Als je het vaak genoeg zegt lijkt het misschien ook wel zo!quote:Op donderdag 20 september 2007 11:23 schreef Fliepke het volgende:
Vista gebruikt je geheugen juist slimmer. Het is juist goed dat hij alles gebruikt, want dat maakt de boel sneller.
quote:Op donderdag 20 september 2007 11:25 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Als je het vaak genoeg zegt lijkt het misschien ook wel zo!
Same herequote:Op donderdag 20 september 2007 11:34 schreef OA het volgende:
Ik heb nu een half jaartje een laptop met Vista en heb ik tot nu toe geen enkel probleem mee gehad!![]()
Af en toe idd een melding dat er iets niet wordt vertrouwd, maar daar valt mee te leven.
Alleen als je het vaak genoeg zonder kennis van zaken ontkent wordt het gelukkig niet minder waar. Want het IS namelijk een feit.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:25 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Als je het vaak genoeg zegt lijkt het misschien ook wel zo!
quote:Op donderdag 20 september 2007 11:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alleen als je het vaak genoeg zonder kennis van zaken ontkent wordt het gelukkig niet minder waar. Want het IS namelijk een feit.
Wat janken mensen nou als ze na opstarten "maar" 500MB" vrij hebben?? Het werkt toch? Alles draait toch en krijgt bij opstarten van je applicatie gewoon de hoeveelheid ram die het nodig heeft.
Wat heb je aan 2GB ram als je alleen IE en MSN op hebt staan en je hebt nog 1,5GB ram vrij? Wat schiet je daar mee op? NU wordt dat geheugen gewoon eens gebruikt om je draaiende applicaties sneller te maken. Nou nou MS, wat een kutstreek!!
Ik stel voor dat de consumentenbond-types hier lekker wegblijven of met duidelijke, onderbouwde argumenten posten.
Misschien omdat je er behoorlijk wat geheugen in moet gooien voor het fatsoenlijk werkt?quote:Op donderdag 20 september 2007 11:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alleen als je het vaak genoeg zonder kennis van zaken ontkent wordt het gelukkig niet minder waar. Want het IS namelijk een feit.
Wat janken mensen nou als ze na opstarten "maar" 500MB" vrij hebben?? Het werkt toch? Alles draait toch en krijgt bij opstarten van je applicatie gewoon de hoeveelheid ram die het nodig heeft.
Wat heb je aan 2GB ram als je alleen IE en MSN op hebt staan en je hebt nog 1,5GB ram vrij? Wat schiet je daar mee op? NU wordt dat geheugen gewoon eens gebruikt om je draaiende applicaties sneller te maken. Nou nou MS, wat een kutstreek!!
Ik stel voor dat de consumentenbond-types hier lekker wegblijven of met duidelijke, onderbouwde argumenten posten.
Ik heb ook een amd3200, welliswaar met 7xx mb ram, er is wel genoeg vrij altijdquote:Op donderdag 20 september 2007 11:40 schreef BertV het volgende:
Ik draai het nu op een Athlon XP 3200+ met 2GB RAM en 6800GT... en vergeleken met XP is het een beetje als hardlopen met een kind op je nek...
Geschiedenis herhaalt zich want die zelfde opmerkingen hadden pc-gebruikers bij de overgang van '98 naar XP, en dat is ook goed gekomen.
Bull-shit!quote:Op donderdag 20 september 2007 12:01 schreef BladE-l----- het volgende:
[..]
Misschien omdat je er behoorlijk wat geheugen in moet gooien voor het fatsoenlijk werkt?
Als je driekwart van je RAM al kwijt bent voor alleen het OS, gaat dit ten koste van de rest van je programma's.
500 MB voor je applicaties? Leuk als je in Photoshop aan het renderen bent of een leuke game gaat spelen. 2 GB in je PC stoppen en nog is hij constant aan het swappen.
Efficiënt geheugengebruik is iets anders dan "Ik laad alles wel in het geheugen, want dat ik toch groot genoeg".
Maar hij heeft wel gelijk....quote:Op donderdag 20 september 2007 11:48 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik vroeg me al af hoelang het zou duren voordat HeatWave zou verschijnen!
Duss.... jij kan met 100% garanderen dat wanneer ik 1,5 Gig in gebruik heb en ik wil een game draaien die 1 gig vraagt, hij dus minimaal een halve gig ergens anders plaatst?quote:Op donderdag 20 september 2007 12:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bull-shit!
Je bent geen driekwart van je ram KWIJT voor je OS, hij GEBRUIKT dat ram als het VRIJ is. Zodra jij PS opstart krijgt die gewoon het ram dat het nodig heeft.
lees je verdomme nou eens in voor je dom iedereen nablaat! Of kijk naar je taakbeheer tijdens het draaien van PS!
Dodelijk vermoeiend volk, hou je bij een potlood en een kladblaadje als computers te lastig voor je zijn.
Bij mij draait PCLinuxOS met Beryl op een celeron 400 met 256 MB ram.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:04 schreef BoukeF het volgende:
[..]
Ik heb ook een amd3200, welliswaar met 7xx mb ram, er is wel genoeg vrij altijd
maar ook ubuntu draait niet zo vlug daarop,
amd3200 is ook gewoon niet zo snel meer voor het gevoel.
op een 386 zet je ook geen windows xp.
Ja, als ik opgestart ben is zo'n 62% van mijn 2GB in gebruik. Zodra ik Bioshock of Lost Planet opstart stijgt dat niet heel erg, hooguit een paar procent. Maar die spellen draaien vloeiend zonder haperingen. En die spellen hebben echt 1GB nodig om goed te draaien.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:12 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Duss.... jij kan met 100% garanderen dat wanneer ik 1,5 Gig in gebruik heb en ik wil een game draaien die 1 gig vraagt, hij dus minimaal een halve gig ergens anders plaatst?
quote:Op donderdag 20 september 2007 11:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat ik met XP toen ook meteen terug ging naar classic, maar tegenwoordig kan ik het XP startmenu zeker waarderen. Zal met Vista ook wel zo zijn, ik kijk het nog wel even aan.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:20 schreef BertV het volgende:
Startmenu is het eerste wat ik terug zet naar windows 95 stijl...
Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt he?quote:Op donderdag 20 september 2007 12:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bull-shit!
Je bent geen driekwart van je ram KWIJT voor je OS, hij GEBRUIKT dat ram als het VRIJ is. Zodra jij PS opstart krijgt die gewoon het ram dat het nodig heeft.
lees je verdomme nou eens in voor je dom iedereen nablaat! Of kijk naar je taakbeheer tijdens het draaien van PS!
Dodelijk vermoeiend volk, hou je bij een potlood en een kladblaadje als computers te lastig voor je zijn.
precies zoals als ik het ook ervaar!quote:Op donderdag 20 september 2007 11:34 schreef OA het volgende:
Ik heb nu een half jaartje een laptop met Vista en heb ik tot nu toe geen enkel probleem mee gehad!![]()
Af en toe idd een melding dat er iets niet wordt vertrouwd, maar daar valt mee te leven.
Na alle negatieve verhalen die ik heb gehoord en nog steeds hoor, valt het mij 100% mee.![]()
Wellicht komt dat ook omdat ik niet veel vraag van de laptop en Vista. Beetje internetten, foto's bewerken, lichte spelletjes, etc...
quote:Op donderdag 20 september 2007 12:24 schreef Brupje het volgende:
het is traaaag, zowel qua opstarten en switchen van schermen.
en elke keer als je ook maar iets wilt aanpassen wordt je scherm grijs en moet je eerst op ok klikken.
netwerkinstellingen vind ik uberhaupt slecht over nagedacht.
voor zakelijk gebruik totaal onbruikbaar.
Excuse me?quote:Op donderdag 20 september 2007 12:26 schreef BladE-l----- het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt he?
Heb je de performance en stability patches wel geïnstalleerd? Deden wonderen bij mij qua traagheid. UAC heb ik uit staan, dat vond ik ook lastig.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:24 schreef Brupje het volgende:
het is traaaag, zowel qua opstarten en switchen van schermen.
en elke keer als je ook maar iets wilt aanpassen wordt je scherm grijs en moet je eerst op ok klikken.
netwerkinstellingen vind ik uberhaupt slecht over nagedacht.
voor zakelijk gebruik totaal onbruikbaar.
Hoe bedoel je, het andere uiterste? Als die Opa en Oma's zonder UAC altijd maar op ja klikten, dan doen ze dat met UAC toch nog steeds?quote:Op donderdag 20 september 2007 12:27 schreef HeatWave het volgende:
"het is traag". Subjectief.
Wat voor PC heb je? Bij mij start het sneller op dan XP. En die schermen mbt UAC worden minder en minder. het is misschien wat overkill, maar het andere uiterste is Opa en Oma die overal maar ja op zeggen en alles installeren. Het is helaas een noodzakelijk kwaad omdat iedereen zonodig een PC moet..
Ligt aan je versie he? Er is niet voor niets een Business editie, en die draait hier al een paar weken prima als test.
Uiteraard isd at subjectief, maar wel mijn werkelijkheidquote:Op donderdag 20 september 2007 12:27 schreef HeatWave het volgende:
"het is traag". Subjectief.
Wat voor PC heb je? Bij mij start het sneller op dan XP. En die schermen mbt UAC worden minder en minder. het is misschien wat overkill, maar het andere uiterste is Opa en Oma die overal maar ja op zeggen en alles installeren. Het is helaas een noodzakelijk kwaad omdat iedereen zonodig een PC moet..
Ligt aan je versie he? Er is niet voor niets een Business editie, en die draait hier al een paar weken prima als test.
Zoals hierboven staat subjectiefquote:Op donderdag 20 september 2007 12:27 schreef Juup© het volgende:
[..]
Totaal oneens. Het is even wennen qua menu's e.d. maar er is wel degelijk over nagedacht. En qua opstarten is het bij mij sneller dan met XP, en switchen van schermen levert ook geen problemen op.
Dat zeiden ze ook van Office 2007quote:Op donderdag 20 september 2007 12:27 schreef Juup© het volgende:
[..]
Het is even wennen qua menu's e.d. maar er is wel degelijk over nagedacht.
Ik heb het zelf niet, neem aan dat die systeemen die ik heb gepakt up to date zijn. Vind het debiel dat een product dat zo enorm veel beter dan XP zou moeten zijn qua snelheid dat soort patches nodig heeft om uberhaupt in de buurt te komen.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:31 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Heb je de performance en stability patches wel geïnstalleerd? Deden wonderen bij mij qua traagheid. UAC heb ik uit staan, dat vond ik ook lastig.
Maar voor de rest loop ik nu al een half jaar ofzo met vista rond, wil niet meer terug naar XP...
Nee, verschil is dat website X met een popup komt en Opa klikt op "ja" om er vanaf te zijn. Nu komt Windows zelf, met een extra donker scherm met een duidelijke waarschuwing. Natuurlijk kan men ALTIJD op ja klikken, maar das ook zo in OSX.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:31 schreef Seneca het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, het andere uiterste? Als die Opa en Oma's zonder UAC altijd maar op ja klikten, dan doen ze dat met UAC toch nog steeds?
Je bedoelt dat hij voortdurend dingen prefetched van de harde schijf die ik MISSCHIEN wel eens nodig ga hebben? Dat is inderdaad sneller, maar dat WIL ik helemaal niet. De levensduur van mijn harde schijf wordt door al dat gelees en geschrijf namelijk vele malen korter, om nog maar niet te spreken over de batterijduur van mijn laptop.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:23 schreef Fliepke het volgende:
Vista gebruikt je geheugen juist slimmer. Het is juist goed dat hij alles gebruikt, want dat maakt de boel sneller.
Geen enkel software pakket is helemaal klaar als het wordt uitgegeven. Dus zo nu en dan zullen er patches nodig blijven, ook om de performance wat te boosten...quote:Op donderdag 20 september 2007 12:34 schreef Brupje het volgende:
[..]
Ik heb het zelf niet, neem aan dat die systeemen die ik heb gepakt up to date zijn. Vind het debiel dat een product dat zo enorm veel beter dan XP zou moeten zijn qua snelheid dat soort patches nodig heeft om uberhaupt in de buurt te komen.
Tja, das nogal 1 gevalletje eruit pikken. JIJ wil het niet, dan zet je het uitquote:Op donderdag 20 september 2007 12:35 schreef Seneca het volgende:
[..]
Je bedoelt dat hij voortdurend dingen prefetched van de harde schijf die ik MISSCHIEN wel eens nodig ga hebben? Dat is inderdaad sneller, maar dat WIL ik helemaal niet. De levensduur van mijn harde schijf wordt door al dat gelees en geschrijf namelijk vele malen korter, om nog maar niet te spreken over de batterijduur van mijn laptop.
Bij alternatieve besturingssystemen is dat ook een argument om af te branden, dus voor Vista geldt dat ookquote:Op donderdag 20 september 2007 12:33 schreef HeatWave het volgende:
Drivers zijn MS's probleem niet. Vooral Creative en Nvidia hebben er te lang over gedaan om fatsoenlijke drivers te schrijven. MS heeft alle bedrijven tijd zat gegeven. En hun built in drivers zijn iig stabiel, alleen die performen niet. Maar dat is 100% ook zo in XP.
Echt, ik beweer niet dat alles 100% werkt (nog) maar in heel veel gevallen ligt het aan de hardware of de drivers.
quote:Op donderdag 20 september 2007 12:35 schreef Brupje het volgende:
[..]
Bij alternatieve besturingssystemen is dat ook een argument om af te branden, dus voor Vista geldt dat ook
Sterker nog, volgens mij gebruikt Microsoft dat argument zelf om hun concurrent Linux af te kraken. What goes around, comes aroundquote:Op donderdag 20 september 2007 12:35 schreef Brupje het volgende:
[..]
Bij alternatieve besturingssystemen is dat ook een argument om af te branden, dus voor Vista geldt dat ook
Snap ik, maar als je het van tevoren verkoopt als veel beter en sneller dan de vorige versie terwijl het trager aanvoelt gaat dat natuurlijk niet op. Maar wat zeur ik, dat doen ze al vanaf windows 98quote:Op donderdag 20 september 2007 12:35 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Geen enkel software pakket is helemaal klaar als het wordt uitgegeven. Dus zo nu en dan zullen er patches nodig blijven, ook om de performance wat te boosten...
Weet ik.. ik kan vanaf hier ook niet zien hoe MS communiceert met Creative en Nvidia, maar het viel me gewoon op. Het is alleen zo jammer dat ik op den duur weer gedwongen wordt Vista te kopen om DX10 games te draaien, terwijl ik een retestabiel XP systeem heb wat nooit kuren heeftquote:Op donderdag 20 september 2007 12:33 schreef HeatWave het volgende:
Drivers zijn MS's probleem niet. Vooral Creative en Nvidia hebben er te lang over gedaan om fatsoenlijke drivers te schrijven. MS heeft alle bedrijven tijd zat gegeven. En hun built in drivers zijn iig stabiel, alleen die performen niet. Maar dat is 100% ook zo in XP.
Games is duur puur door 3rd party nog niet optimaal, maar het gaat best ok, Bioshock draait geen frame minder. Behalve als ik DX10 aanzet, maar das gewoon zwaarder voor mijn videokaart.
Echt, ik beweer niet dat alles 100% werkt (nog) maar in heel veel gevallen ligt het aan de hardware of de drivers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |