http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=6545648quote:Verder een reportage over Madeleine McCann, het in Portugal verdwenen Engelse meisje. Toen er aanwijzingen kwamen dat de ouders mogelijkerwijs niet zo onschuldig zijn als ze doen voorkomen, kozen de Engelse kranten onmiddellijk partij: ‘De McCann’s zijn onschuldig’. Is het typisch Engels om stelling te nemen in een verdwijningzaak, of zien we dat in Nederland ook?
Gelukkig maar!quote:
Damn, nu pas ingeschakeld...quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:33 schreef kopvoltwijfels het volgende:
Om 21.20 op Ned2 De leugen regeert een reportage over maddy
Yep, meer biassed dan onze kranten blijkbaar. Nu ja, je hebt iig het onderscheid red en black tops al, daar was al een stukje over. Het beheersen via public relations van hun imago in de pers door McCanns kun je dus zien in dit licht.quote:Op vrijdag 21 september 2007 21:59 schreef moussie het volgende:
mwah, was niet zo zeer over Maddie maar meer een uitleg over hoe wij de britse kranten moeten interpreteren
Ik vind dat ook nog steeds een raar verhaal ja. Tien minuten in paniek zo'n appartementje doorzoeken en die tweeling die blijkbaar óveral doorheen slaapt, ook door de ontvoering heen waarbij er ook nog een raam geforceerd zou zijn... En dat verhaal dat er al een ontvoerder in de kamer zou zijn geweest terwijl Gerry kwam checken?? Daar zouden alle drie de kinderen dan ook niets van gemerkt hebben?quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:24 schreef Suko het volgende:
Mwah, ik vind het stukje over de Britse pers inzake Maddie niet echt interessant. Wij hier wisten allang al dat meningen/opinie's/nieuws van journo's worden verweven in veel artikelen van een aantal Britse kranten. En die miep (maar kan 'r hebben hoor) van Opzij, Cisca, had het over 2 cardiologen, nou wijffie, ff wat inlezen hoor. Het onderwerp ging eigelijk de mist in omdat in Nederland er juist niet zoveel aandacht voor is. 2x in Nova, 1e in eenvandaag en Netwerk en Vermist, verder wat in de Telegraaf en nu.nl. Het meeste lees je eigenlijk op fora zoals hier.
En ook dit intrigeert me: "She said a blast of wind from the open window in the bedroom caused the door to slam shut as she held it. Discovering that Madeleine was not in her bed, she then frantically searched the apartment three times - spending as much as 10 minutes doing so - before racing out screaming: "Madeleine's gone, Madeleine's gone." Daily Mail Ook uit een eerder gepost artikel.
10 minuten vind ik tamelijk lang, eigenlijk. En al die tijd bleef de tweeling slapen, met dat gewroet in het apartement van Kate, zelfs daarna met een schreeuwende Kate, en nog steeds toen Gerry terug kwam. Ik geloof er geen drol van.
(thnx Jane)
Ik vind eigenlijk nog steeds dat de pompeuze manier waarop dat allemaal gedaan is ze eerder in een kwader daglicht gesteld heeft. M.i. waren ze veel 'cleaner' overgekomen als ze het wat meer low profile gehouden hadden.quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Yep, meer biassed dan onze kranten blijkbaar. Nu ja, je hebt iig het onderscheid red en black tops al, daar was al een stukje over. Het beheersen via public relations van hun imago in de pers door McCanns kun je dus zien in dit licht.
Dan misken je dus het effect van de veel bevooroordeeldere pers in UK en het feit dat deze mensen daadwerkelijk dachten dat door deze ruchtbaarheid in de media te entameren ze hun kind konden terugkrijgen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:49 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk nog steeds dat de pompeuze manier waarop dat allemaal gedaan is ze eerder in een kwader daglicht gesteld heeft. M.i. waren ze veel 'cleaner' overgekomen als ze het wat meer low profile gehouden hadden.
Het valt nog maar te bezien of die ruchtbaarheid in de media werkelijk tot doel had Madeleine terug te vinden natuurlijk. Dat scenario behoort bij de ontvoering-door-derde-theorie en die is vooralsnog niet onomstotelijk bewezen. Ik begrijp je punt wel, maar ook dat in acht nemende hadden ze het allemaal op een wat andere manier kunnen vormgeven. Wat meer low profile had ze een stuk geloofwaardiger gemaakt in mijn optiek.quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan misken je dus het effect van de veel bevooroordeeldere pers in UK en het feit dat deze mensen daadwerkelijk dachten dat door deze ruchtbaarheid in de media te entameren ze hun kind konden terugkrijgen.
Dat zeg ik toch. Tweeledig doel, mensen in UK laten zich door biassed pers van alles op de mouw spelden en voor je het weet word je gelyncht.quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:58 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Het valt nog maar te bezien of die ruchtbaarheid in de media werkelijk tot doel had Madeleine terug te vinden natuurlijk.
Ja, dat is Calvinstisch Nederland vs UK, waar de boel anders ligt. Misschien moet je het zelfs omdraaien, hadden ze het wel gedaan dan hadden ze juist niet zo'n mediaspectakel in gang gezet.quote:Dat scenario behoort bij de ontvoering-door-derde-theorie en die is vooralsnog niet onomstotelijk bewezen. Ik begrijp je punt wel, maar ook dat in acht nemende hadden ze het allemaal op een wat andere manier kunnen vormgeven. Wat meer low profile had ze een stuk geloofwaardiger gemaakt in mijn optiek.
Ik kan me de laatste lynchpartij in de UK niet heugen hoor Ryan3, beetje nuance en zo, ook in de UK heb je best een hoop mensen die fatsoenlijk zelfstandig kunnen nadenkenquote:Op vrijdag 21 september 2007 23:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch. Tweeledig doel, mensen in UK laten zich door biassed pers van alles op de mouw spelden en voor je het weet word je gelyncht.
Verdwenen kinderen afgebeeld op melkverpakkingen?quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:19 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ik kán me gewoon met de beste wil van de wereld nog steeds niet voorstellen wat nu hun gedachtes hierbij zijn geweest. Er verdwijnen wel vaker kinderen, maar nog nooit is iemand op het idee gekomen er zo'n spektakel van te maken...
Afbeeldingen op melkverpakkingen zijn toch niet te vergelijken met de acties van de McCanns? Dat is van een heel andere orde van grootte. Holloway is inderdaad een voorbeeld, maar een enkeling en eerder de uitzondering die de regel bevestigt zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:29 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Verdwenen kinderen afgebeeld op melkverpakkingen?
Nathalie Holloway?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |