Nu de winter er aan komt, wordt het alleen nog maar minder. Maar het cultureel seizoen is wel weer begonnen, dus je kunt elke avond wel naar het theater of schouwburg.quote:Op zondag 30 september 2007 22:31 schreef Dahahan het volgende:
Het is wel leuk hoe dit topic Rotterdam veel leuker voor me laat lijken dan hoe ik het zelf ervaar. Zelf vind ik het maar een beetje dooie boel hier, bedoelend op het centrum na achten - helemaal niet gezellig o.i.d.
In andere steden heb ik dat toch wel anders ervaren.
Nee.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:33 schreef Breuls het volgende:
[..]
Je vergeet de wachttijd te vermelden.
De dienst is prima, het was gewoon druk. Al zou Rotterdam wel eens een traject van digitale dienstverlening mogen ingaan (voor zover dat niet allang loopt).quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:48 schreef Isegrim het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe het kan dat de overheid blijkbaar niet net als een normaal bedrijf in staat is om fatsoenlijke diensten te leveren.
Bij de Bijenkorf is het soms ook druk, maar als ik een uur in de rij zou moeten staan, zou ik er niks meer kopen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:55 schreef Breuls het volgende:
[..]
De dienst is prima, het was gewoon druk. Al zou Rotterdam wel eens een traject van digitale dienstverlening mogen ingaan (voor zover dat niet allang loopt).
Je had ook een formulier in kunnen vullen en op kunnen sturen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:55 schreef Breuls het volgende:
De dienst is prima, het was gewoon druk. Al zou Rotterdam wel eens een traject van digitale dienstverlening mogen ingaan (voor zover dat niet allang loopt).
quote:Bij een verhuizing binnen de gemeente moet u, binnen 5 dagen, uw nieuwe woonadres aan(door)geven bij de gemeente Rotterdam.
In welke situaties gebruikt u het?
Iedereen die verhuist binnen de gemeente Rotterdam is verplicht hiervan binnen 5 dagen na de verhuizing persoonlijk of schriftelijk aangifte te doen bij de gemeente Rotterdam. De gemeente ontleent de datum van verhuizing aan de aangifte. De dag waarop de aangifte in eerste instantie is ontvangen geldt als datum van verhuizing, tenzij die datum in de toekomst ligt.
In welke situaties gebruikt u het?
Iedereen die verhuist naar de gemeente Rotterdam, vanuit een andere Nederlandse gemeente is verplicht hiervan binnen 5 dagen na de verhuizing persoonlijk of schriftelijk aangifte te doen bij de gemeente Rotterdam. De gemeente ontleent de datum van verhuizing aan de aangifte. De dag waarop de aangifte in eerste instantie is ontvangen geldt als datum van verhuizing, tenzij die datum in de toekomst ligt.
Leverende organisatie:
Publiekszaken Rotterdam
Voor verdere informatie wenden tot...
Voor uw vragen kunt u naar de stadswinkels en de deelgemeenten of u kunt bellen naar 0800-1545. Als u in de lijst aan de rechterkant van het scherm op een stadswinkel of een deelgemeente klikt, dan vindt u het adres en de openingstijden.
Mja okay, maar van een van de vier grootste steden van het land verwacht je toch dat het gewoon volledig digitaal kan. Dus: invullen, submitten en klaar, geregeld.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je had ook een formulier in kunnen vullen en op kunnen sturen.
[..]
Ik was bij de stadswinkel. Die zit in het stadhuis. Dat is tegelijk mijn deelgemeentekantoor.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:06 schreef DutchTrain het volgende:
En je kan ook naar een stadswinkel of deelgemeente. Daar heb ik nog nooit een rij gezien.
Zolang Dig-Id niet echt lijkt te vorderen zal dat nog wel even duren.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:11 schreef Breuls het volgende:
[..]
Mja okay, maar van een van de vier grootste steden van het land verwacht je toch dat het gewoon volledig digitaal kan. Dus: invullen, submitten en klaar, geregeld.
Yup.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:28 schreef Fugie het volgende:
dus ik kan as maandag gewoon ff langs het stadswinkel (welke onder mijn appartement zit) om mijn mezelf in te schrijven in rotterdam ?
DigiD is niet moeilijk te implementeren. De grootste moeite voor zo'n digitaal dienstverleningstraject zit 'm in de koppeling tussen de website en de systemen bij de gemeente zelf, maar dat moet zeker voor Rotterdam prima te doen zijn.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:17 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zolang Dig-Id niet echt lijkt te vorderen zal dat nog wel even duren.
Bill Gates was er waarschijnlijk net geweest.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 15:10 schreef _Boo_ het volgende:
Weet iemand wat er gisteravond in de stad te doen was? Ik was rond een uur of elf op het station en het was echt extreem druk.
Dat is zoals Rotterdam isquote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:18 schreef Isegrim het volgende:
Ben vanmorgen naar de markt op het Visserijplein geweest omdat ik 't weekend niet in de stad ben (ga normaal altijd op zaterdagochtend marktinkopen doen bij de Blaak). Heel ander beeld. Marktkooplui prijzen hun waar zelfs in het Turks en Arabisch aan. Veel producten gericht op buitenlanders. En een Marokkaanse verkoper van Hollandse Nieuwe.
Die wilde ik idd ook nog een keertje checken.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:41 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat is zoals Rotterdam is
Als je dat leuk vindt, ga dan ook eens (op zaterdag) naar de markt op het Afrikaanderplein.:)
Dat valt me nooit zo op, het getoeter bij 't minste of geringste welquote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:59 schreef Koewam het volgende:
Jeeeezus wat een hoop auto's int centrum!
tis tog wa he die stadt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:01 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dat valt me nooit zo op, het getoeter bij 't minste of geringste wel.
Ook dat is niet ver weg. De Kralingse Plas is wellicht niet zo indrukwekkend, maar een fietstochtje langs de Rotte, door Midden Delfland of richting Zevenhuizen geeft ook altijd wel het idee om de stad uit te zijn.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:42 schreef Isegrim het volgende:
Het enige wat ik af en toe een beetje mis in R'dam, is het contact met de natuur. In Friesland ruik je de jaargetijden, zie je altijd boerderijdieren als je onderweg bent, zijn er meer wilde dieren. Maar dit alles wordt ruim gecompenseerd door alles wat R'dam wél heeft en Friesland niet.
Ik weet.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:14 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ook dat is niet ver weg. De Kralingse Plas is wellicht niet zo indrukwekkend, maar een fietstochtje langs de Rotte, door Midden Delfland of richting Zevenhuizen geeft ook altijd wel het idee om de stad uit te zijn.
Of neem je gratis mee op de Fast Ferry naar Alblasserdam en fiets naar Kinderdijk
En met die skihelling op het Willemsplein hebben is er helemaal geen enkele reden meer om de stad uit te gaanquote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:50 schreef Breuls het volgende:
Toch wel mooi dat Rotterdam de vergelijking met een complete provincie kan doorstaan.
=> http://www.bigairrotterdam.nl/quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:30 schreef KcA het volgende:
wanneer gaat dat skilhelling open?
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:50 schreef Breuls het volgende:
Toch wel mooi dat Rotterdam de vergelijking met een complete provincie kan doorstaan.
quote:
quote:Op zondag 7 oktober 2007 11:45 schreef Leintjeuh het volgende:
De menukaart ziet er interessant uit, alleen jammer van die irritante muziek!!
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:41 schreef Isegrim het volgende:
Is dat wat ze bij de Erasmusbrug aan het bouwen waren, een skischans?
Ja, op de site van dat restaurantje. Ik gebruik Firefox, en bij die site hoorde ik een vrij irritant jengel-muziekje...quote:
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:52 schreef parselmouth het volgende:van een nieuwe Rotterdammert vanuit Rotterdam.
Irritant jengelmuziekje? Da's verdomme Astor Piazolla ja, met een van z'n geniaalste composities!quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:39 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja, op de site van dat restaurantje. Ik gebruik Firefox, en bij die site hoorde ik een vrij irritant jengel-muziekje...
En zo kennen we Rotterdamquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 09:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het was al met al weer ouderwets gezellig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |