Wel een klein stadion bij budejovic..quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:34 schreef RayMania het volgende:
Mag ik, mag ik? Slavia.
Ik supporter Český Budějovic. En een competitie die gesponserd wordt door Gambrinus kán alleen maar goed zijn
.
Het is dan wel een beetje minder, maar is de Jupiler League dan ook zo goed?quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:34 schreef RayMania het volgende:
Ik supporter Český Budějovic. En een competitie die gesponserd wordt door Gambrinus kán alleen maar goed zijn
.
Wikipedia:quote:Op zaterdag 22 september 2007 18:56 schreef PhifeDawg het volgende:
Hoezo heeft Bohemians Praha trouwens een kangoeroe als logo?
quote:De club werd in 1905 als AFK Vrsovice gesticht (Vrsovice is een voorstad van Praag). In 1927 tourde de club door Australië, omdat de Australiërs Vrsovice niet kenden besloot de club onder de naam Bohemians aan te treden (Praag ligt in de streek Bohemen). De club kreeg 2 kangoeroes cadeau en de Kangoeroes zou voortaan de bijnaam van de club worden. Terug in Tsjechoslowakije besloot de club om daar ook als Bohemians door het leven te gaan.
Dat wist ik nog niet. Kan je verder over Bohemians vertellen dat ze vriendschappelijke banden met Slavia hebben, dus je kan gewoon tussen de andere fans staan zonder problemen. Slavia - Banik Ostrava is dan weer helemaal foute shit. Die fans zijn knettergek en extreem anti-Slavia (en vice versa).quote:
Heel mooi. Dank je Beschouw. Mijn computer staat nog in NL, dus heb hier geen PS helaas en kan dat soort dingen nu niet maken.quote:Op zaterdag 22 september 2007 17:30 schreef Beschouw het volgende:
Wellicht leuk voor de OP
[afbeelding]laas.
Ik was dus afgelopen zomer bij Bohemians-Banik Ostrava en de hoeveelheid politie die daar op de been was, dat was echt niet normaal. Schijnt na afloop ook nog behoorlijk uit de klauw gelopen te zijn, die Banik-fans sporen inderdaad echt niet.quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:11 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Dat wist ik nog niet. Kan je verder over Bohemians vertellen dat ze vriendschappelijke banden met Slavia hebben, dus je kan gewoon tussen de andere fans staan zonder problemen. Slavia - Banik Ostrava is dan weer helemaal foute shit. Die fans zijn knettergek en extreem anti-Slavia (en vice versa).
Vorige week zondag 2-0 verloren uit van Bohemians 1905. Maar geen paniek. Tegen Zlin vandaag wordt lastig. We staan 2e. Teplice heeft evenveel punten, maar 1 wedstrijd minder gespeeld.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:55 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Aanvoerder hoe doet mijn cluppie() het?
We doen het nog goed dus. En in de CL uiteraard nog een 100% score. Ik ben trotsquote:Op vrijdag 28 september 2007 14:07 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Vorige week zondag 2-0 verloren uit van Bohemians 1905. Maar geen paniek. Tegen Zlin vandaag wordt lastig. We staan 2e. Teplice heeft evenveel punten, maar 1 wedstrijd minder gespeeld.
oh hell yeah. hoop filmpjes en foto's gemaakt. leuke dingen om te vertellen, eerste keer in 14 jaar dat Slavia wint bij Sparta, alleen jammer dat m'n camera na de 2-0 er mee kapte. Nu te lam om een verhaal met foto's ed. te posten.quote:Op maandag 8 oktober 2007 20:42 schreef RayMania het volgende:
Ben je naar Sparta Praag geweest, Aanvoerder?
quote:Omroep dreigt Sparta Praag met boycot
PRAAG - De publieke omroep Ceska Televize (CT) gaat Sparta Praag boycotten als de voetbalclub geen eind maakt aan het rascistische en antisemitsche gedrag van een aantal van zijn supporters.
Dat ontvouwde maandag in de beladen derby tegen Slavia onder meer een spandoek met 'Jude' en beledigde de tegenstander in woord en gebaar.
De Joodse gemeenschap in de Tsjechische hoofdstad had daar in augustus in een open brief al eens over geklaagd.
Geluid
CT schakelde tijdens de live-uitzending het geluid uit wegens de gewraakte spreekkoren, maar heeft nu gedreigd helemaal niets meer in beeld te brengen dat met Sparta, al veel vaker in opspraak geweest om deze redenen, te maken heeft.
"En dat menen we", zei chef sport Otakar Cerny woensdag. "Sparta Praag krijgt nog een kans. Als het weer gebeurt is het meteen hun laatste wedstrijd op tv geweest."
(c) ANP
bron: nu.nl
Viktoria ´i¸kov.quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:54 schreef Bos81 het volgende:
Van wie is dat stadion?
quote:Op zondag 9 december 2007 22:35 schreef Leatherface het volgende:
Vamos Kladno trouwens.
Dat wordt waarschijnlijk de zomer.quote:Op zaterdag 15 december 2007 09:29 schreef Aanvoerder het volgende:
Gerucht: Patrik Berger van Aston Villa naar Slavia in de winterstop.
Tsja, weinig animo voor de Gambrinus Liga. Qua voetbal is het vaak ook niet om aan te zien.quote:Op zondag 11 mei 2008 14:06 schreef BigKahuna het volgende:
18 van de 25 posts op 1 pagina van Aanvoerder
Officieel heet het stadion waar Slavia de afgelopen 8 jaar speelde Stadion Ev¸ena Ro¨ického. Het kleine stadion naast het grote Stadion Strahov waar jij dus op doelt. Maar iedereen noemt het kleine stadion ook Strahov.quote:Op donderdag 15 mei 2008 18:30 schreef Leatherface het volgende:
Strahov, dat ooit bijna grootste stadion ter wereld dat nu een complete bouwval is geworden?
Of bedoel je een ander Strahov?
Okay, ik kan me niet herinneren dat 'kleine Strahov' te hebben gezien toen ik in Praag was.quote:Op donderdag 15 mei 2008 19:22 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Officieel heet het stadion waar Slavia de afgelopen 8 jaar speelde Stadion Ev¸ena Ro¨ického. Het kleine stadion naast het grote Stadion Strahov waar jij dus op doelt. Maar iedereen noemt het kleine stadion ook Strahov.
Foto's zagen er inderdaad mooi uit. Tribunes zo goed als op het veld.quote:Op zondag 18 mei 2008 09:33 schreef Aanvoerder het volgende:
En wat is dat nieuwe stadion prachtig. Werkelijk schitterend stadion.
Berger keert terug naar Sparta Praagquote:
Beetje jammer.quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:16 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Berger keert terug naar Sparta Praag
Geschreven op donderdag, 29 mei om 15:06
Patrik Berger keert terug naar Sparta Praag, de club waar hij zijn carrière zeventien jaar geleden begon. De 34-jarige middenvelder verlaat Aston Villa en tekende donderdag een tweejarig contract bij de nummer twee van de Tsjechische competitie.
Daar ben ik eens langsgelopen op vakantie. Wie raakt mij aan?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:57 schreef Aanvoerder het volgende:
Foto alvast van het stadion van Slovan Liberec:
[ afbeelding ]
Mag er best wezen. Wordt m'n eerste keer in dit stadion.
Een artikel uit de Tsjechische Metro krant van gisteren over waarom de bezoekersaantallen van het Tsjechische voetbal tegenvallen.quote:Proč Čechy fotbal netáhne?
Zprávy - sport
Autor: Romana Barboříková
Středa, 19.11.2008
logo_cmfs.jpgPRAHA Fotbal je v České republice nejsledovaněj¨ím sportem spolu s hokejem. Náv¨těvy na fotbalových stadionech tomu vět¨inou neodpovídají. Jaké jsou příčiny? „Informace pro novináře: dne¨ní utkání sleduje xxx platících diváků." Podobnou větu sly¨íme na fotbalových stadionech nejvy¨¨í české soutě¸e.
Číslo bývá více ne¸ jen trojmístné, vyprodaný nebo alespoň opticky zaplněný stadion je v¨ak velmi zřídka. Průměrná náv¨těvnost fotbalových stánků za uplynulých 14 kol byla 5064 diváků na utkání. Přitom kapacita dvanácti ze ¨estnácti stadionů Gambrinus ligy tento počet převy¨uje, čtyři z nich trojnásobně.
„Nemyslím si, ¸e úroveň náv¨těv na ten divácký potenciál, kterým tahle republika disponuje, je tak ¨patná," řekl Metru Ivo Lubas, ředitel oddělení profesionálního fotbalu ČMFS. „Samozřejmě nejvyspělej¨í fotbalové země jako Itálie, Německo, Francie, ¦panělsko a zejména Anglie, ty jsou s náv¨těvami někde úplně jinde,"dodává. Čísla v¨ak hovoří jasnou řečí. Na pěti zápasech posledního ligového kola nezaplnili diváci tribuny ani z poloviny.
„Od svých známých vím, ¸e teď na fotbal nejezdí ne proto, ¸e by byla třeba drahá vstupenka nebo ¸e by neměli čas. Nejezdí proto, ¸e z klubů, třeba ze Sparty, cítí stra¨ně velkou aroganci," vysvětluje Jaroslav Hřebík, trenér reprezentace do 18 let.
Dal¨ími faktory ovlivňujícími náv¨těvnost jsou podle Lubase kvalita hry, kultura prostředí na stadionech,?bezpečí náv¨těvníků.
„Ty jdou v¨echny ruku v ruce. Vemte si teď příklad Sparty a Slavie. Spartě se teď nedaří a náv¨těvnost to ovlivňuje. Naopak Slavia má nový stadion, se kterým jde ruku v ruce kvalita hry. Pak tam třeba i na Kladno přijde čtrnáct tisíc lidí," uvádí Lubas příklady.
Co tedy dělat pro zvý¨ení počtu diváků na stadionech? Fotbalový svaz spolu s kluby sna¸í o kultivaci stadionů prostřednictvím projektu Stadiony. „V¨echno ale začíná a končí u peně¸," podotýká Lubas.
Hřebík radí levněj¨í variantu. Lep¨í komunikaci s fanou¨ky. „Fanou¨ci se potřebují s klubem ztoto¸nit. A k tomu potřebují co nejvíc informací," myslí si.
Přečtěte si také:
* Ptáme se: SK Slavia Praha, AC Sparta Praha
* Je tu moc vulgarity
Témata: Náv¨těvnost Jaroslav Hřebík
3-2, maar het had gewoon 3-0 moeten zijn. Maar goed, 9 punten voorsprong. Wat een luxe.quote:Op maandag 23 februari 2009 19:07 schreef RayMania het volgende:
En hoe is het afgelopen?
Thanks.quote:
Dikke kans dat 1 van de 2 volgend seizoen Europees tegen een Nederlandse ploeg speelt.quote:Op maandag 27 april 2009 19:39 schreef Palmboom313 het volgende:
dat mensen hierin geïnteresseerd zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |