Schuld afschuivenquote:Op zaterdag 22 september 2007 10:11 schreef Flashwin het volgende:
En sinds wanneer zijn burgers in welvaartslanden verantwoordelijk voor de ellendige situatie van mensen in 3de wereldlanden?
Ik dacht altijd dat in de eerste plaats de leiders in die landen moesten zorgen dat hun onderdanen hulp krijgen
vaag topic dit
Die regering hebben ze ook zo lekker zelf gekozen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 10:10 schreef Tarabass het volgende:
Bovendien, alsof dat geld ooit aankomt bij die Afrikanen. Liever het vingertje wijzen naar hun eigen regering svp..
Dit is in Nederland makkelijker te realiseren.quote:Op zaterdag 22 september 2007 10:18 schreef AffenStrudel het volgende:
Ik zeg , verlaag heel afrika met 20 meter of e.d. Zijn we van die paupers EN het zeespiegelprobleem af.
Die opmerking raakt kant noch wal vrind.quote:Op zaterdag 22 september 2007 10:21 schreef imbaman het volgende:
[..]
Dit is in Nederland makkelijker te realiseren.
Weleens op zaterdagmiddag in de MediaMarkt wezen kijken waar mensen hun geld aan uitgeven?quote:Op zaterdag 22 september 2007 10:05 schreef imbaman het volgende:
Bij het lezen van dit nieuwsbericht werd ik misselijk:
FOK!kers halen 1000 euro op voor asiel
Waarom besteden mensen uit onze welvaarts-maatschappij hier geld en tijd in?
Sorry hoor, maar.... je hebt ongelijk. Met duizend euro maak je een asiel ontzettend blij. Duizend euro naar afrika sturen, daar help je echt niks mee. De honger zal er over tien jaar nog zijn en we kunnen er gewoon weinig aan doen. 1000 euro maakt daar echt weinig verschilquote:Op zaterdag 22 september 2007 10:05 schreef imbaman het volgende:
Alvast als antwoord op al die onwetende reacties:
Ga zelf eens naar Afrika voordat jullie weer met je kortzichtige en lompe oordelen komen.
Alsof wij alles in onze schoot geworpen kregen. Ze hebben dezelfde kansen (gehad) als ons. Dat wij al in het digitale tijdperk leven en zij nog moeten beginnen met boeren kunnen wij niets aan doen hoor. Ik leg de schuld ook niet bij die mensen daar, maar iig niet bij ons. Wij doen ons best..quote:Op zaterdag 22 september 2007 10:16 schreef imbaman het volgende:
[..]
Die regering hebben ze ook zo lekker zelf gekozen.
Ga er eens naar toe, kijken waar de problemen vandaan komen ipv een grote bek te hebben
het forum ¨Hoe simpel ben ik¨ is iets verderop hoorquote:Op zaterdag 22 september 2007 10:11 schreef Flashwin het volgende:
En sinds wanneer zijn burgers in welvaartslanden verantwoordelijk voor de ellendige situatie van mensen in 3de wereldlanden?
Ik dacht altijd dat in de eerste plaats de leiders in die landen moesten zorgen dat hun onderdanen hulp krijgen
vaag topic dit
duwd dat is net als de US die zoveel miljarden in Irak steken,, dat geld steken ze alleen maar in hun eigen amerikaanse bedrijven dus het geld blijft waar het is en waar het altijd zal blijven,, komop hey dit is toch niet zo moeilijk om te begrijpen...quote:Op zaterdag 22 september 2007 10:44 schreef LuxAeterna het volgende:
Uiteraard is Europa indirect schuldig aan de huidige positie van Afrika (kolonisatie anyone?). Ik vind echter wel dat geld erin blijven pompen totaal geen nut heeft. Dit hebben we de afgelopen zoveel jaar gedaan en hoeveel resultaat is er nou eigenlijk geboekt? Aids is nog steeds een groot probleem en driekwart van de Afrikaanse bevolking heeft nog steeds geen schoon drinkwater.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 10:24 schreef nvido het volgende:
[..]
Die opmerking raakt kant noch wal vrind.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:41 schreef DAMH het volgende:
[..]
het forum ¨Hoe simpel ben ik¨ is iets verderop hoor![]()
quote:vroemmmm!!!
quote:Tsja fackerdefack
Mensen staan boven dieren, dus mensen dienen in de eerste plaats te worden geholpen. En men geeft alleen maar geld uit aan zachte pluizige beestjes, je zal ze nooit eens geld uitzien geven aan een zeldzame spin.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:47 schreef ELdudeness het volgende:
Er is veel meer dierenleed dan mensenleed, dat kan ik je in ieder geval verzekeren. Daarnaast zijn mensen zelf in staat om iets te doen aan hun situatie, en kunnen dieren dat niet.
Is jouw mening. Als ik moest kiezen om een dier te helpen of een bepaald mens dan zou ik voor de dier kiezen.quote:
Nee dat is een feit. Wij staan boven de voedselketen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:05 schreef cheqy het volgende:
[..]
Is jouw mening. Als ik moest kiezen om een dier te helpen of een bepaald mens dan zou ik voor de dier kiezen.
Dat dus, ik zou ook liever mn spaarcentjes in een lokaal asiel stoppen, weten dat het goed terecht komt dan mijn geld in de bodemloze put die Afrika heet pompen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:57 schreef cheqy het volgende:
Mag iedereen ff zelf weten wat ie met zijn geld doet?![]()
neej hoorquote:Op zaterdag 22 september 2007 14:12 schreef Heathen het volgende:
[..]
Nee dat is een feit. Wij staan boven de voedselketen.
Als we primitief waren dan hadden we wel weer een wapen ontwikkelt om die tijger dood te maken. Wat lul je nou.quote:Op zaterdag 22 september 2007 16:59 schreef gekko007 het volgende:
[..]
neej hoorwij sstaan niet bovenaan de voedselketen, wij zijn gewoon goed in zelfverdideging (dmv wapens ed) maar, als wij nog primitief waren had een tijger oid ons makkelijk kunnen verslinden -> ze staan hoger
Ga je het opeens over die boeg gooien?quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:12 schreef Heathen het volgende:
[..]
Nee dat is een feit. Wij staan boven de voedselketen.
Alles buiten nederland (en nederland is eigenlijk ook al geinfesteert) is onze vijandquote:Op zaterdag 22 september 2007 19:56 schreef Fiskus het volgende:
Net of Afrika ons terroriseert, domme kutkneus.
Islam!
quote:Op zaterdag 22 september 2007 10:05 schreef imbaman het volgende:
Waarom besteden mensen uit onze welvaarts-maatschappij hier geld en tijd in?
Hier zou een video-rapportage van gemaakt moeten worden en deze zou dan uitgezonden moeten worden in ontwikkelingslanden waar kinderen elke dag nog sterven van de honger.
Met dit soort acties keren er zich nog meer mensen tegen "ons".
Met als gevolg dat "wij" doelwit worden van terroristen.
Zij bekijken dit als volgt:
Die Nederlandse welvaarts-maatschappij laat oosterse bevolkingsgroepen creperen van de honger en stellen een hogere prioriteit aan het lief zijn voor dieren?
Wie schudt ons wanneer wakker?
Alvast als antwoord op al die onwetende reacties:
Ga zelf eens naar Afrika voordat jullie weer met je kortzichtige en lompe oordelen komen.
Als je dan al die kant opgaat, kan je beter broodjes mee geven ipv een videoband over dieren waar zij dagelijks voor moeten rennen. Daar zouden ze pissig van worden.quote:Hier zou een video-rapportage van gemaakt moeten worden en deze zou dan uitgezonden moeten worden in ontwikkelingslanden waar kinderen elke dag nog sterven van de honger.
Dus wat verwacht je hier mee te bereiken?, er naar toe te gaan, dit voor de 2313e keer te laten bevestigen, en waarschijnlijk dood/aids te treffen.<-- hier overigens hou ik eern grote bek over want dit vind ik liever niet uit.quote:Die regering hebben ze ook zo lekker zelf gekozen.
Ga er eens naar toe, kijken waar de problemen vandaan komen ipv een grote bek te hebben.
Nog nooit in een asiel geweest dus....quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:18 schreef punkjunk het volgende:
Ik vind het zowiezo belachelijk dat die Fok!kers 1000 euro bij elkaar sprokkelen om de lijdensweg van zo'n kut hond te verlengen. Tenzij er voor 1000 euro gas word gekocht om die beesten om te leggen dan.
Gelukkig hebben de meeste regeringen daar het beste met hun bevolking voor en komt hun eigenbelang slechts op de 2e plaats....quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:23 schreef punkjunk het volgende:
Er is ook wel een kleine verplichting omdat het onze schuld is dat Afrika zo'n graf geworden is. Het probleem is alleen dat alle hulp organisaties zo corrupt zijn dat er geen cent van wat jij naar de AZG of Unicef stuurt er uberhoupt aan komt. En natuurlijk dat de Afrikanen zelf, over het algemeen genomen, niet zo handig bezig zijn door oorlogen te voeren over een boel geld waar ze allemaal harstikke rijk van kunnen leven.
Als zo'n beest eenmaal in het asiel zit is het kwaad al geschied natuurlijk, het probleem onstaat op het moment dat mensen zomaar een beest kopen dat ze helemaal niet kunnen verzorgen / africhten etc.quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:18 schreef punkjunk het volgende:
Ik vind het zowiezo belachelijk dat die Fok!kers 1000 euro bij elkaar sprokkelen om de lijdensweg van zo'n kut hond te verlengen. Tenzij er voor 1000 euro gas word gekocht om die beesten om te leggen dan.
Jawel, mijn kat komt daar vandaan, dat beest is daar geboren en mist dus de belangrijkste sociale opvoeding van de moeder. Een kat met een gebruiksaanwijzing dus.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nog nooit in een asiel geweest dus....
Nou, dan moet je je eigen kat ook maar vergassen hé? Kun je al het geld wat je nu in eten stopt mooi naar Afrika sturen. Zo werkt dat toch?quote:Op zondag 23 september 2007 11:07 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Jawel, mijn kat komt daar vandaan, dat beest is daar geboren en mist dus de belangrijkste sociale opvoeding van de moeder. Een kat met een gebruiksaanwijzing dus.
Maar hoe vol zitten asielen wel niet met cavia's, konijnen en hondjes die toch niet meer zo schattig waren? Afgedankte, geconsumeerde luxe artikelen zijn het. Dat heeft niets meer met dieren te maken. Het enigste wat je met die beesten nog kunt doen is ze op een vriendelijke manier af maken. Opgehaald worden ze toch niet meer en een hond in een cementen kuip met wat kippengaas is nou ook weer net niet een natuurlijke leefomgeving.
Een boerderij of kinderboerderij lijkt me toch wat beter als je er over na denkt.quote:Op zondag 23 september 2007 11:07 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Jawel, mijn kat komt daar vandaan, dat beest is daar geboren en mist dus de belangrijkste sociale opvoeding van de moeder. Een kat met een gebruiksaanwijzing dus.
Maar hoe vol zitten asielen wel niet met cavia's, konijnen en hondjes die toch niet meer zo schattig waren? Afgedankte, geconsumeerde luxe artikelen zijn het. Dat heeft niets meer met dieren te maken. Het enigste wat je met die beesten nog kunt doen is ze op een vriendelijke manier af maken. Opgehaald worden ze toch niet meer en een hond in een cementen kuip met wat kippengaas is nou ook weer net niet een natuurlijke leefomgeving.
Ik denk dat het voor mijn kat inderdaad beter was geweest als ze niet uit dat asiel gekomen was. Je kunt beter een kat van een boerderij halen als uit zo'n stink asiel.quote:Op zondag 23 september 2007 11:16 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Nou, dan moet je je eigen kat ook maar vergassen hé? Kun je al het geld wat je nu in eten stopt mooi naar Afrika sturen. Zo werkt dat toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |