Ik heb vandaag niets anders geluisterd...quote:Op donderdag 21 oktober 2004 21:45 schreef Thomas B. het volgende:
Vandaag een jaar geleden sinds zn zelfmoord... heb er nog wel een paar keer aan gedacht vandaag.
heb de hele dag gewerkt vandaagquote:Op donderdag 21 oktober 2004 22:17 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Ik heb vandaag niets anders geluisterd...
Die DVD heet Elliott Smith- Olympia, Washingtonquote:Op donderdag 21 oktober 2004 22:07 schreef Thomas B. het volgende:
juuuust!
Hoe heet die dvd?
Ja en ik heb hem al bij bij bol.com besteldquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:04 schreef methodmich het volgende:
En die DVD zou ook in Nederland uit moeten gaan komen / uit zijn?
Xo en Either/or blijven toch echt majesteus en ongenaakbaar IMHO...quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 16:32 schreef methodmich het volgende:
Wat mij betreft is ie wel beter dan Figure 8, maar kan ie niet aan de overige 4 platen tippen.
Ik ben er niet kapot van.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 20:38 schreef Tranceptor het volgende:
En roman candle dan? Wat vinden we daar van? Voor mij duurt Either/or wat te kort eigenlijk....
Damn dies ntsc.... is dat ding ook ergens in regio 2 te krijgen, want anders gaat mn dvdspeler over zn nek.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 09:44 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Die DVD heet Elliott Smith- Olympia, Washington
De enige echte autobiografie over hem heet Elliott and the Big Nothing
http://www.nl.bol.com/int(...)0/6/8/0306813939.gif
Ik heb hem ergens ook zien staan dat ie gewoonr regio 2 was. Bij Bol.com?quote:Op donderdag 18 november 2004 18:57 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Damn dies ntsc.... is dat ding ook ergens in regio 2 te krijgen, want anders gaat mn dvdspeler over zn nek.
De 21e eeuw bedoel je? Want die van de 20e eeuw was natuurlijk Nick Drake. Maar de geschiedenis is dom. Genieën worden niet erkend. Maar dat komt nog wel, dat komt nog wel.quote:Op woensdag 9 maart 2005 03:53 schreef Lamon het volgende:
Even de aandacht terug leggen op alles wat mooi, emotioneel, liefdevol en goed is.
Waarom de goede man nog steeds niet de historie in is gegaan als de beste muzikant/songwriter van deze eeuw blijft een enorm persoonlijk raadsel..
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 07:19 schreef QyRoZ het volgende:
Elliott blijft een vaste waarde in mijn leven, ik luister nog steeds dagelijks naar zijn geweldige muziek.
quote:Enkele nummers die Elliott Smith net voor zijn dood opnam, verschijnen binnenkort op de soundtrack van 'Thumbsucker'. Oorspronkelijk zou hij de volledige soundtrack voor zijn rekening nemen, en nu heeft The Polyphonic Spree die taak op zich genomen. Van hen staan er 20 nieuwe nummers op, en van Elliott Smith 3. Het gaat om 'Let’s Get Lost', en 2 covers: 'Trouble' van Cat Stevens en 'Thirteen' van Big Star. De soundtrack verschijnt eind september.
Goed artiest hoor en heeft mooie liedjes gemaakt, maar de beste muzikant/songwriter lijkt me wat overdreven en vooral een niet te peilen uitdrukking.quote:Op woensdag 9 maart 2005 03:53 schreef Lamon het volgende:
Even de aandacht terug leggen op alles wat mooi, emotioneel, liefdevol en goed is.
Waarom de goede man nog steeds niet de historie in is gegaan als de beste muzikant/songwriter van deze eeuw blijft een enorm persoonlijk raadsel..
Lijkt jou, ja. Maar het is inderdaad niet te peilen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:10 schreef peaceman het volgende:
Goed artiest hoor en heeft mooie liedjes gemaakt, maar de beste muzikant/songwriter lijkt me wat overdreven en vooral een niet te peilen uitdrukking.
Ik vind de Heatmiser-periode niet zo goed. Elliott komt niet echt tot recht tussen het gitaargejank en de zang van Heatmiser IMHO. Ik vind bijvoorbeeld een track als Coast to Coast echt een draak tussen de parels. Die soundtrack van 'Thumbsucker'moet ik maar hebben dan, al heb ik de afzonderlijke tracks eigenlijk al.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:19 schreef Lamon het volgende:
Draait iemand trouwens wel eens de albums van Heatmiser?
De band van Elliott Smith, waarop hij samen met Neil Gust alle nummers geschreven heeft en zingt.
Vooral het laatste album "Mic City Sons" is voor een redelijk deel eigenlijk ook een puur Elliott Smith album (er zitten ook nummers van Gust tussen natuurlijk), met een wat ruiger geluidje erachter.
Logisch ook, aangezien Smith toen al 3 albums solo had uitgebracht.
Zijn stem op het album is in ieder geval Smith in topvorm.
Bij 'Plainclothes man', 'The fix is in' en 'Half Right' (hidden track) is het gitaargejank nauwelijks aanwezig hoor, behalve de acoustische gitaar dan.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:00 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik vind de Heatmiser-periode niet zo goed. Elliott komt niet echt tot recht tussen het gitaargejank en de zang van Heatmiser IMHO. Ik vind bijvoorbeeld een track als Coast to Coast echt een draak tussen de parels.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:15 schreef -Dries- het volgende:
Voor de fans van Elliott Smith:
http://everybodycares.blo(...)n-hill-part-two.html
From a Basement on a Hill 2. 22 unreleased studiotracks die plots op het interweb zijn geleaked.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |