kikoooooo | vrijdag 21 september 2007 @ 01:02 |
Had t topic ook al op t miniforum geopend, maar ik post em hier ook maar ![]() Jeej, ons geliefde bakkie ligt helemaal uit elkaar... Eerst maar eens wat foto's van hoe ze eruit zag ![]() ![]() We hebben bij mijn oom op het straal en spuitbedrijf bijna een eigen loods gekregen om wat aan te kloten. Zometeen daar nog wat verder over... Het begin: ![]() De heftruck als krik, om de uitlaat er onderweg te halen: ![]() En vervolgens op bokken gezet: ![]() ![]() Zo, genoeg foto's via mn GSM, tijd voor normale foto's tijdens dag2 Op bokjes, met lelijke stalen velgen ![]() ![]() Gestript van binnen: ![]() ![]() En vervolgens :x :x : ![]() Deze rottigheid bevindt zich aan beide kanten, in de bodemplaat voor... ![]() Roest bij het raam en bij het rechter spatbord voor ![]() ![]() Onze opslagplaats ![]() Mijn vragen: Wat te doen met de bodemplaten voor. Nieuwen kosten 20euro, maar we hebben de beschikking over alle soorten gereedschap en plaat... De plekken zijn ongeveer 3cm breed en 10cm lang, en volledig doorgerot. Mijn oom gaat de auto volgende week compleet stralen, dan verwacht ik misschien nog wel meer plekken aan te treffen (de auto valt me nu 1000% mee). Vervolgens komt hij in een grondlaag en dan gaan we verder aan de auto werken om hem daarna compleet te spuiten (in zwart, of brg) Het enige wat ik tot nu toe echt vervangen wil is het spatbord rechtsvoor, die zit nu compleet in elkaar van de plamuur van de vorige eigenaar. | |
wimmertje | vrijdag 21 september 2007 @ 08:19 |
Gaaf project! Ik heb er verder geen verstand van, dus kan je niet helpen ![]() Toch heel veel succes en plezier gewenst! | |
lj_lightning | vrijdag 21 september 2007 @ 08:22 |
Nice! ik doe even een TVP ![]() ![]() | |
Dangel | vrijdag 21 september 2007 @ 09:12 |
leuk om te volgen | |
XL | vrijdag 21 september 2007 @ 09:19 |
Zeker voor Britisch Racing Green gaan. Zwart is helemaal niet mooi op zo'n kleintje. | |
Just0 | vrijdag 21 september 2007 @ 09:49 |
*tvp* | |
MikeyMan | vrijdag 21 september 2007 @ 10:23 |
Ik ben ook voor BRG... En voor die 20 euro zou ik lekker een nieuw bodempje halen... | |
kikoooooo | vrijdag 21 september 2007 @ 11:07 |
quote:Ik vind zwart met een wit dak en chromen accenten echt geweldig...mn vriendin wil em groen ![]() | |
MikeyMan | vrijdag 21 september 2007 @ 11:13 |
Luister dan ook eens naar je vriendin... ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 21 september 2007 @ 12:13 |
Mooi project ![]() En ja maak hem groen! Dat zie je op haast geen enkele mini ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 21 september 2007 @ 12:38 |
tvp ![]() Racing Green en zwart met chroom vind ik trouwens beide gaaf ![]() zelf zou ik denk ik voor zwart gaan | |
-Robbedoes- | vrijdag 21 september 2007 @ 12:46 |
Leuk deze ga ik volgen. Mini was mijn eerste auto. Deze leek me nog redelijk recent en dan toch al zulke gaten... | |
Metro2005 | vrijdag 21 september 2007 @ 13:10 |
Goed topic, ga ik even in de gaten houden! | |
#ANONIEM | vrijdag 21 september 2007 @ 13:13 |
20 euro voor platen, man daar hoef je toch niet eens over na te denken? Doen! | |
kikoooooo | vrijdag 21 september 2007 @ 13:16 |
quote:Tis 1 uit 1990, altijd buiten gestaan, dus wie weet wat er nog meer onder vandaan komt als ze haar straalbeurt gehad heeft | |
kikoooooo | vrijdag 21 september 2007 @ 13:21 |
quote:Ja, maar het is wel ontzettend kutwerk heb ik gehoord. Wanneer we het dichtmaken door er een stuk plaat overheen te lassen en het vervolgens de tectyleren zou het ook weer jaren mee moeten gaan. Zolang de rot maar niet verder gaat | |
MikeyMan | vrijdag 21 september 2007 @ 13:36 |
Overheen lassen???? ![]() | |
kikoooooo | vrijdag 21 september 2007 @ 13:45 |
quote:Het gat uitslijpen en dan dichtlassen | |
Robin2130 | vrijdag 21 september 2007 @ 13:52 |
Leuk topic ![]() ![]() | |
MikeyMan | vrijdag 21 september 2007 @ 13:58 |
quote:Ah, owkee... Dan is het goed... Maar neem aan dat dat met een nieuwe bodem niet veel anders is? | |
kikoooooo | vrijdag 21 september 2007 @ 19:04 |
quote:Wat bedoel je? ![]() | |
Jimmie | vrijdag 21 september 2007 @ 19:16 |
Ik heb geen idee wat normale prijzen zijn voor bodemplaten, maar 20 euro is zo goedkoop, dat het mooi de moeite zou besparen om die doorgerotte meuk te gaan repareren. | |
kikoooooo | vrijdag 21 september 2007 @ 19:21 |
quote:Mini plaatwerk is sowieso belachelijk goedkoop, net als bijna alle andere onderdelen ![]() We gaan eerst eens kijken hoe ze uit haar douchebeurt komt en dan zien we wel verder ![]() | |
Eltonno | vrijdag 21 september 2007 @ 22:06 |
TVP aangezien de bookmark functie niet werkt | |
Ou-Tannu | vrijdag 21 september 2007 @ 22:30 |
Tof! net wheeler dealers maar dan met foto's ![]() | |
-Robbedoes- | vrijdag 21 september 2007 @ 22:32 |
quote:Da's nog niet echt een oldtimer. Moet je wel een echte liefhebber zijn om deze nu al zo grondig aan te pakken | |
kikoooooo | zaterdag 22 september 2007 @ 00:08 |
quote:Of het voordeel hebben van een oom met een spuit en straalbedrijf die alles gratis voor je doet, incl lak EN een beste maat die automonteur is... | |
-Robbedoes- | zaterdag 22 september 2007 @ 22:44 |
quote:Tja dan is de keuze niet moeilijk. | |
Supra_Turbo | zaterdag 22 september 2007 @ 23:08 |
TVP'tje | |
Lennox | zaterdag 22 september 2007 @ 23:38 |
quote:True. DCM Trading in Hardinxveld is helemaal goedkoop. Heb een paar jaar terug ook een mini gedaan, maar al snel weer verkocht (toen hij klaar was). Geen geld om 2 auto's te rijden destijds en vond het zonde om hem met slecht weer te pakken. Ook nieuwe bodem ingelast destijds. Opnieuw overgespoten, Sportspack verbreders, 1275 MG Metro blok, 7,5 J Ultralites en nog meer ongein. | |
kikoooooo | zondag 23 september 2007 @ 00:19 |
quote:Zo, die site is idd echt goedkoop! Goed passend plaatwerk, of is het imitatiezooi die je zelf nog helemaal in de goeie vorm moet kloppen? | |
Lennox | zondag 23 september 2007 @ 00:31 |
Het is immitatie, maar past redelijk. Tevens slijp je het meeste toch zelf op maat (je moet toch een opstaand randje houden om bijvoorbeeld je bodemplaat op vast te lassen). Enige tip die ik kreeg was: beschermlaagje wat erop zit af te schuren. Moet sowieso op het punt waar je hem last natuurlijk, maar ik had ze helemaal kaal gemaakt. Reden dat het daar goedkoop is: Meer uit de hand gelopen hobby van de eigenaar. Is gewoon een loods vol met sloop mini's en heel veel onderdelen die hij eens in de zoveel tijd uit GB haalt. Ben trouwens benieuwd wat je overhoudt na stralen. Weet je wel gelijk waar je aan toe bent ![]() | |
-Robbedoes- | zondag 23 september 2007 @ 10:04 |
Ja die foto's na het stralen ben ik ook wel benieuwd naar | |
XL | zondag 23 september 2007 @ 18:11 |
quote:Ik vind de mini in het zwart een beetje een anonieme auto. Een zwarte kleine auto ziet er altijd een beetje karakterloos uit, beetje zonde dus van een auto met zoveel karakter. | |
Lennox | zondag 23 september 2007 @ 22:12 |
http://i4.tinypic.com/106hmqs.jpg Dit was de mijne na het opknappen. Zie net dat hij alweer verkocht is. | |
kikoooooo | zondag 23 september 2007 @ 23:47 |
wow ![]() | |
kikoooooo | dinsdag 25 september 2007 @ 08:27 |
Zo, gisteravond weer bezig geweest. Achtersubframe gedemonteerd, ging super makkelijk! Had hier op het forum verhalen gelezen van invetten met kruipolie en dat 3 dagen herhalen en dan pas gaan draaien... Dat was hier dus niet het geval, in de dorpels ging de boel ook makkelijk los. Het frame zelf ziet er boven verwachting goed uit, paar miniplekjes roest. Frame gaat volgende week ofzo gestraald worden, en dan gaan we hem verstevigen in de hoeken met metaal. Daarna wordt ie weer mooi gecoat en gaan we hem tectyleren denk ik. Toen hebben we het rechtervoorspatbord eraf geslepen, die bestond voor 1/3e al uit plamuur haha. Onder de paravaanhoek schrok ik toch een beetje, in de wielkast helemaal bovenaan is alles compleet weggeroest... Daar moeten we nog even een oplossing voor zien te vinden. Dezelfde hoek aan de linkerkant lijkt 100% mee te vallen. Verder hebben we ook lekker zitten te roppen in de dorpels en ook die zijn overal nog hard.. Foto's volgen vanmiddag. | |
Lennox | dinsdag 25 september 2007 @ 09:25 |
Alleen coaten is wel genoeg hoor. Tectyleer blijft gewoon rotzooi in principe ![]() Voor kleine roestplekjes (die nog niet door zijn) kan je ook fertan gebruiken. Was er zelf erg tevreden over. Succes ![]() | |
kikoooooo | dinsdag 25 september 2007 @ 10:16 |
Misschien dat we em wel laten berubberen, dan hoeft er nooit meer wat aan te gebeuren en komt er nooit meer roest door, maar dat moeten we nog even bekijken. Was al lang blij dat t subframe er zo makkelijk af kwam. Alleen die rot onder het raam, naast de deurophanging baart me zorgen... | |
MikeyMan | dinsdag 25 september 2007 @ 10:24 |
Poedercoaten moet genoeg zijn... Spul is keihard... | |
Lennox | dinsdag 25 september 2007 @ 10:40 |
quote:Een coatingslaag is er ook niet zomaar af hoor. Heb genoeg gezien dat ze die subframes coaten en er gewoon ondergooien. Stukje uit een andere sloopmini slijpen en erin lassen bij die deurophanging? | |
kikoooooo | dinsdag 25 september 2007 @ 11:26 |
Mjah, dan moet ik dus eerst een sloopmini op de kop tikken... Heb iig dat dcmtrading van jou gemaild voor een offerte voor verschillende stukken plaat ![]() | |
Lennox | dinsdag 25 september 2007 @ 11:44 |
Ik woonde er dichtbij, dus ik reed altijd even langs. | |
Googolplexian | dinsdag 25 september 2007 @ 12:24 |
Als je dan toch bezig bent ![]() quote: ![]() | |
kikoooooo | dinsdag 25 september 2007 @ 12:34 |
Als ik het geld zou hebben, zou ik het direct doen... Maarja ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 25 september 2007 @ 12:40 |
quote:Geen idee wat het mag kosten als van Leeuwen dt voor je doet. Ik weet wel dat 1.6 vtec blokjes makkelijk te vinden zijn en ook niet al te veel hoeven te kosten. edit : en ik heb eerder ergens anders gelezen dat het suub-frame voor het vtec blok ook los te bestellen is ... je kunt het dus ook zelf doen ![]() edit2: ah: quote: | |
kikoooooo | dinsdag 25 september 2007 @ 12:58 |
Ik wou ik dat ik rijk was ![]() | |
Lennox | dinsdag 25 september 2007 @ 13:02 |
Op Dodare Zandvoort reed er een Mini met een Type R blok mee. Was helemaal vet om te zien ![]() 1380 blokjes ed zijn ook vet hoor. Zijn gewoon getunede 1275 blokken geloof ik. Gozer die ik via miniforum had leren kennen had er ook 1. Scheen ook een VR6 killer te zijn. | |
kikoooooo | dinsdag 25 september 2007 @ 15:03 |
Ik ben eruit:![]() ![]() ![]() ![]() | |
XL | dinsdag 25 september 2007 @ 15:26 |
quote:Beter dan zwart ![]() | |
jaapio1984 | dinsdag 25 september 2007 @ 18:02 |
heey klikooooo jij ook hier jonge... Ga je een shorty maken ![]() Jaapio | |
menmul | dinsdag 25 september 2007 @ 18:31 |
dat ding is wel verekte ingekort wel grapig | |
kikoooooo | dinsdag 25 september 2007 @ 20:53 |
quote:Heuj ![]() ![]() | |
kikoooooo | zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:14 |
***Kick*** Zo, inmiddels zijn we weer een stuk verder! Helaas zijn dit niet de meest recente foto's, maargoed. Volgende week maak ik nieuwere foto's Slijpen ![]() Goh, roest op een mini, wat een verrassing ![]() Het subframe toen ze er net onderweg was. Inmiddels (foto's volgen) is ze gestraald, gegrond, en gecoat (in een onderlaag, nu is ze creme (omdat ze dat bij mn oom/pa op de zaak toevallig toen aan het spuiten waren) Ze wordt nog gewoon weer zwart. 3 lagen verf is nooit verkeerd ![]() Bovenstaande foto's zijn nu ongeveer 2 weken oud. Vandaag hebben we het motorblok eruit gehaald ![]() ![]() ![]() Even een gsmfoto van onze motortakel ![]() | |
kikoooooo | zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:35 |
Ik mis trouwens mn bakkie echt ontzettend ![]() Comfort is voor mietjes... ik rij nu alleen nog maar in mn pa zn confortable auto ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:43 |
quote:H22Ax -> 2.2i VTEC van de Honda Prelude is standaart al een VR6 killer, die VR6jes stellen niks voor man... 2.8L en 6 cylinder in V vorm, en dan maar net 175 PK ofzo. ( "x" staat voor motorcode, bijv. H22a1,2,3,4,5 etc.. H22a = 200PK de andere 185.) [ Bericht 53% gewijzigd door Turquaz52 op 27-10-2007 22:48:58 ] | |
kikoooooo | zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:52 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mn achtersubframe ![]() ![]() ![]() | |
invine | zondag 28 oktober 2007 @ 01:19 |
gaat goede kant op zo te zien ![]() tevens een tvp | |
MewBie | zondag 28 oktober 2007 @ 01:35 |
Dat is geen restaureren/opknappen meer, maar een mini compleet opnieuw bouwen![]() | |
kikoooooo | zondag 28 oktober 2007 @ 02:36 |
quote:Correct. Maar we komen ook steeds meer bagger en rotte teringzooi tegen, dus op een gegeven moment moet je wel ![]() | |
kikoooooo | zondag 28 oktober 2007 @ 11:33 |
Wat een prutsers lopen er trouwens rond. De hele bodemplaat binnenkant is bedekt geweest met een laag van die polyester matjes, direct over de roest heen. Ben een uur aan het trekken geweest om die zooi eraf te krijgen | |
-Robbedoes- | zaterdag 1 december 2007 @ 11:17 |
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met dit project gaat | |
Turquaz52 | zaterdag 1 december 2007 @ 14:07 |
Ik ook!! | |
Quint24 | zondag 2 december 2007 @ 12:41 |
we wachten af op de volgende foto`s ![]() | |
kikoooooo | zondag 2 december 2007 @ 12:48 |
Volgende week gaan we verder! Ivm belangrijkere dingen staat t project een beetje stil EN ik moest een dopsleuteldop 34 regelen, daar is heel wat fucking tijd overheen gegaan (die is nodig om het voorsubframe eraf te halen) | |
wouter37 | zondag 2 december 2007 @ 12:56 |
Leuk project !! | |
Barcaconia | zondag 2 december 2007 @ 14:22 |
quote:Dat is de meest simpele en minst tijdrovende manier van roest bedekken. Je komt er de APK weer mee door, en het is werkelijk nog stevig ook. Dat het geen manier van restaureren is mag natuurlijk duidelijk zijn ![]() | |
Lennox | zondag 2 december 2007 @ 14:26 |
Overzetdorpels zijn ook altijd leuk. | |
siekman | dinsdag 4 december 2007 @ 08:23 |
Ziet er ok uit , wordt vast een leuke kart ga je er ook een beetje representatief blokkie in proppen |