quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:30 schreef Xith het volgende:[..]
Voor de 4de maal: welde andere reele ontwikkelingen zou jij als een echt privacy gevaar zien (scroll up)
en voor de 2de keer:
[..]
en voor de zoveelste maal geef ik duidelijk antwoord erop... ik zou je aanraden gewoon mn eerdere posts ook daadwerkelijk te lezen en niet bij voorbaat te negeren omdat het kennelijk niet in je paranoia-angstzaaierij verhaaltje past....
RFID is gewoon een domme techniek die absoluut niet geschikt is voor iets als 'controle' of beheer van farudegevoelige zaken....
Laat nu net de meeste paranoia-aanhangers de beste reclame-verhaaltjes ophangen voor RFID als techniek door te suggeren dat het een 'gevaarlijke' techniek zou zijn die dat wél zou kunnen doen....
Als we het hebben over Privacy en risico van verkeerde omgang daarmee is de belangrijkste verantwoordelijkheid van de burgers zelf en is het een wkestie dat die bewust zij hoe bedrijven hun gegevens verzamelen en waar die gekopeld worden aan 'persoonlijke records'...
het is domweg een persoonlijke keuze van mensen zelf ook om daarin mee te gaan, diegenen die graag dingen via telefonische verkoop aanschaffen, ingaan op telefonische verkopers en allerlei klantenkaarten hebben of allerhande bonnen invullen met persoonlijke gegevens...
Met alle respect, maar niemand dwingt die mensen ertoe, maar het is gewoon domheid of mogelijk desintersse van mensen zelf.
Wat ook mogelijk meespeelt is dat veel mensen nauwelijks een goed begrip hebben over technische zaken als databanken en electronische gegevens utiwisseling en -beheer....
Overigens, bedrijven die puur afhankelijk zijn van (commerciele) persoonsgegevens verwerking en -verzameling letten veelal heel goed op de bestaande wetgeving en gaan erg zorgvuldig met persoonsgegevens om, domweg omdat zulke adressen veel waard zijn en hun bestaansgrond betekenen...
Onzorgvuldig ermee omgaan of zelfs wetten overtreden kan hun gegevens totaal waardeloos maken en dat zou hun faillisement betekenen (ja ik weet dat, ik heb drie jaar ervaring in die sector, als database- en applicatieontwikkelaar voor o.m. persoonsgegevensverwerking) .
Nogmaals, privacy gaan relateren aan 'terrorisme', 'bommen' gewapende arrestatieteams' is de grootste onzin, omdat die niks met elkaar te doen hebben.
Het grootste gevaar is juist dat een bepaald soort van mensen
denkt, dat bv het opgeven van privacy-beschermennde wetgeving zou betekenen dat terrorisme beter te bestrijden zou zijn ...
helaas zijn het juist veel complot-fanaten die ongewild dat idee versterken door te doen alsof inderdaad het opgeven van privacy-bescherming de overheid opeens meer macht over zijn burgers zou geven en meer controle zou brengen, wat natuurlijk niks uitmaakt voor hen: '
Omdat ik (atm) niets verkeerds doe zou ik geen angst moeten hebben' (letterlijke quote van jouzelf, Xith)...
nog een keer heel duidelijk, het opgeven van privacy-beschermende maatregelen biedt de overheid geen enkele,géén en-ke-le meerwaarde qua controle over burgers.
het zorgt voor meer misbruik, juist minder controle over potentieel misbruik.
Dat betekent ook dat je moet ophouden met juist die angstverhalen dat opheffen van privacy-bescherming de overheid 'machtiger' zou maken... juist omdat dat precies datgene is wat bv. die voor zulke verruiming willen suggereren en hun motivatie is het wél te doen.
Juist dat gejammer waarin een hoop niet direkt gerelateerde zaken op één hoop gegooid worden, bv technische implementaties als RFID-chips, paranoia als 'chip-injecties', en vervolgens gekoppeld aan privacy en/of 'terrorisme' (als het non-woord van de 21e eeuw), functioneert als dé beste reclame voor chipsfabrikanten omdat het suggesties wekt die niet waar zijn...
Is het je bv nooit opgevallen dat veel berichtgeving en informatie van RFID-fabrikanten duidelijk speelt met het opwekken van die paranoia...?
daarom pleit ik ervoor dat de paranoia complot-denkers hier eens ophouden de persberichten en pers-informatie van RFID-fabrikanten te copy-pasten... Dat is domweg FUD en verwart juist de meeste consumenten en/of wekt verkeerde indrukken;
alsof RFID een volwassen techniek zou zijn en kennelijkbruikbaar voor totale controle: NEE dat is het ABSOLUUT niet
en, verder compleet los ervan, als het over privacy gaat, bescherming van privacy hangt niet af van bepaalde 'technieken' (die grotendeels zelfs in de toekomst liggen)..... nee, privacy-bescherming is vooral afhankelijk van bewustzijn bij mensen zelf over wat er met hun gegevens die ze veelal geheel vrijwillig uitgeven (door bonnetjes in te vullen, klantenkaarten te gebruiken).
Jouw persoonsgegevens zijn gewoon geld waard en bedrijven kunnen er geld mee verdienen, als je dat prima vind, ok jouw keuze, maar laat het iig wel een bewuste keuze zijn en laat mensen niet klagen over teveel telefonische verkopers rondom etenstijd, terwijl ze ook iedere 'gratis aanbieding'-bonnetje invullen met uitgebreidde persoonsgegevens.
quote:
En Baaj vroeg wat jij onder privacy verstond, ben ik ook benieuwd naar ...
Mijn persoonsgegevens die gekoppeld kunnen worden aan gedragingen...
Waarbij ik vooral een afkeer van het idee heb als 'persoonsgegeven' in een database te komen die makkelijke automaisch verwerkt kunnen worden.
Ik ken overigens dus de sector goed, ik heb er zelf drie jaar gewerkt en ik weet hoe bv een bedrijf dat persoonsgegevens verwerkt functioneert (daarover hoef je niet paranoia te doen, het is gewoon een job, waarbij er heus geen aandacht is voor 'individueen' maar juist de meerwaarde ligt in de massale verwerking)....
Voor mij zelf betekent dit dat ik absoluut oplet om niet mee te doen aan allerhande 'vul je adresgegevens-in-acties' (de absoluut laatste keer dat ik dat gedaan heb was voor een actie van greenpeace tegen walvisvaart, en dat was erg dom van me, want dat leverde dus inderdaad een hoop reclame-troep op .. ik zie greenpeace nu ook gewoon als een commerciele persoonsgegevens-harvester).
verder heb ik niks op met paranoia over traceerbaarheid, je kunt zonder veel moeite mijn adresgegevens via internet vinden, maar dat is ook geen enkele bedrieiging, zolang het niet in verwerkbare (of doorverkoopbare) persoonsgegevens databases staat
[ Bericht 11% gewijzigd door RM-rf op 09-01-2008 09:26:48 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25