abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54185095
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 14:59 schreef Nee het volgende:
Gewoon wat psychologische tactieken uitvoeren en iedereen is binnen 5 jaar gechipt. Men zorgt gewoon dat het maatschappelijk geaccepteerd wordt (ook al is het dit niet) door media en instanties. Als één schaap over de dam is volgen er meer, mensen zijn kuddedieren.
Ze blaten al veel over terrorisme
Het zal me niets verbazen dat ze het de mensen gaan aansmeren onder het nom van veiligheid.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_54402838
Ik geloof ook dat dit niet meer te houden is, een paar worden als Terrorisme en Pedo's zullen ervoor zorgen dat dit snel ingevoerd wordt, te beginnen bij ouders die hun kinderen willen beschermen, dan emigranten, dan het rest van het klootjes volk.

Als fok nog een aantal jaartjes bestaat dan zal ik deze post kicken om ons gelijk aan te tonen
  dinsdag 6 november 2007 @ 12:56:04 #78
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54402984
Je kan altijd nog mensen verleiden tot chippen door het als voorwaarde te stellen voor de verkrijging van genotmiddelen (Alcohol, tabak, paddo's, wiet...)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54403132
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je kan altijd nog mensen verleiden tot chippen door het als voorwaarde te stellen voor de verkrijging van genotmiddelen (Alcohol, tabak, paddo's, wiet...)
Idd, heb je ook gelijk de doelgroep die je wilt controleren (de andersdenkenden ):)
  dinsdag 6 november 2007 @ 16:20:27 #80
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_54407513
Ik heb goede hoop dat er velen zullen zijn die zich hier tegen zullen verzetten.

Zoals ik al eerder aangaf zijn er ook veel mensen op mijn pad gekomen die niets van conspiracy's moeten hebben en zich toch in een kort gesprek feitelijk hard keerde het concept van de chip. Gemiddeld antwoord was " Ik moet zoiets niet in mijn lijf".
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
  dinsdag 20 november 2007 @ 00:13:57 #81
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_54729815
tvp.
pi_54744293
Hoe zit het met de OV-chipkaart? Welliswaar iets anders dan een onderhuidse chip, maar ik las dat er gewerkt gaat worden met 'inchecken', alvorens je in het OV stapt.
Betekent dit niet dat men hierdoor precies weet waar iemand is als hij in het openbaar vervoer is gestapt? En zijn zijn afgelegde routes in het OV gemakkelijk allemaal na te kijken?
  dinsdag 20 november 2007 @ 20:28:20 #83
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_54746077
Ik heb over die "OV Chip ontwikkeling" nog niets vernomen.

Het is wel zo dat net als bij "het pinnen van geld" de gang van zaken van een individu feitelijk nagegaan en bewezen kan worden zijnde in tijdstip en lokatie naast financiele transacties, maar daarnaast ook worden de transacties / personen ook gefilmd.

Verschil is wel dat er "nog mee te rommelen" is. Dat wordt uiteraard moeilijker bij een geimplanteerde chip.

Ik denk inderdaad dat er vrij eenvoudig middels deze persoonsbewijzen kan worden nagegegaan welke je opstap plaats en bestemming is. Nog kinderspel vergeleken bij de geimplanteerde chip, maar wel weer een ontwikkeling in die richting.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
pi_54756145
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 20:28 schreef DaantjeF het volgende:
Ik heb over die "OV Chip ontwikkeling" nog niets vernomen.
Is toch al aardig lang in het nieuws. In Rotterdam kun je al niet meer met een gewone strippenkaart in de metro. Ook daar hebben ze een sterk staaltje controlelust laten zien.

De aanschaf van een anonieme chipkaart kostte iets van ¤ 3.50. Wilde je een anonieme kaar kopen dan moest dat op een verkooppunt van de RET die op de meest onlogische plekken zijn.

Een kaart waaraan al je persoonsgegevens zijn gekoppeld kostte helemaal niets. Deze kaart kon je online bestellen en werd dan thuisgestuurd. Dat had met een anonieme kaart ook gekund. Gewoon laten bezorgen op kantoor onder de naam Marco van ICT en je bent behoorlijk anoniem.

Daarbij zitten aan de persoonlijke nog meer zaken als kortingsregelingen en kun je de kaart laten blokkeren bij verlies. Alles om mensen over de streep te trekken zoveel mogelijk gegevens, zelfs een pasfoto, beschikbaar te stellen. Nou vraag ik me sterk af waarom op een OV kaart een pasfoto moet staan.
Ze weten straks precies wie je bent, hoe je eruit ziet en op welke manier je je verplaatst in het OV. Waar je heen gaat en hoe laat je weer teruggaat.

Hoewel ik maar heel weinig met het OV reisde heb ik ik sinds de invoering in Rotterdam geen gebruik meer gemaakt van het OV. Ik weiger meer te betalen alleen omdat ik anoniem wil blijven, dus heb ik geen OV kaart en zal ik deze ook nooit krijgen.

Leuk detail is dat studenten er al in geslaagd zijn het systeem te hacken waardoor ze gratis konden reizen met gebruik van de chipkaart.

Meer info over dit leuke experiment op:

http://www.ov-chipkaart.nl/
pi_54756262
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 16:24 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Wat zou de chip kunnen wat er met bijvoorbeeld een pasje niet kan? en dat is toch fundamenteel anders omdat het niet een onontvreembaar onderdeel van je lichaam wordt.
Dat is dus een fabeltje. Wat in je lichaam zit kan er makkelijk weer uitgehaald worden. In wat voor staat je daarna achterblijft is maar de vraag. Zie onderstaand nieuwsbericht.

======================
2005/03/31 Man in Maleisië bestolen van auto èn vinger

Een automobilist is tijdens een beroving in Maleisië niet alleen van zijn peperdure Mercedes beroofd. De wagen kon alleen worden gestart door middel van verificatie van de vingerafdruk van de eigenaar. Omdat de man niet wilde meewerken, werd zijn vinger afgehakt waarop de dieven er met zijn luxe wagen vandoor gingen.

De man werd vervolgens gewond en naakt langs de weg achtergelaten. De politie van Maleisië is op zoek naar de gewelddadige bende.
========================

Dit was het eerste bericht dat ik tegenkwam, maar ik heb de signalen al vaker gehoord. Als iedereen gecontroleerd kan worden door een chip kan het voor criminelen erg interessant zijn om chips met gegevens van anderen te hebben. Als je nu ziet hoe ver het criminele circuit al gaat om hun activiteiten te verbergen, neem dan maar gerust aan dat ze er echt geen probleem van zullen maken een arm of hand open te snijden om een chip te pakken te krijgen.
pi_54863573
Vanmorgen een berichtje op de radio. Het CBP heeft gesprekken met de NS omtrent de OV chipkaart stop gezet. De NS wil volgens het CBP bijzondere persoonsgegevens koppelen aan de reisgegevens en andere info op de chipkaart. Volgens de NS willen ze de info alleen gebruiken om reizigers een aanbod te doen. Als ej dus vaak op hetzelfde traject reist en enkeltjes koopt, krijg je het aanbod voor een abonnement.

Zal wel een eerste stap zijn om mensen te laten wennen aan het feit dat alle gegevens gekoppeld zijn. Ik zag net dat het BKR in de GBA kan gaan kijken. Nog even en je krijgt de vraag of het niet handiger is dichter bij die regelmatige bestemming te gaan wonen. Uit het BKR blijkt namelijk dat je schulden hebt en die treinkaartjes zijn toch steeds weer een hele uitgave.
pi_54863919
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:21 schreef deom het volgende:

[..]

Dat is dus een fabeltje. Wat in je lichaam zit kan er makkelijk weer uitgehaald worden. In wat voor staat je daarna achterblijft is maar de vraag. Zie onderstaand nieuwsbericht.

======================
2005/03/31 Man in Maleisië bestolen van auto èn vinger

Een automobilist is tijdens een beroving in Maleisië niet alleen van zijn peperdure Mercedes beroofd. De wagen kon alleen worden gestart door middel van verificatie van de vingerafdruk van de eigenaar. Omdat de man niet wilde meewerken, werd zijn vinger afgehakt waarop de dieven er met zijn luxe wagen vandoor gingen.

De man werd vervolgens gewond en naakt langs de weg achtergelaten. De politie van Maleisië is op zoek naar de gewelddadige bende.
========================

Dit was het eerste bericht dat ik tegenkwam, maar ik heb de signalen al vaker gehoord. Als iedereen gecontroleerd kan worden door een chip kan het voor criminelen erg interessant zijn om chips met gegevens van anderen te hebben. Als je nu ziet hoe ver het criminele circuit al gaat om hun activiteiten te verbergen, neem dan maar gerust aan dat ze er echt geen probleem van zullen maken een arm of hand open te snijden om een chip te pakken te krijgen.
Het gaat mij er niet om dat een chip nevernooitniet uit je lichaam gehaald kan worden, natuurlijk kan dat. Maar stel dat een chip verplicht wordt, dan heb ik dus die gegevens ten allen tijde bij me, zo niet, dan kan ik opgepakt worden, een beetje zoals met de ID-plicht. Bij geval van diesftal kan ik dus naar de politie, wordt er een procesverbaal opgemaakt en krijg ik een nieuwe chip. Ik mag hem echter niet zelf eruit halen. ik heb dus altijd de chip bij me. Als die chip dan in te lezen is door derden, en dat moet, anders heeft het geen nut, dan bestaat er dus de mogelijkheid dat mensen bij zeer persoonlijke gegevens kunnen. Ik loop nu toch ook niet altijd met mijn medische dossier over straat, bijvoorbeeld?
pi_54864014
Overigens, van een tijdje terug (misschien niet helemaal on-topic):
quote:
Tom Tom en Vodafone revolutioneren file informatie [za 28 okt 2006, 15:35]
Files! Wie kent ze niet. Nu moet ik eerlijk toegeven dat het bij ons hier in het 'diepe zuiden' nag wel meevalt, maar dat is nog maar een kwestie van tijd.

In de rest van Nederland is het al bijna niet meer te doen om tijdens de spits, die tegenwoordig zo ongeveer van 6 tot 11 en 14 tot 20 uur duurt in de buurt van de grote steden sneller dan stapvoets te rijden.

Tom Tom en Vodafone hebben de handen ineen geslagen in een poging om op z'n minst de informatievoorziening omtrent files naar de autorijder op peil te houden. Het vooruitzicht dat dit systeem de tijd dat we in de file staan zal bekorten onderschrijf ik niet helemaal. Daarvoor zullen toch ook echte veranderingen in het wegennet en de werktijden nodig zijn.

Het systeem van Vodafone en Tom Tom maakt gebruik van de GPS technologie van de een en GSM' en -netwerken van de ander. Aan de hand van informatie van duizenden mobiele telefoons van reizende automobilisten kan, in combinatie met de wegen- en GPS informatie op elk moment bepaald worden wat de 'gemiddelde snelheid', en dus reistijd, is op wegen waar het druk is.

Natuurlijk zal de Tom Tom vervolgens de meest optimale route berekenen zodat het fileleed voor de automobilist een stuk kleiner moet worden. Het systeem maakt voor het berekenen van de meest optimale route gebruik van alle snel- en hoofdwegen. Datzelfde geldt dus ook voor de verkeersinformatie. De ANWB en KLPD houden het doorgaans bij de snelwegen en speciale situaties op N-wegen.

Zoals gezegd denk ik niet dat dit systeem het fileprobleem zal oplossen, maar dat pretendeert men ook maar ten dele. Wat het wel doet is een compleet overzicht geven van de verkeerssituatie op elk gegeven moment. En dat is handig voor de automobilist die, zoals ikzelf, maar af en toe in de randstad komt en uit de term 'dagelijkse files' dus weinig kan afleiden om een eventuele keuze voor een alternatieve route te kunnen maken.
Bron: http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/3441.

Zou dit mogen? Kan mijn gsm (stel dat ik bij Vodafone zou zitten) gebruikt worden om mijn route en locatie te bepalen en dit door te spelen naar een derde? En mag Vodafone zomaar ongevraagd mijn gsm gebruiken om een ander bedrijf te steunen, misschien heb ik wel een bloedhekel aan TomTom en wil ik ze op geen enkele manier steunen, moet ik dan van provider wisselen?
pi_54864555
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 08:30 schreef deom het volgende:
Vanmorgen een berichtje op de radio. Het CBP heeft gesprekken met de NS omtrent de OV chipkaart stop gezet. De NS wil volgens het CBP bijzondere persoonsgegevens koppelen aan de reisgegevens en andere info op de chipkaart. Volgens de NS willen ze de info alleen gebruiken om reizigers een aanbod te doen. Als ej dus vaak op hetzelfde traject reist en enkeltjes koopt, krijg je het aanbod voor een abonnement.

Zal wel een eerste stap zijn om mensen te laten wennen aan het feit dat alle gegevens gekoppeld zijn. Ik zag net dat het BKR in de GBA kan gaan kijken. Nog even en je krijgt de vraag of het niet handiger is dichter bij die regelmatige bestemming te gaan wonen. Uit het BKR blijkt namelijk dat je schulden hebt en die treinkaartjes zijn toch steeds weer een hele uitgave.
Zeg er dan ook even bij dat het CBP heeft gezegd dat ze de NS dan wel bij de rechter zien, omdat het naar hun mening niet wettelijk is wat de NS wil doen.
pi_54864595
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 09:07 schreef DivineJester het volgende:
Overigens, van een tijdje terug (misschien niet helemaal on-topic):
[..]

Bron: http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/3441.

Zou dit mogen? Kan mijn gsm (stel dat ik bij Vodafone zou zitten) gebruikt worden om mijn route en locatie te bepalen en dit door te spelen naar een derde? En mag Vodafone zomaar ongevraagd mijn gsm gebruiken om een ander bedrijf te steunen, misschien heb ik wel een bloedhekel aan TomTom en wil ik ze op geen enkele manier steunen, moet ik dan van provider wisselen?
Wat ik begrijp uit het artikel is dat TomTom en Vodafone aan jou een andere route geven om de file te ontwijken, en dus niet doorspelen aan anderen.
pi_54864639
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 09:01 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Het gaat mij er niet om dat een chip nevernooitniet uit je lichaam gehaald kan worden, natuurlijk kan dat. Maar stel dat een chip verplicht wordt, dan heb ik dus die gegevens ten allen tijde bij me, zo niet, dan kan ik opgepakt worden, een beetje zoals met de ID-plicht. Bij geval van diesftal kan ik dus naar de politie, wordt er een procesverbaal opgemaakt en krijg ik een nieuwe chip.
Natuurlijk kun je bij diefstal naar de politie gaan. Ik heb allen het vermoeden dat de gemiddelde crimineel niet de moeite neemt om je mee te nemen naar een steriele omgeving om vervolgens onder algehele narcose de chip te verwijderen. Het is makkelijker je te doden en dan de chip te verwijderen. Ten eerste zul je minder tegenstribbelen, en je kunt geen aangifte van de diefstal doen dus kan jouw chip makkelijk gebruikt worden. Het maakt immers niet meer uit wat het uiterlijk van de gebruiker is, op de chip staat alle info die nodig is, dus je neemt gewoon de identiteit van iemand anders over
pi_54864660
overigens, aan al die aluminium hoedjes hier ...

dragen jullie al wel zo'n OV-RFID kaart (die ze heel slim niet zo genoemd hebben, maar 'anonieme ov-kaart') op zak?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_54864805
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 09:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat ik begrijp uit het artikel is dat TomTom en Vodafone aan jou een andere route geven om de file te ontwijken, en dus niet doorspelen aan anderen.
Dit is natuurlijk wel BNW. Sowieso worden de gegevens doorgespeeld, namelijk van Vodafone naar TomTom. Dat is al iets wat discutabel is. Zodra de techniek van plaatsbepaling via de GSM maatschappelijk is geaccepteerd, kun je het ook voor andere doelen gebruiken.
Bijvoorbeeld de ziektenkostenverzekeraar die korting op de premie geeft omdat je nooit in een snackbar komt en wel 3 keer in de week in de sportschool.
Deze ontwikkeling wordt al ingezet doordat Agis en Albert Heijn gaan samenwerken. Klanten krijgen korting op de premie en kunnen in de toekomst nog meer korting krijgen als uit de gegevens van de bonuskaart blijkt dat ze veel producten met een of ander gezond keurmerk kopen.
pi_54864865
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 09:45 schreef RM-rf het volgende:
overigens, aan al die aluminium hoedjes hier ...

dragen jullie al wel zo'n OV-RFID kaart (die ze heel slim niet zo genoemd hebben, maar 'anonieme ov-kaart') op zak?
helemaal geen ov-kaart. Het heeft in dit geval weinig te maken met aluminium hoedjes te maken. Bij de introductie moest je meer betalen voor de anonieme kaart, en daarom heb ik hem niet gekocht. De aankondiging van de NS om meer gegevens aan de chip te gaan koppelen is wel een reden om ook in de toekomst geen chipkaart te nemen. Dat ik daardoor niet meer met het OV kan is dan jammer. Als mijn baas verwacht dat ik het OV neem, dan zorgt hij maar voor een kaart die ik kan gebruiken, en anders zoek ik andere wegen om te komen waar ik zijn moet.
pi_54865651
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 09:56 schreef deom het volgende:

[..]

helemaal geen ov-kaart. Het heeft in dit geval weinig te maken met aluminium hoedjes te maken. Bij de introductie moest je meer betalen voor de anonieme kaart, en daarom heb ik hem niet gekocht. De aankondiging van de NS om meer gegevens aan de chip te gaan koppelen is wel een reden om ook in de toekomst geen chipkaart te nemen. Dat ik daardoor niet meer met het OV kan is dan jammer. Als mijn baas verwacht dat ik het OV neem, dan zorgt hij maar voor een kaart die ik kan gebruiken, en anders zoek ik andere wegen om te komen waar ik zijn moet.
maar dus geef je aan dat privacy voor jou geen overweging is... zodra het daadwerkelijk gewoon 'handig' is en je geen extra geld kost ben je wel bereid er gebruik van te gaan maken, en hierbij speelt eventuele ideeen over 'privacy' nauwelijks een rol.

Dat zie je ook bij veel mensen die RFID dood- en doodeng vinden, maar als ze eventjes gewend eraan raken, een airmiles-pas hebben met RFID en daar snel mee kunnen afrekenen, dankzij RFID gewoon voor het OV betalen door door een poortje te lopen, bv kaartjes voor evenementen kopen met RFID-techniek en dan snel door de entree kunnen lopen, of bv snel kunnen inchecken in het vliegtuig dankzij RFID..

Op dat moment blijft er niks meer over van de 'onheilspredikers' die vooral de mensen veel angst aanjagen en puur op die angst bouwen.

Overigens, daarin ligt wél een zeker gevaar, omdat behalve een deelgroep aan paranoia 'aluminium hoedjes' die overdrijven (bv over het 'ongewenst injecteren ervan, wat onzin is, omdat het niet eens nodig zal zijn, mócht er iemand misbruik willen maken), er ook wel degelijk zorg is dat RFID technieken niet misbruikt kunnen worden en er ook een vraag is hoe 'zeker' het als techniek is. Tevens een vraag of er 'backdoors' in zouden zitten of mogelijkheden tot decodering van de codes.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_54866113
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:34 schreef RM-rf het volgende:

[..]

maar dus geef je aan dat privacy voor jou geen overweging is... zodra het daadwerkelijk gewoon 'handig' is en je geen extra geld kost ben je wel bereid er gebruik van te gaan maken, en hierbij speelt eventuele ideeen over 'privacy' nauwelijks een rol.
Privacy is juist wel een overweging. Als de anonieme kaart ook gratis was geweest, had ik deze kaart genomen. Aangezien dat niet het geval was, heb ik helemaal geen kaart genomen. Ik moet bekennen dat ik wel geprobeerd heb met valse gegevens een persoonlijke kaart aan te vragen, maar dat hebben ze slim afgevangen door de kaart naar je huisadres te sturen. Ergens afhalen was niet mogelijk. Alles voor de gegevens zullen we maar zeggen.
quote:
Dat zie je ook bij veel mensen die RFID dood- en doodeng vinden, maar als ze eventjes gewend eraan raken, een airmiles-pas hebben met RFID en daar snel mee kunnen afrekenen, dankzij RFID gewoon voor het OV betalen door door een poortje te lopen, bv kaartjes voor evenementen kopen met RFID-techniek en dan snel door de entree kunnen lopen, of bv snel kunnen inchecken in het vliegtuig dankzij RFID..
Ik zal tot het uiterste proberen om zonder RFID-tags rond te lopen. Als dat betekent dat ik niet met het vliegtuig op vakantie kan omdat ik de chip in mijn paspoort onklaar maak, dan is dat maar zo.
quote:
Op dat moment blijft er niks meer over van de 'onheilspredikers' die vooral de mensen veel angst aanjagen en puur op die angst bouwen.
Ik ben geen onheilsprediker. Ik ben gewoon een kritische burger die graag zelf bepaalt wat mensen over mij weten. Op dit moment worden steeds meer gegevens gekoppeld en dat vind ik zorgelijk. Vroeger werd je op het hart gedrukt je SOFI nummer geheim te houden. Dit was alleen voor de belastingdienst. Langzaam aan wilden steeds meer partijen gebruik maken van de gegevens die bij het SOFI nummer horen. Hier kwamen protesten tegen. Dat is makkelijk opgelost door het SOFI nummer om te dopen tot BSN. Het nummer is gewoon gelijk gebleven, maar ineens mogen diverse partijen uit de gegevens putten. Er is totaal geen zicht meer op wie welke gegevens raadpleegt, en als er ergens iets is afgeschermd is er vast wel iemand die zijn wachtwoord wil delen. Dat heeft niets met onheilsprediken te maken, het is gewoon de realiteit.
quote:
Tevens een vraag of er 'backdoors' in zouden zitten of mogelijkheden tot decodering van de codes.
Nog niet zo lang geleden hebben enkele mensen al aangetoond dat ze de RFID chip al zover konden uitlezen dat de nationaliteit van de eigenaar bekend was. Hierdoor konden ze een bom laten exploderen op het moment dat een drager van een Amerikaans paspoort in de buurt van de bom kwam. Bij andere nationaliteiten gebeurde er niets. Het is een kwestie van tijd totdat er meer mogelijkheden worden ontdekt.
pi_54866348
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:00 schreef deom het volgende:

Nog niet zo lang geleden hebben enkele mensen al aangetoond dat ze de RFID chip al zover konden uitlezen dat de nationaliteit van de eigenaar bekend was. Hierdoor konden ze een bom laten exploderen op het moment dat een drager van een Amerikaans paspoort in de buurt van de bom kwam. Bij andere nationaliteiten gebeurde er niets. Het is een kwestie van tijd totdat er meer mogelijkheden worden ontdekt.
sorry, maar precies aan dat 'jank-verhaal' dacht ik net als perfect bewijs voor totaal overdreven paranoia gezeik rondom RFID.. waar kennelijk non-argumenten de toon zetten.

Die 'zogenaamde' RFID-bom kan je probleemloos op tientallen andere manieren maken, waarbij je specifiek amerikanen zou treffen door een boobytrap, zònder dat je daarvoor van RFID gebruik zou hoeven te maken ....

Juist dat soort van peniekzaaierij maakt de discussie vooral een prooi voor angsthazerij rondom het idee dat een nieuwe en onbekende techniek per definitie 'eng' zou zijn..
Dat is al het herdertje dat eerst drie keer heel hard 'wolf' roept, waarna hij niet meer aandacht krijgt omdat het publiek hem geen geloofwardigheid meer schenkt als er daadwerkelijk een dreiging bestaat...

'RFID-bommen' zijn totaal nutteloze 'fantasie-dreigementen' die enkel mensen 'bang' maken..
Daarmee creeer je ook het gevaar dat mensen zo bang gemaakt worden van RFID toepassingen, dat zodra ze ze in de werkelijkheid ongemerkt gaan toepassen, zoals met die OV-RFID-kaart ze al snel merken dat het allerminst die 'angst-aanjagende techniek' is, maar ook veel handigs is.
Helaas vergeten ze dan weer dat de daadwerkelijke dreiging niet zozeer inde 'enge' techniek zelf ligt, met injectienaalden of RFID-bommen, maar vooral ligt in hoeverre automatische gegevensverwerking hen volledig traceerbaar maakt en of die gegevens ook voor onwenselijke doeleinden uitgenut kunnen worden...

helaas zie ik de aluminium hoedjes met hun overdreveren 'angst-zaaierij' als een groter gevaar voor het serieus nemen van een constructieve privacy-discussie rondom de nieuwe RFID-techniek..
juist omdat ze die discussie zelf al snel in het belachelijke trekken.
pi_54866572
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:14 schreef RM-rf het volgende:

[..]

sorry, maar precies aan dat 'jank-verhaal' dacht ik net als perfect bewijs voor totaal overdreven paranoia gezeik rondom RFID.. waar kennelijk non-argumenten de toon zetten.
Het gaat hier niet om de bom, maar om de mogelijkheid de chip uit te lezen. Blijkbaar kun je als niet geautoriseerd persoon gegevens uit een RFID tag halen. Wat je er vervolgens mee doet, zal me worst wezen. Dit is dus geen non-argumentatie. Als een leverancier van een chip zegt dat het 100% onmogelijk is de chip te klonen, en iemand toont aan dat het wel kan, dan liegt de leverancier en is dus niet betrouwbaar.
pi_54866662
als het enkel gaat om het uitlezen van de gegevens, waarom zou de persoon die dat in de publiciteit bracht ervoor kiezen om kennelijk een paniekzaaierig verhaal rondom te bouwen over een 'bom' die eraan vastzat... welke jij ook herhaalde?

Dát bedoel ik nu net ermee dat die discussie rondom wat mij betreft gegronde twijfels en potentiele gevaren van zulke geautomatiseerde gegevens-verwerking, teveel verstoord wordt door paniekzaaierij en paranoia angsten-verspreiders, die daarmee juist afleiden van de daadwerkelijke gegronde argumenten en overwegingen.
pi_54866760
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:34 schreef RM-rf het volgende:
als het enkel gaat om het uitlezen van de gegevens, waarom zou de persoon die dat in de publiciteit bracht ervoor kiezen om kennelijk een paniekzaaierig verhaal rondom te bouwen over een 'bom' die eraan vastzat... welke jij ook herhaalde?
Dit was een concreet voorbeeld van het kunnen uitlezen van de chip. Het is niet mijn keuze om het in de vorm van een bom te doen, maar laten we wel wezen, terrorisme is hip. Als ik dadelijk tijdens het winkelen mijn tas vergeet wordt heel Rotterdam Centrum afgezet. Dat is niet mijn schuld. Dat beeld wordt neergezet door de overheid, met speciale anti-terrorisme eenheden en weet ik wat voor onzin meer.
Dit doet niets af aan het aantonen van de mogelijkheid de tags uit te lezen door anderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')