abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53709570
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 23:54 schreef TerroRobbie het volgende:
Wat was hij matig vandaag.
Matig? Zeg maar gerust slecht. Maargoed, veel kun je zo'n johie niet kwalijk nemen.
pi_54264675
Nu Stam is gestopt, komt ie helemaal aan veel speeltijd. Afgelopen zondag was het in ieder geval niet verkeerd wat ie liet zien.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:01:10 #53
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_54264988
Zondag vond ik hem juist zwaar tegenvallen.. won weinig duels en verdedigde rampzalig uit. Toch blijft het gewoon een jongen met veel potentie.
  donderdag 1 november 2007 @ 10:00:12 #54
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54297331
quote:
Vol Beloften: Gregory van der Wiel

Amsterdam, 19 mrt 2007
In de rubriek Vol Beloften krijgen de talenten van Ajax de kans zich te presenteren aan de supporters. Deze keer Gregory van der Wiel, verdediger.

Naam: Gregory van der Wiel.
Geboren: 3 februari 1988.
Broers/zussen: Ik heb drie jongere zussen: Layla, Ambar en Hind.
Positie: Centrale verdediger. Links- of rechtsbenig: rechtsbenig.
Lengte: 1.81 meter. Gewicht: 68 kg.
Bij Ajax sinds: juni 1996. Tussentijds heb ik drie jaar voor HFC Haarlem gespeeld. Contract vanaf: 28 april 2006.
Vorige clubs: DCG en tussentijds dus HFC Haarlem.
Opleiding: Havo.
Relatie: Mijn vriendin heet Maxine.
Geen voetballer, dan...: Dat zou ik niet weten. Voetballer worden is altijd mijn enige doel geweest.
Passie buiten het voetbal: Computerspelletjes.
Geloof/bijgeloof: Ik geloof in God, maar hang geen geloof aan. Mijn bijgeloof houd ik voor mezelf.
Vakantie: Ik wil graag eens naar de Verenigde Staten en Curaçao.
Muziek: R & B en hiphop.
Favoriete tv-programma: Prison Break en De Wedstrijden.
Beste film: Pirates of the Caribbean.
Mooiste boek: Oesters van Nam Kee.
Krant/tijdschrift/website: De Telegraaf, Voetbal International en Sportweek. Op internet kijk ik altijd op www.ajax.nl en www.voetbalzone.nl.
Favoriete eten: Mexicaans.
Een dag ruilen met: David Beckham. Ik zou willen weten hoe je leeft als je zo beroemd bent.
Mooiste goal: Toen ik voor HFC Haarlem speelde, scoorde ik eens tegen Ajax met een afstandschot van dertig meter. Die vergeet ik niet snel meer.
Grootste voetbalkwaliteit: Ik ben snel, heb inzicht en een goede techniek.
Nog werken aan: Ik moet mijn concentratie beter vasthouden. Ook mijn duelkracht in de kopduels en mijn linkerbeen kunnen beter.
Favoriete club buiten Ajax: AC Milan.
Mooiste wedstrijd: Een jaar of drie geleden speelden we een uitwedstrijd tegen Juventus. Het was al avond en er zat veel publiek. We kwamen achter, maar maakten in de laatste minuut gelijk. Ik vond de sfeer al goed, maar toen helemaal.
Favoriete voetballer: Kaká van AC Milan. Die heeft alles wat je als voetballer moet hebben.
Mooiste moment uit Ajax-historie: Het winnen van de Champions League in 1995.
Idool buiten voetbal: Dat zijn er twee: mijn ouders. Ik bewonder ze voor wat ze hebben gedaan en nog steeds doen.
Hoogtepunt in carrière: Het ondertekenen van mijn contract bij Ajax.
Dieptepunt: Dat ik tussentijds wegmoest naar HFC Haarlem.
Lastige club als tegenstander? AZ is altijd lastig. Ze hebben een goede jeugdopleiding en willen altijd van ons winnen.
Toekomstverwachting: Ik hoop een basiskracht in het eerste van Ajax te worden.
quote:
Van der Wiel geslaagd als opvolger Stam

door onze Telesportredactie

AMSTERDAM - De beste verdediger van Nederland nam afgelopen week afscheid: Jaap Stam. In het bekerduel van Ajax tegen het gevaarlijk geachte sc Heerenveen stond zijn opvolger Gregory van der Wiel al klaar om te bewijzen dat hij het talent heeft om in de toekomst Stam op te kunnen volgen.

Vooraf gezien was Heerenveen een geduchte tegenstander voor de Amsterdammers. De Friezen hebben immers topschutter Afonso Alves in de gelederen, en uitgerekend Van der Wiel moest de Braziliaan gaan bewaken. Interim-trainer Adrie Koster benadrukte vooraf nog eens dat 'Jaap Stam Jaap Stam is', waarmee hij wilde zeggen dat de kale verdediger eigenlijk onvervangbaar was. Na de wedstrijd was de Ajax-trainer meer dan lovend over Van der Wiel: "Onze centrale verdediging, met John Heitinga en Van der Wiel, stond als een huis. Ze gaven de spitsen van Heerenveen geen kans."

Het werd Van der Wiel natuurlijk ook makkelijker gemaakt omdat Ajax al vrij vroeg in de wedstrijd op voorsprong kwam door een goal van John Heitinga. Maar de jonge Ajacied maakte geen misstap, hoewel Alves op foutjes bleef loeren van zijn directe tegenstander. "Ik wist wie ik tegenover me had en daar heb ik me natuurlijk goed op voorbereid", sprak de jonge verdediger nuchter na afloop van de wedstrijd. "Ik begon extra scherp om Alves geen kans te geven om te scoren. In het begin van de wedstrijd moest ik nog een beetje zoeken en liep hij ook één keer van me weg, maar daarna had ik hem goed in de gaten."

Door de winst overwintert Ajax in de bekercompetitie en kan het zich nu concenteren op de eredivisie. Daarin treffen de Amsterdammers aankomend weekeinde Roda JC in de ArenA, waarna een week later zich een echte test voordoet: de klassieker tegen Feyenoord.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_54299726
Geweldige wedstrijd gespeeld gister
AFC AJAX
pi_54299771
Speelde gisteren zeker een behoorlijke pot, zoals eigenlijk heel de verdediging wel goed stond.
pi_54301692
t v p voor deze topper.
Hij zal veel gaan spelen vanaf nu, maarja aan Johnny heeft hij geen slechte medeverdediger.
Zolang geen van beide maar geblesseerd raakt.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_54303785
Gewoon samen met van der Wiel haast een hele verdediging uit eigen jeugd. Moet niet gekker worden!
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_54756779
Contractverlenging en opwaardering.
pi_54776936
TVP voor over 2 jaar
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_57381680
quote:
Koster rekent dit seizoen niet meer op Van der Wiel

Gregory van der Wiel kan zich alvast gaan richten op volgend seizoen. Ajax-coach Adrie Koster verwacht niet dat de talentvolle verdediger, die al sinds half november aan de kant staat met een knieblessure, dit seizoen nog in actie kan komen.

"Van der Wiel heeft nu al een paar keer een terugslag gehad De blessure geneest langzamer dan verwacht. Hij moet nu gewoon goed revalideren. Dat heeft tijd nodig. Ik verwacht hem dit seizoen niet meer terug", liet Koster vrijdagmiddag weten.
Drie weken afwezig werd geschat.
pi_57387969
Sneu.
pi_57399255
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:38 schreef RayMania het volgende:

[..]

Drie weken afwezig werd geschat.
Hier past maar 1 ding:

" "
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_57401479
Denkt die Zeeuw nu echt dat Ajax kampioen wordt ?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_57403961
Waar zegt ie dat dan?
pi_57404230
Hij ligt er 3 weken uit en het seizoen duurt voor Ajax alleen nog een week of 4 als ze kampioen anders gewoon 6 tot 8 weken
pi_57405610
Paar posts verwijderd. DAM las gewoon fout; Van der Wiel ligt er niet op dit moment drie weken uit, maar het werd in november geschat dat hij er drie weken uit zou liggen.
pi_57405780
Van der Wiel ook al onder de tattoo's zag ik, ik vind die trend maar niks.

Over z'n blessure: jammer, hopelijk nog een deelname aan de OS voor hem.
That's all folks!
pi_58650209
Hij is eindelijk fit. Twente komt waarschijnlijk wel nog te vroeg, maar gezien de defensieve problemen zie ik hem misschien nog wel bij de selectie komen ook.
pi_58650522
Van der Wiel
pi_58659057
Het Goedhart-effect is zichtbaar
pi_60116434
quote:
Van der Wiel: "Weet Foppe wel dat ik weer fit ben?"
15 juli 2008

Ajacied Gregory van der Wiel is teleurgesteld in Foppe de Haan. De jonge verdediger is topfit, maar behoort niet tot de voorlopige selectie van Jong Oranje voor de Olympische Spelen. En dat terwijl Van der Wiel vorig jaar, voordat hij een zware knieblessure kreeg, een vaste waarde was in de Nederlandse jeugdploeg.

Van der Wiel raakte vorig jaar november geblesseerd aan zijn knie en bleef vervolgens het hele seizoen sukkelen met zijn gewricht. Aan het eind van vorig seizoen hervatte hij de groepstraining, met als doel om de Spelen te halen. Maar Foppe de Haan zag de verdediger blijkbaar over het hoofd, want Van der Wiel behoort niet tot de voorlopige selectie voor het voetbaltoernooi in Peking.

"Misschien heeft Foppe de Haan niet opgemerkt dat ik weer fit ben", zegt de zichtbaar teleurgestelde verdediger tegen FCUpdate.nl. "Hij heeft ook helemaal niet gebeld, in die maanden dat ik geblesseerd was. Dat is best raar, omdat ik in de periode voordat ik geblesseerd raakte een vaste waarde was. Maar goed, het is niet anders."

Een uitgebreid interview met Van der Wiel staat later deze week op FCUpdate.nl.
pi_60116485
Wat een huillie zeg
pi_60121895
Hoezo huilie? Vind het ook een slechte zaak dat Foppe dit talent thuislaat.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:18:48 #75
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_60121975
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 11:25 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Zijn teleurstelling is goed te begrijpen, maar misschien is het wel beter zo. Die blessure was niet niks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')