Meneer is de naamgever van - onder veel meer - een schijnbaar vermaard slagschip, dat in de Eerste én in de Tweede Wereldoorlog werd ingezet. Ik weet van dat soort zaken helemaal niets, maar voor de eventuele kenners der maritieme geschiedenis zou het een hint geweest kunnen zijn.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:21 schreef beeer het volgende:
Is het meneer Battleship?
Uhm ... neen, maar dit is wel een pikante vraag. Het Frans was immers zijn moerstaal. Merkwaardig hoor.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:11 schreef Tokay het volgende:
Afijn. Meneer was een Fransman?
quote:"Meneer adelde, ja. in zoverre dat hij zijn landgoed bestierde, op moderne wijze nog wel schijnbaar. Maar daarvan is hij niet bekend.
Meneer schiep iets anders dan weten."
En: Neen, hij vond niets uit. Meneer 'maakte' iets (waarvan wij overigens allemaal zielsveel houden), maar deed dat zonder vooropgezet plan.
'Het' is niet eetbaar: Nee, je kan het niet eten, zeg. Kom nou. Dat zou een rare bedoening zijn.
'Het' is wel tastbaar: Tastbaar zeker.
Hoewel ... ? Al wat tastbaar is aan 'het' was al tastbaar voor meneer 'het' maakte. Zo bezien is 'het' niet meer dan een idee, een gedachte, een construct (waarvan wij allemaal zielsveel houden, trouwens). Met verregaande praktische consequenties. Dat wel.
Meneer zat in de politiek en voerde wetten in.
Maar nee: 'het' is niet een recht, maar, bondslid of niet, onze harten gaan er wel sneller van kloppen.
Meneer was geen Fransman, maar Frans was wel zijn moedertaal.
Nou het zijn iig anti-rook fanatiekelingen. Op dat gebied zijn ze redelijk druk.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:04 schreef Gellius het volgende:
Doen die druk?
Ik ben alleen bekend met de Agnelli's, verder ken ik geen Piemonters.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:43 schreef pyl het volgende:
Meneer kwam uit Piemonte, mensen.
Geef liever nog es een hint en niet te cryptisch graag.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:32 schreef pyl het volgende:
Mijnheer blijft wel heerlijk on topic op deze manier.
Asjeblieft niet. Pierre Bokma in de rol van de meesterbakker, Carry Tefsen als palmboomdame en Katja Schuurman als caramelkleurig meisje met de pronte borstjesquote:Op donderdag 20 september 2007 14:51 schreef Gellius het volgende:
Ik zag Pierre Bokma net bij Hartog. Ik zal toch geen film van komen..?
Ik niet! Gijs van de Westerlaken! Die wil ons doen geloven dat Katja wél kan acteren door haar in iedere film een rol te geven.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:56 schreef Z het volgende:
Ik had me een prachtige voorstelling gemaakt van het caramelkleurig meisje met de pronte borstjes en dan kom jij met Katja aan.
?Otrebmuquote:Op donderdag 20 september 2007 14:43 schreef pyl het volgende:
Reneem saw ed rekamnee nav ëilatI.
Of is dat te cryptisch voor je?
Een. Ekuel gnigop, tad lew.quote:
Inderdaad. Ik sta er steeds weer van te kijken.quote:Op donderdag 20 september 2007 15:54 schreef pyl het volgende:
Da's een treffende beschrijving, Tokay. Een cryptisch hintje is aan jou wel besteed!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |