Wat kan jou die pinguin nou verrekken?? Ubuntu is best een leuk besturingssysteem voor een beetje internetten, emailen, skypen MSNnen en een briefje schrijven hier en daar.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:57 schreef YellowBanana het volgende:
Is da zo makelijk? vet, maar ik zie die pinguin nie op die site, ah boeie
quote:Op donderdag 20 september 2007 22:59 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Wat kan jou die pinguin nou verrekken??
Ik bedoelde op die sitequote:
Okquote:
Ook een goeie, ik ben daarmee begonnen.quote:Op donderdag 20 september 2007 23:06 schreef the_disheaver het volgende:
Maar naar mijn mening nog beter is openSUSE (www.opensuse.org), maar das ook mijn mening
Hmmmmmmmm... Ik ben gewoon begonnen met Ubuntu (dat leek me na een beetje googlen het beste) en het bevalt best goed eikquote:Op donderdag 20 september 2007 23:06 schreef the_disheaver het volgende:
Linux bestaat uit diverse smaakjes, ubuntu is erg populair. Beetje te populair naar mijn smaak, maar okey.
Ik zou in elk geval wel kubuntu adviseren (http://kubuntu.com/), dat is ubuntu met KDE ipv gnome (KDE en Gnome zijn het grafische schil/desktop om linux heen, KDE is wat duidelijker dan gnome voor beginnende linuxers die windows zijn gewend (naar mijn mening)
Maar naar mijn mening nog beter is openSUSE (www.opensuse.org), maar das ook mijn mening
uitdaging? 2 stappen ongeveer, Duidelijk uitgelegd op http://opensuse-community.org/Restricted_Formats. (aangezien mp3 etc niet geheel open source zijn worden ze niet bij veel linux'en standaard geleverd. Maar aangezien er veel gebruik van wordt gemaakt is het makkelijk te krijgen.quote:Op donderdag 20 september 2007 23:07 schreef beerten het volgende:
Met gezond verstand kom je een heel eind.
Het enige dat wellicht een kleine uitdaging vormt is het installeren van diverse codecs. Voor MP3 en video. Dit is het geva bij Opensuse, een linuxvariant die ik gebruik. Werkt ook prima.
Maar, geen nood: www.google.com en je komt er heel snel uit.
Vel plezier met Linux!
hehe, zelfs linux fanboys onder de verschillende distro'squote:Op donderdag 20 september 2007 23:10 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Hmmmmmmmm... Ik ben gewoon begonnen met Ubuntu (dat leek me na een beetje googlen het beste) en het bevalt best goed eik...
Ik ook ongeveer. suse, k/x/ubuntu, debian en nog wat geprobeerd en ten slotte bij opensuse gekomenquote:Op donderdag 20 september 2007 23:09 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ook een goeie, ik ben daarmee begonnen.![]()
Zo, de gebruikersvriendelijkheidquote:Op donderdag 20 september 2007 23:09 schreef Jumparound het volgende:
klopt, zelfs internet mag geen probleem zijn om aan de praat te krijgen
quote:Op donderdag 20 september 2007 23:11 schreef Jumparound het volgende:
[..]
hehe, zelfs linux fanboys onder de verschillende distro's
hebben ze ff niks over ms te zeiken beginnen ze over elkaar
6 jaar geleden was dat wel andersquote:Op donderdag 20 september 2007 23:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zo, de gebruikersvriendelijkheid.
Ah, ik zat al te wachten, wanneer komt onze MS fanboy langsquote:Op donderdag 20 september 2007 23:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zo, de gebruikersvriendelijkheid.
Ach, ik hield gewoon niet de van pinguīn..vond de kameleon (of wat het ook mag zijn) gewoon veel leukerquote:Op donderdag 20 september 2007 23:11 schreef Jumparound het volgende:
[..]
hehe, zelfs linux fanboys onder de verschillende distro's
hebben ze ff niks over ms te zeiken beginnen ze over elkaar
Omdat Microsoft een rechtszaak heeft verloren met betrekking tot een patent op het MP3 bestandsformaat is heeft Realplayer de rechten gekregen om het toe te passen in haar software. Ik meen dat zoiets het geval was.quote:Op donderdag 20 september 2007 23:10 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
uitdaging? 2 stappen ongeveer, Duidelijk uitgelegd op http://opensuse-community.org/Restricted_Formats. (aangezien mp3 etc niet geheel open source zijn worden ze niet bij veel linux'en standaard geleverd. Maar aangezien er veel gebruik van wordt gemaakt is het makkelijk te krijgen.
Humor.rpm ook niet compatible??quote:Op donderdag 20 september 2007 23:13 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ah, ik zat al te wachten, wanneer komt onze MS fanboy langs...
Je moet inderdaad kunnen google'en als je goed van linux gebruik wilt maken.quote:Op donderdag 20 september 2007 23:14 schreef beerten het volgende:
[..]
Omdat Microsoft een rechtszaak heeft verloren met betrekking tot een patent op het MP3 bestandsformaat is heeft Realplayer de rechten gekregen om het toe te passen in haar software. Ik meen dat zoiets het geval was.
Anyway: www.reaplayer.com en je kan MP3's luisteren
Ik gebruik ook OpenSuese op een laptop, Wifikaart etc. Werkt als een trein en is inderdaad erg erg simpel te bedienen. Al zal je toe moeten geven dat als je Windows gewend bent net ietsje vaker op google zit voor oplossingen.
Oh, jawel, het was wederzijds.tar.gzquote:Op donderdag 20 september 2007 23:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Humor.rpm ook niet compatible??
Helaas, misverstand. Net als dat Linuxgebruikers zich vrijwaren van virussen.quote:Op donderdag 20 september 2007 23:11 schreef Kersje86 het volgende:
ben er ook wel benieuwd naar, Linux... hoe zit het precies met de comptabiliteit... zoals mac os kan/kon je niet alles op draaien, hoe zit het met Linux? en wat is er zoveel beter aan, en qua virussen enzo, bij mac hebben ze dit dus niet
Okquote:Op donderdag 20 september 2007 23:19 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Oh, jawel, het was wederzijds.tar.gz
quote:Op donderdag 20 september 2007 23:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Humor.rpm ook niet compatible??
ahhh jammer dan blijf wel bij vista, thx voor je uitlegquote:Op donderdag 20 september 2007 23:20 schreef beerten het volgende:
[..]
Helaas, misverstand. Net als dat Linuxgebruikers zich vrijwaren van virussen.
Er zijn virussen die besturingssysteem onafhankelijk kunnen opereren. Denk aan virussen op Java-basis. Dit werkt op een Windows, Linux, Max computer. Ook zijn er virussen speciaal voor Mac's of Linuxcomputers.
Virusscanners zijn onmisbaar. Helaas
Volgendequote:
http://www.linux.com/distributions/quote:Op donderdag 20 september 2007 23:27 schreef YellowBanana het volgende:
Moet ik nu ubuntu, kubuntu, of opensuse nemen?
Je kunt ze natuurlijk ook gewoon alledrie uitproberen wat het beste bevalt.quote:Op donderdag 20 september 2007 23:27 schreef YellowBanana het volgende:
Moet ik nu ubuntu, kubuntu, of opensuse nemen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |