abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53375459
Bij het lezen van dit nieuwsbericht werd ik misselijk:
FOK!kers halen 1000 euro op voor asiel

Waarom besteden mensen uit onze welvaarts-maatschappij hier geld en tijd in?

Hier zou een video-rapportage van gemaakt moeten worden en deze zou dan uitgezonden moeten worden in ontwikkelingslanden waar kinderen elke dag nog sterven van de honger.

Met dit soort acties keren er zich nog meer mensen tegen "ons".
Met als gevolg dat "wij" doelwit worden van terroristen.

Zij bekijken dit als volgt:
Die Nederlandse welvaarts-maatschappij laat oosterse bevolkingsgroepen creperen van de honger en stellen een hogere prioriteit aan het lief zijn voor dieren?

Wie schudt ons wanneer wakker?

Alvast als antwoord op al die onwetende reacties:
Ga zelf eens naar Afrika voordat jullie weer met je kortzichtige en lompe oordelen komen.

[ Bericht 9% gewijzigd door imbaman op 22-09-2007 10:17:55 ]
pi_53375484
dieren zijn liever en leuker
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_53375492
oh,en volk dat geen geld krijgt en daarom maar het westen gaat terroriseren moet geen geld krijgen maar een MOAB
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_53375498
En wat doet imbaman zelf om de "oosterse" medemens in nood te helpen?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_53375500
Dus omdat die negers in Afrika, zonder eten, met twaalf kinderen onder een boom gaan zitten moeten wij onze dieren maar laten creperen? Bovendien, alsof dat geld ooit aankomt bij die Afrikanen. Liever het vingertje wijzen naar hun eigen regering svp..
pi_53375504
Je kan wel geld in afrika blijven pompen .. ze verzieken het gewoon voor zichzelf.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_53375515
En sinds wanneer zijn burgers in welvaartslanden verantwoordelijk voor de ellendige situatie van mensen in 3de wereldlanden?
Ik dacht altijd dat in de eerste plaats de leiders in die landen moesten zorgen dat hun onderdanen hulp krijgen

vaag topic dit
pi_53375538
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 10:11 schreef Flashwin het volgende:
En sinds wanneer zijn burgers in welvaartslanden verantwoordelijk voor de ellendige situatie van mensen in 3de wereldlanden?
Ik dacht altijd dat in de eerste plaats de leiders in die landen moesten zorgen dat hun onderdanen hulp krijgen

vaag topic dit
Schuld afschuiven
pi_53375547
neem je je pilletjes wel op tijd in vandaag?
pi_53375549
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 10:10 schreef Tarabass het volgende:
Bovendien, alsof dat geld ooit aankomt bij die Afrikanen. Liever het vingertje wijzen naar hun eigen regering svp..
Die regering hebben ze ook zo lekker zelf gekozen.
Ga er eens naar toe, kijken waar de problemen vandaan komen ipv een grote bek te hebben
pi_53375574
Ik zeg , verlaag heel afrika met 20 meter of e.d. Zijn we van die paupers EN het zeespiegelprobleem af.
pi_53375602
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 10:18 schreef AffenStrudel het volgende:
Ik zeg , verlaag heel afrika met 20 meter of e.d. Zijn we van die paupers EN het zeespiegelprobleem af.
Dit is in Nederland makkelijker te realiseren.
  zaterdag 22 september 2007 @ 10:24:01 #13
135985 nvido
Thrillseeker.
pi_53375645
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 10:21 schreef imbaman het volgende:

[..]

Dit is in Nederland makkelijker te realiseren.
Die opmerking raakt kant noch wal vrind.
Enschede. Onze stad! Ons domein!
  zaterdag 22 september 2007 @ 10:24:22 #14
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_53375647
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 10:05 schreef imbaman het volgende:

Weleens op zaterdagmiddag in de MediaMarkt wezen kijken waar mensen hun geld aan uitgeven?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zaterdag 22 september 2007 @ 10:26:50 #15
135985 nvido
Thrillseeker.
pi_53375679
En nu we het er toch over hebben.
Dat hele Afrika is niet te redden, dat weet iedereen nu zo langzamerhand toch wel?

De "regeringen" die steken alles in eigen zak, net als alle andere hoge piefen op dat klote-continent.
Desondanks is het wel sneu voor de "werker" in Afrika, zeker nu met die waterramp.
Die zit nu ook mooi omhoog, met minder dan hij daarvoor had.
Enschede. Onze stad! Ons domein!
pi_53375771
quote:

Ga zelf eens naar Afrika voordat jullie weer met je kortzichtige en lompe oordelen komen.
Sorry hoor, maar.... je hebt ongelijk. Met duizend euro maak je een asiel ontzettend blij. Duizend euro naar afrika sturen, daar help je echt niks mee. De honger zal er over tien jaar nog zijn en we kunnen er gewoon weinig aan doen. 1000 euro maakt daar echt weinig verschil

En je kan wel leuk zeggen dat een goed doel geen geld verdient omdat je iets kent dat nog zieliger is, maar de status van de een doet niets af aan de status van de ander.

Bovendien, het is altijd eigen land/omgeving/gezin eerst. Dat klinkt heel flauw, maar dat doe je zelf ook. Als je een man tegenkomt in zwervers kostuum die dringend wat geld nodig heeft, dan loop je hoogst waarschijnlijk door. Anders zou je al je geld wel aan zwervers kunnen geven, zodat je zelf ook een zwerver wordt, en daarna heb je nog het probleem niet opgelost.

Komt je vader echter om geld vragen omdat hij toevallig zijn eigen eten niet meer zou kunnen betalen en hij net op straat is geschopt, dan geef je dat wel. Het is immers je vader, daar heb je een band mee.

Zo werkt de wereld. Zo moet het ook werken. Wanneer wordt jij nou eens wakker?
pi_53375828
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 10:16 schreef imbaman het volgende:

[..]

Ga er eens naar toe, kijken waar de problemen vandaan komen ipv een grote bek te hebben
Alsof wij alles in onze schoot geworpen kregen. Ze hebben dezelfde kansen (gehad) als ons. Dat wij al in het digitale tijdperk leven en zij nog moeten beginnen met boeren kunnen wij niets aan doen hoor. Ik leg de schuld ook niet bij die mensen daar, maar iig niet bij ons. Wij doen ons best..
pi_53375898
Uiteraard is Europa indirect schuldig aan de huidige positie van Afrika (kolonisatie anyone?). Ik vind echter wel dat geld erin blijven pompen totaal geen nut heeft. Dit hebben we de afgelopen zoveel jaar gedaan en hoeveel resultaat is er nou eigenlijk geboekt? Aids is nog steeds een groot probleem en driekwart van de Afrikaanse bevolking heeft nog steeds geen schoon drinkwater.
pi_53376894
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 10:11 schreef Flashwin het volgende:

vaag topic dit
het forum ¨Hoe simpel ben ik¨ is iets verderop hoor
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_53376934
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 10:44 schreef LuxAeterna het volgende:
Uiteraard is Europa indirect schuldig aan de huidige positie van Afrika (kolonisatie anyone?). Ik vind echter wel dat geld erin blijven pompen totaal geen nut heeft. Dit hebben we de afgelopen zoveel jaar gedaan en hoeveel resultaat is er nou eigenlijk geboekt? Aids is nog steeds een groot probleem en driekwart van de Afrikaanse bevolking heeft nog steeds geen schoon drinkwater.
duwd dat is net als de US die zoveel miljarden in Irak steken,, dat geld steken ze alleen maar in hun eigen amerikaanse bedrijven dus het geld blijft waar het is en waar het altijd zal blijven,, komop hey dit is toch niet zo moeilijk om te begrijpen...
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  zaterdag 22 september 2007 @ 11:44:41 #21
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_53376943
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 10:24 schreef nvido het volgende:

[..]

Die opmerking raakt kant noch wal vrind.

Bovendien zijn dieren ook levende wezens!!!
pi_53376967
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 11:41 schreef DAMH het volgende:

[..]

het forum ¨Hoe simpel ben ik¨ is iets verderop hoor
quote:
vroemmmm!!!
quote:
Tsja fackerdefack
pi_53377009
Er is veel meer dierenleed dan mensenleed, dat kan ik je in ieder geval verzekeren. Daarnaast zijn mensen zelf in staat om iets te doen aan hun situatie, en kunnen dieren dat niet.
Maar goed er gaat ook genoeg geld naar ontwikkelingshulp in Afrika, maar ook geld naar dit soort projecten.
pi_53377115
Probleem is een beetje dat we immuun zijn geworden voor het leed in de wereld.
Dit is de schuld van de media en dan vooral de liefdadigheidsinstellingen zelf.
De reclame met het zoveelste donkere magere jongetje onder de vliegen doet ons nix meer.

Daarnaast bestaat er steeds meer twijfel of het geld dat men doneert, wel echt levens redt of verbeterd, ipv dat het in de zak van een dictactor belandt.

Dieren wekken over het algemeen meer sympathie op dan onze minder bedeelde medemens. Maar ja, waarom eigenlijk? Omdat dieren maar weerloos zijn? Maar ja, dat zijn die kindertjes ook. Waar zit het verschil hem dan in. Ik denk toch het doodgegooid worden met de 3e wereld en immuniteit (ongevoeligheid) voor dierenleed zijn we nog aan het ontwikkelen
  zaterdag 22 september 2007 @ 11:57:19 #25
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_53377192
Mag iedereen ff zelf weten wat ie met zijn geld doet?
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_53377871
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 11:47 schreef ELdudeness het volgende:
Er is veel meer dierenleed dan mensenleed, dat kan ik je in ieder geval verzekeren. Daarnaast zijn mensen zelf in staat om iets te doen aan hun situatie, en kunnen dieren dat niet.
Mensen staan boven dieren, dus mensen dienen in de eerste plaats te worden geholpen. En men geeft alleen maar geld uit aan zachte pluizige beestjes, je zal ze nooit eens geld uitzien geven aan een zeldzame spin.
Now my death is more than just a sad song.
pi_53378250
wat was het ook alweer?

van de 1000 euro die je aan een goed doel geeft, gaat 30% op aan salaris voor de mensen die er werken?
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:05:57 #28
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_53379889
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 12:32 schreef Heathen het volgende:

[..]

Mensen staan boven dieren,
Is jouw mening. Als ik moest kiezen om een dier te helpen of een bepaald mens dan zou ik voor de dier kiezen.
pi_53380035
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:05 schreef cheqy het volgende:

[..]

Is jouw mening. Als ik moest kiezen om een dier te helpen of een bepaald mens dan zou ik voor de dier kiezen.
Nee dat is een feit. Wij staan boven de voedselketen.
pi_53382863
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 11:57 schreef cheqy het volgende:
Mag iedereen ff zelf weten wat ie met zijn geld doet?
Dat dus, ik zou ook liever mn spaarcentjes in een lokaal asiel stoppen, weten dat het goed terecht komt dan mijn geld in de bodemloze put die Afrika heet pompen.
pi_53383558
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:12 schreef Heathen het volgende:

[..]

neej hoor wij sstaan niet bovenaan de voedselketen, wij zijn gewoon goed in zelfverdideging (dmv wapens ed) maar, als wij nog primitief waren had een tijger oid ons makkelijk kunnen verslinden -> ze staan hoger
pi_53383606
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:59 schreef gekko007 het volgende:

[..]

neej hoor wij sstaan niet bovenaan de voedselketen, wij zijn gewoon goed in zelfverdideging (dmv wapens ed) maar, als wij nog primitief waren had een tijger oid ons makkelijk kunnen verslinden -> ze staan hoger
Als we primitief waren dan hadden we wel weer een wapen ontwikkelt om die tijger dood te maken. Wat lul je nou.
pi_53383811
Terroristen gaan ons aanvallen omdat we een paar centen aan een asiel doneren?

En als we al ons overtollige geld naar arme landen sturen, bestaat er geen terrorisme meer?
  zaterdag 22 september 2007 @ 19:28:00 #35
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_53386978
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:12 schreef Heathen het volgende:

[..]

Ga je het opeens over die boeg gooien?
pi_53387778
Net of Afrika ons terroriseert, domme kutkneus.

Islam!
pi_53387984
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:56 schreef Fiskus het volgende:
Net of Afrika ons terroriseert, domme kutkneus.

Islam!
Alles buiten nederland (en nederland is eigenlijk ook al geinfesteert) is onze vijand
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_53388034
TS, hoeveel heb jij al gedoneerd aan Afrika?
Kuthuilies die altijd vingertje zitten te wijzen
pi_53388200
wees maar niet bang. Dit soort 'berichten' bereiken die oorden niet eens. Ze hebben daar verdomme wel iets anders aan hun hoofd. Van de aids af blijven enzo.
pi_53388436
Ik vind het zowiezo belachelijk dat die Fok!kers 1000 euro bij elkaar sprokkelen om de lijdensweg van zo'n kut hond te verlengen. Tenzij er voor 1000 euro gas word gekocht om die beesten om te leggen dan.
pi_53388489
quote:

Hier zou een video-rapportage van gemaakt moeten worden en deze zou dan uitgezonden moeten worden in ontwikkelingslanden waar kinderen elke dag nog sterven van de honger.

Met dit soort acties keren er zich nog meer mensen tegen "ons".
Met als gevolg dat "wij" doelwit worden van terroristen.

Zij bekijken dit als volgt:
Die Nederlandse welvaarts-maatschappij laat oosterse bevolkingsgroepen creperen van de honger en stellen een hogere prioriteit aan het lief zijn voor dieren?

Wie schudt ons wanneer wakker?

Dat soort landen word al jarenlang BAKKEN met geld naartoe gesluisd en het is er nogsteeds een teringzooi zonder ENIGE verbetering. Van 1250 euro en een grafzooi beestenprut worden ze echt niet beter.
Bovendien klinkt het hard, maar dat land is ons probleem eigenlijk helemaal niet. Dat we erg geld naartoe sturen is puur goede wil. Jij laat het klinken alsof het een verplichting is.
pi_53388608
Er is ook wel een kleine verplichting omdat het onze schuld is dat Afrika zo'n graf geworden is. Het probleem is alleen dat alle hulp organisaties zo corrupt zijn dat er geen cent van wat jij naar de AZG of Unicef stuurt er uberhoupt aan komt. En natuurlijk dat de Afrikanen zelf, over het algemeen genomen, niet zo handig bezig zijn door oorlogen te voeren over een boel geld waar ze allemaal harstikke rijk van kunnen leven.
  zaterdag 22 september 2007 @ 20:25:02 #43
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_53388651
Misschien hebben die Fokkers wel helemaal geen zin om de negende zwarte Merdedes van een of andere dictator in zo'n apenland te financieren.
pi_53390120
quote:
Als je dan al die kant opgaat, kan je beter broodjes mee geven ipv een videoband over dieren waar zij dagelijks voor moeten rennen. Daar zouden ze pissig van worden.

OT : Het initiatief kan jij misschien onbenullig vinden, jou mening.
Het ligt niet bij buitenstaanders(Nederland), ligt bij die overheid in dat creperende land.
quote:
Ga er eens naar toe, kijken waar de problemen vandaan komen ipv een grote bek te hebben.
Dus wat verwacht je hier mee te bereiken?, er naar toe te gaan, dit voor de 2313e keer te laten bevestigen, en waarschijnlijk dood/aids te treffen.<-- hier overigens hou ik eern grote bek over want dit vind ik liever niet uit.
Lucidity4All
  zaterdag 22 september 2007 @ 22:20:11 #45
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_53392015
Mja, maar een hond kan ik kopen en africhten; dat voordeel heeft een Afrikaantje niet (meer).

Dan kies ik toch voor de hond
pi_53392777
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:18 schreef punkjunk het volgende:
Ik vind het zowiezo belachelijk dat die Fok!kers 1000 euro bij elkaar sprokkelen om de lijdensweg van zo'n kut hond te verlengen. Tenzij er voor 1000 euro gas word gekocht om die beesten om te leggen dan.
Nog nooit in een asiel geweest dus....
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_53392869
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:23 schreef punkjunk het volgende:
Er is ook wel een kleine verplichting omdat het onze schuld is dat Afrika zo'n graf geworden is. Het probleem is alleen dat alle hulp organisaties zo corrupt zijn dat er geen cent van wat jij naar de AZG of Unicef stuurt er uberhoupt aan komt. En natuurlijk dat de Afrikanen zelf, over het algemeen genomen, niet zo handig bezig zijn door oorlogen te voeren over een boel geld waar ze allemaal harstikke rijk van kunnen leven.
Gelukkig hebben de meeste regeringen daar het beste met hun bevolking voor en komt hun eigenbelang slechts op de 2e plaats....
A murky, forgotten land.
pi_53393642
@ TS:

Waarom is honger per definitie erg?
pi_53393813
TS: je hebt me overtuigd. Ik had al hondekoekjes en kattebrokken gekocht voor het asiel, maar na jouw betoog heb ik besloten om die in een grote enveloppe naar Afrika te sturen zodat die zieligerds daar een feestmaal hebben
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  zondag 23 september 2007 @ 09:05:47 #50
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_53399568
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:18 schreef punkjunk het volgende:
Als zo'n beest eenmaal in het asiel zit is het kwaad al geschied natuurlijk, het probleem onstaat op het moment dat mensen zomaar een beest kopen dat ze helemaal niet kunnen verzorgen / africhten etc.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_53400592
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:44 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Nog nooit in een asiel geweest dus....
Jawel, mijn kat komt daar vandaan, dat beest is daar geboren en mist dus de belangrijkste sociale opvoeding van de moeder. Een kat met een gebruiksaanwijzing dus.
Maar hoe vol zitten asielen wel niet met cavia's, konijnen en hondjes die toch niet meer zo schattig waren? Afgedankte, geconsumeerde luxe artikelen zijn het. Dat heeft niets meer met dieren te maken. Het enigste wat je met die beesten nog kunt doen is ze op een vriendelijke manier af maken. Opgehaald worden ze toch niet meer en een hond in een cementen kuip met wat kippengaas is nou ook weer net niet een natuurlijke leefomgeving.
pi_53400689
quote:
Op zondag 23 september 2007 11:07 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Jawel, mijn kat komt daar vandaan, dat beest is daar geboren en mist dus de belangrijkste sociale opvoeding van de moeder. Een kat met een gebruiksaanwijzing dus.
Maar hoe vol zitten asielen wel niet met cavia's, konijnen en hondjes die toch niet meer zo schattig waren? Afgedankte, geconsumeerde luxe artikelen zijn het. Dat heeft niets meer met dieren te maken. Het enigste wat je met die beesten nog kunt doen is ze op een vriendelijke manier af maken. Opgehaald worden ze toch niet meer en een hond in een cementen kuip met wat kippengaas is nou ook weer net niet een natuurlijke leefomgeving.
Nou, dan moet je je eigen kat ook maar vergassen hé? Kun je al het geld wat je nu in eten stopt mooi naar Afrika sturen. Zo werkt dat toch?
pi_53401300
quote:
Op zondag 23 september 2007 11:07 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Een boerderij of kinderboerderij lijkt me toch wat beter als je er over na denkt.
Lucidity4All
pi_53401503
quote:
Op zondag 23 september 2007 11:16 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Nou, dan moet je je eigen kat ook maar vergassen hé? Kun je al het geld wat je nu in eten stopt mooi naar Afrika sturen. Zo werkt dat toch?
Ik denk dat het voor mijn kat inderdaad beter was geweest als ze niet uit dat asiel gekomen was. Je kunt beter een kat van een boerderij halen als uit zo'n stink asiel.

En ik vind dat er geen geld naar Afrika gestuurd moet worden. Geld heeft niemand wat aan. Je moet met kennis komen. En alleen als er een stabiele regering in dat land is, anders heeft het nog geen zin.
pi_53418321
In het asiel waar mijn hond (echt een superlieve hond ) vandaan komt, is men erg goed voor de dieren die er zitten.

Net, schoon asiel, de mensen (vrijwilligers) die er werken zijn echte dierenliefhebbers. Die dieren die daar zitten worden echt goed verzorgd.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')