abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53750790
Het bedrijf in New York waar ik stage wil gaan lopen heeft nu geen vacatures voor internships. Ik ga in ieder geval nog wel proberen om het voor elkaar te krijgen.

En anders wordt het waarschijnlijk 6 maanden San Francisco
pi_53756909
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:08 schreef Johnns het volgende:
In verband met de Internationalisering is het nu mogelijk voor studenten van mijn afdeling in het 3e jaar een semester stage te lopen in het buitenland, en in het 4e jaar een semester te studeren aan een universiteit in het buitenland. Ik helemaal in de glorie

Hoor ik twee dagen later dat dit niet voor Accountancy studenten geldt omdat die elke week tijdens hun stage en in het 4e jaar tijdens hun minor een dag op school moeten komen voor een verplicht blok

Gruwelijk nieuws mensen. Ik heb even contact gehad met de mensen die gaan over het Internationaliseringsbeleid, en guess what: Ik mag toch naar het buitenland Zowel tijdens de stage (1 semester) in het derde jaar, als 1 semester uitwisseling aan een buitelandse universiteit in het 4e jaar
you and I ain't done Zeke!
pi_53758264
Als je zo'n stage gaat lopen in het buitenland, moet je dan vooraf een woonadres vinden, of komt het soms voor dat er al iets geregeld wordt?
pi_53759506
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 20:45 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Hey, dan zit ik vlakbij jou in de buurt . (Borås) en ja, ik sta hier ook een beetje van te kijken. Meiden in korte rokjes en hotpants bij 12 graden en mensen die al met dikke handschoenen lopen.

Mocht je in de buurt zijn, drop me a message. Mini-Fok-meet
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_53759570
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:35 schreef Mr._T-Rex het volgende:

[..]

In dat geval wil ik het ook horen, dan kom ik ook even langs!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  zondag 7 oktober 2007 @ 11:48:36 #81
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53759720
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 09:58 schreef Wiehoe het volgende:
Als je zo'n stage gaat lopen in het buitenland, moet je dan vooraf een woonadres vinden, of komt het soms voor dat er al iets geregeld wordt?

Als je gaat studeren aan de universiteit dan is het via de universiteit vaak te regelen, in ieder geval voor tijdelijk onderkomen.

Voor gewoon stages aan bedrijven kan je het beste gewoon via internet aan de slag. Er is veel te regelen via internet. Ideaal is, en daar kom ik nu pas achter, dat je iets regelt voor de eerste week en dat je dan in die eerste week gewoon aan het zoeken gaat voor onderkomen. Veel internetadvertenties van gastgezinnen/studenten kamerverhuur willen graag hun huurder in levende lijve ontmoeten. Maar goed, dit is niet altijd nodig natuurlijk, dus je kan ook al vanaf thuis gewoon lekker aan de slag gaan.

Reken er wel op dat je meer betaald dan mensen normaal in het land doen, puur omdat je niet echt in de positie zit om alleen het beste van het beste te hoeven accepteren. Maar gewoon een kamer van 15m2 en een badkamer keuken gebruik in een rustige buurt is vrij makkelijk te vinden vaak, is mijn ervaring.
pi_53759880
Oke bedankt Het leek me leuk om stage te gaan lopen in Zambia. Het is dan wel handig om vooraf te weten of je onderdak kan krijgen
pi_53759944
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:35 schreef Mr._T-Rex het volgende:

[..]

Zal ik doen
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  zondag 7 oktober 2007 @ 12:42:43 #84
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_53760749
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:57 schreef Wiehoe het volgende:
Oke bedankt Het leek me leuk om stage te gaan lopen in Zambia. Het is dan wel handig om vooraf te weten of je onderdak kan krijgen

Zambia is natuurlijk wel een ander verhaal dan een Westers land. Wil je op het platteland of in de stad gaan zitten?
pi_53761445
Nou ja, de stageplek waar ik misschien heen ga, is een project dat te maken heeft met het Ministry of Science Technology and Vocational Training. Dus dat zou waarschijnlijk in een stad zijn.
  zondag 7 oktober 2007 @ 13:12:11 #86
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_53761478
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 20:33 schreef nickybol het volgende:
Welke studie, welke universiteit en pas je op dat je niet bestolen wordt in nairobbery?

Environmental Science, Universiteit Wageningen. Ja, ik zal opletten Schijnt inderdaad nogal een crimineel boeltje te kunnen zijn daar ja..
pi_53770526
Heeft iemand hier ervaringen met een technische stage in Indonesie?
Ik wil dit misschien volgend jaar doen en wil dit dan waarschijnlijk via wereldstage regelen...
Ik hoor dat ze erg duur zijn... kan iemand mij hier meer over vertellen die zijn/haar stage ook via wereldstage heeft geregeld? Ik heb zelf ook al het internet uitgepluist maar kan moeilijk info vinden over een stage in Indonesie...
pi_53773822
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:57 schreef JeroenV het volgende:
Hebben jullie ook (gehad) dat als je eenmaal iets in het buitenland gedaan hebt je nog een keer wilt?

Ik zit nu op stage in Barcelona, ben er nog geen twee maanden, maar toch zit ik al wel te denken of het misschien mogelijk is later nog een keer iets te gaan doen. Weet niet of ik het dan doe, maar toch...
[..]

Sterker nog, ik ben nu bezig mijn verblijf met een semster te verlengen tot 1 studiejaar. Het bevalt erg goed hier! (=Noorwegen, Oslo) Later terugkomen was qua beurs erg lastig, dus was dit de betere oplossing.
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 12:19 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Hey, dit topic had ik nog niet gevonden!
Ik zit nu voor een semester in Göteborg, Zweden via Erasmus en bevalt goed
Wat ik hierboven lees is wel waar ja: zie hier nog steeds zweden in korte broek lopen, maar ook genoeg zweden met dikke sjaal en muts. Erg vreemd gezicht

He, ik was vorige week nog In Göteborg . De Zweden waren zo moelijk nog meer Barbie en Ken dan de Noren. Was een leuke stad, uitgaan op de Aveny was erg ehm, Scandinavisch zullen we maar zeggen. Maar had een leuke avond in de Lounge(s)...
  zondag 7 oktober 2007 @ 22:15:13 #89
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53777046
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 18:32 schreef OctaviaNus het volgende:
Heeft iemand hier ervaringen met een technische stage in Indonesie?
Ik wil dit misschien volgend jaar doen en wil dit dan waarschijnlijk via wereldstage regelen...
Ik hoor dat ze erg duur zijn... kan iemand mij hier meer over vertellen die zijn/haar stage ook via wereldstage heeft geregeld? Ik heb zelf ook al het internet uitgepluist maar kan moeilijk info vinden over een stage in Indonesie...

Stages worden niet 'aangeboden' op internet, daar moet je zelf achteraan. Dus je mailthet bedrijf/instelling en je zegt dat je graag (gratis!!) een half jaar voor ze zou willen werken. Dan leg je uit wat voor soort werkzaamheden je kan verrichten, en wat voor expertise jij wil leren van hun. Vaak snappen ze heus wel wat een stage inhoud dus zoveel woorden hoef je er ook weer niet aan kwijt. Vaak lukt het wel binnen een mailtje of 10. En dan moet je het even kortsluiten met je eigen opleidinginstelling.

Zo'n bedrijf als wereldstage vraagt voor dezelfde werkzaamheden 1475 euro. Ieder zijn eigen mening, maar ik vind dat best veel geld voor iets dat je zelf ook kan regelen. Daarnaast moet je het gegelen met je eigen instelling alsnog zelf doen van hun.

Maar ze zullen hun werk vast wel goed doen, daar niet van. (wie niet, voor zoveel geld :p )
  zondag 7 oktober 2007 @ 22:30:10 #90
181454 PinPine
Have to return some videotapes
pi_53777554
Afgelopen vrijdag een definitieve bevestigingsbrief gekregen van de University of Lethbridge Canda.

3 jan is het vlieg vlieg naar Canada
God Dammit Loch Ness Monster, I ain't gonna give you no tree fiddy!
pi_53868781
gefeliciteerd ik hoop dat je de voorbereiding goed door komt en een leuke tijd krijgt
  donderdag 11 oktober 2007 @ 19:57:05 #92
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_53869930
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 18:32 schreef OctaviaNus het volgende:
Een vriendin van mij heeft stage gelopen bij wereldstage zélf en het is wel allemaal goed geregeld maar het wil nog wel eens voorkomen dat ze iets vinden wat onder je niveau is, dus let daar wel even op!

Gisteren was de buitenlandmanifestatie op de HvA, erg leuk om al die mensen te vertellen over Berlijn haha. Heb gelijk weer de kriebels om weg te gaan
Levenswerk: Berlijn Blog.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 23:40:40 #93
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53875908
komende zaterdag een beurs van mijn eigen uni in Londen, en aangezien ik wel vaker voor 'voorlichting' werk, en ik qua reiskosten wel goedkoop ben, vroegen ze of ik even wil helpen daar...

...mijn werk komt me achternagevlogen
pi_53878434
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 16:41 schreef Roosje11 het volgende:
tvp vanuit Manchester!

Ik kan Manchester echt aan iedereen aanraden. In het zuiden van de stad zitten 2 universiteiten, Uni of Manchester, en Metropolitan University of Manchester. Ik ga naar de Uni of Manchester, die vorig jaar de Times University of the Year award heeft gewonnen.
In het zuiden van Manchester wonen dus enorm veel studenten. Dit gedeelte van de stad heeft zelfs de grootste studentenpopulatie in heel Europa. Bij de introductie werd verteld dat er in het zuiden van de stad wel 100.000 (!!) studenten wonen. In een stad waar 500.000 mensen wonen is dit dus best wel een groot aantal.
Als je op straat loopt zie je echt alleen maar jonge mensen, niet normaal, maar wel heel erg leuk.

Tot nu toe nog niet heel veel verschillen opgemerkt tussen engeland en nederland, wel wat kleine dingen:
- engelsen dragen geen jassen, echt niet! Als we s avonds uitgaan lopen de meisjes gewoon in hempjes en korte rokjes over straat, terwijl het echt ijskoud is!
- er worden geen telefoonnummers uitgewisseld maar alles gaat hier via facebook, "are you on facebook?" is hier synoniem voor "mag ik je nummer?"
- engelsen zijn AARDIG! no offense...maar vergeleken met Nederlanders...wow!

Lessen zijn deze week begonnen, ook daar niet echt heel veel verschil met NL. De werkgroepen zijn wat stiller, hoorde van mijn coordinator hier op de uni dat ze altijd wel blij zijn met Erasmus studenten omdat die de werkgroepen wat levendiger maken, hihi.
Studie last wel wat zwaarder dan in NL, maar daar had ik wel op gerekend.

Nou alleen nog een baantje vinden want Engeland is duuurrrrr.....
Leuk dat je het naar je zin hebt! Manchester is leuk!!! Hoe vind je het nightlife daar?

En hoe vind je 't niveau van de uni daar verder? Woon je in een Hall of Residence?
You gotta learn to live
and live and learn
pi_53884122
Nightlife bevalt me heel erg. Moet wel even wennen aan dat het allemaal wat eerder begint. In Amsterdam ga ik nooit voor 11 uur savonds de deur uit en ben ik nooit voor 1 uur in een club, maar hier gaan de clubs al om 2 uur dicht, en je moet eigenlijk wel om 8 uur in de pub zijn om echt wat van de avond mee te kijgen. Ik ben tot nu toe nog niet echt veel in clubs geweest, een keer in Tiger tiger, en afgelopen woensdag in de M2, bij de Athletic Union, echt heel erg leuk. Ben eigenlijk vooral bij huis feestjes en in pubs geweest, love the Footage!
Ik vind het niveau van de uni tot nu toe een beetje tegenvallen. De professoren lezen de hoorcolleges gewoon voor! geen spontaniteit, dat vind ik een beetje jammer. Wat wel anders is dan in a'dam is dat de professoren hier ook werkgroepen geven, dat heb ik in amsterdam nog niet meegemaakt.
Ik woon idd in een hall of residence, whitworth park, aan oxford road. De locatie is echt perfect, vlakbij waar mijn lessen zijn en vlakbij supermarkten, rusholme, curry mile en met de bus ben je binnen 5 min. in het centrum.
Ben jij zelf ook in Manchester geweest?

Waar ik wel echt van baal, is dat die stomme UvA nog steeds(!!) niet die Erasmus beurs heeft gestort, ik heb t gewoon nodig nu, ik zit hier al een maand!. Hebben meer mensen die nu in het buitenland zitten de beurs nog niet ontvangen?
the liver is evil, it must be punished
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:55:23 #96
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53884228
Aan de VU krijg je de beurs pas achteraf, na een samenvattingkje van je verrichte werkzaamheden en resultaten.
Maar goed, cambridge zit niet in de erasmus, en ik krijg vanuit de uni een compensatie tegemoetkoming (die evenhoog is). Misschien dat het dan anders is natuurlijk.
pi_53884414
Ik zit nu bijna 2 maanden in Korea, ik moet zeggen de cultuurshock is over, de eerste extase heeft nu wel beetje plaatsgemaakt voor dagelijkse sleur en begin ook wel dingen aan NL te missen nu. Nog steeds geweldige tijd hier maar puur volgens het behaviour boekje het dipje na je eerst 2 maanden. De tentamens komen er nu aan, niets is meer echt nieuw en nu moet je jezelf gaan vermaken. De lokale kroegjes ook wel gezien nu. Zal na de tentamen tijd wel over zijn hoop ik.
pi_53884701
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 13:03 schreef Underdoggy het volgende:
Ik zit nu bijna 2 maanden in Korea, ik moet zeggen de cultuurshock is over, de eerste extase heeft nu wel beetje plaatsgemaakt voor dagelijkse sleur en begin ook wel dingen aan NL te missen nu. Nog steeds geweldige tijd hier maar puur volgens het behaviour boekje het dipje na je eerst 2 maanden. De tentamens komen er nu aan, niets is meer echt nieuw en nu moet je jezelf gaan vermaken. De lokale kroegjes ook wel gezien nu. Zal na de tentamen tijd wel over zijn hoop ik.
Ik weet precies wat je bedoeld! Zeker nu ik veel moet studeren en dus veel op m'n kamer zit hier.
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:53:40 #99
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53885328
Ook zonder cultuurschok krijg je die 2 maanden dreun wel, alleen in iets mindere mate. Ik heb vooral het gevoel dat ik veel leuke dingen in Nederland mis, die nu allemaal plaats vinden (feestjes van vrienden etc.). Ook al zijn de feestjes hier ook leuk, je denkt er toch aan. Maar goed, het is nog altijd een achtergrond gevoel en mezelf kennende zal het nooit de overhand nemen
pi_53886098
Ook hier ben ik het mee eens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')