weer 6 miljoen barrels per dag gaan pompen als we deden tijdens de noordzee piek in 99. Nu zitten we ongeveer op de 4.2 miljoen.
pi_53405846
quote:
Op zondag 23 september 2007 11:53 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Vwb Gwahar, het is idd zo dat het cijfers van het staatsbedrijf zijn (daarom zette ik het er ook bij) en dus niet te controleren.
Mij lijkt dat er ook nog iets met de oude olievelden moet kunnen die zijn natuurlijk niet leeg. De RF is gewoon laag en was vroeger natuurlijk extreem laag. Maar ik ben geen resevoir engineer dus of dit ooit tot de mogelijkheden gaat behoren...
pi_53409577
tvp
pi_53410017
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:28 schreef StefanP het volgende:

[..]

Waarom heb jij in godsnaam Ron Paul in je signature? Je weet dat als er iemand voor small government is, dat dat Ron Paul is?

Verder slaat je tweede stelling helemaal nergens op. Wijs mij even op het verband tussen een kleine overheid en een slechte infrastructuur?
bedrijfsleven investeert niet (op tijd). en daar heeft hij wel een beetje gelijk in als je het land ziet

[ Bericht 1% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 23-09-2007 17:17:13 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')