abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53322602
Ik heb een nieuwe pc gekocht laatst en kreeg daar Vista bij. Na een aantal keer geswitched te zijn tussen Vista en XP heb ik een tijdje besloten bij Vista te blijven, aangezien dat de toekomst is en uiteindelijk alles zich daarop richt. Drivers komen uit en ik moest weliswaar een nieuwe geluidskaart en webcam kopen, maar het werkt nu allemaal.

Nu zijn er veel irritante meldingen bij Vista onder het mom van veiligheid (Vista vertrouwt zelfs zn eigen programmas niet zowat). Het ziet er wel mooier uit, maar het vreet zowat een hele gb van mn 2 totale 2 gb aan geheugen. Ik zal eens kijken of het midner gebruikt als ik optimale prestaties ofzo selecteer, maar Vista lijkt toch wel aardig consumerend. Het is de vraag wat je er behalve dat het mooier is en je er ooit direct x 10 op kan draaien aan hebt, behalve dat het je recources opvreet.

Ik heb er al emt al nog geen 100% positieve ervaringen mee. Het lijkt toch nog erg ind e kidnerschoenen te staan. Ik krijg ook meldingen dat dingen oepens niet meer werken, zoals Windows verkenner.

Hoe zit het met de rest? Al over op Vista en bevalt het? Nog tips voor een goede Vista experience?

Het wordt tijd voor sp 1...
  donderdag 20 september 2007 @ 11:23:04 #2
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_53322636
Vista gebruikt je geheugen juist slimmer. Het is juist goed dat hij alles gebruikt, want dat maakt de boel sneller.
pi_53322679
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:23 schreef Fliepke het volgende:
Vista gebruikt je geheugen juist slimmer. Het is juist goed dat hij alles gebruikt, want dat maakt de boel sneller.
Als je het vaak genoeg zegt lijkt het misschien ook wel zo!
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  donderdag 20 september 2007 @ 11:25:59 #4
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_53322700
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:25 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

.
Ja stel je voor dat Vista slimmer omgaat met het geheugen en stukken minder voor zichzelf claimt als je bijvoorbeeld gaat gamen. DE WERELD OP ZN KOP, IK ZEG HET JE!
pi_53322724
Ik doelde eigenlijk meer op het 'feit' dat het de boel sneller maakt!
pi_53322750
World of Conflict schijnt er nét iets geiler uit te zien met Dx10. Meer voordelen heb ik nog niet kunnen vinden. .
Ik ga naar huis.
pi_53322920
Ik heb nu een half jaartje een laptop met Vista en heb ik tot nu toe geen enkel probleem mee gehad!
Af en toe idd een melding dat er iets niet wordt vertrouwd, maar daar valt mee te leven.

Na alle negatieve verhalen die ik heb gehoord en nog steeds hoor, valt het mij 100% mee.
Wellicht komt dat ook omdat ik niet veel vraag van de laptop en Vista. Beetje internetten, foto's bewerken, lichte spelletjes, etc...
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  donderdag 20 september 2007 @ 11:39:01 #8
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_53323090
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:34 schreef OA het volgende:
Ik heb nu een half jaartje een laptop met Vista en heb ik tot nu toe geen enkel probleem mee gehad!
Af en toe idd een melding dat er iets niet wordt vertrouwd, maar daar valt mee te leven.
Same here Werelds!
pi_53323144
Ik draai het nu op een Athlon XP 3200+ met 2GB RAM en 6800GT... en vergeleken met XP is het een beetje als hardlopen met een kind op je nek...

Geschiedenis herhaalt zich want die zelfde opmerkingen hadden pc-gebruikers bij de overgang van '98 naar XP, en dat is ook goed gekomen.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_53323167
Het duurde zo lang voordat ik eindelijk een desktop voor m'n neus had toen ik voor het eerst m'n laptop aanzette, dat ik zo snel mogelijk XP er op heb gezet.

(Amd Turion X2 T56 met 2 Gb ram)
pi_53323190
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:25 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Alleen als je het vaak genoeg zonder kennis van zaken ontkent wordt het gelukkig niet minder waar. Want het IS namelijk een feit.

Wat janken mensen nou als ze na opstarten "maar" 500MB" vrij hebben?? Het werkt toch? Alles draait toch en krijgt bij opstarten van je applicatie gewoon de hoeveelheid ram die het nodig heeft.

Wat heb je aan 2GB ram als je alleen IE en MSN op hebt staan en je hebt nog 1,5GB ram vrij? Wat schiet je daar mee op? NU wordt dat geheugen gewoon eens gebruikt om je draaiende applicaties sneller te maken. Nou nou MS, wat een kutstreek!!

Ik stel voor dat de consumentenbond-types hier lekker wegblijven of met duidelijke, onderbouwde argumenten posten.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 20 september 2007 @ 11:44:15 #12
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_53323250
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Alleen als je het vaak genoeg zonder kennis van zaken ontkent wordt het gelukkig niet minder waar. Want het IS namelijk een feit.

Wat janken mensen nou als ze na opstarten "maar" 500MB" vrij hebben?? Het werkt toch? Alles draait toch en krijgt bij opstarten van je applicatie gewoon de hoeveelheid ram die het nodig heeft.

Wat heb je aan 2GB ram als je alleen IE en MSN op hebt staan en je hebt nog 1,5GB ram vrij? Wat schiet je daar mee op? NU wordt dat geheugen gewoon eens gebruikt om je draaiende applicaties sneller te maken. Nou nou MS, wat een kutstreek!!

Ik stel voor dat de consumentenbond-types hier lekker wegblijven of met duidelijke, onderbouwde argumenten posten.
pi_53323369
Ik vroeg me al af hoelang het zou duren voordat HeatWave zou verschijnen!
  donderdag 20 september 2007 @ 11:48:44 #14
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_53323386
ik vind vista te gek
gebruik het op m'n laptop en ben dik tevreden. Als je gaat zeiken over dat geheugen heb je duidelijk geen idee waar je het over hebt.
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
pi_53323457
Vista, het ziet er mooi uit, werkt prettig, gebruikt veel resources. Zoals eerder al vermeld: Alle problemen die er waren met XP in het begin, zijn er in het begin ook met Vista, dat komt omdat alles nieuw is en het zijn plekje nog moet krijgen. De meeste bedrijven blijven toch wel wachten tot SP1, of misschien zelfs nog wel tot een volgend OS...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  donderdag 20 september 2007 @ 11:51:41 #16
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_53323474
Waar blijft Swets?
pi_53323732
quote:

[..]

Misschien omdat je er behoorlijk wat geheugen in moet gooien voor het fatsoenlijk werkt?
Als je driekwart van je RAM al kwijt bent voor alleen het OS, gaat dit ten koste van de rest van je programma's.
500 MB voor je applicaties? Leuk als je in Photoshop aan het renderen bent of een leuke game gaat spelen. 2 GB in je PC stoppen en nog is hij constant aan het swappen.
Efficiënt geheugengebruik is iets anders dan "Ik laad alles wel in het geheugen, want dat ik toch groot genoeg".
pi_53323795
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:40 schreef BertV het volgende:
Ik draai het nu op een Athlon XP 3200+ met 2GB RAM en 6800GT... en vergeleken met XP is het een beetje als hardlopen met een kind op je nek...

Geschiedenis herhaalt zich want die zelfde opmerkingen hadden pc-gebruikers bij de overgang van '98 naar XP, en dat is ook goed gekomen.
Ik heb ook een amd3200, welliswaar met 7xx mb ram, er is wel genoeg vrij altijd
maar ook ubuntu draait niet zo vlug daarop,

amd3200 is ook gewoon niet zo snel meer voor het gevoel.

op een 386 zet je ook geen windows xp.
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_53323888
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:01 schreef BladE-l----- het volgende:

[..]

Misschien omdat je er behoorlijk wat geheugen in moet gooien voor het fatsoenlijk werkt?
Als je driekwart van je RAM al kwijt bent voor alleen het OS, gaat dit ten koste van de rest van je programma's.
500 MB voor je applicaties? Leuk als je in Photoshop aan het renderen bent of een leuke game gaat spelen. 2 GB in je PC stoppen en nog is hij constant aan het swappen.
Efficiënt geheugengebruik is iets anders dan "Ik laad alles wel in het geheugen, want dat ik toch groot genoeg".
Bull-shit!

Je bent geen driekwart van je ram KWIJT voor je OS, hij GEBRUIKT dat ram als het VRIJ is. Zodra jij PS opstart krijgt die gewoon het ram dat het nodig heeft.

lees je verdomme nou eens in voor je dom iedereen nablaat! Of kijk naar je taakbeheer tijdens het draaien van PS!

Dodelijk vermoeiend volk, hou je bij een potlood en een kladblaadje als computers te lastig voor je zijn.
Get woke, go broke!
pi_53323889
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:48 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik vroeg me al af hoelang het zou duren voordat HeatWave zou verschijnen!
Maar hij heeft wel gelijk....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 20 september 2007 @ 12:12:18 #21
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_53323974
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Bull-shit!

Je bent geen driekwart van je ram KWIJT voor je OS, hij GEBRUIKT dat ram als het VRIJ is. Zodra jij PS opstart krijgt die gewoon het ram dat het nodig heeft.

lees je verdomme nou eens in voor je dom iedereen nablaat! Of kijk naar je taakbeheer tijdens het draaien van PS!

Dodelijk vermoeiend volk, hou je bij een potlood en een kladblaadje als computers te lastig voor je zijn.
Duss.... jij kan met 100% garanderen dat wanneer ik 1,5 Gig in gebruik heb en ik wil een game draaien die 1 gig vraagt, hij dus minimaal een halve gig ergens anders plaatst?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_53323992
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:04 schreef BoukeF het volgende:

[..]

Ik heb ook een amd3200, welliswaar met 7xx mb ram, er is wel genoeg vrij altijd
maar ook ubuntu draait niet zo vlug daarop,

amd3200 is ook gewoon niet zo snel meer voor het gevoel.

op een 386 zet je ook geen windows xp.
Bij mij draait PCLinuxOS met Beryl op een celeron 400 met 256 MB ram.
Beetje veel swappen, maar verder geen noemenswaardige traagheid.
pi_53324054
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:12 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Duss.... jij kan met 100% garanderen dat wanneer ik 1,5 Gig in gebruik heb en ik wil een game draaien die 1 gig vraagt, hij dus minimaal een halve gig ergens anders plaatst?
Ja, als ik opgestart ben is zo'n 62% van mijn 2GB in gebruik. Zodra ik Bioshock of Lost Planet opstart stijgt dat niet heel erg, hooguit een paar procent. Maar die spellen draaien vloeiend zonder haperingen. En die spellen hebben echt 1GB nodig om goed te draaien.

Conclusie: van die 62% ram die eerst in gebruik was is minstens 1GB naar het spel gegaan.

Het is niet zo moeilijk allemaal, kwestie van inlezen en constateren.
Get woke, go broke!
pi_53324088
quote:

[..]

pi_53324155
Oh, het is een VISTA topic. Linux en OSX zijn 1000000 keer beter, we weten het nu wel. Maar daar gaat het niet NIET over ok?

On topic, Vista bevalt me prima eigenlijk. Het is wat wennen geweest, maar de toegevoegde tools (partitie beheer, foto beheer, etc etc) maken veel goed.

Ik vind het startmenu misschien net ff minder handig dan voorheen, maar das een kwestie van wennen.
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')