Ik heb vandaag niets anders geluisterd...quote:Op donderdag 21 oktober 2004 21:45 schreef Thomas B. het volgende:
Vandaag een jaar geleden sinds zn zelfmoord... heb er nog wel een paar keer aan gedacht vandaag.

heb de hele dag gewerkt vandaagquote:Op donderdag 21 oktober 2004 22:17 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Ik heb vandaag niets anders geluisterd...

Die DVD heet Elliott Smith- Olympia, Washingtonquote:Op donderdag 21 oktober 2004 22:07 schreef Thomas B. het volgende:
juuuust!
Hoe heet die dvd?

Ja en ik heb hem al bij bij bol.com besteldquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:04 schreef methodmich het volgende:
En die DVD zou ook in Nederland uit moeten gaan komen / uit zijn?

Xo en Either/or blijven toch echt majesteus en ongenaakbaar IMHO...quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 16:32 schreef methodmich het volgende:
Wat mij betreft is ie wel beter dan Figure 8, maar kan ie niet aan de overige 4 platen tippen.

Ik ben er niet kapot van.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 20:38 schreef Tranceptor het volgende:
En roman candle dan? Wat vinden we daar van? Voor mij duurt Either/or wat te kort eigenlijk....

Damn dies ntsc.... is dat ding ook ergens in regio 2 te krijgen, want anders gaat mn dvdspeler over zn nek.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 09:44 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Die DVD heet Elliott Smith- Olympia, Washington
De enige echte autobiografie over hem heet Elliott and the Big Nothing
http://www.nl.bol.com/int(...)0/6/8/0306813939.gif

Ik heb hem ergens ook zien staan dat ie gewoonr regio 2 was. Bij Bol.com?quote:Op donderdag 18 november 2004 18:57 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Damn dies ntsc.... is dat ding ook ergens in regio 2 te krijgen, want anders gaat mn dvdspeler over zn nek.

De 21e eeuw bedoel je? Want die van de 20e eeuw was natuurlijk Nick Drake. Maar de geschiedenis is dom. Genieën worden niet erkend. Maar dat komt nog wel, dat komt nog wel.quote:Op woensdag 9 maart 2005 03:53 schreef Lamon het volgende:
Even de aandacht terug leggen op alles wat mooi, emotioneel, liefdevol en goed is.
Waarom de goede man nog steeds niet de historie in is gegaan als de beste muzikant/songwriter van deze eeuw blijft een enorm persoonlijk raadsel..

quote:Op woensdag 24 augustus 2005 07:19 schreef QyRoZ het volgende:
Elliott blijft een vaste waarde in mijn leven, ik luister nog steeds dagelijks naar zijn geweldige muziek.

quote:Enkele nummers die Elliott Smith net voor zijn dood opnam, verschijnen binnenkort op de soundtrack van 'Thumbsucker'. Oorspronkelijk zou hij de volledige soundtrack voor zijn rekening nemen, en nu heeft The Polyphonic Spree die taak op zich genomen. Van hen staan er 20 nieuwe nummers op, en van Elliott Smith 3. Het gaat om 'Let’s Get Lost', en 2 covers: 'Trouble' van Cat Stevens en 'Thirteen' van Big Star. De soundtrack verschijnt eind september.

Goed artiest hoor en heeft mooie liedjes gemaakt, maar de beste muzikant/songwriter lijkt me wat overdreven en vooral een niet te peilen uitdrukking.quote:Op woensdag 9 maart 2005 03:53 schreef Lamon het volgende:
Even de aandacht terug leggen op alles wat mooi, emotioneel, liefdevol en goed is.
Waarom de goede man nog steeds niet de historie in is gegaan als de beste muzikant/songwriter van deze eeuw blijft een enorm persoonlijk raadsel..

Lijkt jou, ja. Maar het is inderdaad niet te peilen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:10 schreef peaceman het volgende:
Goed artiest hoor en heeft mooie liedjes gemaakt, maar de beste muzikant/songwriter lijkt me wat overdreven en vooral een niet te peilen uitdrukking.

Ik vind de Heatmiser-periode niet zo goed. Elliott komt niet echt tot recht tussen het gitaargejank en de zang van Heatmiser IMHO. Ik vind bijvoorbeeld een track als Coast to Coast echt een draak tussen de parels. Die soundtrack van 'Thumbsucker'moet ik maar hebben dan, al heb ik de afzonderlijke tracks eigenlijk al.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:19 schreef Lamon het volgende:
Draait iemand trouwens wel eens de albums van Heatmiser?
De band van Elliott Smith, waarop hij samen met Neil Gust alle nummers geschreven heeft en zingt.
Vooral het laatste album "Mic City Sons" is voor een redelijk deel eigenlijk ook een puur Elliott Smith album (er zitten ook nummers van Gust tussen natuurlijk), met een wat ruiger geluidje erachter.
Logisch ook, aangezien Smith toen al 3 albums solo had uitgebracht.
Zijn stem op het album is in ieder geval Smith in topvorm.

Bij 'Plainclothes man', 'The fix is in' en 'Half Right' (hidden track) is het gitaargejank nauwelijks aanwezig hoor, behalve de acoustische gitaar dan.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:00 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik vind de Heatmiser-periode niet zo goed. Elliott komt niet echt tot recht tussen het gitaargejank en de zang van Heatmiser IMHO. Ik vind bijvoorbeeld een track als Coast to Coast echt een draak tussen de parels.

quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:15 schreef -Dries- het volgende:
Voor de fans van Elliott Smith:
http://everybodycares.blo(...)n-hill-part-two.html
From a Basement on a Hill 2. 22 unreleased studiotracks die plots op het interweb zijn geleaked.

Geen twijfelwonden, wat wil zeggen dat hij OF zo stoer was dat hij 2 keer vol in zijn eigen borstkas ramde OF dat iemand hem 2 keer vol in zijn borstkas ramde.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:42 schreef methodmich het volgende:
De tijd gaat hard inderdaad. En nog steeds onduidelijkheid rond zijn dood.

Er zijn een aantal nummers van Basement twee die veel beter zijn dan bijvoorbeeld een Coast to Coast van Basement I.quote:Op zondag 23 oktober 2005 02:55 schreef Lamon het volgende:
New Disaster is zo'n mooi nummer! Echt bijna tranen in mijn ogen.

Ik denk dat men over het algemeen toch vind dat Elliott het best tot zijn rechtkomt met een hele minimale begeleiding waar zijn gitaar en stem de hoofdrol spelen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:14 schreef nozem het volgende:
Elliott Smith.![]()
Ik heb weer eens Figure 8 opstaan en ik vind het werkelijk (nog steeds) een zeer goed album. Ik houd wel van die volle (met ontwijfeld dure productietechnieken verkregen) sound. Ik snap niet waarom dat album bij liefhebbers vaak zo 'slecht' scoort. Is het omdat men over het algemeen de akoestische 'lo-fi sound' van zijn eerdere albums toch meer apprecieert?

Ja, hoewel ik desondanks XO toch veruit zijn beste plaat vind.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:45 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik denk dat men over het algemeen toch vind dat Elliott het best tot zijn rechtkomt met een hele minimale begeleiding waar zijn gitaar en stem de hoofdrol spelen.

Ik vind beatlesque juist zo mooi aan Xo.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:58 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, hoewel ik desondanks XO toch veruit zijn beste plaat vind.

Al die uitgelekte B-sides vind ik gewoon als album een van de betere van Smith. Enige wat er boven staat is Either/Or denk ik.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:24 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik vind beatlesque juist zo mooi aan Xo.
Hij wilde met Basement on the hill dan ook een White album maken. Overigens vind ik de keuze nogal raar als je die uitgelekte demo's bekijkt. Er zit echt gouden materiaal bij (Worst part is over bijvoorbeeld en Riot Coming)...

Maar al die Basement... songs zijn live en acoustisch ook zo verschrikkelijk mooi. Doodzonde dat Basement niet als de eerste 3 is opgenomen, dan hadden we misschien een winner gehad.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:24 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik vind beatlesque juist zo mooi aan Xo.
Hij wilde met Basement on the hill dan ook een White album maken. Overigens vind ik de keuze nogal raar als je die uitgelekte demo's bekijkt. Er zit echt gouden materiaal bij (Worst part is over bijvoorbeeld en Riot Coming)...

Toch heeft ie altijd gezegd nog eens een smerige rocker op te willen nemen. Een beetje in de stijl van de Jon Spencer Blues Explosion, waar Elliott overigens groot fan van was.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:57 schreef Tranceptor het volgende:
Ja de familie maakten hem af samen met een producer waar Elliott niet van plan was samen mee te werken. Elliott was niet zo van dat scherpe gitaargeweld zoals je op Basement on the Hill tegenkomt, het was zelfs een van de redenen om te breken met Heatmiser.

Kun je dat ergens downloaden bedoel je?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:47 schreef bolivian het volgende:
Overigens, voor de p2p-ers onder ons (), er circuleert een alleraardigst QT-filmpje waarin Elliott Smith Lou Barlow interviewt. 't Is maar een short maar het is wel grappig om deze twee helden eens samen in een shot te zien:
Elliott Smith interviews Lou Barlow.mov
(of vergelijkbaar)

Yep daar ben ik van op de hoogte, maar Basement moest vergelijkbaar zijn met het White Album. Dat heeft hij meerdere malen gezegd. Ik denk ook dat men dat puur retorisch moet zien omdat hij fan was van de JSBE.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:44 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Toch heeft ie altijd gezegd nog eens een smerige rocker op te willen nemen. Een beetje in de stijl van de Jon Spencer Blues Explosion, waar Elliott overigens groot fan van was.

Dat bedoel ik inderdaad,quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:49 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Kun je dat ergens downloaden bedoel je?

Ik kan me een interview in de OOR herinneren met Jon Spencer van een paar jaar terug waarin hij zei wat met Elliott Smith gejamd te hebben in de studio. Blijkbaar ging Elliott Smith toen compleet uit zijn dak en vertelde hij tegen Jon Spencer dat zijn volgende album wellicht veel steviger ging worden. Of er toen ook iets op tape is gezet weet ik niet, maar het zou best kunnen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:01 schreef DaisyDuke het volgende:
Oh, maar ik wilde ook helemaal niet beweren dat er op Basement een smerige rocktrack te vinden is hoor. Dat Blues Explosion verhaal schoot me te binnen en gaf me een melancholisch 'wat zonde toch dat we dat nooit zullen horen gevoel'.
Heeft Elliott trouwens niet ooit iets opgenomen met Jon Spencer? Daar staat me wel iets van bij in ieder geval.

Ik nog lang niet. Het geld ontbreekt me en er ligt zoveel ander leuk spul bij Kroese in Nijmegen. Mijn broer heeft wel ales geloof ik.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:08 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik kom steeds dichter het punt van 'alles van elliott hebben'.![]()

Ik heb al zijn cd's, live-materiaal wat beschikbaar is, obscure video's, biografiequote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:09 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik nog lang niet. Het geld ontbreekt me en er ligt zoveel ander leuk spul bij Kroese in Nijmegen. Mijn broer heeft wel ales geloof ik.

Kijk eens aan dan:quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:08 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik kom steeds dichter het punt van 'alles van elliott hebben'.![]()

Ik weiger em te downloaden.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:25 schreef bolivian het volgende:
[..]
Kijk eens aan dan:
http://rapidshare.de/file(...)_Lou_Barlow.mov.html

Tranceptor, heb je nog een paar toffe Elliott filmpjes voor mij dan?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:30 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik weiger em te downloaden.![]()
ik heb em al![]()

Men moge hier niet dealen, zie FAQ.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:19 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Tranceptor, heb je nog een paar toffe Elliott filmpjes voor mij dan?

quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:35 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Men moge hier niet dealen, zie FAQ.

quote:Op zaterdag 7 januari 2006 18:46 schreef methodmich het volgende:
Jullie keken zeker ook vaak op sweetadeline.net destijds?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |