Ik ben voor.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:37 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Als Bruce dan toch een nummer van BITUSA wil spelen doe dan maar No Surrender![]()
yukquote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:36 schreef Norrage het volgende:
Born in the USA hoeft van mij ook niet, Darlington County daarentegen ook niet. Doe mij maar Bobby Jean of Glory Days van dat album
Wat nou yuk?quote:
heb Bruce nu in totaal 13 keer gezien in verschillende vormen en heb in totaal volgens mij 11 keer Bobby Jean langs zien komen, dus daar heb ik wel genoeg van op dit moment. Geef mij dan maar Downbound Train of Cover Mequote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:48 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wat nou yuk?Bobby Jean is zelfs mijn persoonlijk meest favoriete nummer van Bruce! (van de lekkere rocknummers dan tenminste)
Wat voor setlist zouden jullie eigenlijk willen hebben als het percentage aan nummers van de albums ongeveer hetzelfde is bij de concerten nu?...Lijkt me wel een mooi lijstjes moment!
Verkapt stadionconcert in dit geval. Gelredome zal slechts half gevuld zijn en het podium staat ter hoogte van de middenstip.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:40 schreef SCH het volgende:
Oh Gelredome
Ik ga niet naar stadionconcerten. De nieuwe cd is wel helemaal geweldig, zeker het openingsnummer.
Okay, dat klinkt alweer beter.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:46 schreef Fargo het volgende:
[..]
Verkapt stadionconcert in dit geval. Gelredome zal slechts half gevuld zijn en het podium staat ter hoogte van de middenstip.
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:37 schreef rockin_the_lowland het volgende:
[..]
heb Bruce nu in totaal 13 keer gezien in verschillende vormen en heb in totaal volgens mij 11 keer Bobby Jean langs zien komen, dus daar heb ik wel genoeg van op dit moment. Geef mij dan maar Downbound Train of Cover Me![]()
Ja, hij blijkt helaas niet zo gewoon te zijn als gedacht...quote:
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 12:49 schreef GooseFM het volgende:
Vandaag de nieuwe cd gekocht, kreeg er nog een poster bij ook.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 20:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja verdomme zeg.. Ik er speciaal voor naar de presentatie, geen poster. Had 'm dus ook beter later in de winkel kunnen halen.
zo te zien worden de setlist weer wat langerquote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:35 schreef rockin_the_lowland het volgende:
East Rutherford, 10 oct
1 Radio Nowhere
2. Night
3. Lonesome Day
4. Gypsy Biker
5. Magic
6. Reason To Believe
7. ADAM RAISED A CAIN
8. She's The One
9. Livin' In the Future
10. CYNTHIA
11. The Promised Land
12. Town Called Heartbreak
13. Incident On 57th Street
14. YOUR OWN WORST ENEMY
15. YOU CAN LOOK (BUT YOU BETTER NOT TOUCH)
16. Devil's Arcade
17. The Rising
18. Last To Die
19. Long Walk Home
20. Badlands
21. Girls In Their Summer Clothes
22. Thundercrack
23. Born To Run
24. Dancing In The Dark
25. American Land
Lijkt meer een persoonlijke mening dan een recensie. Ik vind Gyspy Biker absoluut niet dé topper op het album en krijg ook zeker geen minder gevoel bij de twee nummers Girls In Their Summer Clothes en I'll Work For Your Love, zoals de recensent ons wil doen geloven.quote:Op maandag 15 oktober 2007 08:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
CD: Bruce Springsteen - Magic
Nou, die is positief zeg.
Iets te ja.quote:Op maandag 15 oktober 2007 08:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
CD: Bruce Springsteen - Magic
Nou, die is positief zeg.
quote:
POP/ROCK
SPRINGSTEEN, BRUCE
Magic (COLUMBIA/SONY BMG)
De vraag vooraf: welke richting zou Bruce Springsteen opkoersen, nu hij na zijn tamelijk onbekommerde uitstapje naar de folk (The Seeger Sessions) weer met de E Street Band herenigd is? Een The Rising Part II, vol topzware politieke post-9/11-rock leek op voorhand uitgesloten. En wat zou de inmiddels 58-jarige Springsteen doen met het gegeven dat het jeugdige – creatief hoogwaardige – grut van 2007 (The Killers, Arcade Fire) hem opvoeren als belangrijke inspiratiebron? Wanneer je op de tracklist van Magic de titel Devil’s Arcade (reguliere afsluiter) ziet staan, vraag je je af of Bruce stiekempjes verwijst naar het gezelschap uit Montreal. ‘Just whisper the word tomorrow in my ear,’ zingt hij daar. Hij heeft, samen met producer Brendan O’Brien, de handschoen opgenomen. De arrangementen en inkleuring streven qua moderniteit en inventiviteit de toch niet misselijke strapatzen van datzelfde Arcade Fire ver voorbij.
Er is niks ouwelullerigs aan deze nieuwe van Bruce, hij schaart zich moeiteloos aan de kop van het peloton. Magic kunnen we zien als zijn ode aan de ongrijpbaarheid van het leven. Springsteens variant op De Ondraaglijke Lichtheid Van Het Bestaan. Ditmaal geen lange epische verhalen, vermeende waarheden of inzichten, maar wensen, twijfels en bijna expressionistische verzuchtingen over de magie van de vergankelijkheid. Beste voorbeeld – en een song van weergaloze schoonheid – is Girls In Their Summer Clothes, dat in de verte aan Pet Sounds doet denken en zijn titel in alle opzichten waarmaakt. Je hoort de jurkjes ruisen! Veel nummers bouwen laag over laag aan een Wall Of Sound anno 2007. Gary Tallent bast weer goddelijk stuwend, Max Weinberg timmert dik hout. Het orgel van Roy Bittan rolt en boem, daar scheurt de sax van Clarence Clemons eroverheen. ‘I just want to hear some rhythm / I just want a different million voices speaking in tongues,’ zingt Springsteen in opener Radio Nowhere. Zo simpel is het. Op zoek naar het begrip frisheid binnen de rock. Sixties, psychedelica, punk, de trotse Dylan uit 1965 (in I’ll Work For Your Love, ook zo’n prijsnummer), het dwarrelt allemaal voorbij zonder al te nadrukkelijk te worden. Zelfs de jonge Springsteen wordt bij de lurven gepakt in het gedreven Long Walk Home, dat een antwoord lijkt op rebellenhymne Born To Run uit 1975. Het heeft even geduurd voor Springsteen met zijn E Street Band thuiskwam, maar juist daar is hij ditmaal op zijn ongrijpbaarst. TOM ENGELSHOVEN
Hmm...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:10 schreef Fargo het volgende:
Vanaf zaterdag extra kaartverkoop. Hele stadion komt vol te zitten volgens Mojo.
Daar gaan me mooi plaatsenquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:10 schreef Fargo het volgende:
Vanaf zaterdag extra kaartverkoop. Hele stadion komt vol te zitten volgens Mojo.
Nee inderdaad......tsja...heb er sowieso zin in no matter what gelukkig...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 19:03 schreef Razer het volgende:
[..]
Daar gaan me mooi plaatsen
Dacht dat het podium in het midden zou worden geplaatst? Ik had kaartjes precies in het midden van het stadion. Hoop dat podium nu niet naar achter geplaatst gaat worden. Zou ik niet zo happy van worden
"The River" – 11:42quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:57 schreef Norrage het volgende:
Van welk concert is de Live 75/85 the River versie eigenlijk? Ik wil daar meer van!
Waarom heb je dan kaartjes teveel?quote:Op zondag 21 oktober 2007 12:23 schreef SHARKYKING het volgende:
Balen dat het nog niet uitverkocht is
Vriend van me en ik dachten dat he snel uitverkocht zou zijn en zaten beiden klaar om kaartjes te kopen. Hebben nu dus kaartjes teveel, als dat maar goed gaat
Je bent toch al wel aan het oefenen, neem ik aan?quote:Op zondag 21 oktober 2007 16:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik realiseerde me gisteravond pas dat de pit nu waarschijnlijk ook de helft verder rennen is....
Uiteraard.quote:Op maandag 22 oktober 2007 09:09 schreef Fargo het volgende:
[..]
Je bent toch al wel aan het oefenen, neem ik aan?
Klinkt nog positiever.quote:
Mocht je ze nog niet ingeleverd hebben....quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:01 schreef Norrage het volgende:
Hoe zat het nou met kaartjes inleveren? Dat kon tot de 26e of zo? Want dan ga ik dat morgen eventjes doen...gewoon bij het postkantoor (gewoon de zelfde plaatsen als waar je ze kan kopen?)
Als jij om 5 voor 8 binnen komt, kun je moeiteloos doorschuiven richting de middenstip, waarschijnlijk nog veel verder. Alleen helemaal vooraan is het dringen geblazen, daarachter laat men elkaar toch doorgaans 'redelijk' de ruimte.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:42 schreef Norrage het volgende:
Morgen even terugbrengen inderdaad....Volgens mij zijn er zelfs nu nog staanplaatsen te koopIk vind het echt zo'n stomme actie....
Ik ga in ieder geval nog wel even trachten of ik niet alleen mijn kaartjes kan verkopen maar ook nog kan inwisselen voor de staanplaatsen....(alleen ben ik er nog niet helemaal uit of ik nou wel of geen staanplaatsen wil...hoe is het als je precies aan de andere kant van het veld, in het midden, zit?...hoeveel moeite is het om een beetje omstreeks de middenstip te kunnen staan???)
lol...nee, hij is wel in de VS aan het toeren, maar nog geen datums bekend voor Europa.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wow, in 1985 moest ik nog geboren worden..
Maar de vraag na het lezen van je post: komt David Gray binnenkort nog naar Nederland...?
Ik hoop dat je je zin krijgt met dat nummer; het is ook één van mijn favorieten. Tot en met de 22e is het helaas pas 1x voorbijgekomen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mijn tactiek is om niet alle nummers van Magic mee te kunnen zingen, zodat ik stem overhoud voor Thunderroad in de toegift.
Thunderroad is geloof ik niet gespeeld het moet Thundercrack zijn tenminste volgens: http://www.brucespringsteen.net/live/2007setlists.htmlquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 09:12 schreef Fargo het volgende:
Zou niet gek zijn als hij 20 en 21 standaard blijft spelen. Mooie toegift!
22 october, Thunder Road als eerste nummer van de toegift.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 22:14 schreef Benigoi het volgende:
[..]
Thunderroad is geloof ik niet gespeeld het moet Thundercrack zijn tenminste volgens: http://www.brucespringsteen.net/live/2007setlists.html
Leuke site met die handgeschreven setlist sheets
Als hij Thunderroad in Arnhem speelt is mijn dag goed![]()
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:33 schreef Norrage het volgende:
NOG MINDER DAN EEN MAAND!!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |