abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 september 2007 @ 10:19:12 #1
71048 Tokay
makes your day!
pi_53321010
Welkom bij:

Opzet:
"Raad Je Plaatje voor Dummies" is een spin off van Raad-je-Plaatje (RJP), het succesnummer van C&H. Ooit begonnen door Seborik, toen Yvonne hier de scepter zwaaide.

"RJP voor Dummies" is een poging om die oorspronkelijke bedoeling van het spelletje weer in ere te herstellen, zonder verder afbreuk te doen aan Raad-je-Plaatje. Een vergeefse poging is het zeker niet gebleken, gezien de grote populariteit van RJP voor Dummies.
Al spoedig gooide RJPvdD hogere ogen dan het origineel (RJP) op het wat reacties betreft tot dan toe kwakkelende C&H forum.

Wat we doen is dus een plaatje zetten, vragen stellen en dan zonder gebruik te maken van mighty Google de naam van het personage raden. De echte diehards in deze tak van sport kunnen dan mee blijven doen met Raad-je-Plaatje en het lekker knus houden. De dommere mensen, onder wie ik mezelf eigenlijk niet reken (maar enfin), kunnen dan hier terecht in "RJP voor Dummies".

enjoy

1e amendement: onraadbaar gebleken plaatjes kunnen, desgewenst, te vondeling worden gelegd bij onze goede buren van RJP

een link naar deze openingspost
wie zijn/haar usericon ook in een plaatje wil hebben, kan het best een PM sturen naar Berkery
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_53321068
Is het meneer Battleship?
pi_53321073
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  donderdag 20 september 2007 @ 10:21:57 #4
71048 Tokay
makes your day!
pi_53321078
Hallo.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
pi_53321140
Och, het is natuurlijk meneer ATV, of ADV, ik haal ze altijd door elkaar.
Aldus.
pi_53321199
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:21 schreef beeer het volgende:
Is het meneer Battleship?
Meneer is de naamgever van - onder veel meer - een schijnbaar vermaard slagschip, dat in de Eerste én in de Tweede Wereldoorlog werd ingezet. Ik weet van dat soort zaken helemaal niets, maar voor de eventuele kenners der maritieme geschiedenis zou het een hint geweest kunnen zijn.

Ik zet alle mogelijke hulpmiddelen in, zoals je ziet.
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:11 schreef Tokay het volgende:

Afijn. Meneer was een Fransman?
Uhm ... neen, maar dit is wel een pikante vraag. Het Frans was immers zijn moerstaal. Merkwaardig hoor.
  donderdag 20 september 2007 @ 10:31:51 #7
71048 Tokay
makes your day!
pi_53321285
quote:
"Meneer adelde, ja. in zoverre dat hij zijn landgoed bestierde, op moderne wijze nog wel schijnbaar. Maar daarvan is hij niet bekend.
Meneer schiep iets anders dan weten."

En: Neen, hij vond niets uit. Meneer 'maakte' iets (waarvan wij overigens allemaal zielsveel houden), maar deed dat zonder vooropgezet plan.

'Het' is niet eetbaar: Nee, je kan het niet eten, zeg. Kom nou. Dat zou een rare bedoening zijn.

'Het' is wel tastbaar: Tastbaar zeker.
Hoewel ... ? Al wat tastbaar is aan 'het' was al tastbaar voor meneer 'het' maakte. Zo bezien is 'het' niet meer dan een idee, een gedachte, een construct (waarvan wij allemaal zielsveel houden, trouwens). Met verregaande praktische consequenties. Dat wel.

Meneer zat in de politiek en voerde wetten in.

Maar nee: 'het' is niet een recht, maar, bondslid of niet, onze harten gaan er wel sneller van kloppen.

Meneer was geen Fransman, maar Frans was wel zijn moedertaal.
pi_53321354
Alle mogelijke hulpmiddelen inderdaad. Ik weet nog dat we vroeger iemand konden raden enkel aan de hand van zijn schedel. Dat waren nog eens tijden. Dat lukt niet meer met die zwakke zachte schedels van tegenwoordig
pi_53321442
Wellicht helpt dit:

donderdag 20 september 2007 @ 10:47:15 #10
71048 Tokay
makes your day!
pi_53321666
Ik neem er een kopje thee bij.

Nee, ik weet het juiste antwoord (nog) niet.
Maar wat is het dan toch.... datgene waar wij allen zo van houden?
pi_53321995
Goodmorning.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_53322375
Was dat nou een slagschip of een kruiser?
pi_53322652
Nee, nee, het was duidelijk een slagschip, gesloopt kort na de Tweede Wereldoorlog. Sinds kort is ook een vliegdekschip naar meneer vernoemd:

Maar dat mag allemaal geen naam hebben hoor.
pi_53323747
Het zegt me allemaal niets, dus het zal wel iets Italiaans zijn dan. Ik heb het drukke gedoe - in heden en verleden - van dat volkje nooit zo gevolgd.
pi_53323773
Of een Ca-na-dees?
Aldus.
pi_53323798
Doen die druk?
pi_53324237
Is het een Spanjaard?
pi_53324709
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:04 schreef Gellius het volgende:
Doen die druk?
Nou het zijn iig anti-rook fanatiekelingen. Op dat gebied zijn ze redelijk druk.
Aldus.
pi_53324792
Meneer kwam uit Piemonte, mensen.
pi_53325158
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:43 schreef pyl het volgende:
Meneer kwam uit Piemonte, mensen.
Ik ben alleen bekend met de Agnelli's, verder ken ik geen Piemonters.
pi_53325445
Ik lees net dat Z aan een voorronde van Idols meegedaan heeft.

Idols Fake ?

Wanneer kom je op tv?
pi_53325490
Stille wateren, en zo.
pi_53325610
Ik ben genaaid.
Aldus.
pi_53326071
Wat leuk Z! Vertel meer! Zing een stukje!
pi_53326311
Ach, het is maar een hobby hè. Ik kom er wel weer over heen.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')