Schuld afschuivenquote:Op zaterdag 22 september 2007 10:11 schreef Flashwin het volgende:
En sinds wanneer zijn burgers in welvaartslanden verantwoordelijk voor de ellendige situatie van mensen in 3de wereldlanden?
Ik dacht altijd dat in de eerste plaats de leiders in die landen moesten zorgen dat hun onderdanen hulp krijgen
vaag topic dit
Die regering hebben ze ook zo lekker zelf gekozen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 10:10 schreef Tarabass het volgende:
Bovendien, alsof dat geld ooit aankomt bij die Afrikanen. Liever het vingertje wijzen naar hun eigen regering svp..
Dit is in Nederland makkelijker te realiseren.quote:Op zaterdag 22 september 2007 10:18 schreef AffenStrudel het volgende:
Ik zeg , verlaag heel afrika met 20 meter of e.d. Zijn we van die paupers EN het zeespiegelprobleem af.
Die opmerking raakt kant noch wal vrind.quote:Op zaterdag 22 september 2007 10:21 schreef imbaman het volgende:
[..]
Dit is in Nederland makkelijker te realiseren.
Weleens op zaterdagmiddag in de MediaMarkt wezen kijken waar mensen hun geld aan uitgeven?quote:Op zaterdag 22 september 2007 10:05 schreef imbaman het volgende:
Bij het lezen van dit nieuwsbericht werd ik misselijk:
FOK!kers halen 1000 euro op voor asiel
Waarom besteden mensen uit onze welvaarts-maatschappij hier geld en tijd in?
Sorry hoor, maar.... je hebt ongelijk. Met duizend euro maak je een asiel ontzettend blij. Duizend euro naar afrika sturen, daar help je echt niks mee. De honger zal er over tien jaar nog zijn en we kunnen er gewoon weinig aan doen. 1000 euro maakt daar echt weinig verschilquote:Op zaterdag 22 september 2007 10:05 schreef imbaman het volgende:
Bij het lezen van dit nieuwsbericht werd ik misselijk:
FOK!kers halen 1000 euro op voor asiel
Alvast als antwoord op al die onwetende reacties:
Ga zelf eens naar Afrika voordat jullie weer met je kortzichtige en lompe oordelen komen.
Alsof wij alles in onze schoot geworpen kregen. Ze hebben dezelfde kansen (gehad) als ons. Dat wij al in het digitale tijdperk leven en zij nog moeten beginnen met boeren kunnen wij niets aan doen hoor. Ik leg de schuld ook niet bij die mensen daar, maar iig niet bij ons. Wij doen ons best..quote:Op zaterdag 22 september 2007 10:16 schreef imbaman het volgende:
[..]
Die regering hebben ze ook zo lekker zelf gekozen.
Ga er eens naar toe, kijken waar de problemen vandaan komen ipv een grote bek te hebben
het forum ¨Hoe simpel ben ik¨ is iets verderop hoorquote:Op zaterdag 22 september 2007 10:11 schreef Flashwin het volgende:
En sinds wanneer zijn burgers in welvaartslanden verantwoordelijk voor de ellendige situatie van mensen in 3de wereldlanden?
Ik dacht altijd dat in de eerste plaats de leiders in die landen moesten zorgen dat hun onderdanen hulp krijgen
vaag topic dit
duwd dat is net als de US die zoveel miljarden in Irak steken,, dat geld steken ze alleen maar in hun eigen amerikaanse bedrijven dus het geld blijft waar het is en waar het altijd zal blijven,, komop hey dit is toch niet zo moeilijk om te begrijpen...quote:Op zaterdag 22 september 2007 10:44 schreef LuxAeterna het volgende:
Uiteraard is Europa indirect schuldig aan de huidige positie van Afrika (kolonisatie anyone?). Ik vind echter wel dat geld erin blijven pompen totaal geen nut heeft. Dit hebben we de afgelopen zoveel jaar gedaan en hoeveel resultaat is er nou eigenlijk geboekt? Aids is nog steeds een groot probleem en driekwart van de Afrikaanse bevolking heeft nog steeds geen schoon drinkwater.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 10:24 schreef nvido het volgende:
[..]
Die opmerking raakt kant noch wal vrind.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:41 schreef DAMH het volgende:
[..]
het forum ¨Hoe simpel ben ik¨ is iets verderop hoor![]()
quote:vroemmmm!!!
quote:Tsja fackerdefack
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |