Goed bezigquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:25 schreef Slakkendressing het volgende:
Hoi,
Ik heb deze week wat add-tests gedaan op het internet, en overal zeggen ze van: "Welkom bij de club! Je hebt zeer waarschijnlijk ADD."
En ik ken iemand die er net is achtergekomen dat ze ADD heeft, en ik ben precies zoals haar. Ze neemt sinds deze maand dus ritalin en zo.
Ik nam vandaag zo'n pilletje (genomen tijdens het eten), kreeg hem van die ander die dus add heeft. Voor ik de pil nam was ik een beetje in paniek, door een drama met wiskunde.
En ik merkte dit ongeveer:
- Ik had een drang om dingen te zeggen/tegen iemand te praten/hele verhalen te vertellen.
- Ik voelde me heel rustig/"relaxed".
- Ik trilde niet meer, was niet meer in paniek.
- Ik voelde me ineens opgewekt.
- Ik voelde me ineens niet meer ongemakkelijk met allemaal onbekenden om me heen.
- Ik kon me ineens goed concentreren, zelfs iets lezen terwijl een ander er doorheen praat, dat kan ik normaal nooit.
Verder niks maar ik weet niet precies wat ritalin allemaal doet. Ik weet wel dat het alleen werkt als je add hebt, anders niet, toch?
Ik heb ook nog in een boek gelezen, nadat ik de pil had genomen. Ik kon echt heel snel lezen, echt 3 keer zo snel als normaal. En het was nog wel een verdomd moeilijk boek: Aldus sprak Zarathoestra van Friedrich Nietzsche.
Dus heb ik add? Lijkt me wel. Maar ik weet het nog steeds niet 100% zeker en ik heb geen zin om naar de dokter te gaan.
Dag Slakkendressing,quote:
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:21 schreef melonovy het volgende:
[..]
Ritalin is niet voor niets opgenomen in de opiumwet, na een poosje slikken kun je in eufotische staat verkeren. Je kent wel de pieken uit je dagelijkse leven, nou dat gevoel en dan heel sterk en het kakt niet in zoals je dat ook wel zou moeten herkennen, dat gevoel dus.
![]()
Stuiter de stuiter, je kan even de hele wereld aan
![]()
![]()
Maar, ja helaas erkomt een maardie periode gaat weer over en zal in de meeste gevallen niet meer zo
voorkomen.
Persoonlijk sluimerde bij mij op dat moment dus allerlei psychische bijwerkingen bij, depressie, somberheid, acheterdochtigheid en overbezorgd. Allemaal toestanden die niet bij me horen en gelukkig had ik dat dus op tijd door en heb ik dat besproken met de psych.
Daarna ben ik weer gestopt met de Ritalin, omdat dat spul de drempel naar een psychose kan verlagen en daar was ik echt angstig voor.
Inmiddels weer helemaal 100% melonovy met ADD zonder medicatie.
Ik voelde me ook blij (eerder relaxed, zo van: "Ik hoef me helemaal nergens zorgen over te makenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:20 schreef ppi het volgende:
[..]
Dag Slakkendressing,
Ik vond dit een goede post, van eerder in dit topic:
[..]
Maar je wil wel medicijnen gaan slikken ?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:03 schreef Slakkendressing het volgende:
[..]
Ik ben trouwens 16. Ik heb geen zin om aan mijn ouders te vertellen dat ik "denk" add te hebben. Dan moet ik ook weer naar de dokter. En ik wil het gewoon niet vertellen, klinkt zo overdreven. Dus ik ga niet naar dokter.
Ik verklaar je niet voor gek.quote:En verklaar me maar gek. Maar ik wil gewoon weten of ik ADD heb. En ik wil niet naar de dokter.
Ik ben trouwens geen wanhopig pubertje, als jullie dat denken om mijn leeftijd.
Alles komt gewoon overeen:
Relativering, is goedquote:Emotionele wisselingen
Altijd, maar da's best algemeen, een hoop mensen hebben dat.
Sorry dat ik het zeg maar dan heb je denk ik toch een probleem..quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:03 schreef Slakkendressing het volgende:
(knip)
Ik ben trouwens 16. Ik heb geen zin om aan mijn ouders te vertellen dat ik "denk" add te hebben. Dan moet ik ook weer naar de dokter. En ik wil het gewoon niet vertellen, klinkt zo overdreven. Dus ik ga niet naar dokter.
En verklaar me maar gek. Maar ik wil gewoon weten of ik ADD heb. En ik wil niet naar de dokter.
Ik ben trouwens geen wanhopig pubertje, als jullie dat denken om mijn leeftijd.
(knip)
Wat wil je nu precies? Dat wij je vertellen of je ADD of ADHD hebt of niet?quote:De diagnose ADHD moet gesteld worden door een deskundige en ervaren arts, bij voorkeur een kinderarts of kinder- en jeugdpsychiater, c.q. een volwassenen psychiater. Dit om andere lichamelijke of psychische oorzaken uit te sluiten.
(quotes; zoals het ook vet gedrukt staat op de site van adhd-land)quote:LET OP
Het kan niet genoeg benadrukt worden hoe belangrijk het is niet zelf de diagnose ADHD te stellen. De informatie en voorbeelden die hierboven gegeven worden, kunnen je vermoeden dat je ook ADHD hebt, doen rijzen.
De volgende stap naar een arts is noodzakelijk, omdat het belangrijk is dat deze andere aandoeningen uitsluit.
kan zeer heftig zijn....quote:
Jawel. Van alles vind ik dat het zwaarste, ik kan me flink down voelen wanneer ik geen prikkels ontvang.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 22:32 schreef ppi het volgende:
[..]
kan zeer heftig zijn....
Of wou je dat niet zeggen ?
Werd je plotsklaps afgeleid en kon je je post niet meer afmaken [ afbeelding ]
Sinds een jaar of 7 sport ik weer behoorlijk veel.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 23:08 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Jawel. Van alles vind ik dat het zwaarste, ik kan me flink down voelen wanneer ik geen prikkels ontvang.
Maar de constante drang naar het opzoeken van prikkels kan ook soms flink schadelijk zijn.
Momenten van zelf-reflectie komen vaak op in prikkel-loze periodes na flinke prikkel-periodes,
die momenten kunnen zwaar zijn...
Ik zelf sport ook veel, doe aan boksen, krachttraining, hard lopen etc., daardoor krijg ik ook veel prikkels, vind het dan ook heerlijk om mezelf te verdoven met fysieke inspanning. Probleem is dat ik me teen heb gekneusd en wegens omstandigheden tijdelijk weer thuis woon. Doordeweeks sport ik, maar kan niet meer even gaan hardlopen bijvoorbeeld. Ook het niet op mijn eigen kamer zitten helpt mee aan een instabiel gevoel.quote:Op zondag 14 oktober 2007 00:10 schreef ppi het volgende:
[..]
Sinds een jaar of 7 sport ik weer behoorlijk veel.
Als het even kan pak ik mijn racefiets en ga het liefst uren rondrijden.
Ik geniet van de omgeving, de bossen, de waddenzee, het platteland, de slootjes en alles wat er nog meer te zien is.
Heel veel prikkels dus.
En ik merk dat zelf-reflectie me dan meestal niet zwaar valt.
Wanneer ik dit een paar dagen niet gedaan heb merk ik dat ik slechter en slechter in mijn vel ga zitten.
En mijn momenten van zelf reflectie worden dan ook somberder en zwarter....
quote:Echt stil zitten en niets doen kan ik niet, tv kijken doe ik de laatste jaren ook bijna niet meer, het verveeld gewoon te snel.
Thuis heb ik altijd mijn computer aanstaan, muziekinstrumenten voor het grijpen staan of gewoon andere dingen doen.
Ben afgelopen tijd zeer veel uitgeweest, veel gedronken, veel meegemaakt op het vlak van liefde/relaties, maar weinig stabiel, vaak puur om aan die prikkels te komen. Als er dan 1 dag is, waarin je niet omringd ben door vrienden, met een meisje bent, onder invloed/uit bent, kom je jezelf weer tegen. Ik denk dan ook dat ik deze tijd moet proberen vast te houden, lector et emergo.quote:Als je schrijft: "Momenten van zelf-reflectie komen vaak op in prikkel-loze periodes na flinke prikkel-periodes, die momenten kunnen zwaar zijn..." dan denk ik voor mijzelf vooral aan drugs gerelateerde prikkels.
Alhoewel het ook na het uitgaan van een liefde - of tijdelijk weggaan bij je lief na een leuke dag en nacht kan spelen.
En als ik alcohol en weed gebruikte was het gelijk ook helemaal raak, 24/7 voor langere periodes
Daar van herstellen zijn soms hele zware momenten - dagen - weken, ook al omdat je dan met een verzwakt lichaam zit.
En met een uitermate vermoeide geest.
Realiseer je dat de aanmaak van lichaamseigen uppers verminderd wordt door drugsgebruik.
Wanneer je stopt met deze kunstmatige prikkels toedienen moet je lichaam zijn eigen chemische fabriek weer op gang brengen.
En dat gaat zomaar niet 123
quote:
Voor Ritalin ben je hier volgens mij zeker op de juiste plaats.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 00:47 schreef Sitethief het volgende:
Ik moest me hier melden als ik over Ritalin wou praten, maar ik heb zelf Asperger dus ik weet niet of dit wel de juiste plek is...........
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |