abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53811534
Hulde naar TS. Goed topic!

"Het leven is het best waard om geleefd te worden'

Mijn vader vertelde mij dit toen hij dood ging.
Who dares wins
pi_53812622
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 10:29 schreef Icefire het volgende:

En gelijk heb je

Ik heb zelf MAVO -> VBO -> MBO -> HBO traject gedaan. Het uitzicht was bij mij ook prachtig
MAVO -> MBO -> HAVO -> HBO -> Universiteit hier
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 01:44 schreef tong_poh het volgende:
opmerkingen die mijn leven beīnvloed hebben? Dat zijn opmerkingen waaruit bleek, dat mensen mijn vaardigheden, kennis en intelligentie onderschatten. Ik heb er veel aangedaan om het tegendeel te bewijzen. Maar ik ben tot de conclusie gekomen, dat mensen je blijven onderschatten. Volgens mij kom ik in het algemeen niet al te snugger over
Idd, volgens mij heb ik hier ook last van, al dan niet soms
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:39:41 #153
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_53812868
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:45 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Bij mij werkte dat andersom. Mij werd verteld dat ik met gemak gymnasium zou kunnen doen en bij mij werkte dat als volgt: 'Nou, als ik alles kan gaan doen hoef ik niet te gaan voor het hoogste maar voor iets dat ik leuk vind.' Vervolgens naar de HAVO, MAVO, MBO....

Maar goed, je bent nooit te oud om te leren. Ik ben net begonnen met een HBO studie en wil hier straks alsnog uni achteraan gaan doen. Het is een omweg maar ik heb wel genoten van het uitzicht.
Bij mij ook een soort gelijk verhaal. Ik weet niet of ik iets aan mijn leven zou veranderen als ik het opnieuw kon doen. (op een paar details na dan )
Horrible Cunt!
pi_53817296
''Doe wat je wilt, kletsen doen ze toch''

Vroeger toen ik als klein kind bij mijn Oma thuis op de WC zat en een bordje las met deze spreuk begreep ik ‘m nooit.

Later begreep ik ‘m ineens wel, en besefte ik hoe goed die spreuk eigenlijk wel niet is.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_53823793
"Aardbei"

Lang verhaal, komt erop neer dat ik door die opmerking iemand een tafel tegen zijn hoofd aan heb geflikkerd
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:46:18 #156
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_53827023
"Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool"

een eye opener, serieus
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_53880857
Na twee keer blijven zitten in de 3e op de MAVO destijds het advies
gekregen van een leraar om maar stratenmaker te worden omdat ik zo
ongemotiveerd was als de pest en alleen maar deed wat ik leuk vond.

Ben toen naar het MBO op niveau 2 begonnen en heb de opleiding tot
niveau 4 afgerond, ben hierna HBO P&A gaan doen en ik moet hierna nog
een jaar.

Heb wel zin om het ff te vertellen tegen die kerel, maar het is zeker een goede motivator geweest om door te gaan met school en het leven iets serieuzer te nemen.
pi_53887251
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:15 schreef Marsmellow het volgende:
Na twee keer blijven zitten in de 3e op de MAVO destijds het advies
gekregen van een leraar om maar stratenmaker te worde
omdat ik zo
ongemotiveerd was als de pest en alleen maar deed wat ik leuk vond.
Dat begrijp ik nooit hč. Wie zijn zij om zulke dingen te zeggen en je alleen maar nķg meer te de-motiveren. Er zijn een hoop mensen die dan juist nog meer de hoop opgeven. Of docenten die zeggen 'je kan dat toch nooit.' Die zouden toch meteen ontslagen moeten worden... Ze horen je juist te motiveren en iig zover te helpen dat je nog ergens komt
Have fun...
pi_53889017
"Leuk werk bestaat niet"
pi_53897902
Op ik geloof 12-jarige leeftijd, vertelde iemand me dat ik (toen) de hele dag wetenschappelijke feitjes aan het rondkalken was (Ze zeggen dat ...) en dat veel mensen een hekel hadden aan dat wijsneuserige gedrag, terwijl ik het zelf niet doorhad.
I remember little things you hardly ever do
Tell me why, I don't know why it's over
I remember shooting stars, the walk we took that night
I hope your wish came true, mine betrayed me
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:59:42 #161
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_53898888
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 15:34 schreef Handschoen het volgende:

[..]

Dat begrijp ik nooit hč. Wie zijn zij om zulke dingen te zeggen en je alleen maar nķg meer te de-motiveren. Er zijn een hoop mensen die dan juist nog meer de hoop opgeven. Of docenten die zeggen 'je kan dat toch nooit.' Die zouden toch meteen ontslagen moeten worden... Ze horen je juist te motiveren en iig zover te helpen dat je nog ergens komt
Mijn klasseleraar op de MBO zei dat ik mijzelf niet moest overschatten. Hij zei ook altijd, dat ik mijn eigen beperkingen moest kennen Als hij nu wist wat ik deed en wat ik verdiende, dan mocht hij toch echt zijn eigen woorden vreten.
Horrible Cunt!
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:23:25 #162
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_53899536
Vader: "Het is kwaadaardig", waarmee de meest kutte periode van mijn leven begon, die zo'n 1,5 jaar duurde. Nou heeft mijn vader de longkanker overleefd, maar het gaat meer om alle andere dingen die zich in die tijd ook nog afspeelde.

Vader: "Als je het niet leuk vind, moet je iets gaan doen wat je leuk vind" Waardoor ik eindelijk met mijn studie stopte, een nieuwe begon, waar ik nu nog steeds heel blij mee ben.

Kennis: "dit is de nieuwe vriendin van ..." Waardoor ik er achter kwam dat mijn beste vriend, ondanks dat hij wist dat ik het heel erg kut vond, achter mijn rug om toch achter mijn ex was aan gegaan. Wat er in resulteerde dat ik nog een andere zooi "vrienden" kwijt raakte, wegens mijn principiele aard.
pi_53955902
"zoek niet altijd het negatieve op in alles en redenen waarom dingen falen of kunnen falen, Ben"

"mensen zijn er niet enkel op uit om je een poot uit te draaien"
pi_53958347
"Je gezicht begint nu een beetje op een kerstboom te lijken..."

Zei een vriendin tegen mij, waarna ik toch maar besloot een aantal piercings te verwijderen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_53960966
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 23:31 schreef Igraine het volgende:
"Je gezicht begint nu een beetje op een kerstboom te lijken..."

Zei een vriendin tegen mij, waarna ik toch maar besloot een aantal piercings te verwijderen.

dinsdag 16 oktober 2007 @ 02:39:23 #166
31087 tummeke
(place disclaimer here)
pi_53961164
"Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wel hebt gedaan, dan van de dingen die je niet hebt gedaan..."

Zo ongelooflijk waar en iets waar ik me ook steeds bewuster van ben geworden. Sindsdien sta ik nooit meer zo stil bij mogelijke gevolgen, maar des te meer bij het moment En je kunt werkelijk 10x beter achteraf nog even denken "oh god, dat was eigenlijk best een domme actie" en er later nog even goed om lachen, dan achteraf maar blijven nadenken wat je wel niet mis hebt gelopen door het niet te doen..

Dan nog een gedicht wat ik per toeval tegenkwam, wat in die periode gewoon ongelooflijk spot on was en wat echt een bron van kracht kan zijn in moeilijke perioden:
quote:
Don’t Quit!

When things go wrong, as they sometimes will,
when the road you’re trudging seems all uphill,
When the funds are low and the debts are high,
And you want to smile, but you have to sigh,
When care is pressing you down a bit,
Rest, if you must, but do not quit.

Life is queer with its twists and turns,
As every one of us sometimes learns,
And many a failure turns about,
When he might have won had he stuck it out;
Don’t give up though the pace seems slow—
You may succeed with another blow.

Often the goal is nearer than,
It seems to a faint and faltering man,
Often the struggler has given up,
When he might have captured the victor’s cup,
And he learned too late when the night slipped down,
How close he was to the golden crown.

Success is failure turned inside out—
The silver tint of the clouds of doubt,
And you never can tell how close you are,
It may be near when it seems so far,
So stick to the fight when you’re hardest hit—
It’s when things seem worst that you must not quit.
pi_53973848
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 23:59 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Mijn klasseleraar op de MBO zei dat ik mijzelf niet moest overschatten. Hij zei ook altijd, dat ik mijn eigen beperkingen moest kennen Als hij nu wist wat ik deed en wat ik verdiende, dan mocht hij toch echt zijn eigen woorden vreten.
Overschat je salaris niet.
I remember little things you hardly ever do
Tell me why, I don't know why it's over
I remember shooting stars, the walk we took that night
I hope your wish came true, mine betrayed me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')